Volvo S80 T6 of S60 2.4i

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Pandabjörn
2nd Gear member

Ik heb vandaag een D5 gereden en dat is echt een feest. Wat een brute trekkracht heeft zo'n apparaat. Heerlijk.
Ik denk dat dit de beste motor is voor de S60. Nu nog een goede S60 D5 vinden die binnen budget ligt. Die van vandaag was wel erg mooi, maar eigenlijk te duur.

Er stond ook nog een heel mooi uitgeruste S80 T6 voor 11.500 euro. Wel met 237000km op de klok, maar dan hou je wel een paar centen over voor benzine. En reparaties...
Pandabjörn
2nd Gear member

Overigens vind ik de dynamic stoelen van de S80 nog net iets beter dan die in de S60. Maar beide zijn heerlijke stoelen.
Miez
2nd Gear member

Hallo Panda,

De keuze wordt steeds makkelijker lees ik :twisted: Ik was al voorstander van de S60 maar dan ook nog met de D5. Lijkt mij meteen een goede motivator om elke dag een extra blokje om te gaan met de Volvo (>25km). De D5 loopt als een tierelier, het is een snelle zuinige kilometerverslinder waar je na 1000 KM lachend uitstapt.(ik heb er zelf een :headbang:

Hou je ons op de hoogte, ik kijk ook ff rond voor een D5 binnen je budget.

grtz
Miez
'The truth is not afraid for questions'
Pandabjörn
2nd Gear member

Miez, alvast bedankt!
J
3rd Gear member

Zeg 's panda, al een knoop door gehakt?
Of zit je nu het Focus forum te spammen? :turn-l:

Of toch die S60 D5 tutti lampioni (wat is de zweedse versie daar van, eigenlijk?)
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Pandabjörn
2nd Gear member

Ik rij nu een........ Polo!

Ik heb besloten om eerst een Polo te shortleasen totdat ik genoeg centjes bij elkaar heb gespaard voor een echt leuke auto. De S60s die ik echt leuk vond lagen eigenlijk allemaal buiten budget. En aangezien ik nu een klus heb waarbij ik op de fiets naar m'n werk ga stel ik even wat minder eisen aan mijn auto. Des te meer geld hou ik over om te sparen voor een echt mooie auto. Als de kleine komt dan is zo'n Polo toch wat krap en wil ik wat groters.
Gast

Oke............ Polo ...................pff........... :cry:
Tja, de portemonnee bepaald. :wink:
J
3rd Gear member

klinkt bekent,
ben zelf in de markt voor een klein dieseltje,
en dat zijn ook niet de meest hart verwarmende auto's kan ik je vertellen
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
BlackSapphire
6th Gear member

Pandabjörn schreef:Ik rij nu een........ Polo!

Ik heb besloten om eerst een Polo te shortleasen totdat ik genoeg centjes bij elkaar heb gespaard voor een echt leuke auto. De S60s die ik echt leuk vond lagen eigenlijk allemaal buiten budget. En aangezien ik nu een klus heb waarbij ik op de fiets naar m'n werk ga stel ik even wat minder eisen aan mijn auto. Des te meer geld hou ik over om te sparen voor een echt mooie auto. Als de kleine komt dan is zo'n Polo toch wat krap en wil ik wat groters.
:smilebox: die oplossing komt na deze lange topic wel als een duveltje uit een doosje. Een erg grappige afloop van het heftige dilemma. Veel plezier met je polo, en sterkte met sparen!
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Pandabjörn
2nd Gear member

Hoi, het is uiteindelijk toch een Volvo geworden. Alleen geen S80 of een S60, maar een V50.
Onze baby is vorig jaar mei geboren (bijna z'n eerste verjaardag!) en toen ik eind vorig jaar proefritjes ging maken bleek dat een station toch wel zo praktisch is met een baby.
Ik heb eerst proefgereden in een Saab 9-3 sedan en het is heel onhandig om de Bugaboo daar steeds in en uit te moeten wrikken. Een Saab 9-3 estate was al veel handiger (ook een mooie auto), maar die vielen buiten budget. Nog heel even een Saab 9-5 Aero estate overwogen, maar ook die viel buiten budget en is ook weer erg groot.
Toen een mooie V50 2.4 uit 2004 gezien, met leren bekleding en High Performance audio. Die 5-clinder motor is echt heerlijk. Lekker veel koppel en een mooie roffel als je gasgeeft. De stoelen zitten heerlijk, leer is ook echt heel fijn. Audio is super, alleen jammer dat je er geen iPod op kan aansluiten. Niet zo'n probleem, want op het moment rij ik weinig. Mocht ik significant meer gaan rijden, dan moet er maar een andere auto komen mét iPod-aansluiting ;-)

De V50 is denk ik de fijnste auto die we tot nog toe hebben gehad en dat wil wat zeggen. Automobiele historie: 2x A3, BMW 316i, BMW 325ti, BMW 118d, Subaru Legacy TW, VW Polo 1.2 (dus), BMW 118i.
Wat de V50 tekort komt in stuurgevoel en -precisie (wel wat maar, maar niet storend veel), wordt meer dan goedgemaakt in comfort. Het is gewoon een lekkere auto. Niet een spannende auto, maar alles is helemaal goed. Geen rare dingen, alles werkt zoals je wil, en handige dingen zoals de achteruitwisser die zelf aangaat als je achteruit rijdt met je wissers aan. Lampjes in de spiegels zijn ook erg leuk.
Legacy had bv irritante deursloten: deed je de deuren op slot, dan kon je ze ook van binnenuit niet meer open krijgen met de deurklink. Bij de BMWs en bij de V50 gaat de deur tenminste gewoon open als je 2x aan de deurklink trekt.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”