Pagina 4 van 7
Geplaatst: 19.10.2010 - 17:37
door Gast
edraket schreef:Nee, de kleine zit aan de krukas vast en blijft zitten.
Zo ongeveer:
Geplaatst: 19.10.2010 - 19:39
door sbv
Geeft wel een duidelijk beeld. Men grote poelie ziet er vergelijkbaar uit.
Geplaatst: 20.10.2010 - 11:39
door edraket
AlexV70 schreef:edraket schreef:Nee, de kleine zit aan de krukas vast en blijft zitten.
Zo ongeveer:
Alex, hoe heb jij de krukasbout vast gekregen? Heb jij een blokkeer tool?
Geplaatst: 20.10.2010 - 12:12
door M@rcel
edraket schreef:Alex, hoe heb jij de krukasbout vast gekregen? Heb jij een blokkeer tool?
Bout in een bougiegat, zuiger er tegenaan en vastdraaien maar. Of moet dat tegenwoordig anders??
Geplaatst: 20.10.2010 - 13:48
door edraket
Dat lijkt me met 300Nm waarmee je de bout moet aandraaien niet al te best voor de zuiger!
Geplaatst: 20.10.2010 - 21:42
door Gast
Met een forse luchtsleutel gaat dat lukken.
Bij mijn benzine uitvoering heb ik toentertijd een vrachtwagenluchtsleutel moeten lenen. Tjonge wat zat dat ding VAST!
Bij de D5 met de gewone luchtsleutel (even wat meer "bar" er op).
Ook weer met de luchtsleutel en locktite vast gezet! Nooit niet problemen gehad.

Geplaatst: 20.10.2010 - 23:44
door Hans s60
sbv schreef:Ramon&Ramon schreef:Die kun je visueel beoordelen,als het rubber tussen de twee metalen delen los zit,is hij stuk,ook als het er tussen uit komt dat rubberdeel.
Het zijn twee metalen poelies met daar tussen gevulcaniseerd rubber.
Is dat de riemspanner of heb ik het nu over een ander deel. Zat in vadis te kijken en kom dan tegen met klok mee
nokkenas poelie, meeloop rol, poelie krukas, spanrol, waterpomp en dan ben ik rond.
uitlaatssteun bij subframe ben ik vanmiddag vergeten los te halen en daarna te gaan rijden, misschien morgen even, alleen kan ik dan niet op de brug, zal maandag worden dan. Wel heb ik deze nagelopen of er wat los zat, nee dus. Zelfde geld voor de steun die de kat vasthoud aan het blok, net voor/boven flexibele deel van de uitlaat.
Overigens viel me nog wel wat op dat vanuit het uitlaatspruitstuk en dan op de overgang naar de turbo wat zwarte aanslag zat. Gare pakking die de boosdoener kan zijn ?
Deze nalopen heb ik nog niet gedaan daar de lambda sonde niet zo lekker los wou gaan waardoor het hitteschild van de turbo er niet af kon
Heb je de uitlaatsteun(en) inmiddels gecontroleerd?
Geplaatst: 23.10.2010 - 19:28
door sbv
Vanmiddag met Ramon & Ramon(waarvoor dank) naar de V70 gekeken, geluisterd en gereden en hij dacht dat het hoogstwaarschijnlijk in de uitlaatsteun danwel het eerst stuk van de uitlaat zit.
Maandag even de auto op de brug zetten op mijn werk en dan de steun demonteren en testrijden om te kijken of het geluid nu anders is. Indien ja, dan is dit de basis om verder te kijken.
Mijn uitlaatsteun is nog van het oude type, dwz de auto heeft nog geen modificatie ondergaan
Volgende week meer
Geplaatst: 24.10.2010 - 14:22
door Hans s60
Hoi sbv,
Onze V70 (benzine) heeft nagenoeg hetzelfde probleem. Alle belangrijke onderdelen die de brom zouden kunnen veroorzaken zijn goedbevonden of al vervangen. Afgelopen vrijdag weer bij de garage geweest en de monteurs hebben op mijn aanwijzingen (met dank aan het forum) het voorste gedeelte van de uitlaat goed gecontroleerd. Er blijkt trilling te ontstaan bij het flex-stuk. De monteur heeft met een bandenlichter wat kracht gezet op dit gedeelte en toen was de brom en trilling weg, weer los keerde de brom terug. Het plan is nu om een nieuw flex-stuk te plaatsen.
Geplaatst: 24.10.2010 - 19:49
door sbv
Hoi Hans S60, ik durf niet te zeggen of er bij mij een nieuwe flexstuk te monteren is. Morgen even de steun eraf halen en dan eens kijken. Eventueel een grote klem om het flexdeel zetten en dan nog eens rijden.
Geplaatst: 24.10.2010 - 21:37
door Hans s60
Ben heel benieuwd hoe het bij jou afloopt. Kun je eventueel wat foto's maken van jouw reparatie/oplossing?
Geplaatst: 24.10.2010 - 22:08
door sbv
Geen probleem, zal het vervolg zeker neer zetten
Geplaatst: 24.10.2010 - 22:09
door renelle
Ben ook zeer benieuwd... Als dat volgens mij ook best een prijzige reparatie...
Geplaatst: 24.10.2010 - 22:35
door Hans s60
Is dit die voorste steun?
Geplaatst: 24.10.2010 - 22:43
door sbv
Bij mij ziet het er heel anders uit. Heb een diesel met katalysator / roetkat staat helaas niet in mijn vadis
Geplaatst: 24.10.2010 - 22:54
door Hans s60
Helemaal vergeten dat je een diesel hebt.....
Geplaatst: 24.10.2010 - 22:58
door Ramon&Ramon
De constructie bij een D5 is totaal anders dan bij een benzine uitvoering,is dus niet te vergelijken.
Een los flexstuk is dus ook niet leverbaar voor een D5.
De slang die je bij de benzine motor op de foto ziet is de voorverwarmingslang van het luchtfilter.
Geplaatst: 24.10.2010 - 23:33
door drowel
Totaal niet relevant voor het probleem, maar moet zeggen dat ik hier als leek echt wat van leer, en blijf het dan ook volgenf. Hoop natuurlijk dat het probleem voor jou snel opgelost is!
Geplaatst: 25.10.2010 - 13:27
door sbv
Zojuist de auto even op de brug gehad teneinde de steun te verwijderen. Helaas gaat het net niet onder het stuurhuis om bovenste bout los te halen. Moet dan stuurhuis net iets losdraaien, was ik ook van plan, echter had men de brug weer nodig. Heb wel nog een klein stukje gereden met de onderste 2 bouten los en stukkarton tussen steun en subframe. Gevoelsmatig was het een iets ander geluid. Hopelijk van de week meer tijd. Donderdag en vrijdagavond is er koopavond en heb ik tot 21 uur om mijn gang te gaan en anders komt het komende zaterdag
Geplaatst: 25.10.2010 - 13:39
door sbv
Wat plaatjes
Uitlaat steun
Bout die net niet los wou
Meer close-up van steun met de 2 andere bouten die los moeten
Beetje roetaanslag op turbo, komt van aansluiting turbo/downpipe af
