J33Bee schreef: ↑17.06.2024 - 06:58
Jup hier ook en komt regelmatig voorbij (bij Sensus). Met Apple CarPlay met name. Dan is inderdaad switchen van bron, in/uit schakelen van gesproken meldingen vaak de "oplossing".
Is een fix voor inmiddels. Even langs de dealer voor een Total Upgrade.
Waar zie je dat je de update (of überhaupt welke versie) hebt draaien? Auto is terug van onderhoud en zou updates gehad moeten hebben maar ik kan nergens de huidige firmware versies etc zien?
Onder instellingen —> Systeem —> Systeeminformatie kun je alleen het VIN (nog) zien? Hebben ze dat eruit gesloopt?
Nog eens iets posten, want er is wel iets wat mij opvalt, en zou willen weten of dit nog voorkomt.
Soms gebeurd het dat ik constant elektrisch rij, en toch zie ik in de verbruiksgegevens elke km een constant benzineverbruik van +- 2 l/100km. Verbrandingsmotor heeft gedurende heel die tijd effectief niet gedraait.
Waaraan verliest die dan benzine?
Bijkomend merk ik dat, als ik de v60 parkeer in onze inpandige garage na een 100% elektrisch ritje, deze echt enorm naar naft ruikt bij het uitschakelen. Precies of ik ben op een indoor kartbaan..
Kan iemand hier meer over vertellen? Herkenbaar? Of te melden bij de dealer?
een gokje: doordat de benzinemotor standby is tijdens het electrisch rijden, werkt de benzinepomp doorlopend met terugvoer naar den benzinetank en zit er daar ergens een beginnend lekje waardoor je de benzine ruikt?
ruikt het in of buiten de auto?
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
Die van mij stonk ook naar benzine maar dat kwam omdat de tank lek was. Een pijpje op de rvs of alu tank zat een klein gaatje in een lasnaad, daar zweette hij door. Is vervangen onder garantie (gelukkig want 2300 euro....).
Bij mij rook je het sterk aan de achterkant.
Probeer de lucht te lokaliseren, dan kan je gericht zoeken.
Trouwens, wat voor standkachel heb je? Elektrisch of benzine?
Heb je de extra verwarming toevallig aan staan? Kijk even bij klimaat in het menu.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
seppeg1987 schreef: ↑20.10.2024 - 15:44
Bijkomend merk ik dat, als ik de v60 parkeer in onze inpandige garage na een 100% elektrisch ritje, deze echt enorm naar naft ruikt bij het uitschakelen. Precies of ik ben op een indoor kartbaan..
Kan iemand hier meer over vertellen? Herkenbaar? Of te melden bij de dealer?
Hier hetzelfde. Altijd aan de achterkant. Had er in Mei bij de beurt ook gemeld. Niks gevonden. De ene dag wel de andere niet als ik alleen op "pure"had gereden.
Dacht in het begin ook bezine pomp die dan toch meedraait en misschien tank die ontlucht aan de achterkant. Er is nooit een druppel benzine te zien op de grond.
-
Nu Almerev70 dit schrijft, ga ik het toch extra in de gaten houden.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
De extra verwarming werkt alleen bij temperaturen onder de 15 graden. Dus het soms wel soms niet ruiken kan dus ook met de buitentemperatuur te maken hebben.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
seppeg1987 schreef: ↑20.10.2024 - 15:44
Bijkomend merk ik dat, als ik de v60 parkeer in onze inpandige garage na een 100% elektrisch ritje, deze echt enorm naar naft ruikt bij het uitschakelen. Precies of ik ben op een indoor kartbaan..
Kan iemand hier meer over vertellen? Herkenbaar? Of te melden bij de dealer?
Hier hetzelfde. Altijd aan de achterkant. Had er in Mei bij de beurt ook gemeld. Niks gevonden. De ene dag wel de andere niet als ik alleen op "pure"had gereden.
Dacht in het begin ook bezine pomp die dan toch meedraait en misschien tank die ontlucht aan de achterkant. Er is nooit een druppel benzine te zien op de grond.
-
Nu Almerev70 dit schrijft, ga ik het toch extra in de gaten houden.
Bij mij bleek het te gaan om die brandstofkachel. Heb het nu afgezet: nooit geen benzineverbruik meer en ook geen last van geur bij het stilleggen.
Is dat dan efficiënter/economischer in de winter om via die kachel te stoken ipv op de accu? Iemand hier research over gedaan toevallig?
J33Bee schreef: ↑20.10.2024 - 18:35kistigun heeft volgens mij ook zijn tank laten vervangen onder garantie. Weet niet of dat hetzelfde euvel is?
Klopt, mijn tank is onder garantie vervangen. Als ik de tank vol gooide kwam er altijd een halve liter terug eruit. In eerste instantie hebben ze toen t koolstoffilter vervangen maar dat hielp niet. Dus hebben ze uiteindelijk de hele tank vervangen waarna het probleem was opgelost.
De geur na het rijden herken ik ook maar dat had volgens mij iets te maken met de standkachel?
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Volvo V40 D4 Business R-Design Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet Citroën Saxo 1.4 VTS
Daarnet bij een doe-het-zelf zaak. Ernaast was een plekje vrij, kon het niet laten om er langs te gaan staan.
Ik ben aant nadenken over 20" zwarte velgen voor de zomer ipv de 19" diamond cut velgen. Maar langs de andere kant is het dan wel heel erg zwart..