Cavallino schreef:Geen erg nette photoshop; de raamlijn aan de zijkant (achterste zijraam) verschilt afhankelijk van het aanzicht, kijk maar naar het voor- en achteraanzicht van die rode. De V40 onder het doekje toont duidelijk een andere raamlijn.
En als ik Phacoid mag geloven staat de V40 al op de nieuwe SPA-basis en niet (zoals AutoBild beweert) simpelwegop de basis van de ouwe Focus.
Het kan verkeerd zijn. De persoon uit de fabriek wist mij te vertellen dat deze wagen op het nieuwe platform gebouwd wordt. Of dat nieuwe platform dan een doorontwikkeling is van het focus-platform, dat kan wel zijn misschien. De vraag die ik mij stel is dan waarom het ombouwen van de productielijn in de fabriek zolang duurde. Als het een doorontwikkeling is dan neem ik aan dat de veranderingen niet zo ingrijpend zouden zijn.
Als het lukt probeer ik diezelfde persoon er nog eens over aan te spreken. Die vond de V40 zelf heel mooi en reageerde niet positief op de vraag "Is het een V60 voorkant?". En de achterkant was volgens hem ook geen V60, het leek hem meer neigen naar de C30. Eén van de dingen die hij onmiddellijk duidelijk maakte was dat de kofferruimte gewoon zeer beperkt is en dat er gekozen is voor extra beenruimte.
Vanaf november zou de XC40 ook in Gent gebouwd worden. Over dat platform, ik stelde gewoon de vraag "Wordt hij gebouwd op het nieuwe platform?" waarop de persoon gewoon positief ja zei. De hamvraag is dan als hij de doorontwikkeling als "nieuw" ziet. Ik zeg, het lijkt mij mogelijk. Als de V40 en XC40 voor Gent zijn en een levensduur hebben van zo'n 7 jaar dan moeten ze pas later op het SPA-platform overschakelen.
Volgende keer dat ik hem zie vraag ik wat meer erover (maar wanneer ik hem zal terugzien, dat kan ik niet dadelijk zeggen).
Edit: Wanneer ik verkeerd ben wil ik het gerust toegeven, en in dit geval blijkt het zo te zijn. Ik heb confirmatie gekregen dat het niet gaat om het SPA-platform, maar inderdaad om het doorontwikkelde C1-platform (doorontwikkelde staat bij deze dan gelijk aan "hetzelfde platform waar de nieuwe focus op gebouwd wordt). Bij deze mijn excuses voor de verkeerde berichtgeving