Pagina 4 van 4

Geplaatst: 19.10.2008 - 22:33
door bart simpson
De komst van de 185pk D5 met 6 bak en RPF heeft voor een "behoorlijke verwarring" gezorgt, eigenaardige move van Volvo om de nieuwe motor geen andere naam mee te geven (rode D ofzo)
Een 2.4D van m.y. 2005 is een 130pk, een 2.4D van 2006 is een 163pk (met 6 bak en RPF), de vervanger van de 130pk werd de 126pk "D", deze had naast een RPF als enige 5 cilinder diesel nog een 5 bak (en kon niet meer van een automaat voorzien worden)

Geplaatst: 19.10.2008 - 23:37
door MdV-V70
Uit ervaring kan ik zeggen dat de Passat een degelijke en betrouwbare auto is. In 2000 een nieuwe TDI Variant gekocht en daarmee in 7 jaar 412000km op de klok gezet zonder noemenswaardige grote kosten. Toch ben ik vorig jaar voor de V70 gegaan. Van BMW moet je houden. Ik erger mij te veel aan het gedrag van de BMW rijders en daarmee valt voor mij dit merk automatisch af. Als je echt economisch denkt dan is de Skoda Octavia Combi zeker een optie. Even degelijk als de Passat maar nog beter betaalbaar. Denk je daarentegen met je gevoel (en waardeer je net als mij het model, de uitstraling, de 5 cilinder roffel en de niet te vergeten de fantastische stoelen) dan ga je voor de V70. En met de Passat wordt het 13 in een dozijn. Een grijze muis dus. Laat maar weten wat het geworden is en succes met je nieuwe baan.

Michel

Geplaatst: 19.10.2008 - 23:58
door Hapee
Als "newbee" wil ik me niet mengen in de discussie, maar ik sluit me aan bij bartv70. Mijn 2.4D (MY 2002) heeft 130 pk. Plus 50% is 130 + 65 = 195 pk. Die laatste 3 pk moet je me maar vergeven ::wink:

Geplaatst: 20.10.2008 - 11:39
door Gast
bart simpson schreef:De komst van de 185pk D5 met 6 bak en RPF heeft voor een "behoorlijke verwarring" gezorgt, eigenaardige move van Volvo om de nieuwe motor geen andere naam mee te geven (rode D ofzo)
Een 2.4D van m.y. 2005 is een 130pk, een 2.4D van 2006 is een 163pk (met 6 bak en RPF), de vervanger van de 130pk werd de 126pk "D", deze had naast een RPF als enige 5 cilinder diesel nog een 5 bak (en kon niet meer van een automaat voorzien worden)
Dus als ik het goed begrijp is de 2.4D motor in een MY 2006, (dus ook al gelevert in 2005)
gelijk aan een D5 (MY 2005) die bijvoorbeeld al is gelevert in 2004.
Daarbij ken ik modellen MY 2005 met een 2.4D, 5 bak die wel 163 PK (120 kW op kenteken) hebben.
Toen ik nog zoekende was kwam ik deze veelvoudig tegen. :wink:

Kort gezegd 2.4 D of D5 en 120 kW (163 PK) op het kenteken zijn gelijk aan elkaar?

De oude 2.4d (voor MY 2005) is dus duidelijk een andere motor?
Misschien toch maar een overzicht staatje maken? :P

Geplaatst: 20.10.2008 - 12:34
door bart simpson
Die zes bak is een goede indicator.
Ook kun je op www.rdw.nl het verschil tussen de ene 163pk diesel en de andere vrij simpel zien aan "roetfilter af fabriek" en "roetfilter retrofit" (of geen roetfilter)

Geplaatst: 20.10.2008 - 21:43
door Volvolof
Nee, de oude D5 en de nieuwe 2.4D zijn verschillende motoren, met exact hetzelfde vermogen en koppel. Het was duidelijker geweest als de 2.4D een paar PK-tjes meer of minder had gehad. De nieuwe 2.4D is gelijk aan de 185pk D5, maar softwarematig begrendsd op de specificaties van de oude D5. De 2.4D met 163pk is dus makkelijker/meer op te voeren dan de D5 met 163pk.
AlexV70 schreef:

Kort gezegd 2.4 D of D5 en 120 kW (163 PK) op het kenteken zijn gelijk aan elkaar?

De oude 2.4d (voor MY 2005) is dus duidelijk een andere motor?
Misschien toch maar een overzicht staatje maken? :P

Geplaatst: 20.10.2008 - 22:21
door Gast
Kijk dat zijn nog eens goede berichten!
Bedankt voor de info.

Geplaatst: 25.10.2008 - 21:34
door Spoetnik2
Kogel is door de kerk: V70 is gekocht!!
Foto's volgen nog wel!

Geplaatst: 25.10.2008 - 21:37
door Robert Haven
Heeeeel verstandig!!! GEFELICITEERD
en verblijd ons snel met de foto's!!!