Bij zo'n ECO auto kijk ik eerder naar hoe hij mee komt in het gemiddelde verkeer. 0-100 in no time is niet zo belangrijk maar hij moet wel van de plek komen, is soms moeilijk bij sommige van de Drive modellen.
Gedrag om en nabij de 50, de 80 en de 120. Top van 140 moet ook redelijk makkelijk te doen zijn. De S60 Drive is eigenlijk best wel een vlotte auto tussen 120 en 150 km/h.
Rij je een oudere niet ECO motor als een sok dan laat deze ook wel goede verbruikscijfers zien maar in de praktijk rij je gewoon niet zo met zo'n auto.
Kijk ik naar het pijltjes gedrag van de XC60 Drive dan lijkt het er op dat je met een 6 bak continue moet proberen op 1400 toeren te blijven. Dat is eigenlijk net voordat de turbo wil gaan drukken en net voorbij dat hij af slaat. Je pookt je dan het apezuren ja. Doe je het niet rij je 1 op 12.5.. :drinking:
Geplaatst: 04.08.2011 - 09:59
door Fulaks
Ik heb de V70 drive nog een dagje langer. Conclusie tot nu toe : voor stadsverkeer voldoet hij prima, maar op een (drukke) autosnelweg mis ik wat souplesse en pit om vlot in te schuiven. Je kan wel op z'n staart trappen, maar er gebeurt weinig zonder terugschakelen. Ik prefereer wat meer vermogen, rijplezier en reserves, dat geeft meer rust dan al dat geschakel. Het extra verbruik neem ik er dan maar bij.
Geplaatst: 04.08.2011 - 10:01
door 945i
Een goede automaat zou hem wel passen, denk je niet?
Geplaatst: 04.08.2011 - 10:08
door Fulaks
945i schreef:Een goede automaat zou hem wel passen, denk je niet?
Tja, dat zou in elke Volvo wel passen hé.
Geplaatst: 04.08.2011 - 10:15
door 945i
Ja, dat is ook zo..
Geplaatst: 04.08.2011 - 10:32
door bart simpson
Wat niet is dat is niet, DSG is trouwens ook niet alles.
Zie op google bij "DSG problemen" 300.000 resultaten en bij "geartronic problemen" 11.500 resultaten
Geplaatst: 04.08.2011 - 10:43
door Johann
bart simpson schreef:Wat niet is dat is niet, DSG is trouwens ook niet alles.
Zie op google bij "DSG problemen" 300.000 resultaten en bij "geartronic problemen" 11.500 resultaten
Waar hebben we het hier nu weer over DSG dan?
Waarom moet je elke keer een ander merk er bij halen om de slechte Volvo automaat situatie te verdedigen?
In de theorie moet een automaat zuiniger kunnen maar in de praktijk hebben de meesten nog te veel slip. Gewoon een eigenschap van een natte plaat koppeling. Combineer je dit met de waardeloze programmering van Volvo dan is het voordeel helemaal verdwenen. Volvo weet zelfs een dubbele koppeling automaat als een natte plaat bak te laten schakelen.
Geplaatst: 04.08.2011 - 10:50
door bart simpson
DSG wordt keer op keer als het perfecte alternatief geschetst, dat is het niet, ik plaats het uitsluitend in dat perspectief.
Geplaatst: 04.08.2011 - 10:58
door bart simpson
wat een gezanik trouwens rond deze constatering
Voor het eerst haalt een dieselwagen vijf sterren op een ecotest.
Auto's die op diesel rijden, vervuilen steeds minder. Volgens een ecotest van de internationale automobilistenfederatie FIA is de Volvo V70 1.6D de vijfde minst vervuilende wagen (benzine en diesel samen). De Volvo is de eerste die 5 sterren behaalde op de ecotest.
Ik vind het een mooi wapenfeit.
Geplaatst: 04.08.2011 - 10:59
door Johann
Dat komt omdat Volvo elke klant wil doen geloven dat een kapotte GT een product eigenschap is.. Vandaar dat er geen klachten over de GT zelf zijn, wel klanten die bijvoorbeeld DSG gaan rijden.
Een automaat met een lockup in elke versnelling is ook een oplossing natuurlijk..
Geplaatst: 04.08.2011 - 10:59
door 945i
DSG? wat is dat?
Geplaatst: 04.08.2011 - 11:01
door 945i
Bart, dat komt omdat Volvo in dat formaat auto als enige een 1.6 diesel stopt.
Geplaatst: 04.08.2011 - 11:21
door V480-S60
MODS BREAK.
NU WEER ON TOPIC
Geen gezeur meer over automaten etc. in dit topic. Daar hebben we al genoeg andere topics over. Daar ga je maar verder.
(945i, laatste post is oké)
Geplaatst: 04.08.2011 - 11:26
door 945i
Behalve de Passat 1.6 TDI BM dan... die is met 113g/km ook niet verkeerd bezig. tov. de V70 drivE
Geplaatst: 04.08.2011 - 12:33
door bart simpson
en de Skoda Superb, en toch hebben die 2 die vijf sterren vermelding niet als eerste gekregen, tamelijk onduits
Geplaatst: 05.08.2011 - 11:22
door Fulaks
Ik rij terug in m'n eigen V70. Hij heeft nieuwe bandjes, een zomer- en aircocheck gehad, is helemaal gekleid, geseald en gewaxt, wat een beauty, klaar voor de vakantie ! Na het inleveren van de DRIVe, valt op dat de mijne véééél stiller is en mooier klinkt. Rijdt echt veel rustiger, en steeds klaar voor de grote sprong voorwaarts. Stuurt ook wat zwaarder, ligt m.i. aan de grotere wielen en banden en wat meer gewicht op de voortrein.
En man man man toch, wat zijn die geventileerde zetels heerlijk. Die heb ik nog het meest gemist de afgelopen drie dagen !
Geplaatst: 05.08.2011 - 11:35
door V480-S60
Trouwens in de nieuwste Autovisie (een van de laatsten die ik krijg als abonnee) heeft de V70 1.6 DrivE ook best wel een goede indruk achtergelaten.
Alleen toch nog een opmerking na: Eigenlijk te lichte motor.
Vergelijk het eens met pakweg 25 jaar geleden. Toen hadden de grotere diesels nog minder vermogen.
edit: leesbaarheid vergroot
Geplaatst: 05.08.2011 - 13:35
door 945i
Terwijl je toen nog wel hard kon rijden en niemand die klaagde toen.. :roll:
Ik was toen zo blij als een hond met 7 ...... met mijn MB 240TD toen (en nee, dat is geen turbo diesel, maar een 72 pk machine)
Het is een rare wereld...
Geplaatst: 05.08.2011 - 13:58
door V480-S60
Ah, een 240 TD (Touring Diesel stond dat toch voor?) Ja daar hoorde je niemand over klagen.