Geld voor iedereen maar als ik voor mijn 106 net zoveel moet betalen als bij wijze van mijn buurman en zijn nieuwe E-klasse vind ik dat een beetje krom.
Maar ach... we zullen zien
D5 163PK of D5 185pk en KM-heffing
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
een 106 koop je voor € 1.000,-- dat wil ik je voor een nw E nog zien doenDrs Tromp schreef:Geld voor iedereen maar als ik voor mijn 106 net zoveel moet betalen als bij wijze van mijn buurman en zijn nieuwe E-klasse vind ik dat een beetje krom.
Maar ach... we zullen zien
- Drs Tromp
- 2nd Gear member
Maar dat is wat ik bedoel. Het is weer eerlijk verdeeld. Als ik het geld had kocht ik een nieuwe auto met A-label maar als ik al geld genoeg heb voor een nieuwe auto met A-label ist een klein koekblikje. Iemand in een E-klasse of dergelijke schaft een duurdere auto aan, kan hij ook meer betalen. Als ik overstap in een V70 weet ik ook dat ik veel meer moet gaan betalen dat is een keuze. Maar het is zo krom verdeeld dat wil ik er mee zeggen.
En ach, geef een beetje duister uitkijkende pool € 1000,- en je hebt er zo 1 voor de deur staan :razz:
En ach, geef een beetje duister uitkijkende pool € 1000,- en je hebt er zo 1 voor de deur staan :razz:
-
- 8th Gear member
Mijn vrouw rijd zo'n 130KM per dag door het Drentse land, in een diesel zonder roetfilter, gegevens onbekend op de verschillende sites waar je dat kan uitrekenen...
Behalve dat er een "straf" bovenop het basistarief schijnt te zijn van 6,5 cent voor diesels zonder filter,
vertel maar wat zij moet gaan betalen p/km.
Op die basis kan je toch geen mensen winnen voor je plannetje..
Behalve dat er een "straf" bovenop het basistarief schijnt te zijn van 6,5 cent voor diesels zonder filter,
vertel maar wat zij moet gaan betalen p/km.
Op die basis kan je toch geen mensen winnen voor je plannetje..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zo zie ik het ook, waar en wanneer betaal ik wat?
Volvo for life
Omdat ze nog niet weten hoe ze het gaan meten?945i schreef:Mijn vrouw rijd zo'n 130KM per dag door het Drentse land, in een diesel zonder roetfilter, gegevens onbekend op de verschillende sites waar je dat kan uitrekenen...
Kastje in je auto op GPS?
of op kenteken met portalen boven auto- en snelwegen?
Wat er ook komt, ik denk dat het heel snel "lek" zal zijn en wie gaat dat controleren?
- edraket
- 7th Gear member
Aha, jij rekent er gewoon op dat je straks gebruik kan maken van een evt lek in het systeemAlexV70 schreef:Omdat ze nog niet weten hoe ze het gaan meten?945i schreef:Mijn vrouw rijd zo'n 130KM per dag door het Drentse land, in een diesel zonder roetfilter, gegevens onbekend op de verschillende sites waar je dat kan uitrekenen...
Kastje in je auto op GPS?
of op kenteken met portalen boven auto- en snelwegen?
Wat er ook komt, ik denk dat het heel snel "lek" zal zijn en wie gaat dat controleren?
Heb je ook rekening gehouden dat er straks door de gemeente nog apart provinciale opcenten worden gerekend omdat deze nu in de MRB zitten en dus wegvallen!
Die 850 euro die je hebt berekend zal wel "iets" minder gunstig uitvallen, en dan nog maar te zwijgen over de privacy. Weet waar je voor stemt!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ed, met alle respect, privacy is nmm onzin.
Wij houden ons vast aan dit woord, maar vullen wel overal onze gegevens in als we iets kunnen krijgen.
Pasjes bij de supermarkt, doe het zelf zaken, tankstations, enz......
Daarbij, ik heb geen geheimen, de staat mag van mij weten waar ik ben.
Ik doe niets fout, behalve af en toe te hard rijden misschien.
Tja, als ik nu crimineel was of veel zwart geld verdiende op plaatsen waar ik NIET zou moeten zijn.
Zou dit systeem ons ook kunnen beschermen tegen elementen die het niet zo nauw nemen?
Wij houden ons vast aan dit woord, maar vullen wel overal onze gegevens in als we iets kunnen krijgen.
Ik doe niets fout, behalve af en toe te hard rijden misschien.

Tja, als ik nu crimineel was of veel zwart geld verdiende op plaatsen waar ik NIET zou moeten zijn.
Zou dit systeem ons ook kunnen beschermen tegen elementen die het niet zo nauw nemen?
- Drs Tromp
- 2nd Gear member
Het continu kunnen weten waar je bent heeft voor- en nadelen maar idd de gemeentelijke extra belastingen is waar je niemand over hoort! En wat gaat dat kosten! Coevorden is aan het bouwen met (het zoveelste) nieuwe gemeentehuis dus zal dan wel weer een dure worden! Denk dat de ambtenaren hier tegen 2012 wel weer flauw zijn van het nieuwe gebouw dus dat er weer verbouwd moet worden!
- hadico
- 5th Gear member
AlexV70 schreef:Ed, met alle respect, privacy is nmm onzin.
Ik doe niets fout, behalve af en toe te hard rijden misschien.![]()
Tja, als ik nu crimineel was of veel zwart geld verdiende op plaatsen waar ik NIET zou moeten zijn.![]()
Waarmee ? de maximum snelheid soms

- edraket
- 7th Gear member
Ik denk dat je maar eens heel goed moet nadenken over wat je hier zegt. Ik zal dat uitleggen...AlexV70 schreef:Ed, met alle respect, privacy is nmm onzin.
Ik doe niets fout, behalve af en toe te hard rijden misschien.![]()
Tja, als ik nu crimineel was of veel zwart geld verdiende op plaatsen waar ik NIET zou moeten zijn.![]()
Een goede vriend van me had 10 jaar geleden een bedrijfje wat voertuig volg systemen leverde. Dat was dus een systeem op basis van GPS, en was bedoeld voor het opsporen van dure gestolen auto's. Hij had een eigen meld en volgkamer, maar deze gegevens waren wel vertrouwelijk. Dat was ook wat de klanten werd verteld.
Toen kreeg een klant van hem een ongeval waar helaas een dode bij viel te betreuren. De beste man reed een auto van de zijkant aan, maar reed wel op een voorrangsweg. Ze wilden toen de gelogde gegevens van deze auto vorderen. Dat heeft mijn vriend toen geweigerd met het oog op de privacy. Uiteindelijk is het na vele rechtzaken voor de hoge raad gekomen, en die oordeelde dat hij toch de gegevens moest afstaan. Uiteindelijke bleek dat de klant 90 reed (80 was toegestaan), en de man is veroordeeld voor dood door schuld!
Dit is natuurlijk een heel triest verhaal, maar bedenk je heel erg goed wat voor gevolgen een dergelijk systeem kan hebben. En als het er eenmaal is is er geen weg meer terug.
Daarnaast is mijn allergrootste bezwaar dat het hele systeem zo enorm veel geld kost dat het alleen daarom al de moeite niet waard is. Tuurlijk zullen er individuen op vooruit gaan, maar eerst moet die enorme kostenpost door alle gebruikers worden opgehoest en daarna nog minimaal net zoveel geld opleveren als het oude systeem met wegebelasting enzo.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Je wordt uitgenodigd op een soort brandstapel en er wordt je gevraagd je eigen hout mee te nemen, ik zit op zulke uitnodigingen niet echt te wachten.
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Neem je toch nat hout mee, dan duurt het wat langer zoals alles wat hier in dit land wordt bedacht.bart simpson schreef:Je wordt uitgenodigd op een soort brandstapel en er wordt je gevraagd je eigen hout mee te nemen, ik zit op zulke uitnodigingen niet echt te wachten.
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
Ik begrijp dat het heel triest is als iemand wordt dood gereden. Zo bedoelde jij hem toch ook?edraket schreef:Uiteindelijke bleek dat de klant 90 reed (80 was toegestaan), en de man is veroordeeld voor dood door schuld!
Dit is natuurlijk een heel triest verhaal, maar bedenk je heel erg goed wat voor gevolgen een dergelijk systeem kan hebben. En als het er eenmaal is is er geen weg meer terug.
Nmm mag dan ook elk opsporingsmiddel, om de waarheid boven tafel te krijgen, worden gebruikt.
Het zal jouw familie zijn.
ps: met alleen 10 km te hard rijden wordt je niet veroordeeld voor dood door schuld (art. 6 WVW) dan is er echt wel wat meer aan de hand.
- nieuwedaf V70
- 2nd Gear member
Oja nog even wat extra kolen op het vuur.
Per jaar vinden in Nederland 1.4 miljoen kenteken registraties, dit zijn nieuwe maar ook occasions. Dit betekend dat er 8.4 miljoen auto’s zijn waarvan er gemiddeld 1.4 miljoen wisselen van eigenaar ( nieuw en gebruikt) als je dit deelt door de werkbare dagen zijn dit ongeveer 44544 registraties per dag. Waarvan er ongeveer 6500 kenteken wisselingen per dag zijn. Maal de gereden kilometers per auto. Wie denkt dat dit goed gaat?????
:shock:
Per jaar vinden in Nederland 1.4 miljoen kenteken registraties, dit zijn nieuwe maar ook occasions. Dit betekend dat er 8.4 miljoen auto’s zijn waarvan er gemiddeld 1.4 miljoen wisselen van eigenaar ( nieuw en gebruikt) als je dit deelt door de werkbare dagen zijn dit ongeveer 44544 registraties per dag. Waarvan er ongeveer 6500 kenteken wisselingen per dag zijn. Maal de gereden kilometers per auto. Wie denkt dat dit goed gaat?????

-
- 1st Gear member
Wel raar allemaal. Ik had eerst een V70 uit 2004 met 163 pk en nu een V70 uit 2006 met 185 pk. Beiden automaat, de oudste was 10% zuiniger, maar wel een hogere kilometerheffing?
Ik snap het niet meer, wie wel?
Ik snap het niet meer, wie wel?