Geplaatst: 03.11.2013 - 22:04
je hebt mazzel gehad en de duitse dealers ook
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
.RoaldH schreef: Zelf heb ik ook een auto uit Dld geimporteerd en inderdaad eerst BTW betaald en toen teruggevraagd. Enig alternatief levering door de Dld dealer op NL grondgebied. Dit is mijn 3e auto vanuit Duitsland (verschillende dealers) en ik heb nooit de BTW moeten betalen in Duitsland. Wel moet je het Duitse BTW bedrag op de BTW aangifte vermelden onder het kopje intracommunautaire leveringen. Het kan zijn dat ik mazzel heb gehad...
Precies hetzelfde hier. Ook al 3 keer een auto uit Dld gehaald waarbij ik nooit BTW heb hoeven te betalen. Dealer heeft wel je BTW nummer nodig en niet je KVK nummer.RoaldH schreef:Dit is mijn 3e auto vanuit Duitsland (verschillende dealers) en ik heb nooit de BTW moeten betalen in Duitsland. Wel moet je het Duitse BTW bedrag op de BTW aangifte vermelden onder het kopje intracommunautaire leveringen. Het kan zijn dat ik mazzel heb gehad...NielsPHEV schreef:Ritchie's uitleg klopt met mijn ervaringen maar toch zie ik dat de regels divers worden geïnterpreteerd, zo lever ik EXW apparatuur aan een Duitse klant die deze meteen uitvoert naar China tegen BTW 0%(na overleg met de bel dienst). Dit gaat wel met exportdocumenten. Dit betreft uiteraard geen ICP levering misschien is dat het verschil.
Zelf heb ik ook een auto uit Dld geimporteerd en inderdaad eerst BTW betaald en toen teruggevraagd. Enig alternatief levering door de Dld dealer op NL grondgebied.
Je kan een schermafdruk maken via deze site:kissyfur schreef:qua btw nummer hebben ze alleen t nummer nodig toch, geen formulier/document waar het op staat lijkt me?
Mooi dat dit nu kennelijk zo kan toen ik importeerde werd mij de ander procedure uitgelegd door zowel de NL als de D beldienst is wel een jaartje of 5 geleden. Voor auto's wordt nu een uitzondering gemaakt op de algemene regel da's handig. Overigens heeft mijn verzekeraar destijds de auto all risk op VIN verzekerd en het Kurzkenzeichen heb ik zelf op moeten halen net als de kenteken platen.Superfunky schreef:.RoaldH schreef: Zelf heb ik ook een auto uit Dld geimporteerd en inderdaad eerst BTW betaald en toen teruggevraagd. Enig alternatief levering door de Dld dealer op NL grondgebied. Dit is mijn 3e auto vanuit Duitsland (verschillende dealers) en ik heb nooit de BTW moeten betalen in Duitsland. Wel moet je het Duitse BTW bedrag op de BTW aangifte vermelden onder het kopje intracommunautaire leveringen. Het kan zijn dat ik mazzel heb gehad...
Tjonge, komt op dit goed geïnformeerde forum niet vaak voor dat er zoveel posts met verkeerde info achter elkaar worden gepost![]()
!
- Roald heeft geen mazzel, zo is hoe het hoort te gaan.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _eu_landen
Je krijgt van de dealer een Kurzkenzeichen. Daarmee mag de auto geexporteerd worden. De auto is dan ook meteen WA verzekerd voor die periode (dus NIET all-risk!).
Laten staan in D gaat niet werken, want na een paar dagen vervalt de registratie.
In NL mag je niet rijden met de auto, al wordt van grens naar huis geaccepteerd. Ten eerste omdat onder EU recht onduidelijk is of het Duitse KK geen geldigheid meer heeft voorbij de D grens, maar vooral omdat je vd douane alleen een waarschuwing krijgt wanneer je met een niet NL geregistreerd voertuig rijdt. Dit is vanwege de bpm, die voor ons natuurlijk toch al 0 is.
- overigens @DJL: auto vd BV kan prima op naam van de berijder gezet worden. Het juridisch eigendom ligt dan bij de berijder, het economisch bij de BV.
Stuur me ff een PM.IV39 schreef:Weet iemand toevallig of er nog een d6 te koop is in Duitsland, levering dit jaar nog? Een kennis wil er nog graag 1 kopen. In Nederland mag ook.
Ik heb positieve ervaringen met deze (nieuwe) procedure vanaf september 2007 (ook in mei 2010 en juni 2013).NielsPHEV schreef:Mooi dat dit nu kennelijk zo kan toen ik importeerde werd mij de ander procedure uitgelegd door zowel de NL als de D beldienst is wel een jaartje of 5 geleden. Voor auto's wordt nu een uitzondering gemaakt op de algemene regel da's handig. Overigens heeft mijn verzekeraar destijds de auto all risk op VIN verzekerd en het Kurzkenzeichen heb ik zelf op moeten halen net als de kenteken platen.
Ik zat op dat moment met een krappe cashflow, dus geen BTW hoeven voor te financieren, kwam goed uit.NielsPHEV schreef:Ik had er overigens ook geen moeite mee gehad wanneer ik de BTW niet had hoeven betalen, de Duitse garage stond erop en de medewerker van de Duitse belastingdienst die ik via hen te spreken kreeg ook. Zijn verklaring was levering in Duitsland is BTW in Duitsland, wat klopt met de "normale" icp. Inderdaad mag je strikt formeel niet met een Kurzzeitkennzeichen in NL rijden, je "ontduikt" bpm ik ben toen wel met de auto naar de RDW gereden ervan uitgaande dat men daar begrip voor zou hebben.
Niet alleen de meest handige handelaren in NL, bij de Volvo dealer betaal je - mits beschikbaar - momenteel ook een flinke commissie om een vrijgekomen productieplaats te mogen (!) benutten. Take it or leave it, korting is sowieso niet bespreekbaar.Skibs schreef:Marktplaats staat er vol mee, maar bij de meeste handige handelaren in NL mag je ook flink bijlappen aan 'commissie' en anders gewoon mobile.de in de gaten houden...
Die link van de belastingdienst ken ik, maar daarin staat niets over de BTW bij ophalen van de auto. Het 0% tarief geldt alleen bij levering van goederen in het buitenland. Als je de auto gaat ophalen vindt de levering lokaal plaats, en moet er lokaal BTW worden betaald. Dat sommige dealers het aandurven om toch 0% BTW te rekenen bij ophalen is gewoon mazzel.Superfunky schreef:Tjonge, komt op dit goed geïnformeerde forum niet vaak voor dat er zoveel posts met verkeerde info achter elkaar worden gepost![]()
!
- Roald heeft geen mazzel, zo is hoe het hoort te gaan.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _eu_landen
Sommigen noemen dat marktwerking, anderen diefstal (of in ieder geval onbehoorlijk gedrag). Maar om nu nog een PIH te bestellen die in 2013 geleverd wordt zonder de hoofdprijs te betalen zal lastig worden..100mb schreef:Niet alleen de meest handige handelaren in NL, bij de Volvo dealer betaal je - mits beschikbaar - momenteel ook een flinke commissie om een vrijgekomen productieplaats te mogen (!) benutten.
Je kan op basis van je Nederlandse kenteken je auto laten vernederlandsen bij elke Volvo dealer. Mijne komt uit Belgie, was geen enkel probleem.ken schreef:Ik kreeg deze warrige reactie van een dealer. Ik heb dus helemaal geen (buitenlandse) kaart. Volgens dit verhaal zou ik een Frans nr moeten bellen?
"Helaas is het niet mogelijk om de kaart te vernederlandsen omdat de auto in het buitenland is gekocht,
Dit heb ik nagevraagd aan de importeur die de kaarten verstrekt.
U kunt de kaart die u nu al heeft gebruiken , alleen moet u het nummer bellen dat daar op staat, dit is van het land waar de auto is afgeleverd."
Klopt. Je moet elke dag internet afstruinen om net iets eerder te zijn dan de aasgieren.Skibs schreef:Valt wel mee hoor, in andere landen worden voorraadauto's en demo's voor normale en soms zelfs zeer aantrekkelijke prijzen aangeboden. Je moet alleen snel zijn wil je de aasgieren uit NL voor zijn..