V70 wil een nieuwe distributieriem!

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Ramon&Ramon
7th Gear member

en dat is hetgeen waar het om gaat!
Dat kan gewoon niet voor die prijs,simpel en iedereen hier op dit forum met een 5 cilinder diesel kan dat beamen.
Als je nu zelf is informeerd wat de onderdeel prijzen zijn,dan snap je misschien wat ik bedoel.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Waterpomp 8692839 93,50 Euro
Distributieriem 272462 43,00 prijzen zijn ex btw
Pompriem 9202398 43,00
Spanrol 8677053 61,50
Spanrol 9180594 46,20
Spanrol 9207927 67,00

Dit zijn de onderdeelprijzen van Volvo.
Er staat vier uur tijd voor als je het volgens de goeie procedure repareerd.
Als de krukas poelie gescheurd is en dat komt regelmatig voor komt er 264 euro ex btw bij.
Dus wat ik mij afvraag is,hoe men een distributie kan vervangen voor 375 euro..
doubleyou7
2nd Gear member

Ik ben erg benieuwd naar wat Van Dijk zelf te melden heeft, ook mbt de door hem gebruikte onderdelen. Dus mhjvs, laat hem even reageren, zonder tussenpersoon.
V60 D5 Summum 2012
oudegroen
3rd Gear member
Contacteer:

Jongensjongens....

De gemoederen lopen hoog op. Welke behoeften worden er hier nou miskend?
Joost

V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km

......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
Ramon&Ramon
7th Gear member

de gemoederen lopen niet hoog op,althans bij mij niet.
Ik geef alleen aan wat de onderdeel prijzen zijn en de tijd die er voor staat,
En wat de rest betreft,dat moet een ieder voor zich weten.
mhjvs
2nd Gear member

Van Dijk heeft mij gebeld en gezegd dat hij er geen zin en tijd voor heeft om deel te nemen aan deze discussie (ZO GOED??..Ed Raket). Ik heb als particulier bij een autoshop de prijzen opgevraagd en kwam op 235 euro voor alle delen. Dus als hij lekker doorwerkt en ook nog een een korting van zeg 35 euro krijgt als garagehouder heeft hij volgens mij een uurloon van ruim 40 euro... ( 43,75)
Hoezo kan niet??
"Als de krukas poelie gescheurd is en dat komt regelmatig voor komt er 264 euro ex btw bij"
Enne als de krukas poelie nou eens niet is gescheurd maar stel dat ik 4 nieuwe banden nodig heb ( komt ook regelmatig voor :D ) kan het dan wel voor 375 euro?? Sorry hoor maar begrijp dat van de krukaspoelie niet helemaal??
Ik heb een voorstel voor Ramon.. Ik breng 3 mei as. mijn auto naar van Dijk. Wat mij betreft mag je erbij zijn als de distributie wordt vervangen...( en ook als ik afreken..maarruh je mag niet mijn pincode zien :lol: )
edraket
7th Gear member

Heu, eerst zeg je dat van Dijk er geen zin en tijd meer voor heeft, en op laatst dat je hem 3 mei langsbrengt? Ik niet snap...
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
IkeV70
5th Gear member

edraket schreef:Heu, eerst zeg je dat van Dijk er geen zin en tijd meer voor heeft, en op laatst dat je hem 3 mei langsbrengt? Ik niet snap...
Ik denk dat hij bedoelt: zin en tijd om in te gaan op deze discussie.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Ramon&Ramon
7th Gear member

wat de krukaspoelie betreft,die moet je loshalen en soms blijkt dat hij aan de binnenkant gescheurd is!
Ramon&Ramon
7th Gear member

Als je de uurlonen vergelijkt met die van de dealers scheelt het de helft,maar ik kan me niet voorstellen dat men voor 35 euro per uur werkt.
Wat betreft de onderdelen,je hebt geinformeerd bij de vakhandel en die hanteren andere prijzen,maar dan heb je niet orgineel en daar ging het in eerste instantie om.
Sommige toeleveringsbedrijven leveren onderdelen die uit China of Taiwan komen,simpel gezegd,ik wil zulk spul niet op mijn auto hebben!
SKF en Gates leveren die onderdelen ook en die zijn wel orgineel.
Ik heb ook niet gezegd dat je persee naar Volvo moet gaan.Het is heel simpel,zo,n reparatie kan maar eenmalig fout gaan en dan heb je een schadepost van een paarduizend euro.
Er is ook niemand die gesteld heeft dat Van Dijk het niet goed zou doen,maar voor die prijs heb ik mijn bedenkingen en dat mag hoop ik!
mhjvs
2nd Gear member

Tuurlijk mag je daar je bedenkingen over hebben. Ik heb het wel over onderdelen van Gates.. Dus ik denk dat we aardig op weg zijn. Bij mij komen er gewoon Gates onderdelen op. Eeuh nee Van Dijk werkt voor 43,75 per uur ( als ie een beetje doorwerkt :D ).
Paul
Geartronic member

Maar zit die Distributie riem er inmiddels al om?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
edraket
7th Gear member

IkeV70 schreef:
edraket schreef:Heu, eerst zeg je dat van Dijk er geen zin en tijd meer voor heeft, en op laatst dat je hem 3 mei langsbrengt? Ik niet snap...
Ik denk dat hij bedoelt: zin en tijd om in te gaan op deze discussie.
Is snap. Af en toe ben ik niet zo snel van begrip namelijk :D
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gast

Ik heb een aantal dagen niet op dit topic meegelezen.
Ik kan nu al zeggen dat ik hier niet vrolijk van word. Is het nog wel mogelijk tips te geven?
Of krijgt een goed willende garage gelijk een “Volvo man” aan de lijn die zich blijkbaar niet voorstelt.
Ik heb alles eens op een rijtje gezet en indien de geleverde gegevens juist zijn.
Kom ik tot de volgende conclusie: Zie onder

mhjvs schreef:Beste allemaal,
Garage van Dijk heeft mij net gebeld. Hij is benaderd door een onbekend persoon die zei dat hij van Volvo was. Dhr. van Dijk was niet echt blij met het telefoontje wat hij heeft gekregen. Het was onbeschoft en bovendien kon het allemaal niet volgens de man van Volvo. De reactie van dhr. van Dijk... Laat me lekker mijn werk doen en ik bepaal zelf hoeveel ik voor een reparatie vraag. Ook zou de beste man van Volvo mij een brief sturen. Ik wacht af...... Waarschijnlijk hebben ze bij Volvo wel de tijd om een hardwerkende zelfstandige van het werk af te houden en de les voor te schrijven??
mhjvs schreef:Nogmaals beste allemaal,
Dit berichtje zat in mijn pb.
ik heb contact gehad met die betreffende garage,ze vervangen alleen wat hun nodig vinden,ze beoordelen de onderdelen visueel,dus ze werken niet volgens de regels die Volvo hanteerd,de waterpomp vervangen ze niet als hij er op het oog goed uit ziet,dat kan namelijk nooit,als je de riem vervangt wordt de spanning op de waterpomp lagers anders,waardoor de pomp vast kan lopen met als gevolg dat de motor vast loopt!
Ik loop nu bijna 30 jaar mee bij Volvo en ik weet echt wel waar ik over praat,ik zelf heb het al tientallen keren mis zien gaan met het vervangen van de riemen bij een V70 Diesel.
Ook het afstellen van de brandstofpomp na het vervangen van de distributie gaat vaak mis.
Ik blijf dus bij mijn standpunt dat het voor die prijs die hun hanteren niet op de juiste manier kan.Succes Ramon...
Ramon&Ramon schreef:Ik denk dat er nu iets mis gaat in de communicatie,
De persoon die contact met die garage heeft gehad waarover jij het nu hebt,heeft buiten mij mede weten om dat gedaan vrees ik, een Volvo mederwerker heeft inderdaad contact met dat bedrijf gehad over een prijs van het vervangen van de riemen,verder is er gesproken over het al dan niet vervangen van de waterpomp.
Dit verhaal gaat nu een eigen leven leiden merk ik uit de reactie.
Ramon&Ramon schreef:Even voor de duidelijkheid, Ik heb geen contact met die van Dijk gehad over het feit dat hij goedkoop Volvo.s repareerd,dat moet namelijk ieder voor zich weten,waar het om gaat is en dat wordt even vergeten ,dat de reparatie aan een distributie riem zorgvuldig moet worden gedaan en niet de onderdelen die belangrijk zijn laten zitten.
En wie er op een onbeschofte manier gebeld heeft,daar blijf ik buiten.
1) @Ramon heeft gebeld, dan wel (gezien 2x ontkenning) een persoon die zeer dicht bij Ramon staat.
@Ramon heeft in ieder geval de schijn tegen.
2) @Ramon geeft aan dat iemand op een onbeschofte manier heeft gebeld. Dat spreekt weer voor hem.

Tip: @Ramon, zou het misschien goed zijn om met de billen bloot te gaan en vertellen wie is dan zo onbeschoft heeft gebeld?
Gezien vorenstaande kan het niet anders zijn dat jij de onbekende persoon kent.

Al met al blijf ik het een trieste zaak vinden en zeker geen plus voor dit forum.
Ramon&Ramon
7th Gear member

waar staat dat ik aangeef dat er iemand onbeschoft gebeld heeft?
leg is uit?

van Dijk gehad over het feit dat hij goedkoop Volvo.s repareerd,dat moet namelijk ieder voor zich weten,waar het om gaat is en dat wordt even vergeten ,dat de reparatie aan een distributie riem zorgvuldig moet worden gedaan en niet de onderdelen die belangrijk zijn laten zitten.

Lees bovenstaande nog is goed!Wel goed lezen graag en niet mij de zwarte piet toeschuiven.
Gast

Ramon&Ramon schreef:waar staat dat ik aangeef dat er iemand onbeschoft gebeld heeft?
leg is uit?
Nu mag ik het uitleggen?
Ik lees hier:
Ramon&Ramon schreef:Even voor de duidelijkheid, Ik heb geen contact met die van Dijk gehad over het feit dat hij goedkoop Volvo.s repareerd,dat moet namelijk ieder voor zich weten,waar het om gaat is en dat wordt even vergeten ,dat de reparatie aan een distributie riem zorgvuldig moet worden gedaan en niet de onderdelen die belangrijk zijn laten zitten.
Staat er toch echt!

Ramon&Ramon schreef:van Dijk gehad over het feit dat hij goedkoop Volvo.s repareerd,dat moet namelijk ieder voor zich weten,waar het om gaat is en dat wordt even vergeten ,dat de reparatie aan een distributie riem zorgvuldig moet worden gedaan en niet de onderdelen die belangrijk zijn laten zitten.

Lees bovenstaande nog is goed!Wel goed lezen graag en niet mij de zwarte piet toeschuiven.
Ik doe niet aan zwarte pieten!! Maar volgens mij heb je het over jezelf afgeroepen.
Als nu gewoon vertelt, wie dan wel heeft gebeld, dan heb jij je naam toch gezuiverd?
Je maakt mij nu namelijk niet meer wijs dat je dat niet weet!!!!
Voor zo'n lamstraal ging ik mijn goede naam niet op het spel zetten.

Nu heb ik er genoeg over gezegd....... succes. Aan jou de keuze!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@mhjvs, gewoon naar van Dijk gaan, goedkoper ben ik een garage nog niet tegen gekomen.
B@rt_d@_M@n
1st Gear member

Ja, ben er vandaag weer geweest.... mag morgen terugkomen voor een bezoek tussendoor.

Weer olielekkage.

En Ramon, nee, niet de keerring, waterpomp oid waar Van Dijk onlangs aan heeft gesleuteld.

De kleppendeksel pakking godsamme, gemonteerd door een Volvo dealer.

Niet alleen prima uurtarieven, maar ook prima service.

@mhjvsm, jij gaat gewoon een blij man zijn 3 mei a.s.
2003 D5 Geartronic Edition II en.... een iMIV iPod multimedia adapter!
Ramon&Ramon
7th Gear member

er staat toch duidelijk

wie er op een Onbeschofte manier gebeld heeft daar sta ik(Ramon dus) buiten.
Met andere woorden,ik weet dus niet wie er op een onbeschofte manier heeft gebeld.

Je moet niet de boel omdraaien.
mhjvs
2nd Gear member

Ik ga gezellig op 3 mei as. er naar toe. Laat mijn V70 daar eens goed vermennen.... en ik ...ik wordt een blij man als mijn V70 weer een nwe riem heeft.
Ps. Ramon zoals ik al schreef in mijn vorige bericht. Kom gewoon gezellig kijken op 3 mei as.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Als ik er de tijd voor heb ga ik dat zeker doen!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”