Pagina 29 van 31
Geplaatst: 02.07.2009 - 13:17
door Witte83
Ik ben van plan om een LPI tank in te bouwen onder een volvo V40.
Is dit mogelijk of kan dit enkel in de koffer ruimte?
Liefst onder de wagen natuurlijk daar ik geen kofferruimte kwijt wil spelen..
Type: V40 break 18.i 16v
Geplaatst: 02.07.2009 - 14:33
door trompetje
Witte83 schreef:Ik ben van plan om een LPI tank in te bouwen onder een volvo V40.
Is dit mogelijk of kan dit enkel in de koffer ruimte?
Liefst onder de wagen natuurlijk daar ik geen kofferruimte kwijt wil spelen..
Type: V40 break 18.i 16v
In het vak voor het reservewiel, komt je vloer een klein stukje naar boven.......
na bouwjaar 2000 doen ook V40's het minder op gas, heb ik begrepen (iets met de kleppen of zo......)
Geplaatst: 02.07.2009 - 15:03
door Witte83
Dus ik kan een ronde LPI-tank krijgen die ik in plaats van men reservewiel kan steken?
Bouwjaar 1998 dus dat zou geen probleem mogen zijn..
Geplaatst: 03.07.2009 - 22:35
door trompetje
Witte83 schreef:Dus ik kan een ronde LPI-tank krijgen die ik in plaats van men reservewiel kan steken?
Bouwjaar 1998 dus dat zou geen probleem mogen zijn..
Ik had twee kleine verbonden "kroketten" in dat vak: bruto zo'n 67 liter (ik kon max 55 liter tanken, en daar zo'n 500 km mee rijden)
Geplaatst: 11.07.2009 - 17:19
door sjoerdb
ik zou voor de optie gaan om een diesel te kopen, daar lpg in te laten bouwen als hulpbrandstof. de lpg helpt om de diesel voor 100% te verbranden en waardoor minder verbruik, meer vermogen, schonere uitlaatgassen en het kost in wegenbelasting net zoveel, actieradius wordt ook beter hierdoor
Geplaatst: 11.07.2009 - 18:02
door bart simpson
maar mag dat al? bij mijn weten is het niet toegestaan deze aanpassing te maken
Geplaatst: 04.02.2012 - 15:29
door temparery
ik heb 2 keer een s60 gehad een bifuel en later een benzine versie en gas in laten bouwen ik ben nu blij dat ik ze verkocht heb constant troubels met de gasinstallatie niet goed lopen of afslaan en in het geval van de bifuel onoplosbaar een merk dealer die allen dike rekeningen kan versturen maar geen verstand van autos heeft ik noem geen namen maar de kosten waren hoger dan de baten
de tweede s60 had erg veel onderhoud nodig om goed op gas te rijden elk jaar 900 -1000 euro bovenop de normale kosten het confort is geweldig een mooie auto om te zien alleen niet op gas :-x
Geplaatst: 11.04.2012 - 00:11
door Turbo Will-I-Am
Zo, deze oude discussie maar weer eens uit het stof halen!
Brandstof GLA*
Euro95 1.884
Super plus 1.954
Diesel 1.509
LPG 0.895
Laatste update: 7-4-2012
* GLA = Gemiddelde Landelijke Adviesprijs in euro's per liter.
Bron:
www.nu.nl
Verschil: Euro 95 – LPG = € 0,989
Verschil: Diesel – LPG = € 0,614
Verschil: Euro 95 – Diesel = € 0,375
Mijn conclusie is, wie rekent rijdt op gas!
Sinds een maand rijdt ik een C70 T5 op LPG en ik heb er nog geen moment spijt van.
Quote anno 2012: koken op inductie, rijden op gas!
Natuurlijk ben ik benieuwd wat de Volvo rijder van nu hiervan denkt!
:propellerhead:
Geplaatst: 11.04.2012 - 07:37
door EVV
Leuk, twee getallen van elkaar af halen, maar mis je dan niet iets? Namelijk dat je van gas (veel) meer nodig hebt om 1 kilometer af te leggen dan van diesel?
Geplaatst: 11.04.2012 - 07:45
door Quota
precies, laten we eens kijken wat de kosten per km zijn, dat is pas echt rekenen en vergelijken (en daar hoort dan de verzekering, mrb en onderhoud conform voorschriften dan ook bij).
Geplaatst: 11.04.2012 - 12:36
door Oceanracer
Plus de aanschaf van die gastank en de extra afschrijving op je auto niet te vergeten, want geen hond wil een auto met zo'n lelijke zwarte top dwars door de carrosserie.
Geplaatst: 20.04.2012 - 16:30
door jelleeelco
Ik sta momenteel voor de keuze van gas of niet. Rijd een Volvo XC70 uit 2001 (de 2.4 motor) met 120.000 op de teller (gekocht met 84k).
Rijd gemiddeld 20-25k per jaar, dus gas is voordelig. Word niet blij van een volle tank voor 115,-! En daar rijd ik slechts 450 km mee, omdat ik zo vaak in de file sta
Inmiddels meerdere inbouw stations gesproken. Een adviseert LPG, ander LPI (Vialle), laatste vanwege vloeibare injectie. Alle adviseren inbouw van een smeersysteem, JLM of Flashlube. Met inbouw heb ik de investering er binnen een jaar uit, en laten we wel wezen: de afschrijving van mijn Volvo zal niet NOG harder gaan dan zonder gas. Ik zit al aan een behoorlijke afschrijving! De zware volvo's zijn enorm in prijs gedaald de laatste twee jaar; ik vermoed door de hoge kosten van zo'n auto.
Idee is dan ook om de auto te blijven rijden (op te rijden) maar dan op gas. Auto is in perfecte staat, al het grote onderhoud gehad (distributie riemen, waterpomp, etc), en bij aankoop (2010) 8 nieuwe banden (winter en zomer). Dus erg zonde om auto weg te doen.
Ik vind gas dan nog niet zo slecht! 400 km op een tank van 45 euro...
Geplaatst: 20.04.2012 - 16:34
door Laguna-S60
Ik zou hem inruilen op een D5

Geplaatst: 20.04.2012 - 16:55
door EVV
Als je op benzine al amper 450 km rijdt, heb je wel een erg grote tank nodig om 400 km op gas te rijden, dat wordt een 90 liter tank...Die gaat in ieder geval niet passen in plaats van je reservewiel.
Geplaatst: 20.04.2012 - 19:47
door bart simpson
Turbo Will-I-Am schreef:Mijn conclusie is, wie rekent rijdt op gas!
Sinds een maand rijdt ik een C70 T5 op LPG en ik heb er nog geen moment spijt van
gewoon nog geen gelegenheid gehad om spijt te krijgen, geef het gewoon wat meer tijd
Geplaatst: 20.04.2012 - 19:54
door Autogek
bart simpson schreef:Turbo Will-I-Am schreef:Mijn conclusie is, wie rekent rijdt op gas!
Sinds een maand rijdt ik een C70 T5 op LPG en ik heb er nog geen moment spijt van
gewoon nog geen gelegenheid gehad om spijt te krijgen, geef het gewoon wat meer tijd
Is de lpg installatie van tegenwoordig niet veel beter dan die van een aantal jaren geleden?
Ik ben er zelf nooit een voorstander van geweest.
Geplaatst: 20.04.2012 - 19:59
door bart simpson
op basis van een hele maand ervaring kun je idd al een zeker verwachtingspatroon ontwikkelen
Geplaatst: 20.04.2012 - 22:09
door Oceanracer
Als het gezeur na een paar jaar begint, zit de volgende eigenaar er mee opgescheept...
Geplaatst: 21.04.2012 - 00:56
door MarioC70
Een LPG installatie van tegenwoordig is inderdaad niet meer te vergelijken met een paar jaar geleden.
Kost wel veel geld,zo rond de 2500 euro voor bijv een V70 5 cilinder.
Geplaatst: 04.11.2012 - 16:43
door pv83
Het is en blijft een persoonlijke afweging denk ik, ik zweer zelf bij diesel. Heb toen ik nog sleutelde wel alleen maar problemen meegemaakt met auto's die op LPG liepen, lijkt ook wel of het merk afhankelijk is, de 940's e.d. lopen zonder problemen ettelijke tonnen op LPG, terwijl het bij Renault, Citroen en VW (de merken waar ik gesleuteld heb) altijd problemen opleverde.
Denk ook niet dat LPG een echt alternatief is in zoverre het dit al geweest is...