Je hebt DM
S60 van JeroenSpock
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8206
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Hoeveel zou een autoambulance kosten voor in Noorwegen? Lijkt me zeker de beste optie, aangezien je anders nog langer gestrand zit in het buitenland. Kun je als je weer in NL bent de auto goed laten nakijken en vervolgens nadenken of het de moeite waard zal zijn om het te laten repareren. Je hebt er tenslotte veel tijd, moeite en geld ingestopt
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38
Voor het geld dat het kost om met een autoambulance die auto op te halen in Noorwegen koop je ook een goede andere auto.Jiska schreef: ↑22.06.2024 - 20:44 Hoeveel zou een autoambulance kosten voor in Noorwegen? Lijkt me zeker de beste optie, aangezien je anders nog langer gestrand zit in het buitenland. Kun je als je weer in NL bent de auto goed laten nakijken en vervolgens nadenken of het de moeite waard zal zijn om het te laten repareren. Je hebt er tenslotte veel tijd, moeite en geld ingestopt
En nogmaals, die auto is gewoon klaar, op, finito, done. Die kan linea recta de schroothoop op. Er zijn er voor minder op de sloop beland.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38
Gun die S60 gewoon de rust die ie verdient na een lang en zwaar leven. Dat heeft ie wel verdiend denk ik zo.
Z'n laatste reis ging met pijn, moeite en veel gekraak en gesputter terug naar zijn roots, Scandinavie.
Mooier kan niet lijkt mij zo en hoe mooi is het dat ie daar zijn laatste rustplaats vindt.
Op een gegeven moment is het gewoon op met een auto. Over en uit, klaar, done.
Z'n laatste reis ging met pijn, moeite en veel gekraak en gesputter terug naar zijn roots, Scandinavie.
Mooier kan niet lijkt mij zo en hoe mooi is het dat ie daar zijn laatste rustplaats vindt.
Op een gegeven moment is het gewoon op met een auto. Over en uit, klaar, done.
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Klopt, het kost misschien aardig wat centen, maar als je de s60 verkoopt in Noorwegen krijg je er niks meer voor.Malmö schreef: ↑22.06.2024 - 21:36Voor het geld dat het kost om met een autoambulance die auto op te halen in Noorwegen koop je ook een goede andere auto.Jiska schreef: ↑22.06.2024 - 20:44 Hoeveel zou een autoambulance kosten voor in Noorwegen? Lijkt me zeker de beste optie, aangezien je anders nog langer gestrand zit in het buitenland. Kun je als je weer in NL bent de auto goed laten nakijken en vervolgens nadenken of het de moeite waard zal zijn om het te laten repareren. Je hebt er tenslotte veel tijd, moeite en geld ingestopt
En nogmaals, die auto is gewoon klaar, op, finito, done. Die kan linea recta de schroothoop op. Er zijn er voor minder op de sloop beland.
Als je er voor zorgt dat ie in NL staat en hij kan niet meer gerepareerd worden, zou het alsnog kunnen dat je er iig meer voor terugkrijgt.
Daar lijkt het wel op, maar het kan ook anders zijn. De auto is nog niet bij een Garage geweest (logisch, want er is nu nog geen plek).Malmö schreef: ↑22.06.2024 - 21:41 Gun die S60 gewoon de rust die ie verdient na een lang en zwaar leven. Dat heeft ie wel verdiend denk ik zo.
Z'n laatste reis ging met pijn, moeite en veel gekraak en gesputter terug naar zijn roots, Scandinavie.
Mooier kan niet lijkt mij zo en hoe mooi is het dat ie daar zijn laatste rustplaats vindt.
Op een gegeven moment is het gewoon op met een auto. Over en uit, klaar, done.
Einde oefening kun je pas echt zeggen wanneer iemand die echt verstand heeft van dit type dat heeft gezegd. Tot die tijd zal het af wachten zijn of hij echt overleden is of dat hij toch nog rijdend te krijgen is. Wat je zegt, het is wel een zeer mooi einde (de plek). Als hij echt 'dood' is zou dat wel heel zuur zijn, omdat je er net een andere motor hebt ''ingelepeld''. Dat kostte natuurlijk ook tijd, moeite en klauwen met geld.
Hoop voor je dat ze hem nog rijden krijgen, of dat je in ieder geval met een aanhanger hem mee naar NL kan meenemen!
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27254
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Nou en rijdend is ie dus
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9268
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
4 uur gewacht op de berger om de auto naar Åmot te slepen. Jonge gast met verstand van auto's ook.
Ik leg uit wat en gebeurd was, motorkap open en samen kijken.
Ziet hij ineens een koelwaterslag van blok naar interieur los zitten, slangklem er af. Ik had het niet gezien in de stress en woede om die poesje auto...
Maar goed, slang er weer op, klem vast, water uit een riviertje gehaald en in het Zerowater filter, daarna in de auto en reservoir liep weer vol. Even gewacht, starten, sloeg ook direct aan wat hij vanmorgen en gisteren niet deed. Dus goede hoop wel.
Kwartier gelopen en alle temperaturen bleven goed. Debbie en Rinesh op de motor, ik in de auto met mijn motor (trouwe Japanner die gisteren nog koelwater lekte) op de aanhanger.
130 km gereden, nog een keer gevraagd om kvs dus hij gooit het er nog steeds ergens uit denk ik. Verwarming op standje sambal om warmte van de motor te ontrekken en dat gaat wel goed.
Maar hij staat nu wel hier in Skanevik. We waren al spullen aan het uitzoeken en overpakken in de koffers van de motoren om de vakantie zonder S60 voort te zetten.
Overmorgen naar Forsand, ook met 1 motor om de auto het niet te zwaar te maken. We rijden ook al die tijd op benzine, 98 ook nog, zodat hij niet op lpg de boel nog warmer stookt.
Enige kilomters die hij nog met 3 motoren achterop gaat maken is het stukje rondom de boot. Eenmaal in Denemarken gaan er weer 2 af en gaan we afwisselend in de auto en op de motor rijden.
Op de heenweg niet gedaan omdat we 's nachts reden.
Aanhanger is 330 kg, motoren samen gaan richting 650 kg, en de auto loopt ook naar 1800 denk ik. Dus ja we vragen nogal wat van hem.
Ik leg uit wat en gebeurd was, motorkap open en samen kijken.
Ziet hij ineens een koelwaterslag van blok naar interieur los zitten, slangklem er af. Ik had het niet gezien in de stress en woede om die poesje auto...
Maar goed, slang er weer op, klem vast, water uit een riviertje gehaald en in het Zerowater filter, daarna in de auto en reservoir liep weer vol. Even gewacht, starten, sloeg ook direct aan wat hij vanmorgen en gisteren niet deed. Dus goede hoop wel.
Kwartier gelopen en alle temperaturen bleven goed. Debbie en Rinesh op de motor, ik in de auto met mijn motor (trouwe Japanner die gisteren nog koelwater lekte) op de aanhanger.
130 km gereden, nog een keer gevraagd om kvs dus hij gooit het er nog steeds ergens uit denk ik. Verwarming op standje sambal om warmte van de motor te ontrekken en dat gaat wel goed.
Maar hij staat nu wel hier in Skanevik. We waren al spullen aan het uitzoeken en overpakken in de koffers van de motoren om de vakantie zonder S60 voort te zetten.
Overmorgen naar Forsand, ook met 1 motor om de auto het niet te zwaar te maken. We rijden ook al die tijd op benzine, 98 ook nog, zodat hij niet op lpg de boel nog warmer stookt.
Enige kilomters die hij nog met 3 motoren achterop gaat maken is het stukje rondom de boot. Eenmaal in Denemarken gaan er weer 2 af en gaan we afwisselend in de auto en op de motor rijden.
Op de heenweg niet gedaan omdat we 's nachts reden.
Aanhanger is 330 kg, motoren samen gaan richting 650 kg, en de auto loopt ook naar 1800 denk ik. Dus ja we vragen nogal wat van hem.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Inderdaad! Klinkt een stuk minder slecht dan waar het even op leek!
Ben zeer benieuwd naar de verdere afloop. Voor nu in ieder geval fijn dat hij in ieder geval rijd
Ben zeer benieuwd naar de verdere afloop. Voor nu in ieder geval fijn dat hij in ieder geval rijd

Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8206
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Dat ie dat water eruit gooit is niet vreemd. Motor wordt belast algauw wat warmer en kookpunt is natuurlijk lager dan koelvloeistof.
Fijn in iedergeval dat het minder ernstig is dan verwacht.
Geniet nog even van jullie vakantie.
Fijn in iedergeval dat het minder ernstig is dan verwacht.
Geniet nog even van jullie vakantie.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Fijne vakantie nog gewenst! 

Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27254
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dit en er zal wel het nodige uit zijn gegooid, meer dan nu misschien wel bij was gevuld omdat er ergens lucht in zat.Urbexpeditie schreef: ↑23.06.2024 - 00:39 Dat ie dat water eruit gooit is niet vreemd. Motor wordt belast algauw wat warmer en kookpunt is natuurlijk lager dan koelvloeistof.
Fijn in iedergeval dat het minder ernstig is dan verwacht.
Geniet nog even van jullie vakantie.
Bijvullen met koelvloeistof en kijken wat er gebeurt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Yep, kijken of hij dan nog steeds lekt, of dat het door het water kwamfredhead schreef: ↑23.06.2024 - 09:41Dit en er zal wel het nodige uit zijn gegooid, meer dan nu misschien wel bij was gevuld omdat er ergens lucht in zat.Urbexpeditie schreef: ↑23.06.2024 - 00:39 Dat ie dat water eruit gooit is niet vreemd. Motor wordt belast algauw wat warmer en kookpunt is natuurlijk lager dan koelvloeistof.
Fijn in iedergeval dat het minder ernstig is dan verwacht.
Geniet nog even van jullie vakantie.
Bijvullen met koelvloeistof en kijken wat er gebeurt.
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9268
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Vandaag van Skanevik naar Forsand gereden, 200 km.
Aanhanger met mijn motor er op, samen een dikke 600 kg. Debbie en Rinesh reden op hun motor achter mij aan.
Ik had ook wel op de motor gewild maar ja, die auto moest ook mee.
Verwarming op standje sambal om warmte uit de motor te trekken, berg op in lage versnelling dus vrij hoog in toeren en dus ook meer koeling door hogere circulatie door de waterpomp, maar niet op de koppelomvormer want dat geeft weer hoge ATF temperaturen.
koelwater werd niet warmer dan 91 graden dus het ging gewoon perfect kan ik wel zeggen.
Vanavond nog even naar de overkant van Preikestolen gereden zonder aanhanger, maar dat was echt wel veel omhoog rijden in 1e en 2e versnelling. ATF naar bijna 100 graden, koelwater tikte eventjes 105 aan. Terug naar beneden 'maar' 73 graden.
Aanhanger met mijn motor er op, samen een dikke 600 kg. Debbie en Rinesh reden op hun motor achter mij aan.
Ik had ook wel op de motor gewild maar ja, die auto moest ook mee.
Verwarming op standje sambal om warmte uit de motor te trekken, berg op in lage versnelling dus vrij hoog in toeren en dus ook meer koeling door hogere circulatie door de waterpomp, maar niet op de koppelomvormer want dat geeft weer hoge ATF temperaturen.
koelwater werd niet warmer dan 91 graden dus het ging gewoon perfect kan ik wel zeggen.
Vanavond nog even naar de overkant van Preikestolen gereden zonder aanhanger, maar dat was echt wel veel omhoog rijden in 1e en 2e versnelling. ATF naar bijna 100 graden, koelwater tikte eventjes 105 aan. Terug naar beneden 'maar' 73 graden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21272
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Wellicht overheen gelezen maar zit er nu water in het blok of is het toch koelvloeistof?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38
Raar verhaal. Waarom moet de verwarming op standje sambal? Misschien dan toch een lekke koppakking? Wat zal dat zweten zijn in dat ding zeg.JeroenSpock schreef: ↑25.06.2024 - 01:12 Verwarming op standje sambal om warmte uit de motor te trekken, berg op in lage versnelling dus vrij hoog in toeren en dus ook meer koeling door hogere circulatie door de waterpomp, maar niet op de koppelomvormer want dat geeft weer hoge ATF temperaturen.
Met een goed functionerende motor/auto trek je ook met de verwarming op een normale stand zonder problemen een berg op. Een goed functionerende koeling en rijwind doen de rest.
Mijn ouders reden in 1991 al met hun Ford Escort 1.4 hartje zomer gewoon de Mont Ventoux op met de verwarming op de laagste stand. En niets geen problemen met oververhitte motor of zo.
- Edgecrusher
- 4th Gear member
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24
Ik denk dat hij gewoon even het zekere voor het onzekere neemt, vertrouwen moet even weer terugkomen.
Het glas is halfvol, niet halfleeg.
Het glas is halfvol, niet halfleeg.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Precies wat Edgecrusher zegt.
En daarbij weegt een Escort 1.4 nog geen 900kg leeg, dat kan je niet vergelijken met een S60.
Als je die 1.4 uit de Escort zou halen en in een S60 zou leggen dan zou de Ford motor op de Mont Ventoux z'n laatste adem blazen.
Zou je de S60 motor in de Escort proppen dan ben je boven zonder door te hebben dat je berg op ging.
En dat zonder de S60 motor echt te hoeven belasten.
Bovendien heeft ieder type motor z'n eigen warmte ontwikkeling bij vollast.
En daarbij weegt een Escort 1.4 nog geen 900kg leeg, dat kan je niet vergelijken met een S60.
Als je die 1.4 uit de Escort zou halen en in een S60 zou leggen dan zou de Ford motor op de Mont Ventoux z'n laatste adem blazen.
Zou je de S60 motor in de Escort proppen dan ben je boven zonder door te hebben dat je berg op ging.
En dat zonder de S60 motor echt te hoeven belasten.
Bovendien heeft ieder type motor z'n eigen warmte ontwikkeling bij vollast.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21272
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
En die Escort had waarschijnlijk een visco-fan die altijd meedraaide.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]