Pagina 25 van 49

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 09.05.2022 - 17:36
door V480-S60
Allemaal ongeduld. Is het gewoon in deze kwalitatief uitermate teleurstellende tijd van ongewisheid teveel gevraagd om enig geduld etc op te brengen. Het is geen normale situatie.

Persoonlijk wacht ik ook al een aantal weken veel langer op te leveren goederen. (Geen auto gelukkig) En ja daar baal ik ook van. Maar op dit moment weet niemand wat je morgen kan verwachten. Zakelijk moeten wij ook regelmatig afspraken afzeggen (soms zelfs op de dag zelf) omdat de benodigde spullen (waarvan verzekerd was dat ze binnen zouden komen, just in time) toch niet aanwezig zijn.
Overmacht en nog eens overmacht. En ik werk dus in een zogenaamd onmisbare noodzakelijke branche.

Gebruik geen grootspraak op dit moment. Alles is onzeker.

BTW, over de voorlichting informatievoorziening op dit moment bij de dealer van mijn leaseauto (niet Volvo) kan ik ook klagen. Ik ben niet blij met hoe het daar nu gaat. Maar ook daar hebben ze te weinig mensen en onderdelen voor te veel werk.

In dit geval is " radiostilte" beter, zeker bij mensen die beginnen te dreigen met contractontbinding. Doe normaal aub.
En bij andere merken kan je ook wachten. En nu al helemaal achteraan aansluiten.

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 09.05.2022 - 17:45
door raspaardje
Jullie hebben allemaal voor een groot deel gelijk.

Maar wat is er moeilijk voor een dealer om precies het verhaal te vertellen dat een leverdatum in de huidige tijd weinig waarde heeft?

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 09.05.2022 - 17:57
door OGA244
raspaardje schreef: 09.05.2022 - 17:45 Jullie hebben allemaal voor een groot deel gelijk.

Maar wat is er moeilijk voor een dealer om precies het verhaal te vertellen dat een leverdatum in de huidige tijd weinig waarde heeft?
Dat doet een dealer doorgaans ook, en dan verschijnt er ineens na maandenlang de status "in afwachting goedkeuring" een "concrete" leverweek, die je dan toch enthousiast communiceert, helaas klopt die naar nu blijkt vaak ook niet.

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 09.05.2022 - 18:39
door Wim2023
Ik dacht dat je vroeger via een app van Volvo (2013) zelf je bestelling kon volgen.

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 09.05.2022 - 18:59
door OGA244
Bij mijn weten is dat nooit zo geweest

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 09.05.2022 - 19:05
door raspaardje
OGA244 schreef: 09.05.2022 - 17:57
raspaardje schreef: 09.05.2022 - 17:45 Jullie hebben allemaal voor een groot deel gelijk.

Maar wat is er moeilijk voor een dealer om precies het verhaal te vertellen dat een leverdatum in de huidige tijd weinig waarde heeft?
Dat doet een dealer doorgaans ook, en dan verschijnt er ineens na maandenlang de status "in afwachting goedkeuring" een "concrete" leverweek, die je dan toch enthousiast communiceert, helaas klopt die naar nu blijkt vaak ook niet.
Hoe simpel is het dan voor een dealer om ook bij deze statusupdate in de communicatie ervan een slag om de arm te houden?

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 09.05.2022 - 19:29
door OGA244
Klanten vragen geen indicaties, die eisen exact geïnformeerd te worden, dat zit er door een paar externe factoren momenteel ff niet in.
En als ik sommigen dan spreek hebben ze corona, halfgeleider problemen en een oorlog in Oekraïne soms ook compleet gemist.

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 09.05.2022 - 20:31
door raspaardje
Ja, dan houdt het op.
Gewoon als dealer er niet omheen draaien richting de klant; een leverdatum van nu is hoogstwaarschijnlijk niet gelijk aan de leverdatum van morgen.

Wordt dat niet geaccepteerd dan heeft de klant iig een keuze.

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 09.05.2022 - 20:36
door steven.vuylsteke
Heb lang naast dit topic gekeken. Maar dacht even de laatste pagina mee te lezen daar mijn vader dacht nog eens te vernieuwen. Twee jaar op pensioen, de zoveelste V70 afgeschreven. Waarom dan niet. Wel als ik het zo lees zal ik hem gewoon aanraden door te genieten van de 5pitter en zijn centen en geduld ergens anders aan uit te geven. Hij hoeft het einde van het diesel tijdperk toch niet te vrezen.
Of zoals ook anderen aanhalen, koop uit wat ze op voorraad hebben die bij je past. Maar voor 50K+ vind ik toch dat het bij jouw moet passen en niet de centjes bij de auto.

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 09.05.2022 - 23:45
door Skieur
OGA244 schreef: 09.05.2022 - 16:25
RB1992 schreef: 09.05.2022 - 16:06 Vanuit eigen ervaring gesproken, mijn dealer zegt toe om pro-actief te zijn, maar is het vervolgens niet. Dat is een compleet ander verhaal.
Als ik bel krijg ik telkens te horen "Als er een update is laat ik het je direct weten". Inmiddels is in de portal van de leasemaatschappij 2 maal de levertijd veranderd, maar direct contact heb ik niet gehad met de dealer. Toezeggen en niet nakomen noem ik nalatigheid.
er is vrijwel geen bruikbare informatie vanuit volvo, menig dealer wordt daar knap wanhopig van.

Vorig jaar bestelde v60's werden vorige weer van n productie week voorzien om de dag erna alweer 5 weken door te schuiven
Mooi K* voor de dealers idd. Ik neem dan maar even aan dat de importeurs daar hun ongenoegen over uiten richting de fabrieken. Ik vraag me langzamerhand wel af of het ‘kopen of bestelling’ dan nog wel van deze tijd is.
Ik lees hier dat er maar geen energie gestoken moet worden in mensen die dreigen met contractontbinding. Maar wees niet te snel met conclusies. Ik rij een veelvoud van de km van menig Nederlander per jaar. En dan ook nog veel in het hoge noorden met -25 en ijswegen. Een degelijke auto is dan ook een stuk persoonlijke veiligheid. En een jaartje extra doorrijden op een huidige auto kan dan wel het verschil maken tussen betrouwbaar en niet meer betrouwbaar.
Maar goed, in het kader van begrip en solidariteit wilt dan iemand die minder km maak vast z’n slot wel ruilen 😂😂. Wie biedt?

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 10.05.2022 - 00:00
door V480-S60
Begrijpend lezen is moeilijk.
We leven in een tijd dat niets zeker is.
Ga naar een ander merk. Daar is hetzelfde aan de hand. Je kan eisen wat je wil. Het gaat je niet helpen. Begijp dat nu eens.
Hoe (understatement!) vervelend het ook is voor ieder die op een nieuwe wagen zit te wachten.
Hier proberen medestanders te vinden om het te veranderen zal ook niet lukken want die macht heeft dit forum niet. Deal with it.

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 10.05.2022 - 00:11
door Skieur
V480-S60 schreef: 10.05.2022 - 00:00 Begrijpend lezen is moeilijk.
We leven in een tijd dat niets zeker is.
Ga naar een ander merk. Daar is hetzelfde aan de hand. Je kan eisen wat je wil. Het gaat je niet helpen. Begijp dat nu eens.
Hoe (understatement!) vervelend het ook is voor ieder die op een nieuwe wagen zit te wachten.
Hier proberen medestanders te vinden om het te veranderen zal ook niet lukken want die macht heeft dit forum niet. Deal with it.
Hoe je het ook wendt of keert; Dit probleem is ontstaan door een belofte die gedaan is door de verkoop vóór de handtekening. Dan kan je nu komen bedelen om begrip, maar het is gewoon dwaling. Een handtekening gezet op grond van verkeerde informatie. Verkoper had beter moeten weten. 🤷🏻‍♂️

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 10.05.2022 - 00:15
door Skieur
raspaardje schreef: 09.05.2022 - 20:31 Ja, dan houdt het op.
Gewoon als dealer er niet omheen draaien richting de klant; een leverdatum van nu is hoogstwaarschijnlijk niet gelijk aan de leverdatum van morgen.

Wordt dat niet geaccepteerd dan heeft de klant iig een keuze.
Ja exact, en zo hoort het.

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 10.05.2022 - 06:05
door V480-S60
Dwaling, wat wer een grootspraak. Sorry hoor, alles weer om jezelf lekker belangrijk te maken. Terwijl je gewoon weet dat er van alles aan de hand is. Er is geen belofte gedaan. En dat weet je zeer goed.
Enne er wordt niet om begrip gebedeld. Door niemand. Ook een perceptie vanuit hoogmoed.

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 10.05.2022 - 06:42
door OGA244
Skieur schreef: 10.05.2022 - 00:11
Hoe je het ook wendt of keert; Dit probleem is ontstaan door een belofte die gedaan is door de verkoop vóór de handtekening. Dan kan je nu komen bedelen om begrip, maar het is gewoon dwaling. Een handtekening gezet op grond van verkeerde informatie. Verkoper had beter moeten weten. 🤷🏻‍♂️
dat werkt 2 kanten uit, zou als dealer het gesprek ook aangaan over de inruiler die ook in waarde afgenomen is door de veel latere levertijd.

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 10.05.2022 - 07:32
door V480-S60
Dat is een goeie OGA. Krrijg je nog meer boze klanten die met nalatigheid en dwaling gaan dreigen. 😇😇

Maar goed nog één keer just my two cents.
Dit gezeur is begonnen in circa 2020-2021. Ik snap de teleurstelling bij een ieder die toen te horen kreeg dat zijn/haar droomauto na lang wachten op de verwachtte datum niet geleverd wordt. En als die dan toch geleverd wordt niet de specs heeft die men besteld had. Daarnaast was de wagen fiscaal ook nog eens duurder geworden. Allemaal heel vervelend. Serieus echt zwaar beneden de maat. En ik praat Volvo hier ook niet goed want er zijn heel vreemde dingen gebeurd in het afgelopen jaar wat dat betreft. En geloof me, ik heb geen glazen bol dus dit is een verwachting, het wordt nog erger. Niet alleen in de autobranche maar in alle branches. We moeten de tering naar de nering gaan zetten. De schaarste wordt steeds groter en de prijzen gaan de pan uit rijzen. En levertijden worden nog langer. Niet alleen bij Volvo maar bij elke fabrikant.
In de bouw etc zijn sommige prijzen al verdriedubbeld voor bepaalde grondstoffen.

Er is heel wat veranderd en er gaat nog meer veranderen.

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 10.05.2022 - 08:11
door Skieur
V480-S60 schreef: 10.05.2022 - 06:05 Dwaling, wat wer een grootspraak. Sorry hoor, alles weer om jezelf lekker belangrijk te maken. Terwijl je gewoon weet dat er van alles aan de hand is. Er is geen belofte gedaan. En dat weet je zeer goed.
Enne er wordt niet om begrip gebedeld. Door niemand. Ook een perceptie vanuit hoogmoed.
Was jij erbij? Want blijkbaar weet je wat er gezegd is in mijn gesprekken? Noem het gerust grootspraak als mijn woordkeuze niet in je vocabulaire past, maar ik denk ook dat je je roze Volvo-bril even moet afzetten en moet erkennen dat dit simpelweg niet netjes is.

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 10.05.2022 - 08:17
door OGA244
Gewoon annuleren, dat geeft je rust

Staat er trouwens een concrete levertijd op de order?

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 10.05.2022 - 08:20
door Skieur
OGA244 schreef: 10.05.2022 - 06:42
Skieur schreef: 10.05.2022 - 00:11
Hoe je het ook wendt of keert; Dit probleem is ontstaan door een belofte die gedaan is door de verkoop vóór de handtekening. Dan kan je nu komen bedelen om begrip, maar het is gewoon dwaling. Een handtekening gezet op grond van verkeerde informatie. Verkoper had beter moeten weten. 🤷🏻‍♂️
dat werkt 2 kanten uit, zou als dealer het gesprek ook aangaan over de inruiler die ook in waarde afgenomen is door de veel latere levertijd.
Hier geen inruiler, in veel gevallen natuurlijk wel. Al lees ik ook dat de occasion prijzen momenteel stijgen? Moet erkennen dat ik daar momenteel niet van op de hoogte ben

Levertijden Nieuwe Volvo's ervaringen.

Geplaatst: 10.05.2022 - 08:26
door V480-S60
Skieur schreef: 10.05.2022 - 08:11
V480-S60 schreef: 10.05.2022 - 06:05 Dwaling, wat wer een grootspraak. Sorry hoor, alles weer om jezelf lekker belangrijk te maken. Terwijl je gewoon weet dat er van alles aan de hand is. Er is geen belofte gedaan. En dat weet je zeer goed.
Enne er wordt niet om begrip gebedeld. Door niemand. Ook een perceptie vanuit hoogmoed.
Was jij erbij? Want blijkbaar weet je wat er gezegd is in mijn gesprekken? Noem het gerust grootspraak als mijn woordkeuze niet in je vocabulaire past, maar ik denk ook dat je je roze Volvo-bril even moet afzetten en moet erkennen dat dit simpelweg niet netjes is.
Het blijft ikke ikke ikke en de rest kan stikke.

Ik praat niet recht wat krom is. Ik heb begrip voor teleurstellingen. Maar ik zie ook wat er op dit moment in de wereld gebeurt. En dat is op dit moment belangrijker en ingrijpender dan dat meneer skieur zijn auto "op tijd" krijgt. (Overigens lees je selectief want ik kijk zeker niet door een roze Volvo bril)
Annuleer je auto en ga op zoek naar een fabrikant die er één op voorraad heeft. Want anders kan je opnieuw achter in de rij gaan staan.