Pagina 3 van 3
T8 390 pk VS 455 pk
Geplaatst: 06.11.2024 - 10:14
door wasbeer2006
Ligt dat niet aan de manier waarop de ratio van de stuurbekrachtiging is afgesteld. Ik merk met mijn B4 2022 model en een T6 (late) 2024 model geen verschil. Ook niety met de andere V60's die ik gereden had.
Wat ik wel merk is dat de V60 soweiso meer stuurwiel uitslag vergt op bv een rotonde dan een andere auto, bv een passat op 508sw. Die zijn net uit de middenstand veel directer
T8 390 pk VS 455 pk
Geplaatst: 06.11.2024 - 10:16
door raspaardje
Het is allemaal wat krapper natuurlijk, vandaar ook bijv. geen mistlampen mogelijk op een T6/T8.
Zou zomaar kunnen dat de draaicirkel beperkt wordt omdat de vereiste techniek nu eenmaal meer ruimte (in de breedte?) inneemt.
T8 390 pk VS 455 pk
Geplaatst: 06.11.2024 - 10:18
door raspaardje
wasbeer2006 schreef: ↑06.11.2024 - 10:14
Wat ik wel merk is dat de V60 soweiso meer stuurwiel uitslag vergt op bv een rotonde dan een andere auto, bv een passat op 508sw. Die zijn net uit de middenstand veel directer
Exact, dat merk ik ook erg goed tov mijn andere auto. De V60 is dan gewoon wollig.
T8 390 pk VS 455 pk
Geplaatst: 06.11.2024 - 13:40
door BraboFrits
Ach ja, gelukkig kunnen we allemaal onze eigen keuzes maken. Zoveel mensen, zoveel zinnen tenslotte.
T8 390 pk VS 455 pk
Geplaatst: 06.11.2024 - 15:49
door wasbeer2006
raspaardje schreef: ↑06.11.2024 - 10:18
wasbeer2006 schreef: ↑06.11.2024 - 10:14
Wat ik wel merk is dat de V60 soweiso meer stuurwiel uitslag vergt op bv een rotonde dan een andere auto, bv een passat op 508sw. Die zijn net uit de middenstand veel directer
Exact, dat merk ik ook erg goed tov mijn andere auto. De V60 is dan gewoon wollig.
Ik denk wel dat ik weet wat dat is.
Als je sportief gaat rijden, zeg je neemt een bocht met 100 a 110 km, dan wel op 90 tot 95% van de max van de auto.
Als je die in een keer van de middenstand naar 90 graden stuurt, dan stuurt de auto in, maar zodra de achterkan zet en de demper en veren op de juiste druk staan, trekt de auto ineens als een soort vierwielsturing de bocht in.
In die stand is de auto echt heel sportief, maar ik weet bijna zeker dat de meeste hem daar nooit rijden. Dat is ook niet erg, maar er zit een soort sportieve unlock in die naar mijn mening de twee karakters van de auto zo mooi combineert.
T8 390 pk VS 455 pk
Geplaatst: 06.11.2024 - 16:28
door raspaardje
Wat jij benoemt is het "zetten" van de auto in een bocht na rollen om de lengteas.
Ik ken dat gevoel iig wel bij de V60.
Een directe besturing is echter hoeveel je aan je stuur moet hangen om de wielen een bepaalde hoek te laten maken.
Vanuit de middenstand is dat bij Volvo best veel. De besturing voelt dan een beetje wollig. In beter te begrijpen woorden: er is een zekere vertraging tussen het hoepelen aan het stuur en het daadwerkelijk de bocht om gaan. En daarmee wordt de kans op stuurcorrecties vergroot en ben je minder geneigd de auto op het scherpst van de snede te rijden.
T8 390 pk VS 455 pk
Geplaatst: 08.11.2024 - 17:11
door Vovovo
Had eerst XC90 T8 eerste serie, turbo opgeblazen. Elektromotor maakte na 5 jaar super hoog piepgeluid dat er niet uitgehaald kon worden. Met luchtvering overigens strakst sturende XC90 tot nu toe. Tegenwoordig V90 T8 long range. Hierin de grotere accu en meer PK's elektrisch, 455 PK. Ook hier achter luchtvering. Grootste voordeel is betere range elektrisch, nu woon werk (60km) nagenoeg elektrisch. Door meer pk achter in gewoon stadsverkeer benzinemotor bijna nooit aan, bij XC90 was dit zeker wel het geval. Na 55000 km verbruik met dagelijks opladen 2.3l / 100 km