Pagina 4 van 11

Geplaatst: 31.12.2009 - 11:51
door t5power
Drs Tromp schreef:Ben ook heel blij dat ik de keuring heb gedaan, dat er iets zou zijn is begrijpelijk met bijna 270.000 op de klok en 7 jaar oud maar als je eerst dingen verteld worden die later niet waar blijken te zijn is dat best zuur.
Maar ach... idd we zien wel wat het nieuwe jaar brengt!
Gewoon een paar favoriete zoekopdrachten van mobile.de in je toolbar van mozilla gooien. Sorteren op nieuwste entries, elke dag even kijken en na een X aantal maanden zie je daar een droom volvo :)

Geplaatst: 01.01.2010 - 10:40
door Drs Tromp
Hoop iig wel voor de zomer te slagen, zit dan al meer als een jaar te zoeken dus dan mag het ook wel een keer of niet :razz:

Geplaatst: 04.01.2010 - 22:38
door Drs Tromp
Iemand trouwens ervaring met het bedrijf E.C.H. auto's in hoogeveen? Was vandaag op mijn werk even aan het rondneuzen in de regio naar leuke volvo's, en zag dat er bij hun nog een leuke D5 Black sapphire uit 2004 binnenkomt voor een interessante prijs, maar heb zelf nog niks gehoord over hun. Ze zeggen gespecialiserd te zijn in 2e hands volvo's en ze ruilen alles in. Klinkt leuk allemaal maar was even nieuwsgierig of er iemand hier is met goede of slechte ervaringen over hun.

Alvast weer bedankt.

Geplaatst: 06.01.2010 - 10:22
door JSS
Net je hele verhaal gelezen... je beleeft wel wat zo ;) Een paar reacties waarmee ik je hopelijk kan helpen.

Allereerst zou ik ook voor een D5je gaan. Bij die kilometers inderdaad voordeliger en het aanbod is ruimer. Over de grens kijken zou ik ook doen, daar liggen prijzen echt een stuk lager en het uitrustingsniveau hoger (gratis standkachel bij een D5 in Dld!!).

Daarnaast zou ik niet téveel focussen op waar je hem vandaan haalt. Particulieren, handelaren, dealers; Nederlanders of allochtonen; de één licht je net zo snel op als de ander. Zaak blijft om goed uit te kijken, liefst iemand mee te nemen die enig verstand heeft van auto's en hem bij een dealer te laten keuren. Over dat keuren bij de dealer nog twee tips: ga niet naar de dealer (of broertje-dealer) waar hij in onderhoud is (geweest), maar rij even verder naar een andere. Daarnaast: neem de verkoper als het even kan niet mee, dan kun jij rustig met de dealer overleggen.

Geplaatst: 06.01.2010 - 10:26
door diesel01
JSS schreef:Net je hele verhaal gelezen... je beleeft wel wat zo ;) Een paar reacties waarmee ik je hopelijk kan helpen.

Allereerst zou ik ook voor een D5je gaan. Bij die kilometers inderdaad voordeliger en het aanbod is ruimer. Over de grens kijken zou ik ook doen, daar liggen prijzen echt een stuk lager en het uitrustingsniveau hoger (gratis standkachel bij een D5 in Dld!!).

Daarnaast zou ik niet téveel focussen op waar je hem vandaan haalt. Particulieren, handelaren, dealers; Nederlanders of allochtonen; de één licht je net zo snel op als de ander. Zaak blijft om goed uit te kijken, liefst iemand mee te nemen die enig verstand heeft van auto's en hem bij een dealer te laten keuren. Over dat keuren bij de dealer nog twee tips: ga niet naar de dealer (of broertje-dealer) waar hij in onderhoud is (geweest), maar rij even verder naar een andere. Daarnaast: neem de verkoper als het even kan niet mee, dan kun jij rustig met de dealer overleggen.
Enige nuance lijkt me op zijn plaats.
Ik heb nog nooit zaken gedaan met handelaren maar wel met dealers en dat is altijd goed bevallen, ik denk dat je niet zo een hele beroepsgroep over één kam kunt en mag scheren.
Dit was Brandpunt. :D

Geplaatst: 06.01.2010 - 10:31
door JSS
Mijn punt is juist niet dat élke dealer je oplicht; mijn punt is dat je overal de káns hebt om opgelicht te worden.
Misschien bij een dealer iets minder, maar je hoeft de verhalen maar te lezen om te zien dat het ook bij dealers lang niet altijd goed gaat. Daarom raad ik aan om niet teveel waarde te hechten aan wáár je een auto gaat kopen. Overal evenveel op je hoede zijn, dat bedoel ik.

Geplaatst: 06.01.2010 - 13:52
door Drs Tromp
Heb gister mailtje gehad van het bedrijf over de auto, deze zou loop volgende week bij hun binnenkomen. De huidige eigenaar wacht op het afleveren van zijn nieuwe volvo bij (waarschijnlijk) de achterbuurman (Broekhuis).
Krijg een belletje/mailtje als deze bij hun binnen is en dan ga ik eens even kijken.
Werk ook in Hoogeveen dus ben er dicht bij.
En dan maar eens kijken wat de ervaring is!
Over dat keuren bij de dealer nog twee tips: ga niet naar de dealer (of broertje-dealer) waar hij in onderhoud is (geweest), maar rij even verder naar een andere. Daarnaast: neem de verkoper als het even kan niet mee, dan kun jij rustig met de dealer overleggen.
Als hij bij Broekhuis in onderhoud is geweest word het denk ik lastig...
Volgens mij zit er geen andere delear bij mij in de buurt, en om nou veel te reizen hiervoor...

Als deze auto er goed uitziet en ik er met de prijs uit kan komen met hun gaat mij het puur om de € 495,- extra voor beurt en APK.
Als de auto zonder problemen door de APK komt vind ik het een hoop geld aangezien zij adviespunten niet repareren hiervoor.
Heb vorige week vernomen dat een grote beurt (bij Henk Scholten i.i.g.) € 515,- euro kost. Dus dan laat ik liever een grote beurt bij de dealer uitvoeren.

Geplaatst: 06.01.2010 - 13:55
door diesel01
Drs Tromp schreef:Heb gister mailtje gehad van het bedrijf over de auto, deze zou loop volgende week bij hun binnenkomen. De huidige eigenaar wacht op het afleveren van zijn nieuwe volvo bij (waarschijnlijk) de achterbuurman (Broekhuis).
Krijg een belletje/mailtje als deze bij hun binnen is en dan ga ik eens even kijken.
Werk ook in Hoogeveen dus ben er dicht bij.
En dan maar eens kijken wat de ervaring is!
Over dat keuren bij de dealer nog twee tips: ga niet naar de dealer (of broertje-dealer) waar hij in onderhoud is (geweest), maar rij even verder naar een andere. Daarnaast: neem de verkoper als het even kan niet mee, dan kun jij rustig met de dealer overleggen.
Als hij bij Broekhuis in onderhoud is geweest word het denk ik lastig...
Volgens mij zit er geen andere delear bij mij in de buurt, en om nou veel te reizen hiervoor...

Als deze auto er goed uitziet en ik er met de prijs uit kan komen met hun gaat mij het puur om de € 495,- extra voor beurt en APK.
Als de auto zonder problemen door de APK komt vind ik het een hoop geld aangezien zij adviespunten niet repareren hiervoor.
Heb vorige week vernomen dat een grote beurt (bij Henk Scholten i.i.g.) € 515,- euro kost. Dus dan laat ik liever een grote beurt bij de dealer uitvoeren.
Furness Meppel, 10 min vanuit Hoogeveen.

Geplaatst: 06.01.2010 - 14:50
door Drs Tromp
Verrek! :shock: Das waar ook! :oops: was ik even vergeten, dacht dat dat ook Broekhuis was. :D
Dan alleen dus Emmen, Hoogeveen en Assen.
Nou ja scheelt weer een echte 'onafhankelijke dealer' zag namelijk op de site van het autobedrijf dat 1 van de 2 eigenaren eerder bij Broekhuis gewerkt heeft.

Kreeg trouwens net ook telefoon van de beun dat iemand belangstelling heeft voor mijn 306, dus met een beetje geluk die particulier verkopen en dan niks inruilen! In het zelfde gesprek kreeg ik ook te horen dat voor € 150,- de auto er weer een jaar vooruit kan wat betreft de APK. Dus valt ook nog weer mee. Alleen 2 stuurkogels en een fuseekogel!
Lang leve de beun zullen we maar zeggen! :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 06.01.2010 - 15:00
door t5power
Je gaat zometeen van 306 naar v70 (T5)? Zo he, ga jij ineens lekker autorijden :)

Geplaatst: 06.01.2010 - 15:07
door diesel01
Drs Tromp schreef:Verrek! :shock: Das waar ook! :oops: was ik even vergeten, dacht dat dat ook Broekhuis was. :D
Dan alleen dus Emmen, Hoogeveen en Assen.
Nou ja scheelt weer een echte 'onafhankelijke dealer' zag namelijk op de site van het autobedrijf dat 1 van de 2 eigenaren eerder bij Broekhuis gewerkt heeft.

Kreeg trouwens net ook telefoon van de beun dat iemand belangstelling heeft voor mijn 306, dus met een beetje geluk die particulier verkopen en dan niks inruilen! In het zelfde gesprek kreeg ik ook te horen dat voor € 150,- de auto er weer een jaar vooruit kan wat betreft de APK. Dus valt ook nog weer mee. Alleen 2 stuurkogels en een fuseekogel!
Lang leve de beun zullen we maar zeggen! :lol: :lol: :lol:
Voor zover ik weet heeft iemand bij Broekhuis Hgv gewerkt bij Furness Meppel.

Geplaatst: 06.01.2010 - 15:19
door Drs Tromp
t5power schreef:Je gaat zometeen van 306 naar v70 (T5)? Zo he, ga jij ineens lekker autorijden :)
Nou was eerst wel de bedoeling maar i.v.m. kilometers en benzineprijzen toch maar besloten voor de D5. (maar kan de topictitel niet wijziggen, althans ik weet niet hoe!)
maar ook een D5 is een hele verandering!
De 306 was al niet een van de traagste uit de serie maar een heel verschil met een D5! En laten we het niet hebben over een T5, 1 keer stukje in gestuurd maar das zeer verslavend! Maar moet helaas ook een beetje aan de portomonee denken en dan is dieselen toch wat slimmer!

Over een paar jaar gewoon direct goed doen en een 2e hands V70 R of V70N T6 aanschaffen! :wink:
Maar dan eerst even wat minder km maken!

Geplaatst: 06.01.2010 - 17:12
door s3wage
Of lpi in de t5 !

Geplaatst: 06.01.2010 - 17:51
door Drs Tromp
Was eerst wel een overweging, maar ik heb teveel negatieve verhalen over lpi gehoord en gelezen dus speel maar even op safe en ga dieselen.

Geplaatst: 06.01.2010 - 18:16
door s3wage
Negatieve verhalen ? gewoon om de 120.000 kleppen stellen en niks aan het handje !en lekker cheaper als diesel !

Geplaatst: 07.01.2010 - 09:47
door V480-S60
Drs Tromp schreef:
t5power schreef:Je gaat zometeen van 306 naar v70 (T5)? Zo he, ga jij ineens lekker autorijden :)
Nou was eerst wel de bedoeling maar i.v.m. kilometers en benzineprijzen toch maar besloten voor de D5. (maar kan de topictitel niet wijziggen, althans ik weet niet hoe!)
maar ook een D5 is een hele verandering!
De 306 was al niet een van de traagste uit de serie maar een heel verschil met een D5! En laten we het niet hebben over een T5, 1 keer stukje in gestuurd maar das zeer verslavend! Maar moet helaas ook een beetje aan de portomonee denken en dan is dieselen toch wat slimmer!

Over een paar jaar gewoon direct goed doen en een 2e hands V70 R of V70N T6 aanschaffen! :wink:
Maar dan eerst even wat minder km maken!
Topictitel is gewijzigd 8)

En blijf maar gewoon voor de D5 gaan, gewoon de beste keuze 8)

Geplaatst: 07.01.2010 - 10:28
door Drs Tromp
Mijn dank is groot! En zoals vermeld volgende week weer kijken naar een (hoop ik) prachtige D5!

Geplaatst: 12.01.2010 - 20:27
door Drs Tromp
Morgen gaan we proefrijden in de V70 D5 Black Sapphire uit 2004 maar heeft iemand nog tips om op te letten bij een km stand van 282.000km?
Dingen waar ik op moet letten i.v.m. slijtage?
En andere nuttige tips zijn natuurlijk altijd welkom! :D

Geplaatst: 12.01.2010 - 20:40
door Blue-Eyes
Mijn ervaring met de aanschaf bij een particulier:

Een particulier is fors goedkoper. Een wagen van 8000 euro bij een particulier kost al snel 11-13000 euro bij de dealer.

Voor dat prijsverschil kan je enorm veel aan de wagen laten aanpassen, repareren indien er gebreken zijn.

Ik koop dus bij de particulier, laat een extreme beurt uitvoeren (alles vervangen wat er kapot is) en rij dan nog steeds met fors meer geld in mijn portomonee rond.
Ik heb zo 4000 euro bespaard voor een identieke wagen, heb 1300 euro voor de beurt moeten besparen.
Ik heb nu geen garantie voor de dealer, maar voor 4000 euro kan ik veel zaken vervangen!

Let op, koop wel van een liefhebber, koop wel een wagen die altijd bij een Volvo dealer in onderhoud is geweest.
Historie is dan opvraagbaar, en er is veelal niet bezuinigd op onderdelen.

Succes!

Geplaatst: 12.01.2010 - 21:00
door Wolfs XC
Drs Tromp schreef:Morgen gaan we proefrijden in de V70 D5 Black Sapphire uit 2004 maar heeft iemand nog tips om op te letten bij een km stand van 282.000km?
Dingen waar ik op moet letten i.v.m. slijtage?
En andere nuttige tips zijn natuurlijk altijd welkom! :D
- Onderhouds historie checken (boekje & rekeningen)
- Check het oliepeil voor het rijden
- Bovenste motorsteun checken op scheuren (kap lostrekken)
- Is het motorblok schoon? (te schoon?!)
- Draagarmrubbers checken op scheuren
- Bandenprofiel goed en recht afgesleten?
- Check de remschijven en remblokken

Hoe dan ook, laten keuren!!!

Veel plezier morgen.