Je grote slurpende Volvo de deur uit?
- Cocky
- 3rd Gear member
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 08.11.2006 - 01:19
- Locatie: Gent
Ik ben benieuwd naar het verbruik dat mijn (binnenkort) nieuwe wagen zal gaan hebben.. maar het zal me ook bij een negatiever resultaat niet drijven tot afkeer, Volvo is en blijft mijn merk.
Life is short, live it fast.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Hoezo sluperend?
Mijn Volvo zit in energieklasse B
!!
Mijn Volvo zit in energieklasse B

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Mensen die lopen te zeuren over veiligheid moeten maar eens verder kijken dan hun neus lang is, want dáár zijn absoluut alternatieven voor te vinden.
Hoe dan ook, na even een Polotje te hebben gereden (o.a vanwege de kosten), heb ik de kosten van het omruilen maar voor lief genomen, netzoals de kosten voor de brandstof, verzekering en wegenbelasting, die wat hoger zullen zijn bij de Volvo die ik morgen op ga halen.
Ik neem het graag voor lief. De rust, het gemak en het comfort zijn zaken waar ik gerust wat meer voor wil betalen.
Hoe dan ook, na even een Polotje te hebben gereden (o.a vanwege de kosten), heb ik de kosten van het omruilen maar voor lief genomen, netzoals de kosten voor de brandstof, verzekering en wegenbelasting, die wat hoger zullen zijn bij de Volvo die ik morgen op ga halen.
Ik neem het graag voor lief. De rust, het gemak en het comfort zijn zaken waar ik gerust wat meer voor wil betalen.
Volvo 940 SE
- gerbenh
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 16:38
- Locatie: Utrecht
Mee eens! Ik pak in de stad altijd de fiets. Voor mijn werk meestal de trein (werk naast Utrecht Centraal, parkeren kost hier 3.85 per uur :shock:) maar voor bijna alle andere ritten neem ik graag de S60!Fulaks schreef:Ik sluit me aan bij Ben : ik probeer de auto zoveel mogelijk NIET te gebruiken door te voet te gaan of met de fiets. Maar als er dan toch gereden moet worden, ja dan is zo'n grote Volvo een mooi stuk gereedschap.
Volvo S60 D5 Edition '04
- mvl
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 09.08.2006 - 20:08
- Locatie: IJsselstein
Helemaal mee eens.eXite schreef:Lol, ik reken steevast tussen de 80 en 90 euro af voor een volle tank, om na gemiddeld 550km weer opnieuw bij de pomp te eindigen. De overheid zakt maar lekker in de stront met accijns, BPM, wegenbelasting en bijtelling, m'n auto pakken ze niet af.
Ik sta net zo vaak aan de pomp, maar ik geniet van ieder moment dat ik in mijn auto zit. En dat zal ook wel nooit veranderen.
V40 1.8 sports
V70R AWD Full options (03)
V70R AWD Full options (03)
- V70Rene
- 4th Gear member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05
+1 , alleen kan ik gelukkig iets langer rijden met een tankje benzine, ik kom op ca 700 tot 800 km/tank .mvl schreef:Helemaal mee eens.eXite schreef:Lol, ik reken steevast tussen de 80 en 90 euro af voor een volle tank, om na gemiddeld 550km weer opnieuw bij de pomp te eindigen. De overheid zakt maar lekker in de stront met accijns, BPM, wegenbelasting en bijtelling, m'n auto pakken ze niet af.
Ik sta net zo vaak aan de pomp, maar ik geniet van ieder moment dat ik in mijn auto zit. En dat zal ook wel nooit veranderen.
Het ergste is dat ik op een raffinaderij werk waar ca 400m3/uur :!: :!: geprocessed wordt in verschillende fracties ( van LPG tot Stookolie ) , en dat er voor ons niet meer korting afkan dan 9 eurocentjes/liter



(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
geloof je het zelf?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:43
Het ligt ook aan je rechtervoetje natuurlijk. Daar ben ik al een tijdje mee aan het experimenteren, ook heb ik de auto laten tunen. Mijn verbruik is van 5,5 L/100km gedaald naar op dit moment 4,7 L/100km. Ik rij altijd lange afstanden. Meer (of minder eigenlijk) kan ik er niet uitpersen. Ik pas mijn snelheid aan (niet meer te hard rijden) en anticipeer meer op de verkeerssituatie (gasgeven en remmen) en laat me niet meer opjagen. Het geeft je ook een relaxere rijstijl, hoewel ik die al had met een s80. Ik vind het zo wel goed, als ik nog voorzichtiger ga rijden ben ik een trage zeem op de weg, dat imago wil ik ook weer voorkomen. Ik tank ook altijd bij de makro bij mijn werk in de buurt. Deze is toch nog goedkoper dan de tango of de tinq. Scheelt toch 10-12 cent met aan de pomp langs de snelwegen.
Het is wat ze zeggen, voor lange afstanden loont een grote auto (luxe, comfort etc) en voor de korte afstanden loont een kleine auto (gering gewicht).
Als ik dan het verbruik lees van anderen, mag ik mij nog gelukkig prijzen. poeh.
Het is wat ze zeggen, voor lange afstanden loont een grote auto (luxe, comfort etc) en voor de korte afstanden loont een kleine auto (gering gewicht).
Als ik dan het verbruik lees van anderen, mag ik mij nog gelukkig prijzen. poeh.
S80, 2.5 TDI (1999), Xenon 4300K, chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
- Henkvdz
- 3rd Gear member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 12:33
- Locatie: N-H
Je vergist je toch zeker?hkl073 schreef:Het ligt ook aan je rechtervoetje natuurlijk. Daar ben ik al een tijdje mee aan het experimenteren, ook heb ik de auto laten tunen. Mijn verbruik is van 5,5 L/100km gedaald naar op dit moment 4,7 L/100km.
5,5 l/100 km bij een S80, rijd je alleen berg af en wind mee.
Volgens mij is het opgegeven verbruik iets te optimistisch.
Groet Henk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:43
nee hoor, 120 km/uur vlakke weg en wind tegen. Ik merk het aan de pomp dat ik maar om de 1500 km een bezoekje breng (en dan kan ik er nog best wat kilometers verder mee komen).
Nadeel is wel dat wanneer je niet vaak hoeft te tanken, wanneer je elke keer langskomt bij de pomp, wel meer moet afrekenen vanwege de stijgende brandstofkosten.
Nadeel is wel dat wanneer je niet vaak hoeft te tanken, wanneer je elke keer langskomt bij de pomp, wel meer moet afrekenen vanwege de stijgende brandstofkosten.
S80, 2.5 TDI (1999), Xenon 4300K, chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
- MartijnEV
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
- Contacteer:
Je eigen Volvo om slurpredenen nu meteen om klimaatredenen de deur uit doen heeft in ieder geval totaal geen zin... Iemand zal er na jou dan in rijden (en genieten) en dan slurpt ie nog even veel (of weinig - is maar hoe je het ziet). En gezien de levensduur van Volvo's zal dat nog vele jaren zo zijn.
Dus gewoon lekker houden je Volvo, geniet er van, en doe 'm pas weg als je ZELF toe bent aan een nieuwe, en dan zou je als je wat aan het klimaatprobleem wil doen aan een hybride XC60 of C30 Recharge kunnen denken. Of op korte termijn aan een Flexifuel maar dat zet niet veel zoden aan de dijk.
Dus gewoon lekker houden je Volvo, geniet er van, en doe 'm pas weg als je ZELF toe bent aan een nieuwe, en dan zou je als je wat aan het klimaatprobleem wil doen aan een hybride XC60 of C30 Recharge kunnen denken. Of op korte termijn aan een Flexifuel maar dat zet niet veel zoden aan de dijk.
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
niet alleen de grote slurpende volvo's worden aangepakt. ook de oldtimers en auto's van 10 jaar en ouder zijn de dupe. amsterdam gaat auto's van 15 jaar weren omdat ze slecht voor het milieu zijn.... maar een grote s80 d5 zal ook wel niet zo schoon zijn.... maar ik blijf ondanks de stijgende prijzen mijn 440 diesel rijden. met een verbruik van 1 op 17 rij ik zuinig en goedkoop.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- joost_sipkes
- 2nd Gear member
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 05.05.2007 - 14:22
- Locatie: Noordzee / Groningen
Nou, ik zit er met mijn 30000 in het jaar toch aan te denken om mijn
2.5 10V met z'n 9.6 l/100km in te ruilen voor een S60 D5. Is toch een stuk zuiniger (scheelt me op jaarbasis ong. 1800 e)
Of zit ik me dat nu zelf wijs te maken. Hebt ik niet gewoon zin in meer PK's en meer Torque?? :?:
Als je goed wil doen voor het mileu moet je in een hutje op de hei gaan wonen. Maar daar heb je niet het heerlijke geluid van de roffel op 3500 toeren
Of zit ik me dat nu zelf wijs te maken. Hebt ik niet gewoon zin in meer PK's en meer Torque?? :?:
Als je goed wil doen voor het mileu moet je in een hutje op de hei gaan wonen. Maar daar heb je niet het heerlijke geluid van de roffel op 3500 toeren
460 2.0l
S70 2.5 europa 1998
S80 2.4 170PK 2002 Automaat G3
S70 2.5 europa 1998
S80 2.4 170PK 2002 Automaat G3