Ik rij dan ook liever op een Duitse Autobahn dan op de Nederlandse snelweg....
Het verkeersbeeld is vaak rustiger... ook heb ik drukke driebaans autobahnen mee gemaakt waar we met zijn allen 100-120km/u reden...
In Nederland zou dat al snel resulteren in met zijn alle van 70km/u naar nul en weer versnellen... en weer terug naar nul...
Autobahn...laatste keer met mijn V50
- bookkeeper
- 4th Gear member
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 22.05.2006 - 11:05
- Contacteer:
Bookkeeper
Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more
2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition
Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more
2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
En wat is over het algemeen de essentie van het verhaal: Men gunt elkaar niks meer.
Elk gaatje MOET dichtgereden worden, hierdoor blijft men dan maar op de rijstrook rijden terwijl rechts compleet vrij is.
Velen MOETEN op de linkerrijstrook de auto voor hen inhalen, MAAR BEGRIJP NU EENS DAT JE NOOIT DE VOORSTE ZAL WORDEN !
Een auto is een vervoersmiddel waaraan omgangsvormen in de vorm van regeltjes gemaakt zijn, probeer deze zoveel mogelijk te volgen en gebruik je gezond verstand, maar niet gelijk boos worden als iemand een fout begaat ook al lijkt het alsof deze gene het expres gedaan heeft.
Rust op de weg is wat we nodig hebben, dat creëert ruimte en acceptatie.
En alsjeblieft houd ruim voldoende afstand, zodat ik kan invoegen als ik wil inhalen, ga niet het gaatje dichtrijden zodat er niemand meer tussen kan.
Elk gaatje MOET dichtgereden worden, hierdoor blijft men dan maar op de rijstrook rijden terwijl rechts compleet vrij is.
Velen MOETEN op de linkerrijstrook de auto voor hen inhalen, MAAR BEGRIJP NU EENS DAT JE NOOIT DE VOORSTE ZAL WORDEN !
Een auto is een vervoersmiddel waaraan omgangsvormen in de vorm van regeltjes gemaakt zijn, probeer deze zoveel mogelijk te volgen en gebruik je gezond verstand, maar niet gelijk boos worden als iemand een fout begaat ook al lijkt het alsof deze gene het expres gedaan heeft.
Rust op de weg is wat we nodig hebben, dat creëert ruimte en acceptatie.
En alsjeblieft houd ruim voldoende afstand, zodat ik kan invoegen als ik wil inhalen, ga niet het gaatje dichtrijden zodat er niemand meer tussen kan.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Wat ik eigenlijk niet snap is het volgende: als ik al het bovenstaande lees denk ik zo wat een wegpiraten zijn de meeste VOLVO rijders toch. MAAR als ik met mijn lijnbus bij een halte wil wegrijden welk soort bestuurder stopt er dan? juist de VOLVO rijder.Dit kan ik van andere bestuurders niet zeggen. IK moet hier ook nog bij opmerken dat in Zuid-Limburg de lijnbussen GEEN voorang hebben bij het wegrijden bij een halte.
- OracleDBA
- 4th Gear member
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07.11.2007 - 09:04
- Locatie: Zuid-Holland
Grappige discussie.
Het blijft persoonllijk, maar hard rechtuit rijden vind ik niet leuk en met een standaard Volvo hard door de bocht is niet mogelijk. Daarnaast kan iedereen van zichzelf vinden dat hij/zij heel goed kan rijden, maar daarmee alleen voorkom je geen crash. Naast het asfalt zijn er namelijk nog heel wat objecten die - al is het maar voor een fractie van een seconde - aan de aandacht ontsnappen... En op zo'n moment ben ik blij dat ik maar 130 rijd en niet 200.
Overigens sta ik er nog steeds versteld van dat mijn T5 in de kortste keren aan de 180 zit en dat is toch wel lekker
Het blijft persoonllijk, maar hard rechtuit rijden vind ik niet leuk en met een standaard Volvo hard door de bocht is niet mogelijk. Daarnaast kan iedereen van zichzelf vinden dat hij/zij heel goed kan rijden, maar daarmee alleen voorkom je geen crash. Naast het asfalt zijn er namelijk nog heel wat objecten die - al is het maar voor een fractie van een seconde - aan de aandacht ontsnappen... En op zo'n moment ben ik blij dat ik maar 130 rijd en niet 200.
Overigens sta ik er nog steeds versteld van dat mijn T5 in de kortste keren aan de 180 zit en dat is toch wel lekker
Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Jef, die regels zijn toch landelijk dat een bus binnen de bebouwdekom voorrang heeft?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Christopher
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:34
- Locatie: Flevoland, Nederland
Zijn inderdaad landelijke regels. Binnen de kom heeft een lijnbus voorrang bij het wegrijden. Buiten de kom niet.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Klopt helemaal wat jullie schrijven,Maar veolia heeft zijn eigen haltepalen,en die zijn door de wetgever niet goedgekeurd alszijnde een haltepaal.Hier mag je dus ook gewoon parkeren op een halteplaats zonder een bekeuring te krijgen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Dat bepaalt jouw verzekering niet, maar de Duitse wet. Het gaat om de schuldvraag en de Duitse wet zegt dat je altijd voor een deel schuldig bent als je een ongeval krijgt bij dergelijke snelheden.Johan schreef:Voorzover ik weet staan er in mijn polis geen voorwaarden die beperkend kunnen werken daar waar het bepaalde snelheden betreft.By the way: als je in Duitsland >200km/h een ongeluk veroorzaakt verwacht dan niet dat de verzekering staat te springen om uit te keren.
Dat zou kunnen betekenen dat de eigenaar van een Bugatti Veyron die net wilde controleren of die 407 km/u klopt en een schuiver maakt, kan fluiten naar zijn geld? Lijkt mij sterk. De premie is ongetwijfeld astronomisch maar daar zal de bezitter van een dergelijk voortuig ook niet mee zitten.
- FLA
- 3rd Gear member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12
Schiet mij nu te binnen dat je bij een ongeval in Duitsland ook altijd (pin me er niet op vast, iets van) E150,- kwijt bent bij een ongeval. Ongeacht wie er schuld heeft, ongeacht de snelheid of de aard van het ongeval. Mijn tante had dit 10jr geleden ook meegemaakt, wellicht is dit nu anders.piotrV70 schreef:Dat bepaalt jouw verzekering niet, maar de Duitse wet. Het gaat om de schuldvraag en de Duitse wet zegt dat je altijd voor een deel schuldig bent als je een ongeval krijgt bij dergelijke snelheden.Johan schreef:Voorzover ik weet staan er in mijn polis geen voorwaarden die beperkend kunnen werken daar waar het bepaalde snelheden betreft.By the way: als je in Duitsland >200km/h een ongeluk veroorzaakt verwacht dan niet dat de verzekering staat te springen om uit te keren.
Dat zou kunnen betekenen dat de eigenaar van een Bugatti Veyron die net wilde controleren of die 407 km/u klopt en een schuiver maakt, kan fluiten naar zijn geld? Lijkt mij sterk. De premie is ongetwijfeld astronomisch maar daar zal de bezitter van een dergelijk voortuig ook niet mee zitten.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Het is goed dat je jezelf verbeterd voor wat betreft de regel. In heel Europa is het namelijk zo dat verkeer op de hoofdrijbaan voorrang heeft. In Frankrijk en Duitsland staat dat zelfs extreem duidelijk aangegeven als je de Hoofdrijbaan oprijdt. Voorrang geven.Peter-V50 schreef:Ik heb het nog eens nagezocht en ook in Duitsland moet je bij het invoegen gewoon voorrang verlenen. Mijn ervaring is echter dat er daar meer ruimte gegeven wordt dan in Nederland.
Het is daar in Duitsland echter extreem ver doorgevoerd. Want zelfs als ik met mijn "sleurhut" met 100 echte km/h kom aangereden geven burgertrutten mij nog voorrang terwijl ze, als ze wat gas bijgeven tot 130, makkelijk voor kunnen invoegen. En dat heb ik persoonlijk liever.
Maar ook in Nederland heb je van die "trutten" die zich niet aan de snelheid op de hoofdrijbaan aanpassen. Ergerlijk.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nee, ik moest 45 euro betalen voor het veroorzaken van een ongeluk. (zuid duitsland) en 30 euro voor het niet voorrang verlenen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Do i need to say more !? :evil:
BRAUNSCHWEIG - Door een kettingbotsing op de A2 bij Peine en Braunschweig in het noorden van Duitsland zijn zondagavond 66 mensen gewond geraakt, Tien van hen raakten levensgevaarlijk gewond. Dat heeft de brandweer maandagmorgen vroeg laten weten.
Na een eerste ongeval op de A2 richting Hannover ontstond een kettingbotsing. Bij het ongeluk waren ongeveer honderd auto's betrokken. Kort voor het ongeval had het hard geregend. Daardoor verloren veel automobilisten de macht over het stuur.
Ongeveer 340 brandweerlieden en andere hulpverleners werden ingezet om de gewonden te helpen.
Na de kettingbotsing bleef de A2 in de richting van Hannover gesloten. De brandweer hield er rekening mee dat de opruimwerkzaamheden de hele nacht zouden duren.
Bron: Telegraaf 20 juli 2009
En hier waren ook genoeg ervaren bestuurders bij die de situatie konden inschatten en waarbij ze in een geavanceerde auto reden die alle gevaren konden uitsluiten. (dachten ze)
Dit is een mooi voorbeeld bij een zelfs lagere snelheid, want hier kan ik mij niet voorstellen dat er boven de 180 gereden is.
BRAUNSCHWEIG - Door een kettingbotsing op de A2 bij Peine en Braunschweig in het noorden van Duitsland zijn zondagavond 66 mensen gewond geraakt, Tien van hen raakten levensgevaarlijk gewond. Dat heeft de brandweer maandagmorgen vroeg laten weten.
Na een eerste ongeval op de A2 richting Hannover ontstond een kettingbotsing. Bij het ongeluk waren ongeveer honderd auto's betrokken. Kort voor het ongeval had het hard geregend. Daardoor verloren veel automobilisten de macht over het stuur.
Ongeveer 340 brandweerlieden en andere hulpverleners werden ingezet om de gewonden te helpen.
Na de kettingbotsing bleef de A2 in de richting van Hannover gesloten. De brandweer hield er rekening mee dat de opruimwerkzaamheden de hele nacht zouden duren.
Bron: Telegraaf 20 juli 2009
En hier waren ook genoeg ervaren bestuurders bij die de situatie konden inschatten en waarbij ze in een geavanceerde auto reden die alle gevaren konden uitsluiten. (dachten ze)
Dit is een mooi voorbeeld bij een zelfs lagere snelheid, want hier kan ik mij niet voorstellen dat er boven de 180 gereden is.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Wilde ik juist zeggen: kom er maar in met de gemakkelijke grap dat een nederlander wel schuldig zal zijn.....
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Fijn dat je zo over mij denkt kerel =D>Nederlanders met die schijt sleurhutten
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Peine ligt voorbij Braunschweig in de richting Hannover, dan heb je net een heel lang traject langs BS gehad waar de maximum snelheid 100 en 120 is. Ruim voorbij BS geldt die beperking niet meer en gaat het gas er bij de meeste Duitsers weer flink op. Ik kan me juist goed voorstellen dat er te hard is gereden.asta schreef:Dit is een mooi voorbeeld bij een zelfs lagere snelheid, want hier kan ik mij niet voorstellen dat er boven de 180 gereden is.
Ps: 180 km/h kwalificeren als "lagere snelheid" slaat natuurlijk nergens op. Tenzij je naam "The Stig" is en je op een circuit rijdt.
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Wat een leuke discussie... op een aantal licht aangebrande opmerkingen na is dit toch een interessant verhaal om over te debatteren *is trouwens in andere topics ook al uitvoerig gedaan*
Even een vraagje aan de ervaren-Duitsland-rijdende-volvo bestuurders:
Als ik in Duitsland rijd met, pak em beet, 170 op de linkerbaan, vaak 's nachts tussen München en Nürnberg komt het soms voor dat ik 10 seconden niet in mijn spiegel heb gekeken, en dan flits daar opeens het groot licht van een dikke 7-serie die graag 210 wil rijden, en mij terug naar rechts verwijst. En helemaal terecht! Ik ga dan netjes naar rechts (als er plek is) en denk bij mezelf: bah... eerder in je spiegels moeten kijken... tijd voor een pauze, want ik let blijkbaar niet genoeg meer op!
Geen seconde ben ik dan geschoffeerd over het lichtsignaal van mijn achterligger. Hij wil mij duidelijk maken dat ik naar rechts moet, want hij wil graag harder rijden dan ik, en ik rijd onnodig links. Geen punt.
Als ik in D iemand tegenkom die langzamer rijdt op de linkerbaan, en mij niet gezien heeft, krijgt ie ook een kort signaal met het groot licht, en gaat vaak zodra hij kan naar rechts. Ook geen punt.
Maar in NL is het een ander verhaal. Hier wordt iemand met lichtsignalen duidelijk maken dat ie naar rechts moet (geen slavo, gewoon beschaafd kort aan) eigenlijk altijd gezien als zeer onbeschoft. En ik wil niet onbeschoft zijn, maar ik wil er wel langs. En vaak is het echt duidelijk dat de langzame linksplakker alle ruimte rechts heeft, en gewoon uit onoplettendheid links is blijven hangen.
Hoe maak ik zo'n persoon nou duidelijk dat ie naar rechts moet, zonder onbeschoft te zijn? Toeteren? Linker knipperlicht aan? rechts er langs (liever niet!)...
Even een vraagje aan de ervaren-Duitsland-rijdende-volvo bestuurders:
Als ik in Duitsland rijd met, pak em beet, 170 op de linkerbaan, vaak 's nachts tussen München en Nürnberg komt het soms voor dat ik 10 seconden niet in mijn spiegel heb gekeken, en dan flits daar opeens het groot licht van een dikke 7-serie die graag 210 wil rijden, en mij terug naar rechts verwijst. En helemaal terecht! Ik ga dan netjes naar rechts (als er plek is) en denk bij mezelf: bah... eerder in je spiegels moeten kijken... tijd voor een pauze, want ik let blijkbaar niet genoeg meer op!
Geen seconde ben ik dan geschoffeerd over het lichtsignaal van mijn achterligger. Hij wil mij duidelijk maken dat ik naar rechts moet, want hij wil graag harder rijden dan ik, en ik rijd onnodig links. Geen punt.
Als ik in D iemand tegenkom die langzamer rijdt op de linkerbaan, en mij niet gezien heeft, krijgt ie ook een kort signaal met het groot licht, en gaat vaak zodra hij kan naar rechts. Ook geen punt.
Maar in NL is het een ander verhaal. Hier wordt iemand met lichtsignalen duidelijk maken dat ie naar rechts moet (geen slavo, gewoon beschaafd kort aan) eigenlijk altijd gezien als zeer onbeschoft. En ik wil niet onbeschoft zijn, maar ik wil er wel langs. En vaak is het echt duidelijk dat de langzame linksplakker alle ruimte rechts heeft, en gewoon uit onoplettendheid links is blijven hangen.
Hoe maak ik zo'n persoon nou duidelijk dat ie naar rechts moet, zonder onbeschoft te zijn? Toeteren? Linker knipperlicht aan? rechts er langs (liever niet!)...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Hard rijden bij regen is natuurlijk het domste dat je kan doen.
Hard rijden kan maar doe het met je verstand en niet als daas, dus niet met regen, drukte etc.
Hard rijden kan maar doe het met je verstand en niet als daas, dus niet met regen, drukte etc.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- bookkeeper
- 4th Gear member
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 22.05.2006 - 11:05
- Contacteer:
@Johan
Helemaal eens, zodra je in je auto stap zet je niet je hersenen uit !
Gebruik je verstand !
Helemaal eens, zodra je in je auto stap zet je niet je hersenen uit !
Gebruik je verstand !
Bookkeeper
Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more
2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition
Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more
2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition