Pagina 4 van 7

Geplaatst: 05.04.2007 - 20:50
door Gast
Oceanracer schreef:Buddo, ik hoop dat jouw CV gewoon blijft werken, dat je airco niet gaat lekken, dat je ETM niet kapot gaat en dat je lak gewoon op je A-stijl blijft zitten. Volgens Volvo zelf zijn dit namelijk zwakke punten. Dit wordt door de dealer zelf onderkent.

Maar misschien heb jij geluk of ik juist steeds pech ;)
@Buddo zijn kapotte ETM ligt bij mij thuis op de werkbank! :P

Ik denk dat het gewoon met ervaringen heeft te maken.
Ondanks dat ik het wel een klein beetje met @Buddo eens ben.
Vind ik ook dat ik nog nooit eerder een auto heb gehad waaraan ik zoveel kosten heb gehad.
Gelukkig kan ik het (veel) zelf, maar anders..........
Maarja ik kan wel net pech hebben, een maandagmorgen auto misschien. :wink:

Geplaatst: 05.04.2007 - 21:06
door Oceanracer
Stond die van mij vast achter die van jou, toen ie van de band rolde :)

Geplaatst: 05.04.2007 - 22:39
door buddo
Oceanracer schreef: Buddo, ik hoop dat je ETM niet kapot gaat
Is al gebeurd en keurig een nieuwe onder garantie. Oude zelfs mee terug gekregen... en die heb ik doorgegeven aan AlexV70... zie hieronder.
AlexV70 schreef: @Buddo zijn kapotte ETM ligt bij mij thuis op de werkbank! :P
Dat waren dus kosten voor de verkoper (Volkswagendealer in Leeuwarden). Daarna auto bij eigen garage in onderhoud en niets bijzonders of duurs meer aan de hand geweest. Rij nu een jaar in de auto overigens.

Maar klopt verder... ik hoop dat deze zaken aan mijn deur voorbij gaan. Maar het kan een keer gebeuren... en misschien dat ik dan dit topic wel weer opzoek en achter in de rij aansluit... :wink:

Geplaatst: 05.04.2007 - 23:30
door IkeV70
Oceanracer schreef:Is hier iemand op het forum niet al eens bedreigd door Volvo via een advocatenkantoor?
Dat was Kay01, vandaar zijn aanbod.
Buddo schreef:Is al gebeurd en keurig een nieuwe onder garantie.
Helaas heeft niet iedereen het geluk dat de ETM in de garantieperiode de geest geeft. Hoeveel jaren en kilometers had jouw ETM erop zitten toen hij stuk ging?

Geplaatst: 06.04.2007 - 08:31
door buddo
IkeV70 schreef:
Buddo schreef:Is al gebeurd en keurig een nieuwe onder garantie.
Helaas heeft niet iedereen het geluk dat de ETM in de garantieperiode de geest geeft. Hoeveel jaren en kilometers had jouw ETM erop zitten toen hij stuk ging?
Dat is inderdaad een gelukje. Had toen 110.000 gereden.

Geplaatst: 06.04.2007 - 21:33
door Gast
buddo schreef:
IkeV70 schreef: Helaas heeft niet iedereen het geluk dat de ETM in de garantieperiode de geest geeft. Hoeveel jaren en kilometers had jouw ETM erop zitten toen hij stuk ging?
Dat is inderdaad een gelukje. Had toen 110.000 gereden.
Zo zag @Buddo zijn ETM er uit naar 110.000 km: :P
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=50
Hoe zal een ETM er uit zien na 170.000 km? :?
Eén film ligt bij Broekhuizen in Assen, kunnen ze hun klanten nog beter uitleggen wat er stuk (is) kan (ge)gaan. :wink:

Geplaatst: 06.04.2007 - 23:21
door toppertje
nu begrijp ik 1 ding niet helemaal,er wordt hier zomaar vanuitgegaan dat als je volvo rijdt (een hoger segment?) dat je dan automatisch hogere onderhoudskosten hebt,waarom? verdient een monteur bij volvo zoveel te meer dan bij bv. VW of elk ander willekeurig merk? ik denk het toch niet.wat ik hier veel lees, is dat de normale onderhoudsbeurten gepaard gaan met div. reparaties zoals airco,draagarmen en allerlei andere lulligheden, die niet bij een premium merk zoals volvo dat zo mooi zegt, horen

Geplaatst: 06.04.2007 - 23:25
door edraket
Een grotere auto heeft ook zwaardere onderdelen. Denk aan draagarmen enz. Een moderne Volvo is ook vrij complex om a te werken, waardoor reparaties ook navenant duurder zijn. Daarnaast denk ik dat bij Volvo het uurtarief iets hoger ligt dan bij bijvoorbeeld Daihatsjoe.
Ik denk dan ook niet dat je stelling op gaat.

Geplaatst: 06.04.2007 - 23:48
door sjappi
Zelf rijd ik ondertussen bijna 2 jaar met mijn S60 2.4D en heb in die tijd nog niets moeten vervangen of repareren (buiten dingen zoals remblokjes of oliefilters). Misschien kunnen de hoge kosten deels verklaard worden door de hoge kilometerstanden? Wat mij op zich wel logisch lijkt.

Geplaatst: 07.04.2007 - 08:14
door edraket
Sjappi, Hoeveel km heeft jouw auto gelopen, en welk bouwjaar is tie?

Geplaatst: 07.04.2007 - 10:03
door Ben
Hou ook rekening met het verkoopvolume.
Overhead van een betrekkelijk 'klein' merk als Volvo kost per verkochte auto denkelijk meer dat van een volumemerk als Ford of Opel

Geplaatst: 07.04.2007 - 10:10
door toppertje
edraket schreef:Een grotere auto heeft ook zwaardere onderdelen. Denk aan draagarmen enz. Een moderne Volvo is ook vrij complex om a te werken, waardoor reparaties ook navenant duurder zijn. Daarnaast denk ik dat bij Volvo het uurtarief iets hoger ligt dan bij bijvoorbeeld Daihatsjoe.
Ik denk dan ook niet dat je stelling op gaat.

als een auto groter is en zwaarder,mag je toch aannemen dat de rest vd onderdelen daar op is aangepast.
en daar komt bij dat een VOLVO geen stadsauto is.
wat ik hiermee bedoel is dat er veelal snelweg km mee wordt gereden.
dat er dan toch invergelijking met andere merkenrelatief veel vervangen moet worden, getuigd niet van degelijkheid,wat niet wegneemt dat VOLVO geweldige auto,s zijn om te rijden.
een LEXUS/TOYOTA is ook vrij complex om aan te werken,alleen daar hoef je weinig aan te werken.het kan dus wel.
ik denk dat eea ook iets zegt over de kwaliteit van de toeleveranciers van VOLVO ik denk dat VOLVO hier misschien iets kritischer mag zijn

Geplaatst: 07.04.2007 - 12:42
door Gast
Zolang Ford beslist wat aan/op een Volvo wordt gemonteerd, zullen we dit probleem denk ik houden.
De uur prijs bij de Volvo-dealer is aanmerkelijk hoger dan welk merk ook.

Laatst hoorde ik dat een bedrijf Opel en Saab verkocht en dat de monteur die ook aan Opel sleuteld,
bij het sleutelen aan Saab plotseling 15 euro ex. meer in het uur kost.
Zou die monteur daar ook wat van zien?
Dat vind ik nu belachelijk! Zo zie ik het ook een beetje bij Volvo.

Geplaatst: 07.04.2007 - 12:51
door sjappi
edraket schreef:Sjappi, Hoeveel km heeft jouw auto gelopen, en welk bouwjaar is tie?
Ingeschreven in december 2002, dus model 2003. Ondertussen zit ik bijna aan 130.000 en toen ik hem kocht (zomer 2005) had hij er ongeveer 85.000

Geplaatst: 09.04.2007 - 07:34
door J
als reactie op eerder in dit topic : De laatste keer dat wij een golf naar de dealer brachten stond er o.a. € 17,50 voor het vervangen van een knipperlichtje....
Golf is echt geen goedkope auto.

Qua werkplaatstarief, misschien forum breed een topic over starten? Verschilt ook per werkplaats volgens mij
Klinkt mij namelijk een beetje als een broodje aap verhaal, € 15 p/u meer schrijven als de saab op de brug staat. Die trouwens ook geen bijzonder goed reputatie heeft."
dealers die uit de hoogte gaan doen zijn mij meteen kwijt. Net als elke andere ondernemer waar ik een dienst afneem. Wie is hier de klant ? Ben daar erg principieel in. Zelfs ooit eens een opzichter van een woningbouwvereniging mijn huis uit gezet omdat hij bijzonder vervelend was tegen mijn vrouw.

Maar verder on topic, je kan geluk en pech hebben, met werkelijk alle merken, premium of niet.
In GB word elk jaar de JD car survey (spelfouten voor eigen risico) gedaan, die geven een betrouwbaar beeld.
http://www.whatcar.com/car-review-summa ... =45&RT=269
japanners staan al een tijdje bovenaan.... S60 heeft geen slechte score

Geplaatst: 09.04.2007 - 21:26
door Sytse
Ik heb nog geen jaar in een s60 gereden.
De auto reed lekker maar ik kreeg zoveel mankementen dat ik besloot
om hem weg te doen en weer terug te gaan naar mijn vertrouwde merk.
Heb zodoende een Honda accord 2.2ctdi gekocht uit 2004.
Het bedrag wat ik moest bijleggen was bijna hetzelfde als de reparatiekosten om de volvo weer helemaal tip top in orde te krijgen.
Nogmaals ik vondt de s60 heerlijk rijden maar de duurzaamheid viel mij heel erg tegen. Daarom weer terug naar een Honda.

gr Sytse

Geplaatst: 12.04.2007 - 13:34
door edraket
Ben net terug van de garage die evt mijn condensor zou vervangen. Er zijn inderdaad sporen van fluor te zien, zowel bij de condensor als de slang van de pomp naar de condensor. Het lijkt er dus op dat deze beiden moeten worden vervangen. Als je echter wat beter kijkt zie je dat het spoor op de condensor wordt veroorzaakt door diezelfde slang. Deze zit aan de achterkant van de condensor, en aangezien een condensor open is komt er aan de voorkant fluor uit. De condensor zou dus voor niets zijn vervangen door de dealer! Dat is nu al de derde keer dat de dealer iets aan mijn auto wil vervangen (bij mijn weten) zonder dat het stuk is. Eén keer is voor niets een airco klep vervangen, terwijl de temp sensor stuk was (is een erg veel voorkomend euvel), en ook een keer de koppakking terwijl de oliekoeler intern gescheurd was! Elke keer moest ik soebatten over de rekening. Ik weiger namelijk om voor iets te betalen wat niet stuk is. Ik ben dan ook helemaal klaar met de dealer. Mij zien ze er niet meer terug. Als ze zo met hun klanten omgaan verdienen ze ook echt niet beter. Ik ben zelf behoorlijk technisch aangelegd, en weet ook wanneer iets voor Jan L*L wordt vervangen, maar al die onwetende klanten worden dus ook een poot uitgedraaid.
Ik maak me er erg druk om, want ik voel het als een vorm van oplichting.

Overigens wordt er nog even helemaal niets vervangen. Als je het systeem vult met stikstof loopt de druk geen millimeter terug na een uur. Dat duidt er dus op dat het systeem niet lek is. De fluor sporen ontstaan waarschijnlijk door de natuurlijke lek welke een airco systeem altijd heeft. Zelfs het kleinste lek geeft een enorme fluor zweem over de delen. Na een jaar laat ik hem vacumeren en kijk hoeveel eruit komt. Als dat lijkt op de hoeveelheid die erin is gegaan weet ik zeker dat er niks mis is met de airco. De slang vervangen kan dan altijd nog.

Geplaatst: 12.04.2007 - 15:07
door Billy Road
Groot gelijk!

Geplaatst: 12.04.2007 - 22:42
door Gast
Dus @edraket, je hebt weer 800 euro over. :P
Sommige dealers..................... welke was het nu?

Geplaatst: 13.04.2007 - 11:06
door edraket
Er is vast wel iets anders wat ik ervoor kan verzinnen. Dus over is het zeker niet. Overigens is het geen 800, maar 950. Het vullen was 100 euro incl BTW en er is niets vervangen.
Ze hebben daar een speciale airco kast die alles zelf doet. Hij meet ook hoeveel olie er in het systeem zit, en vult zelf bij (ook de olie dus). Waarschijnlijk hoeft ook die slang niet eens vervangen te worden, maar dat weten we over een jaar.

Welke dealer het is wil ik liever niet op het forum plaatsen. Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee, maar ik dacht dat dat min of meer een afspraak was om niet te doen. Als je een PB wilt...