Pagina 4 van 6
Geplaatst: 01.03.2010 - 23:11
door Gast
Uit voorzorg vervangen is onzin.
Geplaatst: 01.03.2010 - 23:58
door V70 T5 assen
AlexV70 schreef:Uit voorzorg vervangen is onzin.
Mee eens kun je netzo goed hele auto uit voorzorg vervangen...
Een klep is een klep goed of niet goed .
Geplaatst: 02.03.2010 - 00:03
door degids
Ik zou eerder uit voorzorg eens goed naar de flashlube installatie laten kijken. Vertel eens wat over je rijstijl. Ben je een "op z'n gemakje" rijder, of jaag je 'm regelmatig even goed in de toeren?
Misschien dat het mengsel te arm staat waardoor het spul allemaal te heet wordt?
Ik heb overigens zelf ook al heel wat kosten aan de T5 gehad (en er staat nog een versnellingsbak revisie op stapel...

). Maar juist door die kosten wil ik 'm niet meer weg doen, want dan verlies je helemaal gigantisch veel geld. Ik hoop eigenlijk dat er nu al zoveel vervangen is dat ik de komende tijd zorgeloos kan rijden.
Geplaatst: 02.03.2010 - 08:11
door dik999
ben een rustige rijder die af en toe , zoals nu naar Oostenrijk doorrijdt. Harder dan 170 ben ik niet gegaan. Zal zeker alles overwegen. Ga direct naar garage en laat tweede en derde offerte bij andere bedrijven vragen
degids schreef:Ik zou eerder uit voorzorg eens goed naar de flashlube installatie laten kijken. Vertel eens wat over je rijstijl. Ben je een "op z'n gemakje" rijder, of jaag je 'm regelmatig even goed in de toeren?
Misschien dat het mengsel te arm staat waardoor het spul allemaal te heet wordt?
Ik heb overigens zelf ook al heel wat kosten aan de T5 gehad (en er staat nog een versnellingsbak revisie op stapel...

). Maar juist door die kosten wil ik 'm niet meer weg doen, want dan verlies je helemaal gigantisch veel geld. Ik hoop eigenlijk dat er nu al zoveel vervangen is dat ik de komende tijd zorgeloos kan rijden.
Geplaatst: 02.03.2010 - 13:22
door Emielskey
Misschien dat het mengsel te arm staat waardoor het spul allemaal te heet wordt?
is het niet zo dat motoren met LPI installatie niet meer heter worden dan normale benzine? dit omdat het direct ingespoten wordt?
flashlube smeert natuurlijk wel. ik dacht dat het juist daarvoor was, en niet de temperatuur.
Geplaatst: 02.03.2010 - 17:08
door koster
Ben zelf ook lpi-rijder en hoop dat ik al deze ellende van Dik niet hoef mee te maken. Er staat nu bijna 300000 op de teller, en de lpi-inst. is er bij 12000 ingezet.
Sterkte met deze toestand Dik!
Geplaatst: 02.03.2010 - 18:01
door Rippie V70
He Dik,
Lullig man, maar ik zou hem zeker laten maken. Heb je wellicht al revisiebedrijven gebeld en een prijsaanvraag gedaan voor een revisie of een ruilkop?
Dan weet je waar je aan toe bent!
even googelen en er komen er zo een paar naar voren. Bellen en je weet het!
Succes
Geplaatst: 02.03.2010 - 18:10
door V70/2.4D/2003
Blijft, prijstechnisch en qua eenvoud, een sloopblok niet de beste optie? Op MP staat een 170 pk blok met 165.000 km voor een kleine 1000 euro. En dan heb je daarna 2 opties: helemaal oprijden of zsm inruilen voor een diesel.
Ik hoef het (gelukkig) niet te betalen maar het is hoe dan ook balen.
Geplaatst: 02.03.2010 - 18:24
door dik999
ga morgen naar een andere kop kijken hier in de buurt. Voor 300 euro zou deze goed zijn.
Bedankt voor alle reacties
dik
V70/2.4D/2003 schreef:Blijft, prijstechnisch en qua eenvoud, een sloopblok niet de beste optie? Op MP staat een 170 pk blok met 165.000 km voor een kleine 1000 euro. En dan heb je daarna 2 opties: helemaal oprijden of zsm inruilen voor een diesel.
Ik hoef het (gelukkig) niet te betalen maar het is hoe dan ook balen.
Geplaatst: 02.03.2010 - 20:21
door Voorn
bart simpson schreef:Dat was toch zo'n Beiers dieselblok?
YES, van de BMW 525TDS. Maar dan met wat minder power.
Dus heel erg betrouwbaar. Waarschijnlijk had ik pech.

Geplaatst: 02.03.2010 - 20:42
door janpie
ga morgen naar een andere kop kijken hier in de buurt. Voor 300 euro zou deze goed zijn.
Bedankt voor alle reacties
dik
Om er beroert van te worden zeg. Wat een strop heb je. Hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen.
Om de hoeveel KM moeten de kleppen dan gesteld worden?
Zijn dat verschillende KM standen t.o.v.wat voor blok je hebt?
Geplaatst: 02.03.2010 - 21:28
door dik999
2.4T 200 pk
janpie schreef:ga morgen naar een andere kop kijken hier in de buurt. Voor 300 euro zou deze goed zijn.
Bedankt voor alle reacties
dik
Om er beroert van te worden zeg. Wat een strop heb je. Hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen.
Om de hoeveel KM moeten de kleppen dan gesteld worden?
Zijn dat verschillende KM standen t.o.v.wat voor blok je hebt?
Geplaatst: 02.03.2010 - 21:45
door janpie
Die van jou heeft nu 230000KM op de teller en op gas.
Maar mijn vraag is eigenlijk,Had je niet misschien met zeg maar 200000 km kleppen moeten stellen. Die van mij heeft nu 200000 Km gelopen. Is wel een 140 PK en geen gas
Geplaatst: 02.03.2010 - 21:47
door dik999
kleppen stellen gaat niet meer. zijn vaste kleppen heb ik begrepen die op een moment op zijn.
janpie schreef:Die van jou heeft nu 230000KM op de teller en op gas.
Maar mijn vraag is eigenlijk,Had je niet misschien met zeg maar 200000 km kleppen moeten stellen. Die van mij heeft nu 200000 Km gelopen. Is wel een 140 PK en geen gas
Geplaatst: 02.03.2010 - 21:58
door Ludo
dik999 schreef:kleppen stellen gaat niet meer. zijn vaste kleppen heb ik begrepen die op een moment op zijn.
Hoe vaak zijn de kleppen dan al gesteld?.
Ook motoren met vaste kleppen kan je stellen.
De LPT motoren van bouwjaar 2000, MY2001 nog eerder dan de latere motoren.
Heb ik hier al vaker geschreven.
Geplaatst: 02.03.2010 - 22:10
door dik999
heb er geen verstand van. schijnt dat dit kleppen zijn die niet te stellen zijn. wel af te stellen met steeds meten en dergelijke.
laat alles aan de garage over
Ludo schreef:dik999 schreef:kleppen stellen gaat niet meer. zijn vaste kleppen heb ik begrepen die op een moment op zijn.
Hoe vaak zijn de kleppen dan al gesteld?.
Ook motoren met vaste kleppen kan je stellen.
De LPT motoren van bouwjaar 2000, MY2001 nog eerder dan de latere motoren.
Heb ik hier al vaker geschreven.
Geplaatst: 02.03.2010 - 23:13
door Gast
dik999 schreef:kleppen stellen gaat niet meer. zijn vaste kleppen heb ik begrepen die op een moment op zijn.
Als ze nog niet eerder gesteld waren, dan hadden ze zeker nog gesteld kunnen worden.
Zie hier:
klepspeling controleren
Geplaatst: 02.03.2010 - 23:17
door Gast
dik999 schreef:ga morgen naar een andere kop kijken hier in de buurt. Voor 300 euro zou deze goed zijn.
Dan toch wel met nokkenassen en kleppendeksel?
Geplaatst: 03.03.2010 - 00:11
door Johan s60
Wat voor LPG installatie zit erin?, ik weet van Necam (bi-feul) dat gleuven in het verdeelhuis vervuild kunnen raken en dus een te arm mengesel afgeven vooral als het maar een gleuf is dan is die betrefende cil. wel de pineut
AlexV70 heeft ooit zo'n ding gereviseerd, kan alleen de link niet zo snel vinden
Wel jammer dat ze de kop er al af hebben, wordt zo wel lastiger om naar een ander te gaan
Geplaatst: 03.03.2010 - 10:26
door Ludo
dik999 schreef:laat alles aan de garage over
AlexV70 schreef:dik999 schreef:kleppen stellen gaat niet meer. zijn vaste kleppen heb ik begrepen die op een moment op zijn.
Als ze nog niet eerder gesteld waren, dan hadden ze zeker nog gesteld kunnen worden.
M.a.w., dit had volledig voorkomen kunnen worden, als men beschikte over de juiste kennis.