Pagina 30 van 30

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 20.06.2025 - 07:42
door Broersky
Voor de bredere lezers die interesse hebben in dit probleem zet ik hieronder een link waar ook het probleem wordt benoemd.

https://www.swedespeed.com/threads/real ... st-8349569

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 20.06.2025 - 08:23
door Peter0269
teebee schreef: 19.06.2025 - 21:10
Peter0269 schreef: 19.06.2025 - 19:55 Op engels volvo forum.

”I just wanted to update you that we have finally had an update on the issue with the Real Time Traffic Information. A fix has been found and will be available in our workshops over the next few weeks. Once the fix has been released to your retailer over the next few weeks, they will start taking bookings to get this matter resolved. I apologise that this is not able to be done via an over-the-air update. Once we have a confirmed date for release, I will, of course, update you again via email. I would also like to take this opportunity to thank you for your patience on this while our teams have been collaborating with the developers of the RTTI to get a fix in place.​“
En wie is de schrijver van dat heugelijke nieuws? Bijzonder dat men hier in NL die info niet deelt (of niet heeft…)
Indien info klopt dan kunnen we (zoals al verwacht) met zn allen in de rij bij de dealer voor een update… zullen ze blij mee zijn <not>
Zie tab 17 en 18 in
https://www.volvoforums.org.uk/forum/te ... 7?t=346013

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 20.06.2025 - 09:00
door teebee
Peter0269 schreef: 20.06.2025 - 08:23
teebee schreef: 19.06.2025 - 21:10
Peter0269 schreef: 19.06.2025 - 19:55 Op engels volvo forum.

”I just wanted to update you that we have finally had an update on the issue with the Real Time Traffic Information. A fix has been found and will be available in our workshops over the next few weeks. Once the fix has been released to your retailer over the next few weeks, they will start taking bookings to get this matter resolved. I apologise that this is not able to be done via an over-the-air update. Once we have a confirmed date for release, I will, of course, update you again via email. I would also like to take this opportunity to thank you for your patience on this while our teams have been collaborating with the developers of the RTTI to get a fix in place.​“
En wie is de schrijver van dat heugelijke nieuws? Bijzonder dat men hier in NL die info niet deelt (of niet heeft…)
Indien info klopt dan kunnen we (zoals al verwacht) met zn allen in de rij bij de dealer voor een update… zullen ze blij mee zijn <not>
Zie tab 17 en 18 in
https://www.volvoforums.org.uk/forum/te ... 7?t=346013
Vooralsnog vaag… ‘customer care’….. nou die kunnen er wat van is mijn ervaring.
Eerst zien.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 20.06.2025 - 09:23
door RobbieZ
teebee schreef: 19.06.2025 - 21:10
Peter0269 schreef: 19.06.2025 - 19:55 Op engels volvo forum.

”I just wanted to update you that we have finally had an update on the issue with the Real Time Traffic Information. A fix has been found and will be available in our workshops over the next few weeks. Once the fix has been released to your retailer over the next few weeks, they will start taking bookings to get this matter resolved. I apologise that this is not able to be done via an over-the-air update. Once we have a confirmed date for release, I will, of course, update you again via email. I would also like to take this opportunity to thank you for your patience on this while our teams have been collaborating with the developers of the RTTI to get a fix in place.​“
En wie is de schrijver van dat heugelijke nieuws? Bijzonder dat men hier in NL die info niet deelt (of niet heeft…)
Indien info klopt dan kunnen we (zoals al verwacht) met zn allen in de rij bij de dealer voor een update… zullen ze blij mee zijn <not>
Ik heb mijn Volvo bij een garage gekocht....niet bij een officiële dealer.
Ik denk dat ik dus nooit een update krijg tenzij ik naar een dealer ga volgens afspraak.
Zal dan ook denk ik flink moeten betalen als ik zo hier en daar bedragen lees voor software updates.
Voor mij als prille Volvo rijder nog niet duidelijk hoe of dat zit met updates.
Soms OTA soms alleen bij de dealer mogelijk?
Waarin zit dan het verschil?
Ik wacht dan wel even tot er een goede versie is voor het oplossen van dit probleem.
Fijne dag allemaal

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 20.06.2025 - 10:44
door MisterNick
RobbieZ schreef: 20.06.2025 - 09:23
teebee schreef: 19.06.2025 - 21:10
Peter0269 schreef: 19.06.2025 - 19:55 Op engels volvo forum.

”I just wanted to update you that we have finally had an update on the issue with the Real Time Traffic Information. A fix has been found and will be available in our workshops over the next few weeks. Once the fix has been released to your retailer over the next few weeks, they will start taking bookings to get this matter resolved. I apologise that this is not able to be done via an over-the-air update. Once we have a confirmed date for release, I will, of course, update you again via email. I would also like to take this opportunity to thank you for your patience on this while our teams have been collaborating with the developers of the RTTI to get a fix in place.​“
En wie is de schrijver van dat heugelijke nieuws? Bijzonder dat men hier in NL die info niet deelt (of niet heeft…)
Indien info klopt dan kunnen we (zoals al verwacht) met zn allen in de rij bij de dealer voor een update… zullen ze blij mee zijn <not>
Ik heb mijn Volvo bij een garage gekocht....niet bij een officiële dealer.
Ik denk dat ik dus nooit een update krijg tenzij ik naar een dealer ga volgens afspraak.
Zal dan ook denk ik flink moeten betalen als ik zo hier en daar bedragen lees voor software updates.
Voor mij als prille Volvo rijder nog niet duidelijk hoe of dat zit met updates.
Soms OTA soms alleen bij de dealer mogelijk?
Waarin zit dan het verschil?
Ik wacht dan wel even tot er een goede versie is voor het oplossen van dit probleem.
Fijne dag allemaal
Ik weet niet of je hiervoor zult moeten betalen. Het feit blijft dat Volvo/Inrix ergens een fout heeft gemaakt waardoor nu een belangrijk onderdeel van de navigatie in de auto stuk is. Met een beetje een goede babbel vermoed ik dat een dealer gewoon gratis die update voor je doet. Het is namelijk eigenlijk een soort van scheve terugroepactie achtig geval geworden.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 20.06.2025 - 10:54
door raspaardje
MisterNick schreef: 20.06.2025 - 10:44 Met een beetje een goede babbel vermoed ik dat een dealer gewoon gratis die update voor je doet. Het is namelijk eigenlijk een soort van scheve terugroepactie achtig geval geworden.
En daar zou niet eens een vlotte babbel voor nodig moeten zijn; een functionaliteit van de navigatie doet het niet meer, Volvo zou dat kosteloos moeten oplossen. Maar met de huidige manier van communiceren van Customer Care vrees ik dat alleen de mensen die ongemak ervaren en er een punt van maken bij de dealer zullen aankloppen.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 20.06.2025 - 14:46
door Cris71
Nou, vreemde situatie weer met de android car oplossing van Car-Essentials.

Pakket ontvangen. Maar het bedrijf waar de afspraak stond om a.s maandag de boel in te bouwen heeft de afspraak geannuleerd met de uitleg erbij dat zij niet in CAN-Bus kabels gaan lopen prutsen. Schijnbaar moet er kabel van de box bij de CAN-Bus stekker in gezet worden. Daar willen ze geen risico mee nemen.

Ik schrik ook wel van de risico's die door hun verteld werden.
En nu dan?