Klopt, hiermee zeg ik alleen dat je formeel een ongeldig kenteken hebt, wat je als eigenaar met die info doet maakt mij niet uit, het kan in een voorkomend schadegeval wel eens een probleempje blijken.
Ik lees in deze topic groot enthousiasme voor die 253 pk's iemand schrijft zelfs dat het "probleemloos" kan, die iemand garandeeert alleen helemaal niets, die suggestie is dan ook niets waard.
Ik rij zelf in een standaard auto, stel ik mijn eisen hoger pas ik mijn aankoop daarop aan.
Geplaatst: 08.12.2009 - 12:13
door mad
bart simpson schreef:Klopt, hiermee zeg ik alleen dat je formeel een ongeldig kenteken hebt, wat je als eigenaar met die info doet maakt mij niet uit, het kan in een voorkomend schadegeval wel eens een probleempje blijken.
Ik lees in deze topic groot enthousiasme voor die 253 pk's iemand schrijft zelfs dat het "probleemloos" kan, die iemand garandeeert alleen helemaal niets, die suggestie is dan ook niets waard.
Ik rij zelf in een standaard auto, stel ik mijn eisen hoger pas ik mijn aankoop daarop aan.
Kenteken maakt niet uit, ik heb geen NL kenteken meer.
Van 163 naar 253 is krankjorum, dat weet een kind, dat is zoiets als een kever uitrusten met een Porsche motor - wat technisch mogelijk is.
En van 185pk naar 235pk? Ik vraag geen garantie van je..
Geplaatst: 08.12.2009 - 12:32
door bart simpson
Dat kentekenverhaal is in andere landen soms stukken strenger dan hier.
Geplaatst: 08.12.2009 - 14:43
door mad
bart simpson schreef:Dat kentekenverhaal is in andere landen soms stukken strenger dan hier.
Je zal ze de kost moeten geven hier die zonder kenteken rijden. :shock: .. of niet verzekerd zijn... een "apk" is altijd positief als je de garagehouder of de monteur een paar knaken geeft.... er rijden hier wrakken rond waar je door de kokerbalken het verkeerslicht kan zien... . Zag ooit een dacia met een gangetje van 50km /uur een remweg maken van ruim 60 meter.. ik rijd niet voor niks Volvo hier..
Dus wil ik ook wat extra PK's om vlot weg te kunnen zijn uit bedreigende situaties (is me al meerdere malen overkomen...) De berm in omdat de vrachtwagen achterop teveel gang heeft om nog te kunnen stoppen bijv.
En daarom stel ik de vraag die je nog niet hebt beantwoord... en als je het niet weet of niet wil roepen: OK....
Geplaatst: 08.12.2009 - 19:44
door Medusa
Wat me onder probleemloos vaak verstaat is :"slechts 4 keer op 30.000km ophangingsrubbers versleten, nog maar 1 drijfstang gebroken, twee 2-massa vliegwielen, stel cardans vervangen en een intercooler die begon te blazen, maar voor de rest gaat hij als de brandweer...."
Geplaatst: 08.12.2009 - 20:24
door ReVel
Ik rij in ieder geval bijna 2 jaar wel probleemloos rond. Misschien heb ik tot nu toe gewoon geluk gehad (en morgen pech, zeker nu ik dit schrijf)
Zoals ik al eens eerder schreef is mijn V70 van 130pk naar 205pk gegaan door tuning van Rica. Tot nu toe echt geen klachten/reparties gehad en de teller is intussen 65.000km verder.
Geplaatst: 08.12.2009 - 20:28
door Fredhead
205 pk is ook het maximum dat ze uit het "oude" blok kunnen halen.
Het blok waar hier over wordt gesproken is niet gelijk aan wat in de oudere modeljaren ligt
Geplaatst: 08.12.2009 - 20:32
door ReVel
volvo is van my2006, en volgens Rica was het geen "oud" blok.
Geplaatst: 08.12.2009 - 22:04
door eddy3
Een 2.4d van 130pk is wel degelijk een "oud" blok.
Grtn Eddy
Geplaatst: 08.12.2009 - 23:18
door edraket
Klopt, met de oude 5 bak nog en daar zit volgens mij de achilleshiel!
Geplaatst: 08.12.2009 - 23:22
door bart simpson
Vergeet bij de 130pk ook de (te) kleine remmetjes niet, die komen behoorlijk tekort als je er meer vermogen instopt.
Bij een RDW herkeuring is die combi 110% zeker een afkeur.
Geplaatst: 09.12.2009 - 17:19
door edraket
163 pk diesel heeft dezelfde remmen.
Geplaatst: 09.12.2009 - 17:23
door Koidream
De 185pk al niet meer, dus laat me eens raden wat je nodig hebt om een 253pk veilig tot stilstand te krijgen...
Maar dt is waarschijnlijk niet de hoofdbekommernis van onze tuners. Het moet namelijk alleen maar snel vooruit gaan. Wie heeft het nu over stoppen?...
Geplaatst: 09.12.2009 - 17:27
door Frederik Welvaert
Koidream schreef:De 185pk al niet meer, dus laat me eens raden wat je nodig hebt om een 253pk veilig tot stilstand te krijgen...
Maar dt is waarschijnlijk niet de hoofdbekommernis van onze tuners. Het moet namelijk alleen maar snel vooruit gaan. Wie heeft het nu over stoppen?...
253pk die 200 rijdt zal even snel stilstaan als 185pk die 200 rijdt :p
Geplaatst: 09.12.2009 - 17:34
door Medusa
Ja, maar het gaat om het anticiperen dat je doet. als je heel snel begint op te trekken moet je vaak ook sneller afremmen. En bij snel optrekken en veel hard afremmen heb je grotere remmen nodig, anders hadden ze bij porsche ook nog steeds trommeltjes gebruikt
Geplaatst: 09.12.2009 - 17:56
door Koidream
ppFreddy schreef:
Koidream schreef:De 185pk al niet meer, dus laat me eens raden wat je nodig hebt om een 253pk veilig tot stilstand te krijgen...
Maar dt is waarschijnlijk niet de hoofdbekommernis van onze tuners. Het moet namelijk alleen maar snel vooruit gaan. Wie heeft het nu over stoppen?...
253pk die 200 rijdt zal even snel stilstaan als 185pk die 200 rijdt :p
Dit antwoord bewijst voor mij dat je nog niet klaar bent om met grote vermogens te rijden...
Of hebben ze mij bij VOLVO dan toch genaaid met die grotere remschijven?
Geplaatst: 09.12.2009 - 20:26
door steven460
Als je het er voor over hebt, doen!
Is erg vermakelijk. Alleen rieele kans dat je alles de soep in draait.!
De T5 bak gaat niet zomaar stuk. Slijt wel onder dergelijk vermogen. Ik weet niet hoe dat zit met de overbrenging van de D5.
Erg onverantwoordelijk, maar wel een leuke demonstratie van geweld en de volvo hand bakken.
Geplaatst: 09.12.2009 - 20:36
door Fredhead
Ik denk dat de D5 bak geen heel lang leven heeft met 548 nm. Vermogen zal niet zozeer het probleem zijn
Geplaatst: 10.12.2009 - 19:51
door sanco
steven460 schreef:Erg onverantwoordelijk, maar wel een leuke demonstratie van geweld en de volvo hand bakken.
Inderdaad, dat je geen lor geeft om je eigen leven is je eigen keuze en verantwoordelijkheid, maar dat je anderen op zo'n landweggetje zo tegemoet komt en passeert is gewoon krankjorum. Een wiel in de berm en het is gebeurd. Los daarvan: dit kan m.i. niet heel blijven, je krijgt het niet op de weg en het heeft dus ook geen enkel praktisch nut. (ok dan: wel een lekker roffeltje )
Geplaatst: 10.12.2009 - 19:55
door bart simpson
ben dus niet de enige die dit soort debiliteit verafschuwt