Pagina 4 van 5
Geplaatst: 06.08.2010 - 23:36
door Fietsventje
Marno schreef:Er kwam geen buisje uit, ik had enkel de stekker in mijn handen, (waaraan nog een klein rubberachtig uitsteeksel van zo'n 0,5cm). Ik neem aan dat dit een buisje hoort te zijn van enkele cm's lang (zoals bijv. de temperatuursensor)?
Kan het kloppen dat de sensor dus in zijn geheel ontbreekt?
Sorry voor het late antwoord, Marno (ik dacht dat ik een notification had staan op deze thread, quod non ...), maar ik kan je geruststellen:
Het buisje van de turbodruksensor is inderdaad kort. Het buisje loopt tot net aan de rand van de buis waar het insteekt.
Ik wou nog foto's maken van mijn reinigingspoging, maar vond de combinatie van spiegelreflex en pikzwarte handen niet aantrekkelijk.
Intussen komt bij mij het fenomeen van kort inhouden zachtjesaan terug. Het is nog steeds veel minder erg dan tevoren, maar ik begin het toch terug te voelen.
Binnenkort onderhoud van 160k km, zal eens informeren hoeveel zo'n nieuwe sensor kost.
Geplaatst: 07.08.2010 - 22:39
door technojean
Heb zelf ook problemen met inhouden, (zie egr topic) en het kuisen van de sensor helpt inderdaad maar de problemen blijven terugkomen, zelfs na vervangen van deze sensor. Heb terug contact gehad met een andere volvo dealer en die melde me dat dit een gekend probleem is voor de eerste reeks 2.0d motoren, hij heeft er zelf nog geen oplossing voor gevonden.
Volvo heeft blijkbaar wel een officiële melding gedaan hierover bij de dealers dat de EGR dichtgezet moet worden.
Het blijkt dus een "normale" werking te zijn van de motor.
Geplaatst: 22.08.2010 - 16:17
door matrixx84
kawaman schreef:ppFreddy schreef:
is dat het stuk dat bij mij volledig onder de olieachtige smurrie zit?
Hey de foto is weg!
Ik had dit topic opgeslagen om er eens naar te kijken.
Zien jullie hem nog wel of ligt het aan mij. :?
moet ik nou de groene stekker hebben of de zwarte om die te reinigen! heb zelf namelijk ook last van ligt inhouden op de snelweg met volgas!! vooral in de 5 en de 6
Geplaatst: 22.08.2010 - 17:04
door Fredhead
De zwarte
Geplaatst: 22.08.2010 - 20:26
door matrixx84
ow oke!! tnx heb ook even de groenen los gehaald en die was ook aardig smeerig!! mag je die ook los halen en schoon maken???
Geplaatst: 22.08.2010 - 21:39
door Fredhead
Heb geen idee waar die voor is, maar de boel schoonmaken kan nooit kwaad
Geplaatst: 23.08.2010 - 16:01
door kawaman
Ik heb ze beide schoongemaakt, wel voorzichtig bij één van de twee zit een klein draadje(ik dacht de groene) deze is kwetsbaar.
welke het meeste heeft geholpen is mij niet duidelijk geworden omdat ik ze tegelijk schoongemaakt hebt,
Geplaatst: 09.09.2013 - 22:31
door Volvo number
Kunnen de foto's nog even gepost worden van de sensor waar jullie het over hebben?
Ook de slangen die scheurtjes hadden.
Ben al een tijdje op zoek naar de oorzaak.

Geplaatst: 11.09.2013 - 19:02
door Volvo number
niemand?
Geplaatst: 12.09.2013 - 10:40
door kawaman
Denk dat het lastig word, dit topic is al 3 jaar oud.
Geplaatst: 12.09.2013 - 10:44
door Volvo number
Ja weet het maar kan toch maar proberen. Misschien uitleggen welke sensor het is. Of wat ik moet of kan doen
Geplaatst: 13.09.2013 - 14:45
door kawaman
ik zal nog eens even voor je zoeken
Geplaatst: 13.09.2013 - 14:58
door kawaman
Ik heb deze foto voor je gevonden.
Ik heb destijds beide sensoren gereinigd.(zie een aantal berichtjes hierboven)
Over de slangen kan ik je niets vertellen.
Het zijn de sensoren bij de 2 rode pijlen, die andere stond al op de foto.
succes
Geplaatst: 13.09.2013 - 16:04
door Volvo number
Ok bedank maatje. Je spreekt van beide sensoren het zijn er dus 2? Zitten er waar de 2 rode pijlen staan 2 sensoren of bedoel je 1 waar de 2 rode pijlen (links op foto) staan en 1 waar de andere rode pijl staat (rechts op foto) aan de luchtfilter ook?
Geplaatst: 13.09.2013 - 16:07
door kawaman
Yep, 2 pijlen 2 sensoren,
Geplaatst: 13.09.2013 - 16:13
door Volvo number
A ok kzal dan eens goed moeten kijken. kga da straks doen se. Ik hou je op de hoogte
Geplaatst: 13.09.2013 - 16:17
door kawaman
Laat maar horen of het gelukt is.
Geplaatst: 13.09.2013 - 16:42
door Volvo number
Ja doe ik zeker. Die rechtse pijl wijst naar de turbo Boost-Controllers zeker?
Geplaatst: 14.09.2013 - 11:15
door Volvo number
Gisteren de 2 sensoren gereinigd. De groene is deze met die draadjes binnen in. Dit is denk ik temperatuur luchtinlaat. Bij deze was er wat een gekoekte zwart roet. Voorzichtig alles (of toch bijna alles) afgedaan.
2de sensor is denk de map sensor ik dacht dat dit de turbodruk sensor was maar waarschijnlijk heb ik het mis of is dit hetzelfde? Ook met remmen reiniger gekuist. Alles er weer op.
Tijdens het vertrekken in 1ste hield de motor een beetje in net dat hij in noodloop ging. Daarna was het beter. Heb de indruk dat de motor toch een beetje meer los komt. Heb er nu maar ongeveer een 5km kunnen met rijden dus echt testen heb ik nog niet kunnen doen. Ik zal het verschil voelen als ik op autostrade rijd. Dit wordt dus nog vervolgd. Heb er wel een goed zicht op dat het beter of goed is. tot zo. In ieder geval bedankt alvast KAWAMAN
Geplaatst: 14.09.2013 - 13:34
door kawaman
Ho ho, mij niet teveel eer gunnen.::oops:
Maar mooi dat het er na uit ziet dat het een verbetering is.