V60 PIH meest populairste Occ op dit moment

Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

wasbeer2006 schreef: 06.09.2024 - 15:08 MBT die files. Ik zeg altijd, als iedereen zo rijd als ik zijn er geen files :-)
Dat heb ik ook. Vroeger eens met de monza (in mijn wilde jaren) met een "burnout" over de vluchtstrook iemand ingehaald die telkens een gat van 100meter liet vallen, uit frustratie. Ik had de pech dat er politie een paar auto's achter mij stond en me van de weg plukte.
Overigens geen bekeuring want ze zagen wel waarom ik zo reageerde en gewoon een waarschuwing. Daarna overigens nooit meer gedaan. Toch inmiddels heel wat rustiger geworden ;)
-
Of er een hitte probleem zou zijn met PIH zal denk ik ook wel meevallen. Toch ben ik benieuwd hoe Volvo hier mee omgaat. Zal het toch eens vragen bij de volgende beurt.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6697
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

EVO500 schreef: 06.09.2024 - 15:42 Of er een hitte probleem zou zijn met PIH zal denk ik ook wel meevallen. Toch ben ik benieuwd hoe Volvo hier mee omgaat. Zal het toch eens vragen bij de volgende beurt.
Met hitte? Volvo koelt in dat geval het accu pakket m.b.v. het airco systeem.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1331
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Niet zozeer met gebruik, maar worden de accu,s ook gekoeld als je stilstaat.
Onderschat niet als je auto in Californië staat. Hier zal het probleem niet snel ontstaan.
-V60 B4 7dct R design wit
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1331
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

EVO500 schreef: 06.09.2024 - 15:42
wasbeer2006 schreef: 06.09.2024 - 15:08 MBT die files. Ik zeg altijd, als iedereen zo rijd als ik zijn er geen files :-)
Dat heb ik ook. Vroeger eens met de monza (in mijn wilde jaren) met een "burnout" over de vluchtstrook iemand ingehaald die telkens een gat van 100meter liet vallen, uit frustratie. Ik had de pech dat er politie een paar auto's achter mij stond en me van de weg plukte.
Overigens geen bekeuring want ze zagen wel waarom ik zo reageerde en gewoon een waarschuwing. Daarna overigens nooit meer gedaan. Toch inmiddels heel wat rustiger geworden ;)
-
Haha lol die goede oude tijd tegenwoordig is de humor ver te zoeken bij de politie hier.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

wasbeer2006 schreef: 06.09.2024 - 19:37 Haha lol die goede oude tijd tegenwoordig is de humor ver te zoeken bij de politie hier.
Totaal of topic, maar ga hierna weer on-topic: Ja, tijden zijn afgelopen 20 jaar erg veranderd :-( Politie was meer meelevend /begrijpend)
Eentje dan nog: Met de Omega(2002) toen ik gewoon reed met de auto terwijl ik in het weekend nieuwe motor inlegde en ondertussen spatbord verbreders aan het lassen was en alle kleuren van de regen boog 2 weken rond reed (zie bijlage, zal h'm erg klein maken).
Ondertussen in de week alles wat ik laste in de grondlak om de dag verder te kunnen rijden. Rijd ik op de hogt (eindhoven) net voor het weekend dat de auto gespoten zou worden voluit 200 in de 4 de versnelling terwijl er uit Veldhoven 2 motor agenten invoegen.
Zij hadden mij gezien en ik hun ook. Direct maar achter vrachtwagen aangesloten en wachten. Uiteraard aan de kant bij Oeienbosch. Ze controleerde alles en was natuurlijk in orde. Zeiden "" hoe hard reed je" ?
Zei eerlijk dak ik voluit in 4 reed en circa 200 (wel iets minder omdat teller wel iets afweek).
"Alles in orde maar niet meer doen". Denk dat dit niet meer vlug gebeurd.

- Nu weer ontopic:
Is er iemand überhaupt die een nieuwe accu heeft vervangen in v/s 60?
Of een reparatie daaraan heeft gehad?
Ooit een accu test heeft laten doen, en eventueel kan zeggen wat dit koste?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6697
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Hier kun je prijzen vinden: https://hybride-accu.nl/volvo/
Mijn XC90 is bijna 9 jaar oud en heeft 300K op de teller. Ik schat de accudegradatie op een 25%. Dus jij kan nog wel even vooruit denk ik.
Ik persoonlijk ken geen gevallen of verhalen van reparaties/vervanging van accu's van Volvo.
Volgens mij kan de dealer de SOH meten.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Dank je gouwe! Zijn prijzen die ik zeer acceptabel vind.
Denk inderdaad dat het nog wel lukt. Vandaag 40 km gehaald, en de laatste 400km 2ltr/100 gereden.
-
Je niet moet je niet altijd laten "verleiden" door wat de teller aangeeft. Dit wisselt nogal op korte afstanden en rijden met 120km/uur op de snel weg.
Wat ik vandaag ook onder vond: Ik rijd eigenlijk altijd met ACC en PA. Toen ik PA uitzette ging de accuradius omhoog.
Had dit niet direct verwacht, maar schijnbaar het bij sturen neemt toch wat vermogen op. Eigenlijk wel logisch.
Zitten wel wat factoren in om het naar beneden te brengen en blijft het soms een sport :-)
-
PS: Nu begin ik misschien weer over iso normen. Maar het zou toch mooi zijn als je dan op dat moment je accu meteen upgrade naar een hoger KW? Ik weet dat jij dat ook niet kan veranderen maar ik snap niet dat men dit niet als een "marketing tool" opzet.
Denk dat je als "volvo" geen verkeerde zet doet?
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13732
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Van 2 lagen cellen naar 3 lagen (als in n long range) schijnt software matig een net te grote uitdaging te zijn
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Dus een andere omvormer lost dit misschien niet alleen op, maar is vervolgens software matig problematisch?
-
Ik ben maar een kleine/middelmatige "ondernemer" maar als je als fabrikant zoiets te werk stelt, wekt veel vertrouwen.
2de hands auto waar je je auto upgrade naar een betere accu. Heb dit nog niet eerder gehoord of gezien. Zou er als volvo eens over na denken.
Laatst gewijzigd door EVO500 op 07.09.2024 - 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13732
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Die 2 laags batterij heeft een max
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Je hebt het nu over de batterij. Maar als deze past met een "emplacement" omvormer, heeft dit toch verder niks met de batterij te maken of ben ik abuis. Dan kan alleen de elektromotor een ander voltage hebben maar los je op met omvormer.
-
Ik ben maar een kleine/middelmatige "ondernemer" maar als je als fabrikant zoiets te werk stelt. Ben je de eerste die zoiets aanbiedt.
2de hands auto waar je je auto upgrade naar een betere accu indien nodig. Heb dit nog niet eerder gehoord of gezien.
Software matig is denk ik "prioriteiten stellen". Kan me bijna niet voorstellen dat Geely niet 1 of meerdere software engineers aan het werk kunnen zetten. Wat kosten deze mensen, 25 tot 100K per jaar, dit valt in het niet tov winst?
Zou er als volvo eens over na denken. Kan een "market" zijn en een "pur plus".
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13732
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Volvo is daar in het geheel niet mee bezig, wat rijdt dat rijdt, iets simpels als navigatie updates op bestaande systemen is al teveel gevraagd.

Maar voel je vooral vrij het hen te vragen, ze zitten in Zweden
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Snap je helemaal (en ook je frustratie). Jij en ik kunnen hier niet heel veel aan doen.
-
Denk dat volvo 2 dingen moet doen waar ze in het verleden sterk mee zijn geworden:
Betrouwbaar en veilig.
-
Betrouwbaar kun je worden door de aftermarkt ook te bedienen, en hier zou je zelfs een de concurrentie een stap voor kunnen zijn.
-
Maar oke, Volvo is er dus niet mee bezig.
Dat maakt het:
Word de auto (een of ander merk) een wegwerp artikel als de accu's niet meer te vervangen zijn (vrees dan ervoor software /hardware na 10jaar)?
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13732
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Software updates zijn eindig, een EV gaat daardoor nooit een nog rijdende klassieker worden
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Software is zeker eindig. Hoeft niet te betekenen dat de auto stopt met rijden overigens.
Of een ev een klassieker gaat worden...kan door bolderen tot de accu "end of life" is, of dit vervolgens een klassieker word zou kunnen worden, geen idee. Maar zie dit ook somber in.
Wondere wereld van deze tijd.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13732
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

EVO500 schreef: 07.09.2024 - 21:37 Software is zeker eindig. Hoeft niet te betekenen dat de auto stopt met rijden overigens.
Of een ev een klassieker gaat worden...kan door bolderen tot de accu "end of life" is, of dit vervolgens een klassieker word zou kunnen worden, geen idee. Maar zie dit ook somber in.
Wondere wereld van deze tijd.
besturingssoftware is vast ook n dingetje.
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1331
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ik snap wel dat ze dat niet doen. Stel dat zo,n grapje 4 of 5000 euro kost voor 9KW meer dat is zeg ff 40 a 45km per lading.
Stel de auto is vier of vijf jaar. Er is echt maar een hele beperkte groep die dan nog 5 of meer jaar in de auto gaat rijden.
Dan zou je 1000 euro per jaar moeten verdienen. Los van een bijzondere persoonlijke situatie is dit voor bijna niemand.

Dan is 1000 euro 500 liter benzine x 15 is 7500 kilometer. Dan moet je 175x per jaar de accu volledig kunnen benutten uitgaande van gratis stroom.

Daarnaast zit er ook nog een verschil in 1 en 2 fase laden.
De vraag is of die bedrading er al zit.
-V60 B4 7dct R design wit
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”