Pagina 4 van 5

volvo 340

Geplaatst: 03.10.2010 - 14:27
door volvo240glt
mods break
advertenties mogen op www.volvo-plaza.nl

Geplaatst: 04.10.2010 - 17:16
door Walter
die had ik gelijk al getipt... Maar je mag hier geen advertenties plaatsen...

Geplaatst: 05.10.2010 - 09:40
door Jordos
Bedankt voor de tips, maar ik zoek in de eerste instantie toch een oldtimer en een handgeschakelde.

Vind dit wel wat;
http://auto.marktplaats.nl/volvo/382382 ... groen.html

Alleen wel prijzig.

Geplaatst: 19.10.2010 - 11:58
door Jordos
Toch nog wezen kijken bij die groene 5-deurs. Trok naar rechts, schakelde stroef en ik vond dat hij wel erg weinig pit had. Volgens mij was die Winner sneller. Niet gedaan dus. Stuur werd ook aardig dood op de snelweg, ik was blij toen ik weer in mn eigen (15 jaar oudere) wagen zat! En dan zeggen ze nog dat het (bekrachtigde) stuur van de 164 dood aanvoelt op de snelweg.

Vrijdag bij deze kijken:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 28531.html
Hoop dat het nu wel wat is, want dat voor niets het land doorkuizen word ik wel zat eigenlijk :)

Geplaatst: 19.10.2010 - 12:50
door Ramon&Ramon
Zo,n 340 zuipt als een oorlogsschip:):)
Je weet niet waar je aan begint vrees ik:)

Geplaatst: 20.10.2010 - 10:10
door Jordos
Lol?
Valt toch wel mee hoop ik?

Geplaatst: 20.10.2010 - 13:19
door wouter76
Ja dat valt ook inderdaad nogal mee:

360 (2-liter motor) ca 1:10 gemiddeld
340 met 1700 motor ca 1:14 gemiddeld
340 met 1400 motor en handgeschakeld ca 1:13 tot 1:15 gemiddeld (mede afhankelijk van 4 of 5 versn)
340 met 1400 motor en CVT ca 1:12 gemiddeld

Bij de laatste is een beter verbruik mogelijk mits alles aan motor en de CVT goed zijn afgesteld en in goede orde is.

En misschien enigzins een schot voor open doel, je rechtervoet blijft de grootste bepalende factor voor wat betreft het verbruik.

Met mijn 340CVT haal ik momenteel gemiddeld 1:13 waarbij ik redelijk rustig rijd en op de snelweg meestal 100-110 rijd.

Geplaatst: 20.10.2010 - 13:47
door Jordos
Best te doen inderdaad. Wel grappig dat die 1700 zuiniger is/kan zijn dan een 1400.

Geplaatst: 20.10.2010 - 14:10
door Walter
die 1700 hebben volgens mij allemaal een 5 bak. Daarnaast heeft die meer vermogen dus hoeft ie niet op volle kracht te werken om de massa in beweging te krijgen. De 1400 moet er harder aan trekken en dat kost brandstof

Geplaatst: 20.10.2010 - 14:14
door EVV
Bovendien is de 1700 is een moderne motor. Bijvoorbeeld geen stoterstangen en tuimelaars meer, dus minder bewegende delen.

Geplaatst: 20.10.2010 - 16:47
door Jordos
Meer pk's en zuiniger, jammer dat die 1.7 sneller stukgaat.

Geplaatst: 20.10.2010 - 16:53
door Walter
valt ook wel mee, plaatsing van de carburateur schijnt wat ongelukkig te zijn, wordt warm en trekt krom. Zeggen ze, heb er alleen de verhalen van gehoord maar het live nog niet gezien

Geplaatst: 20.10.2010 - 18:30
door EVV
Ik heb dat kromtrekken 1 keer met een 440 gezien, maar die had op gas gereden, dat werd door de dealer als oorzaak aangegeven. Verder eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de renault 1.7, mijn 480 turbo had bijna 2 ton gereden en was motorisch nog goed, net als de 440 van m'n vader.

Zou trouwens wel een mooi ombouw project zijn, de injectie uit een 400 serie erin bouwen ;)

Geplaatst: 20.10.2010 - 22:03
door Walter
turbomotor wordt er ook ingebouwd. Maar de opstelling van de carb is bij de B172K (300 serie) anders dan bij de 400 serie, de motorcode is dan ook anders

Geplaatst: 25.10.2010 - 10:17
door Jordos
Nou, hij is binnen hoor!

Volvo 340 [niks?] uit april 86. Carroserie in superstaat, niks geen roest aan te vinden. Ook bodem gaaf. Wel een kras en wat minimale deukjes. Leuke donkerblauwe kleur.
Heeft in z'n verleden wel wat stilgestaan (kilometerstand: 86k), maar rijdt erg goed. Remt prima. Start een tikje lastig soms, dus wil even de ontsteking nalopen en de filters. Wil ook versnellingsbakolie verversen en misschien het koelsysteem. Hij rijdt dus goed, maar ik heb het idee dat het beter kan.

Foto's! (ziet er een beetje donkergrijs uit, maar is dus mooi donkerblauw)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is dus ook megakaal, maar dat geeft niet. Moet wel een radio in asap.

Geplaatst: 25.10.2010 - 10:21
door 945i
Leuk ding man, Veel plezier met de 340!

Geplaatst: 25.10.2010 - 10:27
door Walter
mooie frisse auto. Zonder radio... kan je je dat nu nog voorstellen? Waar komt 'ie origineel vandaan?

veel plezier ermee

Geplaatst: 25.10.2010 - 10:29
door 945i
Die heeft vast lekker warm en droog in de garage of schuur gestaan, en de eigenaar zong zelf het hoogste lied..;)

Geplaatst: 25.10.2010 - 10:36
door Jordos
Hij komt uit Belgie. Daar heeft ie 1 eigenaar gehad die hem inderdaad altijd binnen heeft gestald. Geimporteerd door een liefhebber die dicht bij de grens woont en er even in heeft gereden.
Ben benieuwd hoe hij het nu buiten gaat doen...

Geen radio, geen aansteker (origineel), WEL klok, dus dik luxer dan de Winner :)

Geplaatst: 25.10.2010 - 10:45
door 945i
De laatste 340 die ik had stuurbekrachtiging, dat is een erg fijne optie op deze auto's. (vooral omdat mijn vrouw daar toen mee reed)
Fijn rijden, maar dat sturen... :(