
Minpunten van je Volvo (pijnlijk topic??)
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Die heb ik nog niet gehoord, al zal een 5 cylinder roffel bij een diesel waarschijnlijk wel voor een iets beter geluid zorgen. Het liefst word de volgende een T5 

Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
V70 2.5D automaat, 1999:
Toktoktok diesel, kan er maar niet aan wennen
Verder eigenlijk prima auto, zeker met 365000 km op de klok.
XC90 D5 Geartronic, 2004
Trage reactie snelheid GT
Wie bedenkt inklapbare spiegels die je met het contact aan en een knop op het dashboard moet inklappen......gewoon bizar.
Klepje middenconsole zeer kwetsbaar
Reusachtige draaicirkel.
Zakelijk niet altijd iets om mee aan te komen. Pak meestal de V70.
Verder is de XC90 de plus-ultra Volvo die de genoemde nadelen meer dan goedmaakt.
Toktoktok diesel, kan er maar niet aan wennen
Verder eigenlijk prima auto, zeker met 365000 km op de klok.
XC90 D5 Geartronic, 2004
Trage reactie snelheid GT
Wie bedenkt inklapbare spiegels die je met het contact aan en een knop op het dashboard moet inklappen......gewoon bizar.
Klepje middenconsole zeer kwetsbaar
Reusachtige draaicirkel.
Zakelijk niet altijd iets om mee aan te komen. Pak meestal de V70.
Verder is de XC90 de plus-ultra Volvo die de genoemde nadelen meer dan goedmaakt.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
Ik heb sinds kort een D5, geweldig die sound! Iets in de trend van een Alfa sound, maar dan als dieselDie heb ik nog niet gehoord, al zal een 5 cylinder roffel bij een diesel waarschijnlijk wel voor een iets beter geluid zorgen. Het liefst word de volgende een T5
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Ik blijf het inderdaad ook een heerlijk geluid vinden. Als je een dot gas erbij geeft en dan die brom hoort. Prachtig.Maus-met-Volvo schreef:Ik heb sinds kort een D5, geweldig die sound! Iets in de trend van een Alfa sound, maar dan als dieselDie heb ik nog niet gehoord, al zal een 5 cylinder roffel bij een diesel waarschijnlijk wel voor een iets beter geluid zorgen. Het liefst word de volgende een T5
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
850;
- redelijke draaicirkel
- de afbladderende dakstrips
- weinig kofferbak, bank neerklappen haalt ook niets uit (LPG cilindertank van 70L achterin, dus wel logisch)
- 145pk (2.5 10V) is eigenlijk niet echt genoeg voor 1450kg (persoonlijk)
440;
- luidruchtig, zowel qua windgeruis als motor
- redelijk hoog verbruik
- 0-100 redelijk vlot, tussensprintje 120-150 in drie kwartier
- roest aan de wielkasten
Voor de rest allebei heerlijke bakken
- redelijke draaicirkel
- de afbladderende dakstrips
- weinig kofferbak, bank neerklappen haalt ook niets uit (LPG cilindertank van 70L achterin, dus wel logisch)
- 145pk (2.5 10V) is eigenlijk niet echt genoeg voor 1450kg (persoonlijk)
440;
- luidruchtig, zowel qua windgeruis als motor
- redelijk hoog verbruik
- 0-100 redelijk vlot, tussensprintje 120-150 in drie kwartier
- roest aan de wielkasten
Voor de rest allebei heerlijke bakken

- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
850;
- redelijke draaicirkel niet mee eens, integendeel zelfs
- de afbladderende dakstrips opgelost bij de S70/V70?
- weinig kofferbak, bank neerklappen haalt ook niets uit (LPG cilindertank van 70L achterin, dus wel logisch)
- 144pk (2.5 10V) is eigenlijk niet echt genoeg voor 1450kg (persoonlijk) niet mee eens, die van ons heeft totaal geen moeite met onze 1424 kg..

- redelijke draaicirkel niet mee eens, integendeel zelfs
- de afbladderende dakstrips opgelost bij de S70/V70?

- weinig kofferbak, bank neerklappen haalt ook niets uit (LPG cilindertank van 70L achterin, dus wel logisch)
- 144pk (2.5 10V) is eigenlijk niet echt genoeg voor 1450kg (persoonlijk) niet mee eens, die van ons heeft totaal geen moeite met onze 1424 kg..

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
In mijn geval is ie redelijk groot
Alleen bij helemaal insturen is het klein, en dan loopt ie al zowat aan.
En ja, dakstrips is opgelost, maar dan moet ik wel weer nieuwe kopen of deze opkalefateren. Is weer extra moeite die niet had gehoeven!
En de 144pk houd je op LPG G2 ook niet over. Op benzine is 'ie een stukkie pittiger, dat moet ik toegeven. Maar het voornaamste waar hij power mist is onderin. Wegtrekken bij het stoplicht gaat ofwel traag, als je subtiel gas geeft, of je bent bruut snel weg maar je moet hem redelijk ver intrappen. Maar dan is het inderdaad niet echt een kwestie van PK maar van koppel.

En ja, dakstrips is opgelost, maar dan moet ik wel weer nieuwe kopen of deze opkalefateren. Is weer extra moeite die niet had gehoeven!

En de 144pk houd je op LPG G2 ook niet over. Op benzine is 'ie een stukkie pittiger, dat moet ik toegeven. Maar het voornaamste waar hij power mist is onderin. Wegtrekken bij het stoplicht gaat ofwel traag, als je subtiel gas geeft, of je bent bruut snel weg maar je moet hem redelijk ver intrappen. Maar dan is het inderdaad niet echt een kwestie van PK maar van koppel.
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Als je de originele bandenmaat hebt loopt ie niet aan hoor (en bij 195/65/R15 ook niet)Broabander schreef:In mijn geval is ie redelijk grootAlleen bij helemaal insturen is het klein, en dan loopt ie al zowat aan.
En ja, dakstrips is opgelost, maar dan moet ik wel weer nieuwe kopen of deze opkalefateren. Is weer extra moeite die niet had gehoeven!
En de 144pk houd je op LPG G2 ook niet over. Op benzine is 'ie een stukkie pittiger, dat moet ik toegeven. Maar het voornaamste waar hij power mist is onderin. Wegtrekken bij het stoplicht gaat ofwel traag, als je subtiel gas geeft, of je bent bruut snel weg maar je moet hem redelijk ver intrappen. Maar dan is het inderdaad niet echt een kwestie van PK maar van koppel.
Ik weet niet hoe het met je MAP sensor zit, maar als die versleten is, kan die ook wat vurigheid wegnemen. Je kunt het ook zien bij het starten. Doet ie heel erg VROAMMHH, is ie nog wel aardig, is ie wat tam (dus blijft ie laag in toeren) is ie waarschijnlijk een beetje versleten.

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Klopt, afgelopen week waren wij in Bremen waar ik moest steken om de parkeergarage te ronden, hoongelach was mijn deel.MyDJ schreef:De draaicircel van mijn V70 R is immens groot...
Koop dan ook eens een echte auto zei mijn vader, moehha moet hij zeggen.
Je kunt daar trouwens wel voor weinig een hele dag staan, €6 moesten we voor een hele dag afrekenen en zeer strak onderhouden in smetteloos wit.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
met een V70 R wil je toch alleen maar keihard rechtdoor !!!!!!MyDJ schreef:De draaicircel van mijn V70 R is immens groot...
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Klopt, draaicirkel van de V70N (00-07) is inderdaad belachelijk groot! :shock:MyDJ schreef:De draaicircel van mijn V70 R is immens groot...
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9294
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Mijn S60 heeft een grotere draaicirkel dan een streekbus, echt belachelijk. Kan dat ding ook niet fatsoelijk achteruit inparkeren, nog steeds moeite mee na twee jaar.
Verder natuurlijk de beenruimte achterin, van buiten lijkt het zo'n mooie grote auto.
De opening van de kofferbak is wat smal.
Of het echt een minpunt is weet ik niet, je moet er geluk mee hebben, maar afgelopen 2 jaar ruim 4000 euro onderhoud.
Verder nog geen minpunten.
Verder natuurlijk de beenruimte achterin, van buiten lijkt het zo'n mooie grote auto.
De opening van de kofferbak is wat smal.
Of het echt een minpunt is weet ik niet, je moet er geluk mee hebben, maar afgelopen 2 jaar ruim 4000 euro onderhoud.
Verder nog geen minpunten.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
JeroenSpock, weet je wat jij zou moeten doen? Een V70 kopen met 16". 
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20763
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En ook dan is de draaicirkel nog giga! 

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Gewoon een v70 classic kopen, ben je van het gezeik af met een draaicirkel van +/- 10m 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Volvo-Sverige
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 04.10.2007 - 18:02
- Locatie: Maastricht/Oss
De 940 en de 960 hebben allebei een hemelse draaicirkel!
Lang leve achterwielaandrijving wat dat betreft.
De C70 moet trouwens wel 3x steken waar de 264TE (met mijn 5,6meter lengte) in een keer de draai haalt
Lang leve achterwielaandrijving wat dat betreft.
De C70 moet trouwens wel 3x steken waar de 264TE (met mijn 5,6meter lengte) in een keer de draai haalt
1978 264TE ";de Limo";
1990 940GL ";de 940";
1991 960 ";de Witte";
2004 C70 Cabrio ";de Cabrio";
2005 XC90 D5 ";de Tractor";
1990 940GL ";de 940";
1991 960 ";de Witte";
2004 C70 Cabrio ";de Cabrio";
2005 XC90 D5 ";de Tractor";