bart simpson schreef:
Het moet de concurent worden van de A3 (vanaf € 24.590,--) en de 1 serie (vanaf € 25.400,--) als een C30 daar voor een VW Golf (85Kw) vanafprijs staat wordt het een knaller....
Het is alleen jammer dat Volvo geen kleine 4 cilinder automaat levert.
Hoewel plusminus € 25.000 voor een auto nog altijd veel geld is, ben ik met een prijsstelling vanaf € 24.000 zeker tevreden. Maar ik wacht af.
Dat laatste zou ik eerder zeggen van een diesel automaat. Maar dat komt omdat ik persoonlijk niet in een benzineversie geïnteresseerd ben. (gemiddeld meer dan 45.000 km op jaarbasis)
Door een diesel zit ik sowieso al hoger in de prijsstelling (helaas) Waarbij ik dan ook nog het High performance audiosysteem wens.
ik was toevallig voor onderdelen bij de volvo dealer en heb gelijk het eea gevraagd. Ik kreeg toen de foto's te zien die ook onlangs in autoweek stonden en een prijs van idd 24/25 000 euro.
dus de design concept zou wel eens heeeel erg op het orgineel kunnen lijken.
Wat een drama qua exterieur deze c30, interieur gaat nog wel overigens.
Moet dan de A3 gaan beconcurreren. Ik zou iig 100% voor de audi gaan. Het is een leuk wagentje voor mensen die wat aparts willen, net als de 480. Ben iig benieuwd hoeveel mensen hier voor warmlopen.
Moritz schreef:Moet dan de A3 gaan beconcurreren. Ik zou iig 100% voor de audi gaan. Het is een leuk wagentje voor mensen die wat aparts willen, net als de 480. Ben iig benieuwd hoeveel mensen hier voor warmlopen.
Ik denk dat juist heel veel mensen afwillen van de eenheidsworst. En dus gaan voor de C30 en niet voor die (foeilelijke) gladde A3.
Ja, want de nieuwe A3 vind ik foeilelijk net zoals de 1 serie van BMW.
Sterker nog wij hebben gekeken naar een 130i ipv de V50, maar dat werd toch wel erg duur voor zo'n klein autootje.
A3 Sportsbag ook nog naar gekeken, maar die is zo stug dat vond mijn mams niks...
Maar ik weet het wel hoor
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Moritz schreef:Moet dan de A3 gaan beconcurreren. Ik zou iig 100% voor de audi gaan. Het is een leuk wagentje voor mensen die wat aparts willen, net als de 480. Ben iig benieuwd hoeveel mensen hier voor warmlopen.
Ik denk dat juist heel veel mensen afwillen van de eenheidsworst. En dus gaan voor de C30 en niet voor die (foeilelijke) gladde A3.
Ja, want de nieuwe A3 vind ik foeilelijk net zoals de 1 serie van BMW.
Mee eens.
Overigens blijkt toch wel uit de verkopen van de A3 en de BMW1 dat dat geen succeswagentjes zijn: de verkoop blijft sterk achter bij de prognose.
Of de C30 beter gaat verkopen, durf ik niet te gokken. Maar omdat de auto een duidelijk gezicht heeft (en niet zo'n onpersoonlijk eenheidsworstje als bv. de A3 is) en een krachtige lijnvoering met een knipoog naar het verleden (de achterpartij met de P1800-look) maakt ie een goede kans.
Alleen de prijs is natuurlijk heel bepalend: te duur = geen verkopen...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Een s80 met een c30 vergelijken is een beetje scheef.
Maar ik ga er toch echt van uit dat als volvo een c30 op de markt brengt het een echte volvo zal zijn.
Dus dan zit het altijd goed.
Een s80 met een c30 vergelijken is een beetje scheef
s80 met c30 vergelijken? Dat deed ik toch niet :? , zou niet eerlijk zijn, nee
K hoor wel steeds meer dat volvo juist onderdeel uitmaakt van de eenheidsworst, met name s/v40 v50, daar zit wel wat in. Het onderscheidende door het vierkante is er aardig af. Maar ok, dat is ook niet vol te houden tegenwoordig. En volvo doet zeker goede zaken met de ' ronde' modellen .
De c30 is zeker geen eenheidsworst, maar of de kwaliteit en veiligheid op het zelfde niveau staan als bv. de nieuwe s80 is nog maar de vraag.
Een 440 en later s40 waren/zijn qua kwalitateit en/of veiligheid niet gelijk aan aan 940/960 en s80. , Maar nu ga ik vergelijken :shock:
BTW denk ik idd dat de c30 enorm veilig zal zijn.
Moritz schreef:De c30 is zeker geen eenheidsworst, maar of de kwaliteit en veiligheid op het zelfde niveau staan als bv. de nieuwe s80 is nog maar de vraag.
Ik weet wel zeker dat de kwaliteit en veiligheid op hetzelfd niveau staan. Daar wordt ook overal aan gerefereerd. En je geeft het zelf ook wel een beetje toe.
Moritz schreef:Een 440 en later s40 waren/zijn qua kwalitateit en/of veiligheid niet gelijk aan aan 940/960 en s80. , Maar nu ga ik vergelijken :shock:
Qua kwaliteit is een 440 inderdaad minder dan een 940/960. Qua veiligheid niet. Zeker in de phase II 400 serie zat ook SIPS. En de S/V40 serie is kwalitatief gelijkstaand aan de 940 en qua veiligheid zelfs beter want later ontwikkeld, met nieuwe voorzieningen.
Waarom worden de nederlandse modellen eigenlijk niet als volwaardige veilige VOLVO's beschouwd. Met de ontwikkeling vanaf de 480/440 en 460 werden dezelfde eisen gesteld, echt.
Ik volg VOLVO en voorheen DAF nu al 30 jaar, en rij zelf circa 15 jaar VOLVO (oké nederlands)
Ik heb één keer een ernstig ongeluk gehad met een 440 van 1994. Ik had geluk dat ik niet in een andere auto (ford, renault of opel) zat. Dan was ik daar wel levend maar niet onbeschadigd uitgekomen, wat ik nu wel was.
Voor mij echt niets anders meer dan VOLVO.
En ook de zogenaamd zweedse VOLVO's kwamen/komen merendeels uit Gent. (Net zoals de C30 straks en de S40/V50 en de V70 nu) En ook die konden roesten.
Qua kwaliteit is een 440 inderdaad minder dan een 940/960. Qua veiligheid niet. Zeker in de phase II 400 serie zat ook SIPS. En de S/V40 serie is kwalitatief gelijkstaand aan de 940 en qua veiligheid zelfs beter want later ontwikkeld, met nieuwe voorzieningen
Naar mijn mening is de 400-serie niet veiliger dan een 940/960. Qua veiligheidsvoorzieningen (airbags, SIPS e.d) is de 400-serie dan wel gelijk, maar daarmee ben je er nog niet. De 900 is groter en zwaarder en wellicht robuuster gebouwd. Maar ok, dit is ook niet helemaal eerlijk om te vergelijken want grote wagens zijn meestal wel veiliger.
Diverse bronnen, als bv. folksam, crashtest.com geven echter wel aan dat te 400 niet al te spectaculair presteert qua veiligheid. Een gemiddelde score en dus ook niet veel beter als concurrenten, waarbij vergelijken dus wel opgaat.
Een s/v40 is wel even veilig/ wellicht veiliger dan een 900(want later ontwikkeld ja). Maar ik zou (dan nog) persoonlijk meer vertrouwen hebben in de 900 serie.
Oké
Laten we het er maar op houden dat je de C30 te klein vindt en bijgevolg niet mooi. En eerder gaat voor een grote wagen, de nieuwe S80.
En, als klap op de vuurpijl de veiligheid, van grote robuustere wagens prefereert.
Dat is je goed recht en ontzeg ik je ook absuluut niet.
Ik ben van mening, en dan stop ik ermee, dat de C30 en de (nieuwe)S80 aan dezelfde veiligheidsnormen voldoen en even veilig zijn voor de inzittenden ongeacht de grootte.
Die veiligheidssterren worden altijd verdiend met botsingen tegen een star stuk beton.
Als je in werkelijkheid tegen beton botst, hebben de tests gelijk.
Meestal botst men tegen een andere auto. En dan telt de factor massa heel erg mee. Dan kan het dus best zo zijn dat een auto met minder sterren (maar zwaarder) een auto met meer sterren (maar lichter) vermorzelt. De kreukelzone van de lichte auto wordt door de grotere auto opgebruikt. Een Volvo 940/960 zou daarom tegen een Astra wel eens een veel beter figuur kunnen slaan dan een S40 tegen een Astra...
Het kan nóg gecompliceerder: ook het formaat van de auto (en vooral de hoogte én het zwaartepunt) tellen mee.
Daarom zeggen crashtests eigenlijk niet zo heel veel.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
crashtests zeggen toch al niet zo heel veel. Het merendeel van de sterren wordt behaald met passieve veiligheid. Ik heb liever iets dat me helpt een ongeval te voorkomen.
Battlecruiser S80 schreef:Die veiligheidssterren worden altijd verdiend met botsingen tegen een star stuk beton.
Als je in werkelijkheid tegen beton botst, hebben de tests gelijk.
Meestal botst men tegen een andere auto. En dan telt de factor massa heel erg mee. Dan kan het dus best zo zijn dat een auto met minder sterren (maar zwaarder) een auto met meer sterren (maar lichter) vermorzelt. De kreukelzone van de lichte auto wordt door de grotere auto opgebruikt. Een Volvo 940/960 zou daarom tegen een Astra wel eens een veel beter figuur kunnen slaan dan een S40 tegen een Astra...
Het kan nóg gecompliceerder: ook het formaat van de auto (en vooral de hoogte én het zwaartepunt) tellen mee.
Daarom zeggen crashtests eigenlijk niet zo heel veel.
Ik zeg nog één keer wat over het gebied van veiligheid bij VOLVO, en dan hou ik er over op. En eigenlijk zijn het een paar vragen?
Zijn jullie wel eens in het testcentrum van VOLVO geweest? Of heb je tenminste wat uitgevoerde crashtests gezien die daar uitgevoerd zijn?
Hebben jullie nooit van de veiligheidsfilosofie van VOLVO gehoord?
Weten jullie hoe VOLVO crashtests uitvoert?
Weet je wat VOLVO met de XC90 gedaan heeft (En wat bijv BMW en zeker de japanse en amerikaanse merken niet bij hun SUV hebben mee laten werken?
De veiligheidsfilosofie van VOLVO gaat wat dat betreft echt verder dan de Euro NCAP die inderdaad alleen maar wagens tegen een betonblok zet.
Daarom durf ik de stelling aan dat ook een kleine VOLVO even veilig is als een grote VOLVO.
En battlecruiser S80 je hebt gelijk als het over bijvoorbeeld Renault gaat, Maar dit gaat, met als uitleg de antwoorden op bovenstaande vragen, niet op voor VOLVO.
En nog even ter verduidelijking. Ik werk niet voor VOLVO en heb ook geen aandelen in VOLVO. Ik hou mijzelf echter goed op de hoogte van VOLVO aangezien ik het merk een warm hart toedraag. Net als ik dat overigens doe voor sommige andere merken, maar die auto's rij ik niet omdat ik nog altijd tevreden ben met mijn VOLVO's.
xc70-fan schreef:ik dnek dat mijn vrouw haar a3 alleen mag inruilen voor een c30. moet wel een golftas inpassen en 5 deurs uitvoering.
maar dat zal wel even duren.
Dat zal hoogstwaarschijnlijk dus niet gebeuren. De C30 zal alleen als 3 deurs geleverd gaan worden.
Maar een golftas past er zeker in, zeker als je één van de makkelijk neerklapbare achterstoelen neerklapt.