Geen verkeersinfo bij Sensus

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Broersky
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 15.09.2021 - 19:53

Voor de bredere lezers die interesse hebben in dit probleem zet ik hieronder een link waar ook het probleem wordt benoemd.

https://www.swedespeed.com/threads/real ... st-8349569
Peter0269
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 12.06.2025 - 14:23

teebee schreef: 19.06.2025 - 21:10
Peter0269 schreef: 19.06.2025 - 19:55 Op engels volvo forum.

”I just wanted to update you that we have finally had an update on the issue with the Real Time Traffic Information. A fix has been found and will be available in our workshops over the next few weeks. Once the fix has been released to your retailer over the next few weeks, they will start taking bookings to get this matter resolved. I apologise that this is not able to be done via an over-the-air update. Once we have a confirmed date for release, I will, of course, update you again via email. I would also like to take this opportunity to thank you for your patience on this while our teams have been collaborating with the developers of the RTTI to get a fix in place.​“
En wie is de schrijver van dat heugelijke nieuws? Bijzonder dat men hier in NL die info niet deelt (of niet heeft…)
Indien info klopt dan kunnen we (zoals al verwacht) met zn allen in de rij bij de dealer voor een update… zullen ze blij mee zijn <not>
Zie tab 17 en 18 in
https://www.volvoforums.org.uk/forum/te ... 7?t=346013
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7781
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Peter0269 schreef: 20.06.2025 - 08:23
teebee schreef: 19.06.2025 - 21:10
Peter0269 schreef: 19.06.2025 - 19:55 Op engels volvo forum.

”I just wanted to update you that we have finally had an update on the issue with the Real Time Traffic Information. A fix has been found and will be available in our workshops over the next few weeks. Once the fix has been released to your retailer over the next few weeks, they will start taking bookings to get this matter resolved. I apologise that this is not able to be done via an over-the-air update. Once we have a confirmed date for release, I will, of course, update you again via email. I would also like to take this opportunity to thank you for your patience on this while our teams have been collaborating with the developers of the RTTI to get a fix in place.​“
En wie is de schrijver van dat heugelijke nieuws? Bijzonder dat men hier in NL die info niet deelt (of niet heeft…)
Indien info klopt dan kunnen we (zoals al verwacht) met zn allen in de rij bij de dealer voor een update… zullen ze blij mee zijn <not>
Zie tab 17 en 18 in
https://www.volvoforums.org.uk/forum/te ... 7?t=346013
Vooralsnog vaag… ‘customer care’….. nou die kunnen er wat van is mijn ervaring.
Eerst zien.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
RobbieZ
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 02.04.2025 - 16:51

teebee schreef: 19.06.2025 - 21:10
Peter0269 schreef: 19.06.2025 - 19:55 Op engels volvo forum.

”I just wanted to update you that we have finally had an update on the issue with the Real Time Traffic Information. A fix has been found and will be available in our workshops over the next few weeks. Once the fix has been released to your retailer over the next few weeks, they will start taking bookings to get this matter resolved. I apologise that this is not able to be done via an over-the-air update. Once we have a confirmed date for release, I will, of course, update you again via email. I would also like to take this opportunity to thank you for your patience on this while our teams have been collaborating with the developers of the RTTI to get a fix in place.​“
En wie is de schrijver van dat heugelijke nieuws? Bijzonder dat men hier in NL die info niet deelt (of niet heeft…)
Indien info klopt dan kunnen we (zoals al verwacht) met zn allen in de rij bij de dealer voor een update… zullen ze blij mee zijn <not>
Ik heb mijn Volvo bij een garage gekocht....niet bij een officiële dealer.
Ik denk dat ik dus nooit een update krijg tenzij ik naar een dealer ga volgens afspraak.
Zal dan ook denk ik flink moeten betalen als ik zo hier en daar bedragen lees voor software updates.
Voor mij als prille Volvo rijder nog niet duidelijk hoe of dat zit met updates.
Soms OTA soms alleen bij de dealer mogelijk?
Waarin zit dan het verschil?
Ik wacht dan wel even tot er een goede versie is voor het oplossen van dit probleem.
Fijne dag allemaal
Gelukkig hebben we de foto's nog.
Volvo XC40 Inscription 2021
Gebruikersavatar
MisterNick
2nd Gear member
Berichten: 91
Lid geworden op: 20.05.2024 - 10:40
Locatie: Deventer

RobbieZ schreef: 20.06.2025 - 09:23
teebee schreef: 19.06.2025 - 21:10
Peter0269 schreef: 19.06.2025 - 19:55 Op engels volvo forum.

”I just wanted to update you that we have finally had an update on the issue with the Real Time Traffic Information. A fix has been found and will be available in our workshops over the next few weeks. Once the fix has been released to your retailer over the next few weeks, they will start taking bookings to get this matter resolved. I apologise that this is not able to be done via an over-the-air update. Once we have a confirmed date for release, I will, of course, update you again via email. I would also like to take this opportunity to thank you for your patience on this while our teams have been collaborating with the developers of the RTTI to get a fix in place.​“
En wie is de schrijver van dat heugelijke nieuws? Bijzonder dat men hier in NL die info niet deelt (of niet heeft…)
Indien info klopt dan kunnen we (zoals al verwacht) met zn allen in de rij bij de dealer voor een update… zullen ze blij mee zijn <not>
Ik heb mijn Volvo bij een garage gekocht....niet bij een officiële dealer.
Ik denk dat ik dus nooit een update krijg tenzij ik naar een dealer ga volgens afspraak.
Zal dan ook denk ik flink moeten betalen als ik zo hier en daar bedragen lees voor software updates.
Voor mij als prille Volvo rijder nog niet duidelijk hoe of dat zit met updates.
Soms OTA soms alleen bij de dealer mogelijk?
Waarin zit dan het verschil?
Ik wacht dan wel even tot er een goede versie is voor het oplossen van dit probleem.
Fijne dag allemaal
Ik weet niet of je hiervoor zult moeten betalen. Het feit blijft dat Volvo/Inrix ergens een fout heeft gemaakt waardoor nu een belangrijk onderdeel van de navigatie in de auto stuk is. Met een beetje een goede babbel vermoed ik dat een dealer gewoon gratis die update voor je doet. Het is namelijk eigenlijk een soort van scheve terugroepactie achtig geval geworden.
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Fusion Red (2020)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3871
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

MisterNick schreef: 20.06.2025 - 10:44 Met een beetje een goede babbel vermoed ik dat een dealer gewoon gratis die update voor je doet. Het is namelijk eigenlijk een soort van scheve terugroepactie achtig geval geworden.
En daar zou niet eens een vlotte babbel voor nodig moeten zijn; een functionaliteit van de navigatie doet het niet meer, Volvo zou dat kosteloos moeten oplossen. Maar met de huidige manier van communiceren van Customer Care vrees ik dat alleen de mensen die ongemak ervaren en er een punt van maken bij de dealer zullen aankloppen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Cris71
2nd Gear member
Berichten: 166
Lid geworden op: 09.06.2024 - 20:46

Nou, vreemde situatie weer met de android car oplossing van Car-Essentials.

Pakket ontvangen. Maar het bedrijf waar de afspraak stond om a.s maandag de boel in te bouwen heeft de afspraak geannuleerd met de uitleg erbij dat zij niet in CAN-Bus kabels gaan lopen prutsen. Schijnbaar moet er kabel van de box bij de CAN-Bus stekker in gezet worden. Daar willen ze geen risico mee nemen.

Ik schrik ook wel van de risico's die door hun verteld werden.
En nu dan?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 Momentum pro.T2 bjr.2020, Leder, Harmon Kardon.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”