Pagina 4 van 4

Geplaatst: 11.01.2010 - 12:54
door Elveka
Winterbanden zijn natuurlijk géén rails en ook géén scheepsanker ! Ze geven bij mij een duidelijke verbetering in winterse omstandigheden. Maar je rijdt nog steeds niet zoals in de zomer op droog wegdek !
Bovendien had je misschien beter eerst de bandentest van de anwb gelezen : http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/te ... r-16-h.pdf. De Snowtrack staan niet op de eerste plaats !

Geplaatst: 11.01.2010 - 13:12
door V480-S60
Elveka schreef:Winterbanden zijn natuurlijk géén rails en ook géén scheepsanker ! Ze geven bij mij een duidelijke verbetering in winterse omstandigheden. Maar je rijdt nog steeds niet zoals in de zomer op droog wegdek !
Bovendien had je misschien beter eerst de bandentest van de anwb gelezen : http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/te ... r-16-h.pdf. De Snowtrack staan niet op de eerste plaats !
Nee niet in die maat. Maar in de maat 185-55-14 (voor de 480) weer wel. 8)

Geplaatst: 11.01.2010 - 13:30
door sanco
En los daarvan, wat dacht je van het effect van 50/17" terug naar 55/16"
Scheelt nogal een slok op een borrel. Daarnaast: je winter profiel bevat extra lamellen en een hoge nok. Al met al geeft dit inderdaad een totaal ander stuurgevoel. Ook bij de Mich Alpin in 16" vs de Primacy in 17" vond ik de overgang vlak voor de winter geen feest, maar het went wel weer!

Geplaatst: 11.01.2010 - 13:52
door diesel01
Elveka schreef:Winterbanden zijn natuurlijk géén rails en ook géén scheepsanker ! Ze geven bij mij een duidelijke verbetering in winterse omstandigheden. Maar je rijdt nog steeds niet zoals in de zomer op droog wegdek !
Bovendien had je misschien beter eerst de bandentest van de anwb gelezen : http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/te ... r-16-h.pdf. De Snowtrack staan niet op de eerste plaats !
In Duitsland staan ze wel enorm goed aangeschreven en zijn ze bij verschillende tests als winnaar uit de bus gekomen, las ik gisteren in de Carros.
Ik heb ze onder een S60 en ik ben meer dan tevreden.
Ik moet onder alle weersomstandigheden op mijn auto kunnen vertrouwen, ook met sneeuw moet ik naar mijn werk.

Geplaatst: 11.01.2010 - 13:56
door Battlecruiser
Wat vaak wordt vergeten is dat winterbanden pas na een inrijperiode hun maximale grip hebben Die inrijperiode duurt 100-500 km (afhankelijk van merk en type). Daardoor wordt de fabrieksnieuwe gladde buitenlaag afgesleten.
Daarom zijn er nogal wat automobilisten die met nieuwe winterbanden klagen over beperkte grip en later pas hun klachten inslikken...

Geplaatst: 11.01.2010 - 19:02
door leonboersma
heb absoluut nergens last van met mijn conti's wintercontact TS830.

maar ik pas dan ook mijn snelheid aan aan het weer, en kijk niet naar of ik nog wel hard de hoek om kan. :drinking:

Geplaatst: 11.01.2010 - 19:02
door Paul
Heb express dezelfde maat genomen, ben met mijn vorige C30 even naar Solden geweest met de winterbanden van mijn moeder (16inch clava's) en dat rijdt ook als een dweil. Merk nu echt geen verschil met de zomer en winter wielen in rijden.
Ik kom alleen overal weg en rij stuk stabieler nu (in de winter met mijn winterwielen)

Geplaatst: 11.01.2010 - 19:49
door corne
ik ben zeer tevreden met mijn snowtrack 3 banden.
maar je moet niet denken dat je alles kunt met winterbanden blijf op de snelhied letten.