De brandstofleidingen moeten eraf. Verder is het geen probleem.
Kortom...10 warteltjes loshalen.
Ik zat nog te denken: wat kan het probleem zijn als je 'm onder je auto afdopt: de klep blijft actief bewegen, druk valt niet compleet weg.
Kan me voorstellen dat de druk op het uitlaatcircuit groter wordt en wellicht het vakuum in de inlaat. Kortom...de motor heeft meer lucht nodig. Wordt de brandstofinspuiting niet bijgeregeld m.b.v. de LMM?
Zelf onderhoud doen
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wat bedoel je met onder de auto afdoppen? De slang naar de klep loopt vanaf de uitlaat langs het blok naar de voorkant (klep) bij de modellen met roetfilter.
Je kunt de EGR niet zomaar afdoppen. De ECU verwacht binnen bepaalde geprogrammeerde kenvelden te blijven, als hij daarbuiten loopt krijg je een foutmelding, wat dus gebeurt als je de EGR afdopt. De lucht uit de uitlaat komt immers niet meer de inlaat in, wat een tekort aan lucht betekent. Het gaat dus niet om de beweging van de klep ofzo, maar het tekort aan lucht zorgt voor de melding
Je kunt de EGR niet zomaar afdoppen. De ECU verwacht binnen bepaalde geprogrammeerde kenvelden te blijven, als hij daarbuiten loopt krijg je een foutmelding, wat dus gebeurt als je de EGR afdopt. De lucht uit de uitlaat komt immers niet meer de inlaat in, wat een tekort aan lucht betekent. Het gaat dus niet om de beweging van de klep ofzo, maar het tekort aan lucht zorgt voor de melding
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Bij mij komen de uitlaatgassen van onder de auto, door de radiator, naar de klep, naar het inlaatspruitstuk. Onlangs klapte bij mij de slang tussen de radiateur en de klept met als gevolg dat de luchtdruk compleet wegviel. Vermogen was totaal weg, maar geen foutmelding.
Vermogen was natuurlijk weg omdat ik een mega lek in mijn inlaat had. Op het moment dat de uitlaatbuis onder de auto afgedopt wordt, is er geen lek. Alleen wellicht meer uitlaatdruk en minder inlaat.
Ik betwijfel echt of het veel uitmaakt. Iemand al eens geprobeert ?
Vermogen was natuurlijk weg omdat ik een mega lek in mijn inlaat had. Op het moment dat de uitlaatbuis onder de auto afgedopt wordt, is er geen lek. Alleen wellicht meer uitlaatdruk en minder inlaat.
Ik betwijfel echt of het veel uitmaakt. Iemand al eens geprobeert ?
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9313
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Als je er makkelijk bij kan is het te proberen natuurlijk.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De buis onder de auto is de turbopijp en komt vanaf de turbo dus. Die heeft niet zoveel met de EGR buis te maken.kuupertie schreef:Bij mij komen de uitlaatgassen van onder de auto, door de radiator, naar de klep, naar het inlaatspruitstuk. Onlangs klapte bij mij de slang tussen de radiateur en de klept met als gevolg dat de luchtdruk compleet wegviel. Vermogen was totaal weg, maar geen foutmelding.
Vermogen was natuurlijk weg omdat ik een mega lek in mijn inlaat had. Op het moment dat de uitlaatbuis onder de auto afgedopt wordt, is er geen lek. Alleen wellicht meer uitlaatdruk en minder inlaat.
Ik betwijfel echt of het veel uitmaakt. Iemand al eens geprobeert ?
Over de EGR is denk ik wel voldoende geschreven, of heb je deze discussie gemist?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Ik zal even zoeken.
Leg me eens uit: de buis gaat naar met slang naar radiator. Uit radiator gaat naar EGR. Van EGR naar inlaat. Of heb ik iets verkeerds schoon gemaakt ?!
Leg me eens uit: de buis gaat naar met slang naar radiator. Uit radiator gaat naar EGR. Van EGR naar inlaat. Of heb ik iets verkeerds schoon gemaakt ?!
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2400
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Is dat niet de buis die van de turbo, onder de motor door, naar de intercooler gaat?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
D5 intercooler, met slangen. Copyright en de groeten van Volvo AB 
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
nee hoor...dat prentje houdt op bij het onderdeel dat ik bedoel.
V.a. slangkoppeling 12 zit het op een kleppenhuis. Vanaf het kleppenhuis gaat het verder naar mijn inlaat. Ik was er van overtuigd dat het kleppenhuis de EGR was.
V.a. slangkoppeling 12 zit het op een kleppenhuis. Vanaf het kleppenhuis gaat het verder naar mijn inlaat. Ik was er van overtuigd dat het kleppenhuis de EGR was.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:49
Misschien heb je hier wat aan:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- ovlov058
- 4th Gear member
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37
Inlaatcollector, waar ook de EGR-rook in uitkomt, en gaat zo de motor in waar de verbranding plaatsvind.kuupertie schreef:nee...ik bedoel...van de intercooler gaat de slang naar de....?
Het verbrande diesel / luchtmengse gaat langs de uitlaatcollector(waar de ingang van de EGR-klep is) verder door de turbo(die word aangedreven door deze uitlaatgassen) naar buiten langs de uitlaat.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

- pieneman
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 30.09.2006 - 22:34
- Locatie: Noord-Holland
Ik heb mijn EGR af gedopt, geen enkel probleem ondervonden en geen vervuiling meer. Eenvoudig met een stalen plaatje af te dichten tussen de mixer (waar de twee rubber slangen op zitten) en het huis waar de EGR zit.
XC60 2.4D AWD GT Kinetic