Hieronder de achterwielophanging van een Mercedes Benz W211.
Geen idee wat jij ziet, maar dit lijkt mij duidelijk een subframe met draagarmen...
Hieronder de achterwielophanging van een Mercedes Benz W211.
Mijn S60 was destijds ook nog comfortabel en daarnaast behoorlijk strak in weggedrag.Malmö schreef: ↑22.02.2024 - 18:52Ja, maar wat houd je dan op deze manier aan comfort over?fredhead schreef: ↑22.02.2024 - 18:40Ik vond het 3 keer niets en had ze redelijk snel weer verwijderd.Malmö schreef: ↑22.02.2024 - 17:39 Ik zit er wel eens over te denken van die subframe rubber inserts te plaatsen: https://www.estateservices.nl/pu-subfra ... volvo.html
Maar lees daarover ook wisselende ervaringen. Er zouden meer trillingen ontstaan in het interieur na het plaatsen van deze rubbers en dat wil ik ook niet.
S60 reed met een Bilstein B12 set, veerpootbrug achter en een aanpassing aan de bovenste motorsteun waardoor deze ook als veerpootbrug diende behoorlijk strak/direct.
Grootste klacht die ik heb over het P2 onderstel is dat wiebelige/instabiele gevoel in het stuurwiel. Vooral als je over oneffenheden rijdt.
Ik heb zelf niet zo heel lang geleden mijn hele onderstel laten reviseren. Nieuwe schokdempers rondom, nieuwe binnenste en buitenste stuurkogels, nieuwe voorveren, nieuwe draagarmen voor. Alles is zo'n beetje nu wel nieuw maar toch blijft dat wiebelige gevoel en het hielp allemaal niet echt veel. Grootste verbetering was nog wel toen ik nieuwe voorbanden monteerde met V snelheidsindex. Er zaten een H index op wat helemaal niet hoort op een S60. Toen werd het weggedrag wel een stuk stabieler maar dat wiebelige blijft wel.
Als ik in een vergelijkbare Mercedes C klasse rijd verbaas ik me altijd over het zeer solide en zekere weggedrag van deze wagen. Niet te vergelijken met de Volvo P2's.
Met zo'n C klasse trek ik op de Duitse autobahn zo naar de 200km/u en voel me dan super veilig. Met mijn S60 durf ik nauwelijks 150km/u te rijden.
Ik vind dat het een grote verbetering in stuurgedrag tot gevolg heeft, en absoltuut geen confort verlies, vooral in snelle bochten strakker sturenfredhead schreef: ↑22.02.2024 - 18:40Ik vond het 3 keer niets en had ze redelijk snel weer verwijderd.Malmö schreef: ↑22.02.2024 - 17:39 Ik zit er wel eens over te denken van die subframe rubber inserts te plaatsen: https://www.estateservices.nl/pu-subfra ... volvo.html
Maar lees daarover ook wisselende ervaringen. Er zouden meer trillingen ontstaan in het interieur na het plaatsen van deze rubbers en dat wil ik ook niet.
S60 reed met een Bilstein B12 set, veerpootbrug achter en een aanpassing aan de bovenste motorsteun waardoor deze ook als veerpootbrug diende behoorlijk strak/direct.
Ik heb het niet over de achterwiel maar over de voorwielophanging.Urbexpeditie schreef: ↑22.02.2024 - 19:03Hieronder de achterwielophanging van een Mercedes Benz W211.
Geen idee wat jij ziet, maar dit lijkt mij duidelijk een subframe met draagarmen...
e4f0c919-6310-4b18-b747-03bde05ae23a.jpg
Ja, maar wat is je referentiekader? Rijdt je ook wel eens in producten van andere merken?Urbexpeditie schreef: ↑22.02.2024 - 19:10 Herken mij er ook niet in. Mijn XC70 ligt ook vast op de weg. En geen last van wiebelen. En deze rijdt inmiddels 20 jaar en iets meer dan 500.000 km rond.
Wel vorig jaar alle ophanging rubbers vervangen, draagarmen etc. Maar dat was mede omdat de XC70 nu hoger op de pootjes staat.
Maar voor deze ingreep ook nergens last van.
Misschien dat deze inserts in een dieselauto te veel van het goede zijn. Zo'n D5 produceert van nature namelijk al veel meer lawaai en trillingen dan een 2.4/2.5 benzine. Monteer je dan dit soort inserts dan heb je grote kans dat trillingen en vibraties nog sterker worden doorgegeven in het interieur zodat het echt te veel van het goede wordt. Hetzelfde als met de torsiebar inserts en Powerflex bovenste motorsteun. Daar hoor je mensen met een een diesel Volvo sterk over klagen terwijl eigenaren van een benzine S60/V70/S80 er niet zoveel last van hebben.JeroenSpock schreef: ↑22.02.2024 - 23:51 Ik heb ze toen in de D5 gehad, maar ook na een paar weken weer eruit getrokken.
Te veel rammels, bonken, geluiden, stug, trilling... Comfort was totaal verdwenen.
Dat zijn sowieso erg mooie auto's.Urbexpeditie schreef: ↑24.02.2024 - 09:49 En mijn dagelijkse ride is een Subaru Outback Touring van 2023. Die rijdt sowieso beter dan een Volvo.