Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
- sbv
- 6th Gear member
Ik zag je vanmiddag rijden op de Moerdijkbrug richting Dordrecht. Heb nog even getoeterd. Ik reeds met donkergrijze XC60
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- arnoud
- 8th Gear member
Ah, ik dacht dat je toeterde omdat je dacht dat ik je niet zag toen ik naar links wilde komen, je had ook een rijstrook kunnen opschuiven 

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- sbv
- 6th Gear member
Toeteren was vriendelijk bedoeld als begroetingarnoud schreef: Ah, ik dacht dat je toeterde omdat je dacht dat ik je niet zag toen ik naar links wilde komen, je had ook een rijstrook kunnen opschuiven![]()
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Fredhead
- Geartronic member
Strak werk Arnoud!
Zal de tip van de dozen de volgende keer met spuiten ook eens proberen.
Zal de tip van de dozen de volgende keer met spuiten ook eens proberen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- Dawn
- 2nd Gear member
Hoe zitten de deurstrips vast op de deur Arnoud?arnoud schreef: Vanmiddag nog even verder gegaan om de deurstrip te monteren. Dat was iets spannender, want de oude strip moest er natuurlijk eerst af, en eenmaal eraf is er ook echt definitief af...
Maar eerst de reden dat ik de strip ging vervangen:
Ik denk dat iemand in het verleden snel klaar wilde zijn en bij het (her)spuiten van de stootstrips niet de moeite genomen heeft om of goed te ontvetten of een goede primer te gebruiken, want wat begon als een klein bobbeltje is ondertussen al een flink los zittend stuk lak geworden waar water in blijft staan... Geen gezicht vooral. Ik had al een beetje de boel gecamoufleerd, maar ik ergerde me er dus constant aan.
Dus... Na het spuiten gisteren vandaag de bestaande strip verwijderd. Op het point-of-no-return:
Daar kwam een beste laag vuil onderuit, die vrij snel weggepoetst was. Alleen daarna een flinke tijd aan het poetsen geweest om de lijmresten echt allemaal te verwijderen en de deur helemaal vetvrij te maken.
En het resultaat. Een strakke nieuwe strip, waarvan de kleur bijzonder goed matched met de bestaande delen.![]()
Gelijmd i.c.m. clips of hoe moet ik dat zien?
Ik zou graag de plastic strips (rondom) in kleur spuiten, maar een beetje huiverig om ze te verwijderen/te kijken hoe het vast zit... :x
Puik werk iig!
BJ2006 MY07 Volvo S80 V8 Summum | Black Sapphire Metallic | Premium Sound with Dynaudio | Navi | Active Bi-Xenon | on 19" Bor (Black Matte)
BJ2000 MY00 Volvo V70n T5 250PK AW5 AUT (sold at 312k KM )
BJ2000 Phase II Volvo V40 1.8 Europe (sold)
BJ1998 Phase I Volvo V40 2.0 Exclusive (totalled)
BJ2000 MY00 Volvo V70n T5 250PK AW5 AUT (sold at 312k KM )
BJ2000 Phase II Volvo V40 1.8 Europe (sold)
BJ1998 Phase I Volvo V40 2.0 Exclusive (totalled)
- arnoud
- 8th Gear member
De strips zitten onder en boven met dubbelzijdige tape vast, en twee centreerpennen door de gaten heen.
Ze zitten niet idioot vast, maar je zult ze in ieder geval moeten herlijmen. De strips op de bumpers zitten geklikt.
Ze zitten niet idioot vast, maar je zult ze in ieder geval moeten herlijmen. De strips op de bumpers zitten geklikt.

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 1st Gear member
Wauw, mooie auto!
Ziet er goed uit.
De thor wielen toevallig in het oosten opgehaald?
Ziet er goed uit.
De thor wielen toevallig in het oosten opgehaald?
- arnoud
- 8th Gear member
Toevallig wel, heb jij toevallig een flash green S60R?

- hvt
- 5th Gear member
Tja, staat in zijn signature.arnoud schreef: Toevallig wel, heb jij toevallig een flash green S60R?

V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
- arnoud
- 8th Gear member
Volgens mij stond die er eerder vanavond nog niet 

-
- 1st Gear member
jaarnoud schreef: Toevallig wel, heb jij toevallig een flash green S60R?

Kon ook niet anders, er is maar een s60 t5 laser blue.
We zullen mekaar vast nog wel een keer tegenkomen.
- arnoud
- 8th Gear member
Afgelopen dagen in Berlijn geweest, en de S60 heeft zich op de reis prima gehouden. Met de nieuwe banden en na de uitlijning zijn alle trillingen weg en kun je 'm lekker de sporen geven.
T5 op de terugweg lekker uit kunnen laten, en zonder problemen een paar dikke Audi's bij kunnen houden. Het is toch een hele andere auto als waarmee je door de stad rijdt. Bij 170 het gas indrukken en dan gewoon zonder morren binnen een paar tellen tegen de 200 zitten. Rrrrrrr
Op de heenreis de tank bijna leeg gereden en daarna met Duitse V-Power 100 Racing vol gegooid, gewoon voor de lol, maar de motor leek het wel te kunnen waarderen. Zelfs het verbruik over de heen en terugrit viel reuze mee. Ik heb bij vertrek de boordcomputer gereset, en over de rit is er een gemiddelde van 8.9l/100km uit gekomen. Dat viel helemaal niet tegen, gezien het feit dat ik op de terugweg toch best wat stukken rond de 180 heb gereden.
Wel een paar dingen voor de to-do lijst gevonden:
- rammel in het dakraam over de Autobahn is wel irritant soms. Er achter gekomen dat het handvat in het zonnescherm ook rammelt. Deze in ieder geval maar vast gaan zetten.
- De motor bokt toch wel meer dan normaal bij het afremmen en gas-los-uitrollen-gas-geven. Alvast maar een nieuwe motorsteun voor de bovenkant en een baksteun regelen voor het volgende moment dat ik een brug tot mijn beschikking heb.
- een paar weken heb ik waarschijnlijk een steen op de rechter mistlamp gekregen. Daarna zat er een barst in die er uit zag alsof het voorlopig mooi kon blijven zitten. Helaas is er ondertussen al een hoek van het glas uitgevallen, dus die toch maar vervangen binnenkort.
- sinds de nieuwe voorbanden trekt de auto heel licht naar rechts op de snelweg, binnenkort ook nog maar eens proberen om de beide voorbanden om te wisselen om te kijken of dat effect heeft.
En vast nog wel wat ander dingetjes die naar boven komen.
Maar we zijn ondertussen bijna een jaar verder, en ja het "we gaan er niets aan doen" gedeelte is jammerlijk mislukt, maar ik heb nog geen moment spijt gehad van de aankoop van deze auto, en hoewel het financieel vast niet de slimste keuze is geweest is het emotioneel zeer zeker wel een prettige ervaring geweest.
T5 op de terugweg lekker uit kunnen laten, en zonder problemen een paar dikke Audi's bij kunnen houden. Het is toch een hele andere auto als waarmee je door de stad rijdt. Bij 170 het gas indrukken en dan gewoon zonder morren binnen een paar tellen tegen de 200 zitten. Rrrrrrr

Op de heenreis de tank bijna leeg gereden en daarna met Duitse V-Power 100 Racing vol gegooid, gewoon voor de lol, maar de motor leek het wel te kunnen waarderen. Zelfs het verbruik over de heen en terugrit viel reuze mee. Ik heb bij vertrek de boordcomputer gereset, en over de rit is er een gemiddelde van 8.9l/100km uit gekomen. Dat viel helemaal niet tegen, gezien het feit dat ik op de terugweg toch best wat stukken rond de 180 heb gereden.
Wel een paar dingen voor de to-do lijst gevonden:
- rammel in het dakraam over de Autobahn is wel irritant soms. Er achter gekomen dat het handvat in het zonnescherm ook rammelt. Deze in ieder geval maar vast gaan zetten.
- De motor bokt toch wel meer dan normaal bij het afremmen en gas-los-uitrollen-gas-geven. Alvast maar een nieuwe motorsteun voor de bovenkant en een baksteun regelen voor het volgende moment dat ik een brug tot mijn beschikking heb.
- een paar weken heb ik waarschijnlijk een steen op de rechter mistlamp gekregen. Daarna zat er een barst in die er uit zag alsof het voorlopig mooi kon blijven zitten. Helaas is er ondertussen al een hoek van het glas uitgevallen, dus die toch maar vervangen binnenkort.
- sinds de nieuwe voorbanden trekt de auto heel licht naar rechts op de snelweg, binnenkort ook nog maar eens proberen om de beide voorbanden om te wisselen om te kijken of dat effect heeft.
En vast nog wel wat ander dingetjes die naar boven komen.
Maar we zijn ondertussen bijna een jaar verder, en ja het "we gaan er niets aan doen" gedeelte is jammerlijk mislukt, maar ik heb nog geen moment spijt gehad van de aankoop van deze auto, en hoewel het financieel vast niet de slimste keuze is geweest is het emotioneel zeer zeker wel een prettige ervaring geweest.

- hvt
- 5th Gear member
Bekend probleem, ik heb me hier ook erg aan geërgerd.arnoud schreef: rammel in het dakraam over de Autobahn is wel irritant soms.
Uiteindelijk sokken in de hoeken gedrukt.
Blijkt dat dit vaker voorkomt. Maar er blijkt ook een manier te zijn om dit af te stellen.
Ben er zelf nog niet mee bezig geweest. Hier in Nederland nergens last van.
Mijn dakraam kan ik ook een paar mm op en neer drukken, dus eigenlijk logisch dat hij kan klapperen.
Maar mooi dat de auto het zo goed gedaan heeft.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Was er niet iets dat dat een standaard instelling is? Of juist de vorm van de weg? Er was iets met naar rechts, zodat je als er iets gebeurd niet richting andere weghelft gaat.arnoud schreef:- sinds de nieuwe voorbanden trekt de auto heel licht naar rechts op de snelweg, binnenkort ook nog maar eens proberen om de beide voorbanden om te wisselen om te kijken of dat effect heeft.
Wat verrassendarnoud schreef:Maar we zijn ondertussen bijna een jaar verder, en ja het "we gaan er niets aan doen" gedeelte is jammerlijk mislukt

Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Fredhead
- Geartronic member
Lekker bezig weer!
Die baksteun kan je ook zonder brug wisselen, ik heb de auto toen hoog op een paar steunen gezet en was goed te doen
Die baksteun kan je ook zonder brug wisselen, ik heb de auto toen hoog op een paar steunen gezet en was goed te doen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
- arnoud
- 8th Gear member
Door de vorm van de weg heeft de auto ongecorrigeerd inderdaad een beetje de neiging om naar rechts te gaan, maar dat is bij de vorige uitlijning ook gecorrigeerd. En toen heeft hij ook de laatste fine-tuning gedaan door de banden van rechts naar links te wisselen. Dat klinkt als iets simpels om te proberen.Walter schreef:Was er niet iets dat dat een standaard instelling is? Of juist de vorm van de weg? Er was iets met naar rechts, zodat je als er iets gebeurd niet richting andere weghelft gaat.arnoud schreef:- sinds de nieuwe voorbanden trekt de auto heel licht naar rechts op de snelweg, binnenkort ook nog maar eens proberen om de beide voorbanden om te wisselen om te kijken of dat effect heeft.
Als er iets gebeurt zodat de auto onbestuurbaar wordt is de kans enorm groot dat een beetje afwijking naar rechts er niet voor gaat zorgen dat ik veilig tot stilstand kom lijkt me. Als er iets met de auto mis gaat denk ik dat het een gevalletje alle hens aan dek wordt om te voorkomen dat je gierend er af gaat.. En om nu altijd lichtjes naar links te moeten sturen just in case dat je in slaap achter het stuur valt? Nah, dat klinkt niet waarschijnlijk.
Inderdaad, op de snelweg zit er redelijk wat speling in het dakraam. Ik heb het raam eerder dit jaar bij een Webasto dealer laten afstellen (rand van het dak, 2mm er boven etc) en daar werd ook geconstateerd dat er speling op het hele mechanisme zit. Mijn gok is dat de schroeven waarmee het zonnedak in de auto gemonteerd zit speling hebben. Maar ik heb er nog geen zin in gehad om de complete dakbekleding los te gaan halen om te kijken wat er aan de hand kan zijn.hvt schreef: Bekend probleem, ik heb me hier ook erg aan geërgerd.
Uiteindelijk sokken in de hoeken gedrukt.
Blijkt dat dit vaker voorkomt. Maar er blijkt ook een manier te zijn om dit af te stellen.
Ben er zelf nog niet mee bezig geweest. Hier in Nederland nergens last van.
Mijn dakraam kan ik ook een paar mm op en neer drukken, dus eigenlijk logisch dat hij kan klapperen.
Maar ik merkte gisteren dat het plastic handvat welke in de schuif waarmee je het dak kunt afdichten van binnen uit ook losjes zit en ook rammelt als je er tegenaan tikt. En dat moet vrij eenvoudig op te lossen zijn.
En verder is het op snelheid op de Autobahn best handig om die schuif dicht te doen, want dat scheelt toch wel enorm veel rij-geluid binnen in de auto.
Ja dat hoor ik meer, maar ik heb alleen een paar steuntjes van de Aldi, en ik heb me voorgenomen dat ik daar nooit onder ga kruipen. Dat wordt gewoon een klusje op de brug tijdens een volgende klusmeeting.fredhead schreef:Die baksteun kan je ook zonder brug wisselen, ik heb de auto toen hoog op een paar steunen gezet en was goed te doen