welk advies geeft Mesman?.HSRN850 schreef:Inbouw door Mesman, uiteraard met Flashlube.
flashlube word op tijd bijgevuld?.
Dit antwoord verwachte ik al... Maar, het zit erin... klaar. Dan kun je met jouw technische kennis toch wel een antwoord geven op de vraag?bart simpson schreef:ik ontraadt gas zonder voorbehouden, laat ludo en AlexV70 met veel plezier hun kennis met je delen
HSRN850 schreef:Jullie zijn wel allemaal erg voorzichtig![]()
in deze topic bleek het bij 40.000km al te laat, hoevaak had het in dat tijdsbestek nu precies gemoeten?Ludo schreef:zo heb ik er al gezien die bij 60.000 gesteld moesten zijn, maar ook die +2 ton gedraaid hebben zonder stellen.
voor spelingcontrole zal er wel een vaste km stand aangehouden worden.
terwijl jij niet eens aan kunt geven wanneer het had gemoeten?Ludo schreef:verder zou ik nog steeds, graag willen lezen hoe vaak deze kleppen al gesteld zijn
Verwarren we nu niet "kleppen stellen" met "klepspeling controleren" ?bart simpson schreef:terwijl jij niet eens aan kunt geven wanneer het had gemoeten?Ludo schreef:verder zou ik nog steeds, graag willen lezen hoe vaak deze kleppen al gesteld zijn
Ongetwijfeldbartv70 schreef: Zijn er andere fabriekanten die een dergelijke( onbegrijpelijk) motorbouw hanteren?
De tijden zijn veranderd, emissie is daarbij een keyword geworden en om daaraan te voldoen is een Volvomotor (net als heel veel andere motoren) vandaag de dag zoals hij is, wat ik daar zelf van vind is niet zo van belang, ik kan er toch niets aan veranderen en probeer niet al teveel in het verleden te leven, wij zullen het vast over eens zijn dat we met 240/740 techniek op zeker "out of business" zouden zijn.bartv70 schreef:5 uur voor controle van de klepspeling????????????????????????????
Lees ik dit goed, vast wel want het ontbreekt Bart niet aan kennis(helaas wel aan EQ, maar dat terzijde)
Beste Bart je zit waarschijnlijk al lang in het Volvo wereldje en ik ben heel benieuwd of jij het persoonlijk, als mens/klant, normaal zou vinden dat je € 400,- kwijt bent aan alleen controle van je klepspeling.
Vroeger(240/740 tijd) kostte dit hooguit een uurtje.
Zijn er andere fabriekanten die een dergelijke( onbegrijpelijk) motorbouw hanteren?
Behalve dan voor diegenen die graag 2dehands kopen en in hun zoektocht naar de 'meer' voor gasgeschikte auto willen weten wanneer welke aanpassingen aan de motoren zijn gebeurd.bart simpson schreef: Je moet om je klepspeling te controleren je halve kop (laten) demonteren, dat dat ooit anders was is vandaag geen item meer.
De R motor heeft ze al niet meer, dat was 2003 dus al.daf46 schreef:Sinds welk MY zitten die gaten er niet meer in ?bart simpson schreef:Zonder de "gaten" kun je niet meten zonder te stellen, alleen het meten vraagt 4-5 uur zomaar
(MY2007 ?)
als je goed had opgelet en gelezen, had je je zelf kunnen constateren dat er geschreven is, dat er geen flashlube gebruikt is.bart simpson schreef:in deze topic bleek het bij 40.000km al te laat, hoevaak had het in dat tijdsbestek nu precies gemoeten?terwijl jij niet eens aan kunt geven wanneer het had gemoeten?Ludo schreef:verder zou ik nog steeds, graag willen lezen hoe vaak deze kleppen al gesteld zijn