Pagina 23 van 25
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 07.06.2025 - 11:24
door MisterNick
dimitripb schreef: ↑07.06.2025 - 10:41
MisterNick schreef: ↑07.06.2025 - 10:18
Wellicht moet Volvo maar eens denken nu duurt het al veel te lang we stellen Inrix wel aansprakelijk voor de kosten en maken een nieuwe koppeling op basis van de tomtom api.
Vanuit technisch oogpunt kun je dat wel gemakkelijk stellen, maar we weten niet welke contracten Volvo heeft met partijen als INRIX. Mogelijk zijn er nog andere partijen bij betrokken. Als er een vrij magere SLA is afgesproken komt Volvo niet zo gemakkelijk onder een contract uit en gaat het een hoop geld kosten om INRIX te vervangen door TomTom. Het verbreken van een contract met INRIX zou ook weer kunnen betekenen dat alle Volvo-modellen die nu nog wel werken ook geüpdatet moeten worden naar de nieuwe API. Uiteindelijk zitten hier allemaal zakelijke afwegingen achter en niet enkel het bouwen en testen van een nieuwe API.
Eens, maar als dat het geval is het een erg slecht contract wat ze hebben.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 07.06.2025 - 14:41
door kawaman
Dan maar in z'n geheel over naar TomTom en niet alleen de verkeersinfo maar ook het kaartmateriaal.
Het kaartmateriaal wat van Here afkomstig is zit ook vol met fouten en onlogische routes. (maar ik dwaal af)
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 07.06.2025 - 19:06
door gfvissinga
MisterNick schreef: ↑07.06.2025 - 10:18
Even programmeur input hier. Tomtom heeft gewoon een api beschikbaar die dezelfde functionaliteit bied als Inrix
https://www.tomtom.com/products/traffic-apis/
Wellicht moet Volvo maar eens denken nu duurt het al veel te lang we stellen Inrix wel aansprakelijk voor de kosten en maken een nieuwe koppeling op basis van de tomtom api. Want ik zal je een geheimpje vertellen, zo vreselijk ingewikkeld is dat allemaal niet. Als je hier 1 of 2 programmeurs op zet heb je dat ook binnen ongeveer een maand gefixt.
Als deze suggestie juist is raad ik je aan ‘m ook bij Volvo zelf onder de aandacht te brengen en niet alleen op dit forum. Daar zitten ze, om onbegrijpelijke redenen, niet op en maken daar ook geen gebruik van om met de klant te communiceren

Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 08.06.2025 - 10:50
door dimitripb
gfvissinga schreef: ↑07.06.2025 - 19:06
Als deze suggestie juist is raad ik je aan ‘m ook bij Volvo zelf onder de aandacht te brengen en niet alleen op dit forum.
De ontwikkelaars die voor Volvo werken weten dit ook wel en Volvo heeft de tips van een forum ook niet nodig. Zo’n probleem is niet enkel een technisch probleem dat je met ontwikkelaars even oplost. Als forumgebruikers kunnen wij helemaal niet overzien welke technische uitdagingen en zakelijke belangen hier allemaal spelen.
Daarnaast is het niet enkel een kwestie van een nieuwe koppeling bouwen. Er rijden honderdduizenden Volvo’s wereldwijd rond met allemaal verschillende softwareversies, mogelijk per continent of per land. Een nieuwe koppeling kan betekenen dat die allemaal teruggeroepen moeten worden en voorzien moeten worden van nieuwe software en nieuwe certificaten. Dan wordt “even” een nieuwe koppeling maken een enorme operatie.
Ik kan me goed voorstellen dat Volvo daar zakelijk gezien niet voor kiest en probeert de bestaande situatie weer werkend te krijgen, ook al gaat daar maanden overheen.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 08.06.2025 - 13:29
door Lvdwiele
Bij mij werkte vanochtend de RTTI weer
En ik heb dus ook weer een provider erbij staan. Heb niks gedaan, vanzelf gegaan!
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 08.06.2025 - 13:58
door gfvissinga
Lvdwiele schreef: ↑08.06.2025 - 13:29
Bij mij werkte vanochtend de RTTI weer
En ik heb dus ook weer een provider erbij staan. Heb niks gedaan, vanzelf gegaan!
Ik zou de auto voorlopig niet meer uitzetten….
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 08.06.2025 - 16:42
door teebee
De kennis en kunde is heus wel aanwezig bij Volvo.
Het heeft om onduidelijke reden geen of onvoldoende prio.
De wil lijkt te ontbreken. Ik bespeur arrogantie van een merk wat daar ver vandaan zou moeten staan (althans zo heb ik het altijd ervaren).
Dit soort zaken doet het merk geen goed…
Dat naast het niet informeren van de bestuurders. Ook daar bespeur ik arrogantie.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 08.06.2025 - 17:14
door Cris71
Ik ben het 100% met je eens!
In het begin dacht ik nog van "ja het is misschien moeilijk op te lossen, daardoor loopt even zo" maar als het al zo lange tijd duidelijk is dat het vinden van een oplossing niet eenvoudig is en dus meer tijd gaat kosten had dit vanuit Volvo zelf echt gecommuniceerd moeten/kunnen worden. Hier laten ze echt een grote steek vallen naar mijn mening. Ik persoonlijk als Volvo fan had dit niet verwacht van een merk als Volvo. Ik had eerder verwacht dat dit bij een merk als Audi, VW en Mercedes zou gebeuren zoals ook bij franse merken is gebeurd (distriebutieriemen door olie probleem). Dan had ik graag alleen gezegd "tsjaa bij Volvo gaat dat wel anders".
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 08.06.2025 - 18:42
door Bluesbroeder
Ik merk steeds vaker dat negatieve zaken onder de pet wordt gehouden en dat men bang is voor negatieve reclame. Weet niet of bang zijn voor claims hier te maken heeft.
Maar volledig eens dat dit niet goed doet!
Probeer van iets negatiefs iets positiefs te maken. Iedereen begrijpt dat er iets fout kan lopen maar laat dan zien dat je je klanten serieus neemt en communiceer wat probleem is, hoe je het gaat oplossen en op welke termijn verwacht kan worden dat het is opgelost.
Dat maakt meer goed dan het negatieve dat iets niet werkt!
En zeker, zoals teebee al noemt, een dergelijke arrogante houding wordt aangenomen en zelf dealers niet op de hoogte wordt gehouden, jammer!
En let maar eens op, als het is opgelost, dan zelf op de borst slaan en hoog van de toren blazen hoe geweldig ze dit wel niet hebben opgelost.
Tja...
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 08.06.2025 - 19:04
door Cris71
Idd!
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 09.06.2025 - 12:48
door Broersky
Lvdwiele schreef: ↑08.06.2025 - 13:29
Bij mij werkte vanochtend de RTTI weer
En ik heb dus ook weer een provider erbij staan. Heb niks gedaan, vanzelf gegaan!
Waar kan ik dat vinden welke provider er bij mij staat. Ik heb internet via mijn ethernet-bleuthoot verbinding van mijn mobiele telefoon.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 09.06.2025 - 14:29
door Bluesbroeder
Bij Sensus - instellingen - Systeeminformatie- Verkeersinformatieprovider.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 09.06.2025 - 15:53
door gfvissinga
Cris71 schreef: ↑08.06.2025 - 17:14
Ik ben het 100% met je eens!
In het begin dacht ik nog van "ja het is misschien moeilijk op te lossen, daardoor loopt even zo" maar als het al zo lange tijd duidelijk is dat het vinden van een oplossing niet eenvoudig is en dus meer tijd gaat kosten had dit vanuit Volvo zelf echt gecommuniceerd moeten/kunnen worden. Hier laten ze echt een grote steek vallen naar mijn mening. Ik persoonlijk als Volvo fan had dit niet verwacht van een merk als Volvo. Ik had eerder verwacht dat dit bij een merk als Audi, VW en Mercedes zou gebeuren zoals ook bij franse merken is gebeurd (distriebutieriemen door olie probleem). Dan had ik graag alleen gezegd "tsjaa bij Volvo gaat dat wel anders".
Mijn ervaring bij VW, vorig voorjaar, was niet anders dan nu bij Volvo. Ook daar werd ik voortdurend aan het lijntje gehouden.
Ik ben benieuwd of ze daar nu ook dezelfde RTTI problemen hebben als Volvo. Zou me niets verbazen overigens, zéker als de oplossing bij een derde partij vandaan moet komen.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 09.06.2025 - 21:25
door Cris71
Precies, daar had Volvo zich dus van kunnen onderscheiden!
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 10.06.2025 - 09:09
door teebee
Cris71 schreef: ↑09.06.2025 - 21:25
Precies, daar had Volvo zich dus van kunnen onderscheiden!
Die behoefte voelt Volvo niet, vandaar: arrogantie.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 10.06.2025 - 09:19
door Ben
Lvdwiele schreef: ↑08.06.2025 - 13:29
Bij mij werkte vanochtend de RTTI weer
En ik heb dus ook weer een provider erbij staan. Heb niks gedaan, vanzelf gegaan!
Doet ie het nog steeds ?
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 10.06.2025 - 12:00
door teebee
Ben schreef: ↑10.06.2025 - 09:19
Lvdwiele schreef: ↑08.06.2025 - 13:29
Bij mij werkte vanochtend de RTTI weer
En ik heb dus ook weer een provider erbij staan. Heb niks gedaan, vanzelf gegaan!
Doet ie het nog steeds ?
Hier nog altijd nada
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 10.06.2025 - 15:09
door jan1967
Al weer 2,5 maand verder en nog steeds niets..
Vraag me af of dit sowieso zichzelf hersteld in mijn auto, kaart en app updates over the air werken ook al een tijdje niet meer.
Geeft steeds aan: kan geen verbinding maken.
Wat wel dan weer raar is: enkele weken geleden in België heeft hij wel alles geüpdatet over the air, daar werkte het blijkbaar wel.
Wel jammer, was altijd zeer te spreken over de navigatie.
Maar goed, auto gaat er over 3 maanden uit dus over 3 maanden is het voor mij opgelost

Is overigens geen reden om over te stappen op een ander merk, blijf Volvo trouw. i.v.m. beleid werkgever is het een elektrische EX40 Ultra Black Edition geworden.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 10.06.2025 - 18:14
door Ab S
teebee schreef: ↑10.06.2025 - 12:00
Ben schreef: ↑10.06.2025 - 09:19
Lvdwiele schreef: ↑08.06.2025 - 13:29
Bij mij werkte vanochtend de RTTI weer
En ik heb dus ook weer een provider erbij staan. Heb niks gedaan, vanzelf gegaan!
Doet ie het nog steeds ?
Hier nog altijd nada
..bij mij ook nog niets. Ik laat nu wel bij elke rit internetverbinding aanstaan, wie weet wordt dat door de experts van Volvo/Intrix of wie dan ook 'gezien'..
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 10.06.2025 - 19:46
door teebee
Ab S schreef: ↑10.06.2025 - 18:14
teebee schreef: ↑10.06.2025 - 12:00
Ben schreef: ↑10.06.2025 - 09:19
Doet ie het nog steeds ?
Hier nog altijd nada
..bij mij ook nog niets. Ik laat nu wel bij elke rit internetverbinding aanstaan, wie weet wordt dat door de experts van Volvo/Intrix of wie dan ook 'gezien'..
Staat bij mij altijd aan, instappen met telefoon = verbinden en online.
Ik kan me niet voorstellen dat dit zo complex is om op te lossen. Met de juiste funds en de juiste prio zou dit in no time gefixt moeten zijn…. Maar daarvoor is wel de juiste ‘attitude’ nodig…. En daar ontbreekt het aan imho.