Pagina 4 van 5

Geplaatst: 11.02.2008 - 12:00
door Cocky
Ik ben benieuwd naar het verbruik dat mijn (binnenkort) nieuwe wagen zal gaan hebben.. maar het zal me ook bij een negatiever resultaat niet drijven tot afkeer, Volvo is en blijft mijn merk.

Geplaatst: 11.02.2008 - 12:03
door Paul
Hoezo sluperend?

Mijn Volvo zit in energieklasse B :-)!!

Geplaatst: 11.02.2008 - 12:04
door Cocky
Jouw nieuwe wordt vandaag gebouwd Paul!! Lucky ass! :D

Geplaatst: 11.02.2008 - 12:19
door Paul
:-) Hou je hem in de gaten!!

Geplaatst: 11.02.2008 - 13:25
door Cocky
@ Paul: En ik zal je mailen met het mixnummer, en de tijdstippen waar hij zoal gepasseerd is ;) en als ik nog gegevens kan opduiken dan stuur ik ze wel door! promise.

greetz

Geplaatst: 11.02.2008 - 18:56
door Michael Oud
Mensen die lopen te zeuren over veiligheid moeten maar eens verder kijken dan hun neus lang is, want dáár zijn absoluut alternatieven voor te vinden.

Hoe dan ook, na even een Polotje te hebben gereden (o.a vanwege de kosten), heb ik de kosten van het omruilen maar voor lief genomen, netzoals de kosten voor de brandstof, verzekering en wegenbelasting, die wat hoger zullen zijn bij de Volvo die ik morgen op ga halen.

Ik neem het graag voor lief. De rust, het gemak en het comfort zijn zaken waar ik gerust wat meer voor wil betalen.

Geplaatst: 12.02.2008 - 09:47
door gerbenh
Fulaks schreef:Ik sluit me aan bij Ben : ik probeer de auto zoveel mogelijk NIET te gebruiken door te voet te gaan of met de fiets. Maar als er dan toch gereden moet worden, ja dan is zo'n grote Volvo een mooi stuk gereedschap.
Mee eens! Ik pak in de stad altijd de fiets. Voor mijn werk meestal de trein (werk naast Utrecht Centraal, parkeren kost hier 3.85 per uur :shock:) maar voor bijna alle andere ritten neem ik graag de S60!

Geplaatst: 24.02.2008 - 09:19
door mvl
eXite schreef:Lol, ik reken steevast tussen de 80 en 90 euro af voor een volle tank, om na gemiddeld 550km weer opnieuw bij de pomp te eindigen. De overheid zakt maar lekker in de stront met accijns, BPM, wegenbelasting en bijtelling, m'n auto pakken ze niet af.
Helemaal mee eens.
Ik sta net zo vaak aan de pomp, maar ik geniet van ieder moment dat ik in mijn auto zit. En dat zal ook wel nooit veranderen.

Geplaatst: 24.02.2008 - 10:51
door V70Rene
mvl schreef:
eXite schreef:Lol, ik reken steevast tussen de 80 en 90 euro af voor een volle tank, om na gemiddeld 550km weer opnieuw bij de pomp te eindigen. De overheid zakt maar lekker in de stront met accijns, BPM, wegenbelasting en bijtelling, m'n auto pakken ze niet af.
Helemaal mee eens.
Ik sta net zo vaak aan de pomp, maar ik geniet van ieder moment dat ik in mijn auto zit. En dat zal ook wel nooit veranderen.
+1 , alleen kan ik gelukkig iets langer rijden met een tankje benzine, ik kom op ca 700 tot 800 km/tank .

Het ergste is dat ik op een raffinaderij werk waar ca 400m3/uur :!: :!: geprocessed wordt in verschillende fracties ( van LPG tot Stookolie ) , en dat er voor ons niet meer korting afkan dan 9 eurocentjes/liter :( :( :(

Geplaatst: 25.02.2008 - 08:21
door v700r
Misschien bij de eerstvolgende verkiezingen eens een keer niet op die Balkenende of zijn trawanten stemmen zal denk ik wel het beste helpen.

Geplaatst: 25.02.2008 - 09:46
door Hans
geloof je het zelf?

Geplaatst: 25.02.2008 - 15:32
door josas
Tja, Verdonk is een optie:)

Geplaatst: 25.02.2008 - 17:09
door gertsan
Ik hoop hier eigenlijk ook op. Het ergste is eigenlijk dat het gewoon de overheid is. Eigenlijk kost een liter benzine 50 euro cent, de rest (een euro dus) pikt de overheid!!

Geplaatst: 09.03.2008 - 10:51
door hkl073
Het ligt ook aan je rechtervoetje natuurlijk. Daar ben ik al een tijdje mee aan het experimenteren, ook heb ik de auto laten tunen. Mijn verbruik is van 5,5 L/100km gedaald naar op dit moment 4,7 L/100km. Ik rij altijd lange afstanden. Meer (of minder eigenlijk) kan ik er niet uitpersen. Ik pas mijn snelheid aan (niet meer te hard rijden) en anticipeer meer op de verkeerssituatie (gasgeven en remmen) en laat me niet meer opjagen. Het geeft je ook een relaxere rijstijl, hoewel ik die al had met een s80. Ik vind het zo wel goed, als ik nog voorzichtiger ga rijden ben ik een trage zeem op de weg, dat imago wil ik ook weer voorkomen. Ik tank ook altijd bij de makro bij mijn werk in de buurt. Deze is toch nog goedkoper dan de tango of de tinq. Scheelt toch 10-12 cent met aan de pomp langs de snelwegen.
Het is wat ze zeggen, voor lange afstanden loont een grote auto (luxe, comfort etc) en voor de korte afstanden loont een kleine auto (gering gewicht).
Als ik dan het verbruik lees van anderen, mag ik mij nog gelukkig prijzen. poeh.

Geplaatst: 10.03.2008 - 23:31
door Hathu
V70TDI, 1 op 15. Hoe zo slurpen? En groot wat is groot. :naka:

onwerkelijk verbruik

Geplaatst: 11.03.2008 - 11:05
door Henkvdz
hkl073 schreef:Het ligt ook aan je rechtervoetje natuurlijk. Daar ben ik al een tijdje mee aan het experimenteren, ook heb ik de auto laten tunen. Mijn verbruik is van 5,5 L/100km gedaald naar op dit moment 4,7 L/100km.
Je vergist je toch zeker?
5,5 l/100 km bij een S80, rijd je alleen berg af en wind mee.
Volgens mij is het opgegeven verbruik iets te optimistisch.
Groet Henk

Geplaatst: 11.03.2008 - 14:49
door hkl073
nee hoor, 120 km/uur vlakke weg en wind tegen. Ik merk het aan de pomp dat ik maar om de 1500 km een bezoekje breng (en dan kan ik er nog best wat kilometers verder mee komen).
Nadeel is wel dat wanneer je niet vaak hoeft te tanken, wanneer je elke keer langskomt bij de pomp, wel meer moet afrekenen vanwege de stijgende brandstofkosten.

Geplaatst: 11.03.2008 - 15:25
door MartijnEV
Je eigen Volvo om slurpredenen nu meteen om klimaatredenen de deur uit doen heeft in ieder geval totaal geen zin... Iemand zal er na jou dan in rijden (en genieten) en dan slurpt ie nog even veel (of weinig - is maar hoe je het ziet). En gezien de levensduur van Volvo's zal dat nog vele jaren zo zijn.

Dus gewoon lekker houden je Volvo, geniet er van, en doe 'm pas weg als je ZELF toe bent aan een nieuwe, en dan zou je als je wat aan het klimaatprobleem wil doen aan een hybride XC60 of C30 Recharge kunnen denken. Of op korte termijn aan een Flexifuel maar dat zet niet veel zoden aan de dijk.

Geplaatst: 11.03.2008 - 18:36
door sjoerdb
niet alleen de grote slurpende volvo's worden aangepakt. ook de oldtimers en auto's van 10 jaar en ouder zijn de dupe. amsterdam gaat auto's van 15 jaar weren omdat ze slecht voor het milieu zijn.... maar een grote s80 d5 zal ook wel niet zo schoon zijn.... maar ik blijf ondanks de stijgende prijzen mijn 440 diesel rijden. met een verbruik van 1 op 17 rij ik zuinig en goedkoop.

Geplaatst: 12.03.2008 - 23:34
door joost_sipkes
Nou, ik zit er met mijn 30000 in het jaar toch aan te denken om mijn
:rofl: 2.5 10V met z'n 9.6 l/100km in te ruilen voor een S60 D5. Is toch een stuk zuiniger (scheelt me op jaarbasis ong. 1800 e)

Of zit ik me dat nu zelf wijs te maken. Hebt ik niet gewoon zin in meer PK's en meer Torque?? :?:

Als je goed wil doen voor het mileu moet je in een hutje op de hei gaan wonen. Maar daar heb je niet het heerlijke geluid van de roffel op 3500 toeren