Pagina 3 van 4
v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 14.09.2025 - 08:46
door wasbeer2006
Ik weet niet wat de Volvo hybrids doen, met de nieuwe vags hybrid kan je volgens mij 40 of 50kw snellader.
Met de volvo volgens mij niet, ik zou op vakantie alleen laden als het makkelijk en goedkoop kan. De reden van een hybrid is toch onder andere gemak.
v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 14.09.2025 - 10:24
door J33Bee
wasbeer2006 schreef: ↑14.09.2025 - 08:46
Ik weet niet wat de Volvo hybrids doen, met de nieuwe vags hybrid kan je volgens mij 40 of 50kw snellader.
Met de volvo volgens mij niet, ik zou op vakantie alleen laden als het makkelijk en goedkoop kan. De reden van een hybrid is toch onder andere gemak.
Snelladen? Hoe moet ik me dat voorstellen? In de rij aan de autobahn de EV rijder frustreren en dan 15 kW pakken in een paar minuten om daarna nog te gaan tanken?
Een T6/T8 is 1 of 2 fase(n) laden. Ik trek hier thuis max 6.4 kW en dan is ie in zo’n 3 uurtjes weer vol.
v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 14.09.2025 - 11:09
door raspaardje
Dat snelladen voor PHEVs is idd behoorlijk nieuw en ook ik ben benieuwd of dat veel gebruikt wordt.
Voor het geld hoef je het niet te doen volgens mij.
Blijft over uitstoottechnisch.
v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 14.09.2025 - 12:55
door OGA244
Als je met 50kwh kunt laden (zoals bij VAG) kom je redelijk snel op 80% en is het relatief zinvol.
Met n PHEV Volvo heeft het volstrekt geen zin om aan n snellader te gaan staan, met 1 fase pak je 1.7kwh in n half uur met 2 fase 3.4, daar kun je +/- 4 km elektrisch op rijden, doe dan niks.
v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 15.09.2025 - 08:05
door Gouwe
Ben benieuwd of Philken door de bomen het bos nog ziet.......
v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 15.09.2025 - 08:08
door Gouwe
J33Bee schreef: ↑14.09.2025 - 00:52
raspaardje schreef: ↑13.09.2025 - 14:47
Het is simpelweg niet fijn/gedoe om bijv. de laadkabel op vakantie niet los te krijgen. Dat is gewoon ongemak en kun je afkopen...
Jup, door 'm niet te gebruiken op vakantie

Werkt prima!
Gewoon thuisblijven, weet je zeker dat je helemaal niets kan overkomen op de camping of onderweg

v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 15.09.2025 - 12:44
door raspaardje
Gouwe schreef: ↑15.09.2025 - 08:08
J33Bee schreef: ↑14.09.2025 - 00:52
raspaardje schreef: ↑13.09.2025 - 14:47
Het is simpelweg niet fijn/gedoe om bijv. de laadkabel op vakantie niet los te krijgen. Dat is gewoon ongemak en kun je afkopen...
Jup, door 'm niet te gebruiken op vakantie

Werkt prima!
Gewoon thuisblijven, weet je zeker dat je helemaal niets kan overkomen op de camping of onderweg
Als alles elektronisch dat door de handen van je gezin gaat kapot gaat ga je wellicht ook aan gemak denken...

v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 15.09.2025 - 12:52
door Gouwe
En op basis van die risicoafweging rijd ik dus een PIH

v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 15.09.2025 - 13:54
door Bart
Ik zou een Dacia overwegen: gaat (blijkbaar) niet veel kapot, zit weinig op en aan dus ook daar ben je veilig(er)...
Een pluk haren achter een scherm... hoe dan??

v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 15.09.2025 - 15:45
door wasbeer2006
J33Bee schreef: ↑14.09.2025 - 10:24
wasbeer2006 schreef: ↑14.09.2025 - 08:46
Ik weet niet wat de Volvo hybrids doen, met de nieuwe vags hybrid kan je volgens mij 40 of 50kw snellader.
Met de volvo volgens mij niet, ik zou op vakantie alleen laden als het makkelijk en goedkoop kan. De reden van een hybrid is toch onder andere gemak.
Snelladen? Hoe moet ik me dat voorstellen? In de rij aan de autobahn de EV rijder frustreren en dan 15 kW pakken in een paar minuten om daarna nog te gaan tanken?
Een T6/T8 is 1 of 2 fase(n) laden. Ik trek hier thuis max 6.4 kW en dan is ie in zo’n 3 uurtjes weer vol.
Daar had ik dus al een discussie over met een collega, die zegt ik zet hem gewoon aan de snellader te hange met 40Kw, ik vind daar ook wat van.
Waarom heb je dan een hybrid?
v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 15.09.2025 - 15:51
door lint
Snelladen met een PIH is niet handig en ook niet kosten effectief.
v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 15.09.2025 - 19:21
door OGA244
wasbeer2006 schreef: ↑15.09.2025 - 15:45
J33Bee schreef: ↑14.09.2025 - 10:24
wasbeer2006 schreef: ↑14.09.2025 - 08:46
Ik weet niet wat de Volvo hybrids doen, met de nieuwe vags hybrid kan je volgens mij 40 of 50kw snellader.
Met de volvo volgens mij niet, ik zou op vakantie alleen laden als het makkelijk en goedkoop kan. De reden van een hybrid is toch onder andere gemak.
Snelladen? Hoe moet ik me dat voorstellen? In de rij aan de autobahn de EV rijder frustreren en dan 15 kW pakken in een paar minuten om daarna nog te gaan tanken?
Een T6/T8 is 1 of 2 fase(n) laden. Ik trek hier thuis max 6.4 kW en dan is ie in zo’n 3 uurtjes weer vol.
Daar had ik dus al een discussie over met een collega, die zegt ik zet hem gewoon aan de snellader te hange met 40Kw, ik vind daar ook wat van.
Waarom heb je dan een hybrid?
snelladen kan dus niet met een phev Volvo, dat vraagt n heel ander type stekker (gelijk aan een EV met 7 polen)
v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 15.09.2025 - 20:51
door arnoud
Uit de handleiding van een 2024 model:
Bij eenfasig laden kan de auto maximaal 3,6 kW halen.
Bij tweefasig laden kan de auto maximaal 6,4 kW halen.
v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 16.09.2025 - 17:36
door Philken
Gouwe schreef: ↑15.09.2025 - 08:05
Ben benieuwd of Philken door de bomen het bos nog ziet.......
ja hoor, vandaag is de bestelbon getekend voor een my 2023 v60 dark plus t6 (dus met long range accu en reeds met Google)
nu nog bekijken wanneer & hoe we de auto kunnen ophalen
v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 16.09.2025 - 17:42
door Gouwe
Gefeliciteerd! Veel plezier er alvast mee.
v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 16.09.2025 - 18:02
door Philken
Gouwe schreef: ↑16.09.2025 - 17:42
Gefeliciteerd! Veel plezier er alvast mee.
is de dochter haar auto, enige 'plezier' dat ik er aan zal hebben: wassen, polieren en in de coating zetten, en alles wat er aan veranderd mag worden, mag ik ook op mijn rekening nemen(letterlijk en figuurlijk vrees ik)
v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 17.09.2025 - 08:43
door J33Bee
Ze heeft in ieder geval smaak!

v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 17.09.2025 - 08:45
door Bart
Mooi plaatje op de oprit als ze langskomt!
v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 17.09.2025 - 09:13
door hnsclmns
raspaardje schreef: ↑14.09.2025 - 11:09
Dat snelladen voor PHEVs is idd behoorlijk nieuw en ook ik ben benieuwd of dat veel gebruikt wordt.
Voor het geld hoef je het niet te doen volgens mij.
Mee eens Raspadje.
Dat snelladen kost al snel € 0,80 - 1,10 / kW en dan zit je al tegen het omslagpunt dat met benzine minder duur rijden is.
PHEV is aantrekkelijk om in de lokale omgeving te rijden en thuis (goedkoop) te laden. De 11kW laders zijn over het algemeen goedkoper als de snelladers.
v60 T6 recharge: specifieke punten waar op te letten?
Geplaatst: 17.09.2025 - 09:16
door Philken
Bart schreef: ↑17.09.2025 - 08:45
Mooi plaatje op de oprit als ze langskomt!
dat doet ze altijd te voet ze heeft nl naast ons gebouwd...
