Pagina 21 van 33
Geplaatst: 23.01.2009 - 09:20
door Bart
arnoud. schreef:Oh, en nog een observatie: de dieseltank had wel iets groter gemogen. Ik moet nu steeds een dag eerder tanken als met de Audi, da's verwarrend voor mijn bio-klok
Dus ondertussen al twee keer naar huis gereden met minder dan 40km diesel te gaan toen ik bij de Shell aan kwam... Maandagochtend tanken, en dan mag ik donderdagmiddag al weer. Dat schiet wel op...
Join the club

Bij mijn 2.0D was het nog erger dan nu, maar 1 keer tanken in de 3 dagen blijft veel, ondanks de grotere tank...
Geplaatst: 23.01.2009 - 09:49
door rsnhakan
arnoud. schreef:rsnhakan schreef:Arnoud, lees ik nu schakelen tussen twee telefoons?
Kun je twee telefoons op de ingebouwde bluetooth van Volvo koppelen?
Zo ja, hoe moet dit? Alvast bedankt

Ja, misschien wel meer dan twee...
Ehm, uit het hoofd: MENU - 1 - 5 - 1?
Dus in het telefoon menu gaan, bluetooth kiezen, en daar telefoon toevoegen? Hoe moeilijk kan het zijn

Dat wist ik al.
Maar ik bedoelde kun je ook 2 telefoons tegelijk gebruiken? Sorry, mijn fout. (vorige bericht)
Geplaatst: 23.01.2009 - 10:21
door arnoud
rsnhakan schreef:arnoud. schreef:rsnhakan schreef:Kun je twee telefoons op de ingebouwde bluetooth van Volvo koppelen?
Ja, misschien wel meer dan twee...
Ehm, uit het hoofd: MENU - 1 - 5 - 1?
Dat wist ik al.
Maar ik bedoelde kun je ook 2 telefoons tegelijk gebruiken? Sorry, mijn fout. (vorige bericht)
Ah, nee. Je hebt één microfoon en één luidspreker, dat gaat niet lukken met twee telefoons tegelijkertijd. Je kunt er maar ééntje actief hebben. Vandaar mijn regelmatige ge-MENU-1-5-3...
Geplaatst: 23.01.2009 - 17:17
door hans98
arnoud. schreef:
Dan geven de sproeiers van de ramen geen vol gas en reageren de koplampsproeiers niet.
Ik zal het voor de grap eens proberen, maar ik denk dat dit voor Xenon koplampen niet op gaat.
Ja hoor, Xenon idem dito. Wel korte tikjes geven hoor!
Om verwarring te voorkomen: de koplampsproeiers gaan normaal gesproken 1 x in de 5 keer meesproeien, maar als je de korte tikjes doet dan niet. Dat heb ik door schade en schande geleerd, dat spul is zo belachelijk duur (duurder dan benzine!) dat je vanzelf zuinig wordt

Geplaatst: 23.01.2009 - 19:15
door moosev50
Een en ander is ook afhankelijk van de stand van de verlichtingsdraaiknop.
Uit de Handleiding:
Hogedruksproeiers koplampen (optie op bepaalde markten)
De hogedruksproeiers van de koplampen ver-
bruiken een grote hoeveelheid ruitensproeier-
vloeistof. Om vloeistof te besparen, worden de
koplampen als volgt gesproeid:
Dimlicht ingeschakeld met de knop op het ver-
lichtingspaneel:
De eerste keer dat u de voorruit sproeit, wor-
den ook de koplampen gesproeid. Vervolgens
worden de koplampen iedere vijfde sproeibeurt
van de voorruit gesproeid, zolang er maximaal
tien minuten tussen de eerste en vijfde sproei-
beurt zit. Bij langere intervallen worden de kop-
lampen iedere keer gesproeid.
Stadslichten/parkeerlichten vóór en achterlich-
ten ingeschakeld met de knop op het verlich-
tingspaneel:
• Bi-Xenonkoplampen worden slechts iedere
vijfde sproeibeurt gesproeid, ongeacht de
tijd die is verstreken.
• Halogeenkoplampen worden niet gesproeid.
De draaiknop op het verlichtingspaneel in
stand 0:
• Bi-Xenonkoplampen worden slechts iedere
vijfde sproeibeurt gesproeid, ongeacht de
tijd die is verstreken.
• Halogeenkoplampen worden niet
gesproeid.
Geplaatst: 24.01.2009 - 07:23
door rsnhakan
Dat klopt. Als die elke keer gaat sproeien is je vloeistoftank zo leeg.
Geplaatst: 24.01.2009 - 21:45
door arnoud
Vanavond even geprobeerd met het sproeien, maar je moet wel een heel minimalistisch klein beetje sproeien om te voorkomen dat de koplamp sproeiers mee gaan doen. Dat schiet ook niet op
Verder vandaag de auto bij daglicht gewassen, en ook al zag hij er niet idioot vies uit (vorige week na een weekje pekel was hij echt te goor), het verschil is toch wel erg goed te zien. Je hebt in ieder geval eer van je werk...
Tijdens die wasbeurt heb ik twee dingen gemerkt:
- dat ik al een aantal putjes aan de voorkant van de auto heb door steenslag, en dat je op wit vooral de teerspetters goed ziet. Op zich niet heel erg, maar wel extra werk
- vervelender was dat ik er achter kwam dat de zijruit links achter niet helemaal sluit! Als hij helemaal omhoog is zie je onder de rubbers nog net de bovenkant van de ruit. Hij moet net nog een paar milimeter verder naar boven, maar helaas, dat wil ie niet. Ik zag het omdat er schuim tussen het raam en de rubbers aan de binnenkant van de ruit kwam te zitten, en later in de wasbeurt liepen er ook een paar druppels over de ruit naar beneden.
De afgelopen week met alle regen niets gemerkt, en ook geen sporen van echte lekkage. Dus niet het eind van de wereld, maar toch... Al even met de dealer gebeld, ik mag nog weer even mee langs komen... Bummer...
Geplaatst: 25.01.2009 - 09:16
door rsnhakan
Arnoud, heb je speciaal spul voor dat teer?
Bij ons is dat ook erg goed te zien.
Zo ja, bij welke lokale winkel kun je ze halen? Bijvoorbeeld Halfords e.d.
Geplaatst: 25.01.2009 - 09:54
door Bart
arnoud. schreef:- vervelender was dat ik er achter kwam dat de zijruit links achter niet helemaal sluit! Als hij helemaal omhoog is zie je onder de rubbers nog net de bovenkant van de ruit. Hij moet net nog een paar milimeter verder naar boven, maar helaas, dat wil ie niet. Ik zag het omdat er schuim tussen het raam en de rubbers aan de binnenkant van de ruit kwam te zitten, en later in de wasbeurt liepen er ook een paar druppels over de ruit naar beneden.
De afgelopen week met alle regen niets gemerkt, en ook geen sporen van echte lekkage. Dus niet het eind van de wereld, maar toch... Al even met de dealer gebeld, ik mag nog weer even mee langs komen... Bummer...
Is inderdaad niet wereldschokkend, maar wel vervelend. Ik ga binnenkort toch ook maar weer een afspraak maken, kraken van de b-stijlen en de centerstack zijn helaas niet verholpen met spray... Al met al vind ik de afwerking van deze V50 niet zo goed als mijn vorige..
Geplaatst: 25.01.2009 - 14:29
door Jor
rsnhakan schreef:Arnoud, heb je speciaal spul voor dat teer?
Bij ons is dat ook erg goed te zien.
Zo ja, bij welke lokale winkel kun je ze halen? Bijvoorbeeld Halfords e.d.
Ik gebruik heel af en toe wasbenzine. En daarna de auto shampoo als het eerst met de shampoo niet lukt.
Geplaatst: 25.01.2009 - 14:52
door arnoud
Ik heb de hars verwijderaar even misbruikt aangezien ik niets anders bij de hand had. Wist niet of wasbenzine op de nieuwe lak echt een strak plan was...
Geplaatst: 25.01.2009 - 16:11
door Bart
Net mijn V50 gewassen, man wat een werk! Bij mij zaten de teerspettertjes niet op de voorkant, maar op de achterkant. Met veel (zachtjes) krabben met de nagel en hard boenen met een spons heb ik ze er uiteindelijk afgekregen.
Geplaatst: 25.01.2009 - 16:14
door arnoud
Daar zaten ze bij mij OOK, en op ieder ander plaatdeel
En een hele zwik van die oranje spetters, geen idee waar dat nu weer vandaan gekomen was. Maar minstens zo lastig te verwijderen.
Geplaatst: 26.01.2009 - 23:58
door TMacD
even een vraagje nu we het toch over wassen en zo hebben - ik stond dus van de week in de DHZ shop voor het rek met automaterialen en zo zat ik te denken welke schoonmaakmiddel je nou het beste kan gebruiken voor de buitenkant......nu liep er ff niet zo een werk student in het rond maar toen dacht ik dat ik het toch beter ff op het forum kan vragen wat is nou het beste schoonmaak middel voor een lauw warm handwasje op de zaterdag middag
Koots, even een specifieke vraag ivm de dubbele uitlaten van de D5, zijn de zijschermen bij jou achter ook altijd extra vies, ik zat gister te kijken en dacht verrek dat lijkt wel van de diesel walm.........vond het toch stug voor net rond de 1,000 kms en dan al van die zooi of verbeeld ik me dat gewoon.
Geplaatst: 27.01.2009 - 08:01
door Bart
Zijn bij mij wel altijd vies, en lijkt inderdaad een graadje erger dan de rest van de zijkant. Vooral achter het tankklepje (maar dat kan ook komen door mijn gewoonte om de auto altijd helemaal nokkie-vol te tanken

)
Geplaatst: 27.01.2009 - 15:56
door michelm1978
@TmacD
Ik gebruik cold class shampoo van Megiuars. Duur spul, maar je gebruikt maar weinig. Verder 2 emmers (in om de washandschoen in uit te spoelen tijdens het wassen), wonderdoekjes van de Action en een zeem.
Ik spuit de auto eerst erg goed af met de hogedruk, eventueel eerst velgen inspuiten met Dasty (Wibra citroen spul). Dan met de washandschoen (microfiber) auto met veel water wassen. Afspuiten. Daarna doe ik met een spons de sponningen van de deuren en kofferklep. Afspuiten en daarna met de gewone slang met lopend water de auto afspoelen. Door de autoshampoo die ik gebruik blijft er door deze methode zeer weinig water op de lak liggen. Daarna is het met een zeem de ramen doen en met het wonderdoekje de lak.
klaar.. wasbeurtje ben ik al snel 3 kwartier mee bezig. maar ach.. altijd beter dan de krasstraat.
Geplaatst: 27.01.2009 - 21:13
door arnoud
Drie kwartier? Hmmm, dan moet ik nog meer oefenen ben ik bang, want ik doe er snel 2x zo lang over...
Vandaag weer langs de dealer geweest, voorlopig de laatste keer hoop ik.
Beide achterruiten hebben een zetje gekregen (softwarematig blijkbaar) zodat ze nu helemaal dicht gaan. Is iets stiller geworden in de auto en ook iets minder tochterig.
Verder eindelijk het Klasse 3 SCM keuringscertificaat gekregen welke bij de alarminstallatie hoorde. Ik vond de smoes dat het vergeten was omdat het alarm af-fabriek al was geïnstalleerd een beetje zwak. Ik vind dat als je een alarm met certificaat verkoopt, dat dit er ook bij hoort te zitten. Ook de bijbehorende driehoek sticker laten plakken, maar weet nog niet of ik die laat zitten, even aanzien.
Op de terugweg op de A50 het nog even heel warm gehad toen er ineens de staart van een file opdook en iedereen vol in de ankers ging. Rechts van me enkele vrachtwagens die met rokende banden elkaar nog net konden ontwijken (en twee die helemaal rechts de berm in doken als enigste uitweg)... Soms zijn die matrixborden boven de weg best prettig...
Geplaatst: 06.02.2009 - 14:58
door arnoud
Geplaatst: 15.02.2009 - 13:47
door rsnhakan
Arnoud, even een vraag.
Mijn vader gaat misschien een iPhone 3G 8GB kopen.
Kun je die ook met het Volvo bluetooth systeem gebruiken?
Ook ben ik benieuwd of je de iPhone ook op de iPod adapter kunt aansluiten.
Dus en muziek luisteren via de iPhone en bellen.
Alvast bedankt.

Geplaatst: 15.02.2009 - 13:57
door arnoud
Ja een iPhone werkt prima met het bluetooth handsfree systeem wat af-fabriek wordt geleverd.
Voor zover ik weet werkt de iPhone wel aan de iPod adapter, maar laadt niet op. Daarvoor heb je nog een adapter nodig (zoek maar even op 'Sosche' op 't forum).
Je kunt dan naar muziek luisteren en als je gebeld wordt gaat automatisch de iPhone op pauze en neemt de handsfree set 'm over. Dat werkt prima.