Pagina 4 van 4

Geplaatst: 24.05.2008 - 20:10
door arnoud
Oceanracer schreef:Volgens Autoweek zijn beide motoren E-klasse
Oh, ik had het over de S60, zit daar misschien meer verschil in?

Geplaatst: 24.05.2008 - 20:16
door Oceanracer
Dat zou natuurlijk kunnen, maar TS en BS hadden het over een V70, vandaar.

Geplaatst: 24.05.2008 - 20:50
door bart simpson
http://brandstofetiket.rdc.nl/data/VOLV ... 0%20pk.pdf

http://brandstofetiket.rdc.nl/data/VOLV ... 0%20pk.pdf

Voor de twijfelaar beide etiketten van de V70's, beiden vanaf de RDC site

Of die van de S60:
http://brandstofetiket.rdc.nl/data/VOLV ... 0140pk.pdf

http://brandstofetiket.rdc.nl/data/VOLV ... 0170pk.pdf

Zou een Autoweek zelf niet direct als bron hanteren.

Geplaatst: 24.05.2008 - 20:58
door Oceanracer
Toch vreemd, op Autoweek is sprake van 1 op 10.8 en 11.0 en hier 1 op 10.9 en 11,1. Misschien dat voor modellen van na 2004 het verbruik net iets gunstiger uitvalt. De verschillen zijn in elk geval marginaal.

Geplaatst: 24.05.2008 - 21:11
door bart simpson
het verschil is altijd in het voordeel van de 140pk geweest

Geplaatst: 24.05.2008 - 21:15
door Oceanracer
Een 170 pk rijdt (op papier) 200 meter minder op 1 liter benzine. Waar gaat het nog om? :)
Daarentegen gaat ie wel van 0 naar 100 in 9 seconden tegen 10.5 seconden bij de 140 pk versie. Je krijgt er dus wel wat voor terug.

Geplaatst: 24.05.2008 - 21:16
door arnoud
Ik heb voor de zekerheid de folder nog even er bij gepakt, en inderdaad, zat blijkbaar verkeerd in m'n hoofd... zal wel de hand/automaat versies in gedachten hebben gehad...

Wel opvallend dat na 2004 de 140 en 170pk versies qua verbruik veel dichter bij elkaar zitten?

Geplaatst: 25.05.2008 - 21:33
door JJDD
[quote="RichieBVoor een nieuwe auto heb je vast gelijk, maar voor een occasion ligt het kantelpunt vaak veel lager. Bij mijn zoektocht naar een V70 van +/- 4 jaar oud zie ik dat er in aanschafprijs weinig verschil is tussen diesel en benzine, terwijl dieselmotoren veel langer mee gaan. Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.[/quote]

Is niet mijn ervaring. Heb gezocht naar 1 van 4 jaar oud, diesel is vele vele duizenden euro's duurder! Wat levensduur betreft: de benzine-motoren van volvo gaan erg lang mee is de ervaring. Kijk voor de grap maar eens bij de myreviews op autoweek.nl En bedenk dan dat veel-rijders met name om de brandstofprijs diesel rijden.

Mijn praktijk-ervaring met jong gebruikte is dat het omslagpunt toch zeker richting 25.000 gaat, alhoewel je het nooit exact kan berekenen omdat bv onderhoud flexibel is.

Geplaatst: 25.05.2008 - 21:35
door Oceanracer
JJDD schreef:... alhoewel je het nooit exact kan berekenen omdat bv onderhoud flexibel is.
En wat dacht je van de brandstofprijs? :D

Geplaatst: 26.05.2008 - 08:57
door Gast
JJDD schreef:
RichieB schreef:Voor een nieuwe auto heb je vast gelijk, maar voor een occasion ligt het kantelpunt vaak veel lager. Bij mijn zoektocht naar een V70 van +/- 4 jaar oud zie ik dat er in aanschafprijs weinig verschil is tussen diesel en benzine, terwijl dieselmotoren veel langer mee gaan. Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.
Is niet mijn ervaring. Heb gezocht naar 1 van 4 jaar oud, diesel is vele vele duizenden euro's duurder! Wat levensduur betreft: de benzine-motoren van volvo gaan erg lang mee is de ervaring. Kijk voor de grap maar eens bij de myreviews op autoweek.nl En bedenk dan dat veel-rijders met name om de brandstofprijs diesel rijden.

Mijn praktijk-ervaring met jong gebruikte is dat het omslagpunt toch zeker richting 25.000 gaat, alhoewel je het nooit exact kan berekenen omdat bv onderhoud flexibel is.
Met dieselmotor kost iets meer, maar dat blijft ook zo. :wink:
Dus bij inruil/verkoop zie je dat ook weer terug....

Geplaatst: 26.05.2008 - 09:17
door RichieB
Ik denk dat het komt door mijn specifieke wensen (automaat, minimaal 150pk) dat de prijzen voor diesel en benzine autos ongeveer gelijk liggen. Met een schakelbak betaal je inderdaad minder voor een benzine auto.