Ook die sneuvelen en kosten belachelijk veel.diesel01 schreef:Xenoncapslock schreef: Heeft er iemand een oplossing voor het vele kapot gaan van de H7 lampen :?:
H7 lampjes
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 21:40
- Locatie: ASSEN
- Contacteer:
Ik heb de suggestie van drempels nog niet gelezen. Ook ik vervang regelmatig mijn H7 lampen, goedkoop of duur, ze gaan allemaal stuk.
Ik heb mijn beklag gedaan bij een dealer en die vroeg of ik in een wijk woon met veel drempels of dat ik er veel overheen rijd en hoe hard.
Hij gaf aan dat de H7 lampen daar slecht tegenkunnen. Misschien een leuke test om die rotdingen toch eens langzamer te benaderen. Wie doet er mee. Ben benieuwd of dit van invloed is op de levensduur van de H7 lampen.
Ik heb mijn beklag gedaan bij een dealer en die vroeg of ik in een wijk woon met veel drempels of dat ik er veel overheen rijd en hoe hard.
Hij gaf aan dat de H7 lampen daar slecht tegenkunnen. Misschien een leuke test om die rotdingen toch eens langzamer te benaderen. Wie doet er mee. Ben benieuwd of dit van invloed is op de levensduur van de H7 lampen.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21203
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Kost duurbartv70 schreef:Ook die sneuvelen en kosten belachelijk veel.diesel01 schreef:Xenoncapslock schreef: Heeft er iemand een oplossing voor het vele kapot gaan van de H7 lampen :?:

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
en dan gelijk ook maar alle klinkerwegen mijdenGerben V70 schreef:Ik heb de suggestie van drempels nog niet gelezen. Ook ik vervang regelmatig mijn H7 lampen, goedkoop of duur, ze gaan allemaal stuk.
Ik heb mijn beklag gedaan bij een dealer en die vroeg of ik in een wijk woon met veel drempels of dat ik er veel overheen rijd en hoe hard.
Hij gaf aan dat de H7 lampen daar slecht tegenkunnen. Misschien een leuke test om die rotdingen toch eens langzamer te benaderen. Wie doet er mee. Ben benieuwd of dit van invloed is op de levensduur van de H7 lampen.
zeker? :twisted:
ik zou zeggen:zoek eens een serieuze dealer.
ik rij inmiddels al 2jaar met dezelfde lampen zonder dat
ik er 1 heb hoeven vervangen,en dit waren de allergoedkoopste
die ik kon vinden.
geen glans zonder wrijving
- capslock
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
- Locatie: Utrecht
Eigenlijk zou je een spanningsregelaartje moeten hebben die de pieken afvlakt, waardoor er een contantere spanning naar de lampen gaat. Maar tja verzin maar zo iets :shock:
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Je zou met een condensatortje al een en ander op kunnen vangen. Er zijn hier vast lui die daar iets simpels voor kunnen verzinnen tegen de ergste pieken!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
Ik heb sinds dat ik mijn oude koplampen heb vervangen door de heldere koplampen september vorig jaar, nog geen lampje hoeven te vervangen. En ik rijd altijd met licht aan.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 13.03.2009 - 20:11
- Locatie: Rilland
- Contacteer:
Ongeveer eens per half jaar de lampen vervangen, ze gaan dus ongeveer 45.000km mee en dat geldt eigenlijk voor alle lampen behalve de knipperlichten, achteruitrijlamp en mistlampen.
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid.........het is totaal niet belangrijk dat de een 1 jaar doet met de lampjes, en de ander 2 jaar. Niet belangrijk. Het gaat hoeveel branduren de lamp heeft gehad. Als de auto 5 jaar stil staat voor de deur, doe ik met de lampjes lander dan 5 jaar!
.......45000 km, met een gemiddelde van zo'n 55 km/h, geeft een brandduur van 818 uur. Elke keer als ik tank, staat de BC rond deze gemiddelde snelheid, en de lampen branden immers altijd.
Voor een gemiddelde lamp wordt meestal een levensduur van 1000 uur aangehouden [ Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Halogeenlamp ]
Dus, de sterk varierende boordspanning en veel schokken, kuilen, hobbels in gedachte nemend, is ruim 800 niet eens zo slecht.
hier staat ook een leuk stukje:
http://www.amt.nl/web/Vraagbaak/tonen-v ... tentid=818
.......45000 km, met een gemiddelde van zo'n 55 km/h, geeft een brandduur van 818 uur. Elke keer als ik tank, staat de BC rond deze gemiddelde snelheid, en de lampen branden immers altijd.
Voor een gemiddelde lamp wordt meestal een levensduur van 1000 uur aangehouden [ Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Halogeenlamp ]
Dus, de sterk varierende boordspanning en veel schokken, kuilen, hobbels in gedachte nemend, is ruim 800 niet eens zo slecht.
hier staat ook een leuk stukje:
http://www.amt.nl/web/Vraagbaak/tonen-v ... tentid=818
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
heb nog nooit een kapot H7 lampje gehad...... wel een keer een achterlichtje.
Mocht je er eentje stuk hebben vervang ze beiden, je blijft anders bezig
Mocht je er eentje stuk hebben vervang ze beiden, je blijft anders bezig
Volvo for life
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
En als je even langs de dealer rijdt waar je de Volvo in onderhoud hebt, worden ze ook nog eens kosteloos vervangen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
@ wim de jong,
ik ben het grotendeels met je eens,
maar wat hier vergeten word,is het aantal malen inschakelen
vd. lampen.
dit is ook van invloed op de levensduur vd. lampen.
ik ben het grotendeels met je eens,
maar wat hier vergeten word,is het aantal malen inschakelen
vd. lampen.
dit is ook van invloed op de levensduur vd. lampen.
geen glans zonder wrijving
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
@toppertje:
Wat ik vreemd vind is dat bij contact aan, de lampen aanspringen....daarna direct weer uit bij starten, en zodra motor loopt, weer aanspringen. Dat is niet bevordelijk voor de levensduur.
Waarom niet pas inschakelen zodra de motor loopt? Dus kijken wanneer de dynamo spanning levert, dan pas lampen aanzetten. Is dat nu zo moeilijk om dit softwarematig te regelen?
De eerdere tip om handmatig de lampen op stadslichten te zetten, dan starten, en dan stadslicht aan, is niet zo slecht, en ik probeer me daaraan te wennen.
@oceanracer:
Dat heeft ook zeker grote invloed op de levensduur en branduren.maar wat hier vergeten word,is het aantal malen inschakelen
vd. lampen.
Wat ik vreemd vind is dat bij contact aan, de lampen aanspringen....daarna direct weer uit bij starten, en zodra motor loopt, weer aanspringen. Dat is niet bevordelijk voor de levensduur.
Waarom niet pas inschakelen zodra de motor loopt? Dus kijken wanneer de dynamo spanning levert, dan pas lampen aanzetten. Is dat nu zo moeilijk om dit softwarematig te regelen?
De eerdere tip om handmatig de lampen op stadslichten te zetten, dan starten, en dan stadslicht aan, is niet zo slecht, en ik probeer me daaraan te wennen.
@oceanracer:
Tsja, je betaalt ze heus wel, hoor....een klein beurtje is ook al gauw over de € 650. Dan kan zo hier en daar een lampje er ook wel af, toch?En als je even langs de dealer rijdt waar je de Volvo in onderhoud hebt, worden ze ook nog eens kosteloos vervangen.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Maar als je zelf lampjes koopt, betaal je ze dus dubbel.
Je kunt overigens ook bij de dealer je lichtschakelaar (softwarematig) laten aanpassen. Dan gaat het licht uit op de "0" stand. Doe je gewoon het licht aan als de motor loopt en het licht weer uit voordat je de motor afzet.
Je kunt overigens ook bij de dealer je lichtschakelaar (softwarematig) laten aanpassen. Dan gaat het licht uit op de "0" stand. Doe je gewoon het licht aan als de motor loopt en het licht weer uit voordat je de motor afzet.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
Dat is precies wat ik ook doe. Het heeft in elk geval zeker geen averechts effectOceanracer schreef:Je kunt overigens ook bij de dealer je lichtschakelaar (softwarematig) laten aanpassen. Dan gaat het licht uit op de "0" stand. Doe je gewoon het licht aan als de motor loopt en het licht weer uit voordat je de motor afzet.

V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Was het niet ooit zo dat door het verwijderen van een zekering, de dagrijverlichting uitgeschakeld wordt?
Of was dit alleen bij de oudere modellen, en tegenwoordig is dat niet meer.
Of was dit alleen bij de oudere modellen, en tegenwoordig is dat niet meer.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Met de "classic" kon je met een kleine schroevendraaier het kleine knopje bij de lichtschakelaar omzetten, maar hoe dat met andere modellen van Volvo zat, durf ik niet te zeggen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
softwarematig of middels een ander relais
Volvo for life
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Die heb ik nav je bericht ook gekocht, vlak voor m'n vakantie. Ze gingen na 2 weken (in m'n vakantie) stuk. Er zitten nu H7 lampjes van Casino in. Da's Frans, zal ook wel snel stuk zijnmarstijn schreef:Ik koop ze ook bij de Action, gaan ca half jaar mee. Bij voorkeur het setje van 2 blauwe H7 lampjes. Geeft echt een goed helder lichtbeeld. Helaas zijn ze niet altijd voorradig. Kostprijs €3,89.

Update: er zit inmiddels een aftermarket Xenon set in. 4300K, inbouwen was een fluitje van een cent. Shunt doorboren en klaar is kees. Mooi wit, niet blauw, licht.