Pagina 4 van 7
Geplaatst: 28.10.2005 - 21:39
door CeeBee
Geplaatst: 10.11.2005 - 16:25
door Hilbert
Mijn V40 1.8 i (1996) op 16 inch liep 210 op de teller. De verkoper die hem afleverde moest nog effe tanken en vroeg of het een twee liter was.... Heeft zeker te maken met inrijden denk ik. De 2e V40 1.8 zonder i
met 17" (1999) kwam zeurende aan op 200 (teller) aan mijheefr het niet gelegen... ik hou ze wel los ! Met de XC70 nog niet bij de buren geweest.....
Geplaatst: 12.11.2005 - 17:31
door danny V40
broere_paul schreef:Als ik geen foto had zouden jullie het niet geloven, maar:
Met mijn V40 phase 1 td (dus slechts 90pk) met 5 personen en VEEL bagage:
+200 op de teller (weliswaar in Duitsland, steil naar beneden, terwijl we al op top-snelheid reden.
Op vlakke weg haald hij, na lang wachten 180/185 op de teller. (is wel echt LANG wachten!)
foto:

Geplaatst: 12.11.2005 - 17:33
door danny V40
Ik Geloof je wel heb ook regelmatig 190..............ff w8en 195 gereden kan wel.
je brandstof pomp op schroeven iets meer turbo druk (0.9 bar naar 1.3 bar) haal je het wel maar ja het duurt FF
gr danny
Geplaatst: 13.11.2005 - 20:34
door Znef
Ja lol, in bergaf, da's vals spelen he

:P
Ik heb de mijne op vlakke weg al op 220 gekregen (op teller, dus 210 of zo echt), maar toen ging het bergop en viel ik meteen terug naar 190. Was in Duitsland.
Van de zomer met de defecte lambdasonde ook ff geprobeerd en geraakte maar aan 190 op teller :shock: Is ondertussen vervangen, motor draait terug normaal (ipv doodarm) en bougies en kabels zijn ook vervangen (ik reed blijkbaar op 3,5 cilinders :roll: ) en nu weet ik niet hoe snel ze gaat, heb het nog niet getest en ook niet veel zin. Nu ja, mijn max pk rpm ligt wel op 5900 ipv 5600 door de short ram intake (krijgt dus gemakkelijker lucht binnen).
Geplaatst: 14.11.2005 - 19:13
door +++t blijft behelpen+++
Geplaatst: 14.11.2005 - 19:28
door vOlOv
Met verbazing zitten kijken, wist niet dat dat kon met een 740
Beetje meer tractie ipv rook en dat ding gaat als de brandweer...
(wel spectaculairder natuurlijk zo...

)
tja op gas wil het ook !
Geplaatst: 16.11.2005 - 23:02
door rnstreng
Tja op vakantie naar slovenie Heb ik het even uit geprobeerd !Hij liep 212 op de teller. niet slecht voor 1300 kilotjes leeg en de vakantie bepaking erin. En dat voor een 1.8 !! eerlijk is eerlijk bij 200 de acceleratie er goed af, maar ben tevreden ! ook omdat de duitse overheid blijkbaar geen rolletje in de flitskast had zitten

Geplaatst: 15.01.2006 - 00:55
door smokingman
Afgelopen vakantie heb ik hem op 235 km/h gehad. Het was alleen errug druk in het Duitse landschap, waardoor ik niet harder kon. Aan de hoeveelheid gas die ik nog over had denk ik dat 245 km/h op de teller er wel in zit.
Geplaatst: 15.01.2006 - 18:27
door volvov40t4
245 schijnt mogelijk te zijn, maar ben nogal een traage chauffeur. Tussen acceleratie ben ik wel erg over te spreken.
Als er weer zo'n golfje in je bumper loopt te duwen om dan even vol gas bij hem weg te rijden. Komen ze daarna voorbij met zo'n blik van "hoe kan dat nou?"
Blijft leuk.

Geplaatst: 15.01.2006 - 22:41
door qiud
230 v40 t4 Duitse autobahn richting wintersport.
na 5 minuten kon ik op zoek naar een tankstation.
Toen ik uit de auto kwam rook het wel erg naar verbrand rubber!
Is het normaal dat je je banden gaat ruiken bij zo`n snelheid?
Geplaatst: 15.01.2006 - 22:43
door menjo
qiud schreef:Is het normaal dat je je banden gaat ruiken bij zo`n snelheid?
Nee, dan zou er wel eens wat mis kunnen zijn met de uitlijning.
Geplaatst: 15.01.2006 - 22:47
door qiud
menjo schreef:qiud schreef:Is het normaal dat je je banden gaat ruiken bij zo`n snelheid?
Nee, dan zou er wel eens wat mis kunnen zijn met de uitlijning.
Daar heb ik niks van gemerkt, auto stuurt kaarsrecht.
Kan het zijn dat het met de belading te maken heeft (4 pers. en bagage)?
Geplaatst: 16.01.2006 - 09:26
door menjo
Volgens mij slijten banden nooit zo hard dat je ze gaat ruiken. Maar misschien dat de bandenexperts daar meer van weten.
Geplaatst: 16.01.2006 - 11:57
door Alex
Misschien dat de banden beide iets naar binnen staan waardoor de auto wel recht gaat maar er toch enige wrijving is. Iig had mijn auto er bij die snelheid geen last van en het lijkt me ook niet echt de bedoeling

Geplaatst: 16.01.2006 - 12:19
door bert67
Toch niet toevallig met winterbanden gedaan die maar tot een bep snelheid mogen gaan??
De mijne V40 1.9d 95pk heeft ooit op de teller de 190 aangetikt. Zit regelmatig in Duitsland en cruise dan met een vaartje van 160 ongeveer. 2 kleine mannen op de achterbank en die wil ik wel heel houden, daarom rijden we ook Volvo. Tot de 180 loopt ie wel door, maar dan wordt het wat trager. Ik denk dat de 195 op de teller te halen is. Maar gezien de kilometerstand 258.000 inmiddels, ga ik het niet meer uitproberen en rij ik er hooguit 160-170 mee.
Geplaatst: 16.01.2006 - 21:50
door qiud
nee, er zaten goede banden om , geschikt voor die snelheid.
Zelf rijdt ik met kinderen in de auto ook niet harder dan 160 (op de Duitse autobahn en als het verkeer het toelaat)
Achteraf had ik van dat moment toch enige spijt om met zoveel medepassagiers zo hard te rijden. Dat doe ik in ieder geval niet meer!
Afgelopen weekend bij een vriend in Duitsland geweest, ook de vrouw en kids in de auto. Op de terugweg - de snelweg was leeg! - de cruise op 160.
Komt er toch plots uit de berm vlak voor de auto een fazant over. Uit reactie uitgeweken voor dat beest. Dit geeft echter bij die snelheid al een beweging die ik met de auto niet totaal verwacht had. Ik vraag me dan ook af wat er dan beter is uitwijken of doorrijden. Het liefst wijk ik uit. . ik was zeer geschrokken. En heb nog wel even nagedacht over hoe het mis had kunnen gaan.
Gelukkig de fazant leeft nog en met ons is er ook niks aan de hand, maar
het zet je toch even aan het denken.
Geplaatst: 16.01.2006 - 22:38
door smokingman
qiud schreef:
Afgelopen weekend bij een vriend in Duitsland geweest, ook de vrouw en kids in de auto. Op de terugweg - de snelweg was leeg! - de cruise op 160.
Komt er toch plots uit de berm vlak voor de auto een fazant over. Uit reactie uitgeweken voor dat beest. Dit geeft echter bij die snelheid al een beweging die ik met de auto niet totaal verwacht had. Ik vraag me dan ook af wat er dan beter is uitwijken of doorrijden. Het liefst wijk ik uit. . ik was zeer geschrokken. En heb nog wel even nagedacht over hoe het mis had kunnen gaan.
Gelukkig de fazant leeft nog en met ons is er ook niks aan de hand, maar
het zet je toch even aan het denken.
Ik ben zelf ooit eens met 100km/h op een haas gereden. En dat geeft behoorlijk wat schade. Aan de andere kant maakte ik totaal geen rare bewegingen waardoor de auto in een slip kon raken. Daar ging het allemaal te snel voor.
Want dat heb ik in Duitsland ook meegemaakt. Ik reed zelf ongeveer 180km/h en werd redelijk hard ingehaald door een Mercedes. Toen hij een paar honderd meter voorbij mij was, zag ik hem een uitwijkende beweging maken. Hierdoor raakte hij in een slip en belandde uiteindelijk op zijn kop, na wat obstakels te hebben geraakt, een heel eind verderop in de berm. Ik kan je vertellen dat dat geen prettig gezicht was en dat die beste meneer het voorval niet overleeft heeft.
Dus ik probeer (want je reactie is gewoon uitwijken) niet uit te wijken voor beesten. Liever de rompslomp van een schade regelen dan helemaal niets meer regelen.
Geplaatst: 29.06.2007 - 23:37
door marsm104
Even een oud topic open breken!
Vandaag moest ik van Emmen naar Hengelo... heel vervelend...

Geplaatst: 30.06.2007 - 10:03
door NOS
Is dat z'n top? of kon je nog een stukje harder?