Pagina 4 van 9

Geplaatst: 31.12.2009 - 15:01
door GekkeBelg
bart simpson schreef:
GekkeBelg schreef:om jonge Volvo's? of Volvo's met een recent systeem?
jonge Volvo's op gas voorzie je toch niet van een oud systeem?
Ja, maar je kan mss wel OUDE volvo met een NIEUW systeem uitrusten...

Ludo, lijkt mij ook logischer met LPI :-) Daarom dat ik de R echt voor een héél mooi prijsje heb kunnen kopen. (heb em kunnen betalen met het geld van men V40 diesel die een 2j ouder was)
Er is wel nog wa werk aan de R.

Diesel01: je kan best wel gelijk hebben dat LPG minder gezond is dat diesel ea. Maar als ik dan weer een vergelijking mag maken: als je constant frisdrank drinkt ipv water, ga je daarvoor niet vroeger sterven dan wanneer je voornamelijk water drinkt. ;-)

Geplaatst: 31.12.2009 - 15:02
door Welles
GekkeBelg schreef:Maar als ik dan weer een vergelijking mag maken: als je constant frisdrank drinkt ipv water, ga je daarvoor niet vroeger sterven dan wanneer je voornamelijk water drinkt. ;-)
Huh? Denk je dat echt?

Zou wel een hoop verklaren/verdere discussie voorkomen trouwens...

Geplaatst: 31.12.2009 - 15:26
door bart simpson
diesel01 schreef:
bart simpson schreef:
t5power schreef:Als je nou aantoonbaar een goed systeem (als die LPE7), dan zou ik (evt na aankoopkeuring) best een 2dehands V70 willen kopen. Dat een dealer dat niet zo snel zou willen kan ik begrijpen, maar de kans dat ik daar iets koop (en dus iets moet inruilen) lijkt me toch niet zo groot.
de ervaringen met zo'n systeem zijn te beperkt om zo'n systeem het als "aantoonbaar betrouwbaar" te kunnen bestempelen, zelfs de handel (al dan niet gespecialiseert) loopt met een grote boog om jonge Volvo's op gas heen
Mijn reply was van soort gelijke strekking.
Leasemij hebben veel auto's lopen, ik denk dat als die een systeem(gelijk aan ben/diesel) vinden waarbij ze de kosten kunnen drukken om zo hun marge te vergroten hadden ze dat al lang gedaan.
Zelfs fabrikanten(niet alleen Volvo) raden af om hun auto's te voorzien van gas.
dat is exact hetgeen ik al wat langer schrijf en waar vooral de zuiderburen grote moeite mee hebben, gas in b.v. een XC90 maakt hem total loss

Geplaatst: 31.12.2009 - 15:28
door t5power
diesel01 schreef:Leasemij hebben veel auto's lopen, ik denk dat als die een systeem(gelijk aan ben/diesel) vinden waarbij ze de kosten kunnen drukken om zo hun marge te vergroten hadden ze dat al lang gedaan.
Zelfs fabrikanten(niet alleen Volvo) raden af om hun auto's te voorzien van gas.
Een lease-maatschappij die zelf, buiten fabrieksgarantie om, gaat experimenteren met LPG installaties..... op één of andere manier klinkt dat allemaal niet erg logisch.

Geplaatst: 31.12.2009 - 15:29
door bart simpson
die doen gewoon helemaal geen gas

Geplaatst: 31.12.2009 - 15:31
door t5power
bart simpson schreef:die doen gewoon helemaal geen gas
Pcies, die gaan daar niet mee piemelen, die hebben wel wat beters te doen. Hebben ook helemaal niet de faciliteiten om dat goed uit te vogelen. Zijn gewoon een financiele instantie.

Geplaatst: 31.12.2009 - 15:37
door bart simpson
Met de aantallen die zij doen zou het heel interessant voor om het even welke gasinbouwer zijn, eigenaardig dan toch dat helemaal niemand zich er ondanks de hier voorgestelde voordelen aan wil branden, zou het dan toch niet zo geweldig zijn?

Geplaatst: 31.12.2009 - 15:40
door t5power
bart simpson schreef:Met de aantallen die zij doen zou het heel interessant voor om het even welke gasinbouwer zijn, eigenaardig dan toch dat helemaal niemand zich er ondanks de hier voorgestelde voordelen aan wil branden, zou het dan toch niet zo geweldig zijn?
Puntjes in jouw zinnen zou ook geweldig zijn maar ik denk dat het gasinbouw door leasemaatschappijen niet haalbaar is ivm alle juridische toestanden m.b.t. garantie enzo waardoor leasemaatschappijen wellicht wat minder snel geneigd om te gaan experimenteren met gasinbouw omdat werkgevers tochwel betalen voor een auto op diesel.

Geplaatst: 31.12.2009 - 15:43
door 945i
Komma's in de jouwe ook trouwens.. We zijn wel appels met peren aan het vergelijken denk ik, de Belgische situatie is qua waarde anders dan de Nederlandse..

Geplaatst: 31.12.2009 - 15:46
door M@rcel
Als je een beetje rekening houdt met de kop (kosten voor stellen/reviseren) kun je volgens mij prima een gebruikte LPG wagen kopen. Juist omdat ze een stuk minder kosten dan benzine/diesel.

Gewoon een ander de investering en verhoogde afschrijving voor zijn/haar rekening laten nemen.

En dan gewoon oprijden, na 1,000,000,000 km is restwaarde niet meer zo belangrijk.

Geplaatst: 31.12.2009 - 15:52
door t5power
945i schreef:Komma's in de jouwe ook trouwens.. We zijn wel appels met peren aan het vergelijken denk ik, de Belgische situatie is qua waarde anders dan de Nederlandse..
lol heeft me serieus moeite gekost om zo'n lange zin te maken :D

Geplaatst: 31.12.2009 - 17:27
door bart simpson
t5power schreef:ik denk dat het gasinbouw door leasemaatschappijen niet haalbaar is ivm alle juridische toestanden m.b.t. garantie enzo waardoor leasemaatschappijen wellicht wat minder snel geneigd om te gaan experimenteren met gasinbouw omdat werkgevers tochwel betalen voor een auto op diesel.
Met die aantallen zou het juist wel interessant te maken moeten zijn, goedkoop qua brandstof en "beter voor het milieu" alleen doet men het niet, de restwaarde en de bedrijfszekerheid zijn desatreus.

Geplaatst: 31.12.2009 - 18:28
door t5power
Ik ben van mening dat door nieuwe ontwikkelingen in LPG systemen het plaatje wel eens heel anders kan worden. Wat is je mening daarover bart, met name het de LPE-7 techniek. Smering bij hoge snelheden door benzine bij te spuiten. Lijkt me mooi systeem.

Geplaatst: 31.12.2009 - 18:36
door bart simpson
Zolang autofabrikanten auto's maken waarvan de gebruikte materialen zich niet meer probleemloos lenen voor lpg inbouw zie ik dat net iets anders.

Geplaatst: 31.12.2009 - 18:39
door t5power
bart simpson schreef:Zolang autofabrikanten auto's maken waarvan de gebruikte materialen zich niet meer probleemloos lenen voor lpg inbouw zie ik dat net iets anders.
Heb je artikeltje gelezen? Daar wordt specifiek melding gemaakt dat het juist wel geschikt is voor motoren met zachtere klepzittingen:
Vialle heeft nu een nieuw LPG-systeem ontwikkeld om de gevoelige motoren toch heel te houden.

Geplaatst: 31.12.2009 - 18:41
door bart simpson
Ik wacht toch de autofabrikanten even af, Vialle zegt wel meer, die garanderen iig geen cilinderkop als hij toch stuk is.

Re: S60 R: LPI EN tunen? Kan het?

Geplaatst: 31.12.2009 - 19:06
door Johan s60
GekkeBelg schreef:Ik had de R gekocht omdat ik toch voornamelijk met de motor reed. Maar door omstandigheden gaat de motor eruit en wordt de S60 vervoer nr1.
Zit ik wel met het probleem van het verbruik... Dus komt er (later) LPI in.

Nu is er mij echter gezegd dat het viale systeem in de R op zen limiet zit en er momenteel nog geen mogelijkheid bestaat om tuning met LPI te combineren. Ik was echter van plan de wagen te tunen en ik wil ook niet van dat plan afwijken :twisted:

Bestaat er bv een mogelijkheid dat als ik op LPI rij, de wagen op 300pk gelimiteerd wordt en op benzine full power?

thx
Koop er een C1 bij, en laat de R orgineel, gas in een R60 zie ik ook niet zitten

Geplaatst: 31.12.2009 - 19:14
door bart simpson
Jij bent dan ook een Hollander, die zien dat echt totaal anders.

Geplaatst: 31.12.2009 - 19:27
door t5power
bart simpson schreef:Jij bent dan ook een Hollander, die zien dat echt totaal anders.
lol
Ik ben anders ook Hollander. Wat is er zo kenmerkend aan een Hollander dat die dat totaal anders zien?

Geplaatst: 31.12.2009 - 19:43
door 945i
t.o.v. Belgen...
De C1 op LPG waarvan gesproken wordt in dat artikel, moet wel het toppunt van zuinigheid zijn op dit moment...