Pagina 26 van 31

Geplaatst: 28.12.2006 - 18:57
door Battlecruiser
Maar dat is juist die slechte bron waar dat gewraakte zinnetje ("10 maal meer") uitgehaald is. Als dat door het ministerie van roetfilters is geschreven, moet je het juist wantrouwen!

Geplaatst: 28.12.2006 - 19:08
door IkeV70
Ik kan zo snel geen bronnen vinden waarin een ander beeld geschetst wordt.

Geplaatst: 28.12.2006 - 19:11
door Battlecruiser
Dat is inderdaad een probleem: de meeste bronnen zijn "vervuild'door mensen die een dubbele agenda hebben...

Geplaatst: 28.12.2006 - 23:21
door Barry (Grillmeister)
Je bedoelt de diesel lobby? ;-}

Geplaatst: 29.12.2006 - 10:49
door Volvorijden
Maar ok, daar staat nog niets over andere schadelijke stoffen.
_________________
V70 - 2.5D
Staat geloof ik de autovisie van één of anderhalf jaar geleden. Ik geloof in een artikel van een milieugeleerde in antwoord waarom de nederlandse overheid zo streng is tegen diesels.

Geplaatst: 29.12.2006 - 11:04
door Volvorijden
Dat is inderdaad een probleem: de meeste bronnen zijn "vervuild'door mensen die een dubbele agenda hebben...
_________________
Volvo Rules the Road
Ik kan ook positiever verhaal vinden dan dat diesel bijdraagt aan de reductie van CO2 uitstoot. En dat we daarom op de korte termijn diesels kunnen gebruiken. Dit zou alleen betekenen dat wij kijken naar het een probleem van de CO2 uitstoot. Als het milieu in totale ogenschouw nemen dat plijt benzine weer in het voordeel. En dat is wat Nederland doet, en daarom wordt de diesel bij ons zo benadeeld. (Bron auto visie). Deze bron lijkt mij er niet een bron van de antilobby.

Voor de rest is het een kwestie van smaak. De een houd van iets meer schakelen, de ander houd liever van verder door te kunnen trekken in de toeren. En er zijn mensen die de nadelen van LPG voor lief nemen en zich de 'ballen uit de broek lachen' want die rijden het goedkoopst. (even geen uitzonderingen mee genomen natuurlijk)

Geplaatst: 29.12.2006 - 11:37
door V480-S60
Oké ergens hebben jullie een punt dat bij diesel meer NOx vrijkomt. Maar dat is ten opzichte van een auto met 3-weg geregelde katalysator met lambdasonde. Dus de huidige moderne auto. Voor de tijd dat die 3-weg katalysator verplicht is geworden was dat dus anders.

Overigens is het nu zo dat ook moderne VOLVO diesels (De mijne in elk geval wel heb ik tot mijn schade mogen ontdekken) een NOx katalysator hebben en dus ook weer minder NOx uitstoot hebben.

En omdat ik indirect veel werkzaamheden verricht voor het ministerie van VROM weet ik dat daar een stelletje geitenwollen nitwits aan het werk is die geen verstand van autorijden hebben maar juist de auto's aanpakken omdat dat zo'n gemakkelijke groep is om aan te pakken. Dit in tegenstelling tot de grote industrie.
(Dit klinkt wel wat gechargeerd maar het komt er in feite wel op neer)

Geplaatst: 29.12.2006 - 11:48
door V480-S60
Oh ja
Autovisie is dan wel geen anti autolobby (en ik lees het blad met plezier!)maar dat blad zegt ook maar wat ze van verschillende niet echt betrouwbare bronnen krijgen. Ik heb ze dan ook al verschillende malen op fundamentele fouten kunnen betrappen.

Geplaatst: 29.12.2006 - 11:58
door Volvorijden
ministerie van VROM weet ik dat daar een stelletje geitenwollen nitwits
En waar rijden deze nitwits in?? Vaak de meest oude, gerecyclede producten die je nauwlijks meer auto kan noemen of in een VW Lupo 3L TDI.

Geplaatst: 30.12.2006 - 00:12
door Barry (Grillmeister)
Net zoals F. Halsema, die tot dit jaar in zo'n oude roetbak mercedes reed walmen dat kreng (de auto natuurlijk ;-}) en nu rijd ze "natuurlijk" in zo'n prius.... das pas politiek correct....

Geplaatst: 30.12.2006 - 18:22
door Battlecruiser
Haha, ik heb ook zo'n ouwe roetbak: 200D.

MAAR: als ie bij de basis van gewone diesel veel PPO tankt, is de roetuitstoot weliswaar niet minder, maar wél ongevaarlijk. PPO-uitstoot is niet ongezond omdat het chemisch een geheel andere samenstelling heeft dan minerale olie.

Dus walmen en walmen is 2.

O ja: en overmorgen gaat de (gefiltreerde) gebruikte oliebollenolie er ook gewoon weer in: blijft het nog wat langer naar Oud en Nieuw ruiken!

Geplaatst: 31.12.2006 - 00:18
door Barry (Grillmeister)
Nou dat ding van haar was zo'n ouwe proleten bak zeg maar begin jaren 80 ofzo...

Je kent het idee wel zo'n gti model

gordijnen
trekhaak
imperiaal

Geplaatst: 31.12.2006 - 13:41
door Volvorijden
O ja: en overmorgen gaat de (gefiltreerde) gebruikte oliebollenolie er ook gewoon weer in:
waar moet je het anders laten.........

Geplaatst: 31.12.2006 - 15:17
door +++t blijft behelpen+++
had ik maar een diesel..

Geplaatst: 02.01.2007 - 02:03
door Barry (Grillmeister)
en ik een lpg....

Geplaatst: 03.01.2007 - 14:48
door Hathu
Voor mij persoonlijk geen lpg omdat ik dan wel erg vaak naar de pomp moet met de afstanden die ik afleg zeker twee keer in week tanken.
Wel diesel omdat ik een liefhebber ben van het dieselgeluid, zo,n duizend kilometer op een volle tank kan afleggen, nu al twintig jaar dieselaar ben, en nog nooit problemen met m,n diesels heb gehad, op tijd filters en olie vervangen en karren maar. En diesel is gebouwd om op diesel te rijden, benzine auto,s worden aangepast om op LPG te kunnen rijden dat zegt mijn inziens al genoeg.

Geplaatst: 03.01.2007 - 18:36
door Volvorijden
benzine auto,s worden aangepast om op LPG te kunnen rijden dat zegt mijn inziens al genoeg.
ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dat het veel goedkoper is dan Diesel,.

Geplaatst: 03.01.2007 - 20:51
door Hathu
Ben wel eens aan het rekenen geweest, volgens de uitkomsten maakt het op de totale kosten voor mij niet zo veel uit of ik LPG of Diesel zou rijden. Het is maar waar je voor kiest.

Flashlube

Geplaatst: 13.01.2007 - 14:38
door Johan s60
:roll: Voor de kleppen hoef je niet bang te zijn, is een kwestie van onderhoud.

En achteraf inbouw, valt ook wel mee, (allemaal bangmakerij) zeker als je gebruik maakt van Flashlube. Zie:
http://www.lpginbouw.nl/flashlube.htm[/quote]

Hoe weet je of Flashlube echt helpt, heb je dit getest?

Geplaatst: 13.01.2007 - 14:54
door Johan s60
Voor de kleppen hoef je niet bang te zijn, is een kwestie van onderhoud.
En achteraf inbouw, valt ook wel mee, (allemaal bangmakerij) zeker als je gebruik maakt van Flashlube. Zie:
http://www.lpginbouw.nl/flashlube.htm
Wat zijn jouw bevindingen t.a.v. Flashlube, heb je dit getest? :roll: