Pagina 21 van 31
Geplaatst: 23.11.2006 - 12:59
door Oceanracer
Menjo, je haalt 2 dingen door elkaar. Waar jij op doelt is het oneingenlijk aanbrengen van een verkeersteken. Dat verkeersteken (zebrapad) is opgenomen in het RVV. Het verbodsbod voor kinderen, vrouwen of LPG-auto's is dat niet. Je mag zoveel verkeersborden zelf bedenken als je wilt. En die mag je ook in je tuin, op je oprit of in je garage ophangen. Maar dat betekent niet dat ze daarmee gelijk ook rechtsgeldig zijn!
Stel, jouw buurman (rijdt op benzine) leent jouw auto een keertje omdat de zijne niet wil starten. Jij hebt de tank net vol zitten, dus tipt hem niet dat ie moet tanken. Zeg jij er bij dat je auto op gas rijdt? Vast niet. Hij parkeert z'n auto in de garage waar ie dat altijd al doet. Dat bord LPG begrijpt ie vast niet, en zo wel, zal het hem biet zijn, want hij rijdt niet op LPG. Denk ie. Er ontstaat brand, ik noem maar wat. Denk je nou echt dat jij of je buurman dan aansprakelijk kunnen worden gesteld? Tuurlijk niet! Wel bij jouw zebrapad. Daar moet hij in zijn auto ook voor stoppen, dus ook in jouw auto. Dus ook als hij het zelf geeft geverfd.
Geplaatst: 23.11.2006 - 13:05
door Oceanracer
de zaak is voor de rechter geweest maar de bekeurde mensen kregen mooi hun geld niet terug, ondanks dat de rechter bevestigde dat het bord daar onbevoegd was opgehangen
In eerste instantie klinkt het vreemd. Maar anders zou je jezelf bij ieder bord/teken af moeten gaan vragen of het al dan niet bevoegd is geplaatst. Een in het RVV opgenomen teken is onder alle omstandigheden geldig.
Geplaatst: 23.11.2006 - 13:25
door Oceanracer
Overigens nogsteeds geen antwoord van P1 ontvangen...
Geplaatst: 23.11.2006 - 19:39
door V480-S60
bart simpson schreef:In een niet openbare gelegenheid (eigen terrein) bepaald de eigenaar de regels, niet jij....
Daar heb je volkomen gelijk in.
Maar daar mag de eigenaar, of zijn bewakingsdienst, dan tegen optreden. En
niet de politie.
En de eigenaar moet wel heel goed kunnen verantwoorden waarom iets niet mag overigens. En daarom wacht ik het antwoord van P1 af.
Geplaatst: 23.11.2006 - 20:12
door Gast
Voor een zelf geverfd zebrapad zal je moeten stoppen.
Zal later uitgezocht moeten worden of het redelijk en/of billijk was
De rechtsgeldigheid van elk geplaatst bord moet plaats vinden door een besluit. Zie BABW.
Een bekeuring kan moeilijk worden.
Je zal aantoonbaar moeten maken dat het bord geen binding danwel doel had in de omgeving.
De aansprakelijkheid van het veroorzaken van bijvoorbeeld een ongeval door onterecht geplaatst of niet bestaand bord, zal je winnen.
Zou een mooi zootje worden als iedereen maar (zelf bedachte) verkeersborden kan plaatsen.
Parkeergarage is een deel van, voor het verkeer openstaande weg, waar een ieder dus mag komen.
Dus de wegenverkeerswet is daar van toepassing.
We hebben ons dus te houden aan de (bestaande) RVV borden en anders niet.
Of het bekende bordje 461 SR moet er staan! Maarja dat is een beetje lastig als je wil dat mensen daar gaan parkeren.

Geplaatst: 24.11.2006 - 09:19
door V480-S60
Parkeergarage is een deel van, voor het verkeer openstaande weg, waar een ieder dus mag komen.
Dus de wegenverkeerswet is daar van toepassing.
We hebben ons dus te houden aan de (bestaande) RVV borden en anders niet.
Dat is dus niet waar. Een parkeergarage is dus "privé" terrein dat niet zonder kaartje toegankelijk is. Zeker niet als er een hek of slagboom voor staat. De eigenaar/beheerder bepaalt daar de regels.
En ik zie regelmatig dus een eeen bordje 461 SR bij de ingang.
Want als je een kaartje hebt ben je wel bevoegd!
In Amersfoort is overigens een parkeergarage waar geen slagbomen zijn en waar je geen parkeerbelasting hoeft te betalen. Hier is het RVV dus wel onverkort van toepassing.
Geplaatst: 24.11.2006 - 13:26
door Oceanracer
In Amersfoort is overigens een parkeergarage waar geen slagbomen zijn en waar je geen parkeerbelasting hoeft te betalen.
Ik zei het al eerder: Wat een heerlijke stad! Denk dat ik toch terug ga. Gratis parkeren, waar kan dat nog?
p.s. Waar staat die garage?
Oja, ik heb NOGSTEEDS NIETS gehoord van P1...
Geplaatst: 24.11.2006 - 14:13
door V480-S60
Oceanracer schreef:In Amersfoort is overigens een parkeergarage waar geen slagbomen zijn en waar je geen parkeerbelasting hoeft te betalen.
Ik zei het al eerder: Wat een heerlijke stad! Denk dat ik toch terug ga. Gratis parkeren, waar kan dat nog?
p.s. Waar staat die garage?
Oja, ik heb NOGSTEEDS NIETS gehoord van P1...
Helaas het is er maar eentje. En die staat in de wijk Kattenbroek bij het winkelcentrum aldaar.
In de binnenstad van Amersfoort wil je niet weten wat het kost. En wil je zeker niet weten wat het kost als je 3 minuten te lang bij je auto wegblijft. DAAROM hoef ik niet meer naar Amersfoort terug.
BTW ik kan overigens wel "gratis" in hartje Amersfoort parkeren. Maar ik ben bang dat jullie dat niet lukt.
Geplaatst: 24.11.2006 - 19:28
door Oceanracer
Die garage ken ik wel, bij winkelcentrum Emiclear. Maar dan moet je toch binnen 2 uur weer buiten staan? Maargoed, even on-topic: Nogsteeds niets gehoord van P1. Kennelijk toch een moeilijke vraag?!!
Geplaatst: 24.11.2006 - 22:00
door V480-S60
Nee hoor is nu al een behoorlijk aantal jaren onbeperkt parkeren.
Geplaatst: 30.11.2006 - 22:12
door v40fan
Ben een poosje niet meer bij deze topic geweest tot de nieuwsgierigheid :?: het uiteindelijk weer won....
Maar eh, het gaat toch over Diesel v.s. LPG?#-o
Intussen lijkt het wel op een vergadering bij de juridische afdeling van parkeerbeheer!
Ben ìk de weg nou kwijt :-k of is iedereen intussen "van topic"?
Laat maar, ik ben al weg!
Geplaatst: 30.11.2006 - 22:59
door fluz
Die garage ken ik wel, bij winkelcentrum Emiclear. Maar dan moet je toch binnen 2 uur weer buiten staan?
Nee hoor is nu al een behoorlijk aantal jaren onbeperkt parkeren
ff een correctie als Amersfoorter... 8-[
Inderdaad is de parkeergarege van Emiclaer gratis en voor een onbeperkte tijd. De tweede gratis parkeergarage in Amersfoort is vrij voor een periode van 2 uren, namelijk de garage onder winkelcentrum Nieuwland.
Zo effe off topic rechtgezet.
Geplaatst: 30.11.2006 - 22:59
door +++t blijft behelpen+++
ja dat mag je niet met LPG en wel met diesel..
maarre.. ter orientering een 140 pk diesel V70 TDI waar kan ik dat mee vergelijken kwa koppel op LPG een 20v of een 2.5T?
Geplaatst: 30.11.2006 - 23:13
door Ludo
hier staan wat gegevens Jeroen.
is wel van de 850 maar de V70 classic heeft dezelfde motoren.
Geplaatst: 01.12.2006 - 07:12
door bart simpson
+++t blijft behelpen+++ schreef:ja dat mag je niet met LPG en wel met diesel..
maarre.. ter orientering een 140 pk diesel V70 TDI waar kan ik dat mee vergelijken kwa koppel op LPG een 20v of een 2.5T?
Met zijn 290Nm bij 1900 t/min eerder met een 2.5T met 270Nm bij 1600 t/min dan een 2.5 20V met slechts 230Nm bij 4500 /min
Geplaatst: 01.12.2006 - 10:56
door +++t blijft behelpen+++
tiens, ik zie het...
zelfs een T5 heeft "maar" 270 NM bij een autogewicht van pak m beet 1500-1600 KG..
Dat verklaart ook meteen het snelheidsgevoel tov de mijne bij optrekken.
nog een vraag:
waarom heeft een R automaat 50 NM minder (en 10 pk) tot een handbak?
En kun je dat verhelpen zonder straffe van automaatbakvernieling?
en kan zo'n V70R ook op gas?
Geplaatst: 01.12.2006 - 11:12
door bart simpson
+++t blijft behelpen+++ schreef:tiens, ik zie het...
zelfs een T5 heeft "maar" 270 NM bij een autogewicht van pak m beet 1500-1600 KG..
Dat verklaart ook meteen het snelheidsgevoel tov de mijne bij optrekken.
nog een vraag:
waarom heeft een R automaat 50 NM minder (en 10 pk) tot een handbak?
En kun je dat verhelpen zonder straffe van automaatbakvernieling?
en kan zo'n V70R ook op gas?
Een handbak kan idd een hoger koppel handelen, de kans op een vroegtijdig verscheiden (bij een even hoog koppel) van een automaat lijkt dus reeel aanwezig.
Tja, gas op een R..... de auto neemt het nodige in waarde af, de onbetrouwbaarheid neemt toe, vanuit Volvo wordt het ontraden, allemaal niet echt dingen om je zorgen over te maken zou ik zeggen... maar misschien dat je dat zelf anders ziet.
Geplaatst: 01.12.2006 - 12:17
door Ludo
+++t blijft behelpen+++ schreef:zelfs een T5 heeft "maar" 270 NM
nee dat is de 2.5T.
de low pressure turbo dus.
de T-5 heeft 300Nm.
en geen nood, de automaatbak kan gerust 420-450Nm aan.
net zoals deze motoren perfect op gas lopen.
wat men ook mag ontraden...

Geplaatst: 01.12.2006 - 12:52
door bart simpson
Ludo schreef:+++t blijft behelpen+++ schreef:zelfs een T5 heeft "maar" 270 NM
nee dat is de 2.5T.
de low pressure turbo dus.
de T-5 heeft 300Nm.
en geen nood, de automaatbak kan gerust 420-450Nm aan.
net zoals deze motoren perfect op gas lopen.
wat men ook mag ontraden...

Mooi he? Ludo neemt weer eens iets zonder een enkel voorbehoud aan maar is niet thuis als je bak daadwerkelijk overleden is, ik geef aan dat er risico's zijn die je zelf naar "financiele draagkracht" af moet wegen, het is altijd je eigen keuze en het is nooit zonder de door ludo zo graag ontkende risico's.
Geplaatst: 01.12.2006 - 13:02
door Ludo
Bart, ik neem niks aan, je moet anderen geen eigen gedachte opdringen.
doe toch eens niet zoals een moraalridder.
natuurlijk zijn er risico's, net zoals je met een nieuwe auto uit de showroom rijdt, dat is ook nooit zonder risico.
en nogmaals, niet iedereen is dom.