Pagina 21 van 21
XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 04.01.2025 - 17:43
door sanco
Haha een zij… tsja sommigen “zij” en kunnen er ook wat van…. Hoor ik tenminste wel eens. Hier valt het mee, als ik alle kosten voor de viervoeters niet meereken
Inmiddels krijg ik zonder een echte regelmaat er in te ontdekken ook al enige tijd de melding dat de vooruitsensor is afgedekt. Kan week goed gaan en dan ineens weer mis. Ik las iets over ruit laten schoonmaken tussen sensor en voorruit… nee toch…
Het is inderdaad een fijne auto en echt laten staan heeft ie nog nooit, maar toch…. Als ik alles optel van de V50 en de vorige en deze, dan is dat voor alle auto s samen, vanaf nieuw tot 6 , 6 en nu 8 jaar en alle tot max 200 k km toch eigenlijk best wel veel geld.
Dan deden en doen de peus in de familie div 306 307 en 308 diesels het zeker niet minder slecht, ondanks de naam….
Probleem is natuurlijk dat je vaak afh bent van een dealer of specialist. Het blijkt echter dat lis van het tarief met name ook de onderdelen wel echt veel duurder zijn. Ik gun ieder zijn brood , en kom er zelf ook niet echt aan toe, maar bijna dubbele is wel heel fors
Maar goed, een auto van 60-70 k afschrijven in jaar 1-3 gaat ook met 8-10 per jaar , daar kun je heel wat onderhoud voor ( laten) doen. Alleen , liever niet nu al bij 8 jaar en 175k

XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 05.01.2025 - 11:56
door Bart
Vorstelijk rijden kost nu eenmaal (vorstelijk) geld. Er zijn veel auto’s die goedkoper rijden, maar bieden ze hetzelfde comfort en uitstraling als je XC?
XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 05.01.2025 - 20:07
door Bover
Nou ik meen toch dat de drie XC70 P3 die hier regelmatig voorbij komen redelijk veel onderhoud nodig hebben en ik heb de indruk dat het toch meer is dan gemiddeld zou verwachten. ja ik weet het ...subjectieve waarneming...

( XC70 van Sanco, DB200, Bover,)
XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 06.01.2025 - 00:23
door Jiska
Ik heb net zo´n anderhalf a twee uur de tijd genomen om alles op mijn gemak te lezen en dat heb ik met plezier gedaan! Leuk dat je na al die jaren nog actief bent en interessant om allemaal te lezen. Heb de meldingen voor dit draadje aangezet

XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 17.01.2025 - 15:03
door sanco
Bart schreef: ↑05.01.2025 - 11:56
Vorstelijk rijden kost nu eenmaal (vorstelijk) geld. Er zijn veel auto’s die goedkoper rijden, maar bieden ze hetzelfde comfort en uitstraling als je XC?
Tsja, zeg het maar Bart, als ik nu weer kon vernieuwen voor iets vergelijkbaars, dan ging ik weer voor een soortgelijke auto. Natuurlijk zie en merk je wel dat het ontwerp in de basis uit 2006 / 2007 stamt. Tussen alle enorm grote E bakken valt deze auto al lang niet meer op. Zette ik in de eerste paar jaar mijn zilverkleurige XC ergens neer, dan werd er vaak even positief op gereageerd. Tegenwoordig is het in de ogen van veel mensen natuurlijk een oude lullen bak ha ha maar voor mij voldoet de auto verder erg goed. Ik hoop zoals in de blog van Tom aangegeven over een week weer een rit naar de alpen te maken, met de skies gewoon door de achterbank in een eigen gemaakte kist , dus niks geen dakkoffer etc. Dat is ook gewoon praktische luxe

en die bult op is gewoon spass met de dikke diesel,
Ik hoop dat ie ( zij ) zich nu eerst weer een tijdje gedraagt zoals een waardig premium "kuch" auto betaamd, en dan ben ik het "leed" ook weer snel vergeten, en hoor je mij ook niet meer ha ha. Leeftijd en kms is ook gewoon wat meer onderhoud immers. Jij ook veel plezier met je machtige T8
XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 17.01.2025 - 15:08
door sanco
Jiska schreef: ↑06.01.2025 - 00:23
Ik heb net zo´n anderhalf a twee uur de tijd genomen om alles op mijn gemak te lezen en dat heb ik met plezier gedaan! Leuk dat je na al die jaren nog actief bent en interessant om allemaal te lezen. Heb de meldingen voor dit draadje aangezet
Dankje Jiska, ik ben niet meer zo trouw in het lezen en schrijven hier, heb er eigenlijk geen tijd meer voor zeg maar, omdat naast het werk ook de toko met vele viervoeters van mijn partner veel aandacht vraagt.
Kijk je ook wel eens in de persoonlijke blogs van een aantal trouwe posters hier ? ook mooie verhalen en veel ervaringen die er worden gedeeld. zeer de moeite waard vind ik ! Jij ook heel veel plezier met je Summum !
XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 21.01.2025 - 14:23
door Bart
sanco schreef: ↑17.01.2025 - 15:03
Bart schreef: ↑05.01.2025 - 11:56
Vorstelijk rijden kost nu eenmaal (vorstelijk) geld. Er zijn veel auto’s die goedkoper rijden, maar bieden ze hetzelfde comfort en uitstraling als je XC?
Tsja, zeg het maar Bart, als ik nu weer kon vernieuwen voor iets vergelijkbaars, dan ging ik weer voor een soortgelijke auto. Natuurlijk zie en merk je wel dat het ontwerp in de basis uit 2006 / 2007 stamt. Tussen alle enorm grote E bakken valt deze auto al lang niet meer op. Zette ik in de eerste paar jaar mijn zilverkleurige XC ergens neer, dan werd er vaak even positief op gereageerd. Tegenwoordig is het in de ogen van veel mensen natuurlijk een oude lullen bak ha ha maar voor mij voldoet de auto verder erg goed. Ik hoop zoals in de blog van Tom aangegeven over een week weer een rit naar de alpen te maken, met de skies gewoon door de achterbank in een eigen gemaakte kist , dus niks geen dakkoffer etc. Dat is ook gewoon praktische luxe

en die bult op is gewoon spass met de dikke diesel,
Ik hoop dat ie ( zij ) zich nu eerst weer een tijdje gedraagt zoals een waardig premium "kuch" auto betaamd, en dan ben ik het "leed" ook weer snel vergeten, en hoor je mij ook niet meer ha ha. Leeftijd en kms is ook gewoon wat meer onderhoud immers. Jij ook veel plezier met je machtige T8
Dank, dat lukt veel te goed en de kilometers knallen erop

XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 03.02.2025 - 09:45
door sanco
Zo veilig en probleemloos heen en terug getokkeld naar Fiss. Relatief rustig op de weg, iets teveel baustelles op de A7 maar verder een mooie reis gehad. De XC heeft zich weer probleemloos gedragen. Je maakt gewoon ontspannen de rit. Bergop even de spierballen los, maar verder kalm aan gedaan. Op een sporadische RS6 en AmG na ook weinig out of order malloten gezien op links. Het algemene beeld is rustiger geworden is mijn indruk. 130-150 is meer de norm
In Reutte voor de pas ff tanken, terug in Dld even half tankje erbij en dan haal je fluitend je bestemming. Niks jaloers op alle stekkerende medelanders
Kortom een tevreden man.
XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 03.02.2025 - 15:34
door Bart
sanco schreef: ↑03.02.2025 - 09:45
Zo veilig en probleemloos heen en terug getokkeld naar Fiss. Relatief rustig op de weg, iets teveel baustelles op de A7 maar verder een mooie reis gehad. De XC heeft zich weer probleemloos gedragen. Je maakt gewoon ontspannen de rit. Bergop even de spierballen los, maar verder kalm aan gedaan. Op een sporadische RS6 en AmG na ook weinig out of order malloten gezien op links. Het algemene beeld is rustiger geworden is mijn indruk. 130-150 is meer de norm
In Reutte voor de pas ff tanken, terug in Dld even half tankje erbij en dan haal je fluitend je bestemming. Niks jaloers op alle stekkerende medelanders
Kortom een tevreden man.
Mooi man! Volvo's zijn voor dit soort ritten gemaakt: niet jakkeren maar op een lekker tempo kilometers verslinden. Chantal heeft met de XC onlangs naar en van Flachau ook 150-160 aangehouden als kruissnelheid, waarbij zij ook aangaf dat het dan lijkt of je 110 rijdt qua rust in de auto.
XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 03.02.2025 - 15:39
door diesel01
Klopt, zeer relaxt en je hebt met het nieuwe Volvo nog een beetje rechtervoet over.
Anita zei bij terugkomst, blij dat het niet meer 200+ kan, tja en ik, ik schik mij in het lot

XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 03.02.2025 - 15:41
door diesel01
sanco schreef: ↑03.02.2025 - 09:45
Zo veilig en probleemloos heen en terug getokkeld naar Fiss. Relatief rustig op de weg, iets teveel baustelles op de A7 maar verder een mooie reis gehad. De XC heeft zich weer probleemloos gedragen. Je maakt gewoon ontspannen de rit. Bergop even de spierballen los, maar verder kalm aan gedaan. Op een sporadische RS6 en AmG na ook weinig out of order malloten gezien op links. Het algemene beeld is rustiger geworden is mijn indruk. 130-150 is meer de norm
In Reutte voor de pas ff tanken, terug in Dld even half tankje erbij en dan haal je fluitend je bestemming. Niks jaloers op alle stekkerende medelanders
Kortom een tevreden man.
Ik zag dat er nu een bekend vlogger zit, maar die schijnen alles te krijgen.
Zit in het Romantic hotel aan de blauwe gondel, weekje hotel doet met gemak 6k voor een week.
XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 03.02.2025 - 20:09
door Bover
Sanco fijn he die D5 dieselen op de lange baan. Ik ben ook nog niet toe aan laadpaal rijden. Ik binnenkort ook weer lange XC70 rit voor de boeg...heerlijk...
XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 03.02.2025 - 20:53
door DB200
Nou dat zijn goede berichten Klaas. Mooi dat je nog tevreden bent en dat er geen gedonder was onderweg. Ook nog lekker geskied?
XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 04.02.2025 - 07:42
door Hans oet Twent
sanco schreef: ↑03.02.2025 - 09:45
Zo veilig en probleemloos heen en terug getokkeld naar Fiss. Relatief rustig op de weg, iets teveel baustelles op de A7 maar verder een mooie reis gehad. De XC heeft zich weer probleemloos gedragen. Je maakt gewoon ontspannen de rit. Bergop even de spierballen los, maar verder kalm aan gedaan. Op een sporadische RS6 en AmG na ook weinig out of order malloten gezien op links. Het algemene beeld is rustiger geworden is mijn indruk. 130-150 is meer de norm
In Reutte voor de pas ff tanken, terug in Dld even half tankje erbij en dan haal je fluitend je bestemming. Niks jaloers op alle stekkerende medelanders
Kortom een tevreden man.
Gaaf, mooie berichten.
XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 04.02.2025 - 20:04
door sanco
Ja, als je wilt, kun je wel een paar euro kwijt aan dergelijke hotels. Ik vraag me dan wel eens af waar het verschil dan nog gemaakt moet worden. Meer dan lekker vol eten kun je niet, een bad of sauna en wat extra m2 maar slaap je daar nu echt 4 keer zo goed? Verbaas me wel dat er voor die high end acco s nog zoveel emplooi is schijnbaar, want de groei zit vooral daar, is mijn indruk.
Verder heerlijk kunnen skiën omdat we zowel zondag als dinsdag een verse laag hebben gehad, helaas maar 1 echte dag kaiserwetter, maar zeker ook niet slecht gehad, dus geen klagen. Drukte viel erg mee, dus nergens wachten. Lekker hoor!
Op zich zou ik ook wel een keertje weer terug willen naar les 3 vallees, of plagne met les arcs, alleen staat de langere rit en de sfeer aldaar me tegen, en voor de wederhelft telt ook dat ze weet wat er komt qua pistes, en dat geeft rust. Ik red me ook elders wel, zo lang het niet diep zwart is. Ieder zijn ding, maar daar heb ik zelf nooit echt behoefte aan gehad, en dat kun je bijna altijd omzeilen.
Maar de ritten heen en terug krijgen altijd een positief tintje door de XC. Lekker ruimte, beetje power over , veilig gevoel en gelukkig ook nu weer probleemloos.
Maar… t zit er weer op voor dit jaar.
XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 04.02.2025 - 20:33
door diesel01
Ha exact hoe het hier gaat, fijn om te weten wat er komt, op welke piste net die ene kant pakken zodat je niet over dat stukje heen moet, hoor ik vaak.
Wij komen nu al jaren in Fiss en dat bevalt gewoon goed.
Meer dan een doppelzimmer en een sauna voor na het skiën hebben we niet nodig.
https://www.schlosshotel-fiss.com/en/
Ook geen gala spul mee voor de dis in de avond, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 04.02.2025 - 21:26
door Bover
Nou dat gala spul staat in de garage onder het hotel in Fiss zou ik denken...
