Pagina 4 van 5

Geplaatst: 11.08.2010 - 20:32
door s60magic
Vanmiddag reed ik bij de dealer langs, en zo van een afstandje lijkt de nieuwe S60 van de voorkant toch wel een brute bak hoor. Ik vind het een mooie auto. Toch echt wel weer een tijdloze auto denk ik.

Geplaatst: 16.08.2010 - 08:40
door jds
Dit weekend nog eens gaan zien naar een S60 in een andere kleur, tesamen met de vrouw. Het eerste wat ze zei, ist dat het interieur er in het echt beter uitziet dan op de foto's en met name het centrale luchtrooster. Voorts is Vibrant Copper ook niet mijn favoriet. Blijkbaar verwachten de verkopers de S60 goed te verkopen want "hij is toch 7000-10000€ goedkoper dan de A4".

Geplaatst: 16.08.2010 - 16:37
door Hans
945i schreef:Rijden doe ik liever zelf, zonder vastgesteld protocol.. Zonder alle elektronische sh#t. Dat is autorijden. :P
Over conservatievelingen gesproken :twisted:

Geplaatst: 16.08.2010 - 16:43
door 945i
Wat is er conservatief aan het zelf besturen en bepalen wat er op een bepaald moment gebeurd in de auto?

Als jij je lot liever in handen van een elektronisch oog legt, dan kan je beter (veiliger) met de trein gaan... ;)

Geplaatst: 17.08.2010 - 15:34
door Hans
Dat heet open staan voor innovatie. Ik heb met de S60 gereden en was aangenaam verrast door de electronische veiligheidsverhogende opties.
Mooi toch dat het kan!

Je tikt toch ook niet meer op een oude Atari computer.. ;-)

En trouwens... je blijft toch nog altiojd zelf sturen en bepalen wat er gebeurd met de auto. Alleen als je zelf onverhoopt niet snel genoeg bij de les bent voorkomt de techniek (eventuele) ellende.

Geplaatst: 17.08.2010 - 16:40
door 945i
Hans, ga je eens verdiepen in en ga eens rijden met bijvoorbeeld een BMW 320D. Dan begrijp je wat ik onder een innovatieve auto versta. (en als je echt lol wil hebben een 335D of 130i of......)
Dan zal je wel zeggen 'dat wil ik helemaal niet, want die auto spreekt mij niet aan', maar dat is techniek die grenzen zet waar de concurrent nog niet aan kan tippen. Dat is innovatief! :)

Mercedes en Audi zijn de enige die in de buurt komen, de rest staat toch een heel stukje achter helaas.. Als je dan met veel bombarie een auto neerzet, maak hem dan echt goed, bijvoorbeeld een automaat die zeer goed is.. (nee, nu is hij "een heel stuk beter dan de oude"... tja....
Ga de achterwielen aandrijven voor betere gewichtsverdeling en rij-eigenschappen. Motoren zijn zeker een stuk beter geworden, maar onderscheiden van de rest doen ze zeker niet..
Allemaal van die dingen waarvan ik denk.. net niet.


( dit is opbouwende kritiek he jongens..;) )

Geplaatst: 17.08.2010 - 17:04
door Walter
Sorry, ik heb met een 320i, een C350CGI, een A4 TFSI en een S60 gereden in Lissabon. Die BMW stuurt strak maar is gewoonweg onconfortabel. De MB was qua wegligging waardeloos... Wiebelende kont, geen gevoel en erg onstabiel. De audi kon je niets van zeggen, fijne automobiel. En de S60 deed er niets voor onder.

Wanneer heb jij met een S60 gereden? En voor het laatst met bv de BMW? Of de andere 2? Dan pas kun je een goed vergelijk maken en dat ook als kritiek hier vermelden. Gelukkig is de wegligging van een 945 vergelijkbaar met die van een BMW <cynische modus uit>

Geplaatst: 17.08.2010 - 18:55
door Johan
Vandaag even bij de dealer een naafdop gehaald die plotseling "verdewenen" was en maar eens gelijk naar de nieuwe S60 gekeken (had hem nog nooit in levenden lijve gezien).

Eerste indruk:
- zitpositie goed, wel stoelzitting iets korter
- dashbord is drukker en de bekleding bonvenop doet wat goedkoop aan
- binnenruimte vergelijkbaar met de oude
- kofferruimte is waarneembaar korter
- model design OK

Maar dan de prijs.
Een witte S60 D3 intro edition, RTI, telefoon, leder, BLIS - rijklaar &#8364;52.500,- !!!!
Er werd mij gevraagd wat ik er van vond en heb de hoge prijs benadrukt in vergelijking met een S80 die dan met een 2.5T motor ook niet karig is uit te rusten.

Hij kon niet anders als de hoge prijsstelling onderschrijven.

Ik heb voor mijn auto 1,5 jaar geleden &#8364;44.500,- betaald en die is beter uitgerust als de bovenstaande. Dat een nieuw produkt ook een prijstijging met zich meebrengt begrijp ik maar dit is wel een heel groot verschil. Bovendien zie ik geen logica in de prijstelling tov V70/S80.

Als men niet rap een aantal van dit soort pakketten zonder meerprijs gaat aanbieden dan voorzie ik geen rooskleurige toekomst voor dit model.

Geplaatst: 17.08.2010 - 19:11
door Paul
Die van jou is nu ook full option he? BLIS, RTI etc toch?
Voordeel van een opruimingsauto, maar de S80 2.0T powershift is zeker een leuke aanbieding!

Geplaatst: 17.08.2010 - 19:34
door Poolrev
Johan schreef:Ik heb voor mijn auto 1,5 jaar geleden €44.500,- betaald en die is beter uitgerust als de bovenstaande. Dat een nieuw produkt ook een prijstijging met zich meebrengt begrijp ik maar dit is wel een heel groot verschil. Bovendien zie ik geen logica in de prijstelling tov V70/S80.
En hoe lang was de S60 op de markt toen jij de jouw bestelde? In ieder geval meer dan de 2-3 weken dat de huidige S60 op de markt is en bovendien een actiemodel. Als je als fabrikant direct met allerlei actie-pakketten gaat strooien, verlies je je geloofwaardigheid in de markt. En kijk eens naar een vergelijkbaar uitgeruste MB C-klasse, Audi A4 of BMW 3-er (die zelfs in z'n laatste run zit, vol met actie-pakketten). Dan zal je al snel merken dat de S60 wel gunstig is qua prijs.
Je moet 'm niet alleen prijstechnisch vergelijken met de S80, want het publiek is ook wel heel anders. Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld nooit de S80 gaan rijden de komende 10-15 jaar, maar wel de S60...

Geplaatst: 17.08.2010 - 19:37
door Hans
Deden ze dat maar met de S80 estate; de V70 ;-)

Geplaatst: 17.08.2010 - 21:41
door casper
Johan schreef:
Ik heb voor mijn auto 1,5 jaar geleden €44.500,- betaald en die is beter uitgerust als de bovenstaande. Dat een nieuw produkt ook een prijstijging met zich meebrengt begrijp ik maar dit is wel een heel groot verschil. dit
Jij hebt 1,5 jaar geleden een model gekocht aan soldenprijs van een wagen waarvan men toen al wist dat hij uit roulatie ging.
Bovendien kan ik me onder andere niet voorstellen dat jouw wagen Citysafety heeft of een modern communicatiesysteem zoals de nieuwe...

Geplaatst: 17.08.2010 - 22:34
door 945i
VolvoMafia schreef:Sorry, ik heb met een 320i, een C350CGI, een A4 TFSI en een S60 gereden in Lissabon. Die BMW stuurt strak maar is gewoonweg onconfortabel. De MB was qua wegligging waardeloos... Wiebelende kont, geen gevoel en erg onstabiel. De audi kon je niets van zeggen, fijne automobiel. En de S60 deed er niets voor onder.

Wanneer heb jij met een S60 gereden? En voor het laatst met bv de BMW? Of de andere 2? Dan pas kun je een goed vergelijk maken en dat ook als kritiek hier vermelden. Gelukkig is de wegligging van een 945 vergelijkbaar met die van een BMW <cynische modus uit>
Tja, het ligt er natuurlijk aan wat je onder comfortabel verstaat, die 3 is een stuurmansauto, je kan er verschrikkelijk lekker mee de bocht om en strak sturen, ook de motoren en automaatbakken zijn top. :) Een wiebelkont bij een C350? :?

Met de S60 heb ik vorige week gereden, een D5 GT summum.
De andere rij ik in verschillende motoriseringen vrij regelmatig omdat ik ze weleens tracht te verkopen.... :wink: Overigens heb ik een X5 3.0sD tot beschikking wanneer ik wil... Alleen wil ik dat niet altijd, want dat is een hele snelle, goede, comfortabele.... vrachtwagen imho. ::twisted:

En een 945 is geen naughty auto, en moet je dan ook niet als zodanig beoordelen.[/datsnapjezelfookwel] ;) Overigens heb ik die auto al niet meer, auto's komen en gaan bij mij. Maar ben wel een groot fan van RWD Volvo's omdat ze tijdloos mooi zijn, oersterk en er een weldadige rust over je heen komt als je er in zit en ermee gaat 'cruisen'! 8)

Geplaatst: 18.08.2010 - 08:17
door kmser
Gisteren eens bij de dealer gepasseerd. Ik had bij andere dealers al de S60 gezien en vond er niet zoveel van, maar toen ik die bij mijn dealer zag staan kreeg ik wel spontaan het WAW gevoel. Een zwarte D3 summum, 18" velgen, beige leren interieur met alle opties. Heb er niet mee gereden, maar zag er echt knap uit. De nummerplaat NEW S60 leek me geen officiele. Daarnaast hangt er ook een sticker aan de zijkant van volvo S60 en eentje van: Made in Gent. Te bewonderen bij Veurne Auto.

Geplaatst: 18.08.2010 - 08:27
door Walter
945i schreef:
Tja, het ligt er natuurlijk aan wat je onder comfortabel verstaat, die 3 is een stuurmansauto, je kan er verschrikkelijk lekker mee de bocht om en strak sturen, ook de motoren en automaatbakken zijn top. :) Een wiebelkont bij een C350? :?
Het ging mij om het doorgeven van korte hobbels, kinderkopjes zo je wil. Die voelde je bij de BMW (notabene met 17" waar de betreffende S60 18" had) erg stevig in je donder. De S60 had dit niet, maar deed qua wegligging absoluut niet onder voor de BMW. Overigens was de AT van die 320i tráág... Een fijne bak waarschijnlijk om mee te cruisen, geen bak om mee op het circuit te raggen. En ja, die MB voelde heel onstabiel bij het aansturen van bochten, je voelde de kont wiebelen. Iets waar de anderen geen last van hadden. En ik heb met 2 verschillende MB's hetzelfde gemerkt, was geen exemplarisch euvel.

@ Johan: zoals al gezegd heeft het geen zin de nieuwe S60 met jouw "afscheidsmodel" te vergelijken. Kijk eens naar wat de S60 in 2001-2002 kostte en dan valt de prijsstijging wel mee. Daarbij vergelijk je nu een D5 met jouw 2.5T, een diesel is in basis al duurder. Oa door onze lieve overheid...

Geplaatst: 18.08.2010 - 09:18
door Johann
November 2000 S60T5 met bijna alle opties was toen om en nabij de 53d Euro.

Geplaatst: 18.08.2010 - 12:03
door Walter
Maart 2001 S60 2.4 Intro Plus met leer ongeveer 88000 HFL.

Geplaatst: 18.08.2010 - 13:00
door piotrV70
VolvoMafia schreef:[
Het ging mij om het doorgeven van korte hobbels, kinderkopjes zo je wil. Die voelde je bij de BMW (notabene met 17" waar de betreffende S60 18" had) erg stevig in je donder. De S60 had dit niet, maar deed qua wegligging absoluut niet onder voor de BMW.
Vind ik nogal een gewaagde vergelijking, een achterwielaangedreven pure rijdersauto vergelijken met een S60, een ietwat bedaagde op comfort afgestemde auto. Mijn rijtje zou er zo uit zien: BWM, AUDI, VOVLO, Mercedes.

Geplaatst: 18.08.2010 - 13:13
door Poolrev
piotrV70 schreef:Vind ik nogal een gewaagde vergelijking, een achterwielaangedreven pure rijdersauto vergelijken met een S60, een ietwat bedaagde op comfort afgestemde auto. Mijn rijtje zou er zo uit zien: BWM, AUDI, VOVLO, Mercedes.
Heb je al gereden met de new S60? Ik denk van niet, gezien deze reactie. Het stuurgedrag van de S60 overtreft die van de A4 echt wel, en ligt op niveau 3-serie. Die van de 3-serie heeft iets meer gevoel, wat met name komt doordat de bekrachtiging anders is. Al met al is de besturing van de S60 precies waar ik op hoopte, en deze is echt niet puur op comfort afgestemd, wel op een comfortabele doch sportieve rit...

Geplaatst: 18.08.2010 - 13:33
door Walter
piotrV70 schreef:
VolvoMafia schreef:[
Het ging mij om het doorgeven van korte hobbels, kinderkopjes zo je wil. Die voelde je bij de BMW (notabene met 17" waar de betreffende S60 18" had) erg stevig in je donder. De S60 had dit niet, maar deed qua wegligging absoluut niet onder voor de BMW.
Vind ik nogal een gewaagde vergelijking, een achterwielaangedreven pure rijdersauto vergelijken met een S60, een ietwat bedaagde op comfort afgestemde auto. Mijn rijtje zou er zo uit zien: BWM, AUDI, VOVLO, Mercedes.
Wat is gewaagd aan een rij-ervaring? De S60 doet als rijdersauto absoluut niets onder voor de 3-serie maar behoudt daarbij wel het comfort wat je bij de BMW maar als compromis moet nemen. Dat staat los van welke wielen aangedreven worden. Sterker nog, de Audi was in alles een fijnere auto dan de BMW