LPG is qua specificaties superieur aan benzine met een octaangetal van 108-110. Er kan dus verder getuned worden dan met benzine. Helaas zijn de Volvo motoren niet echt meer voorbereid voor het lopen op LPG.rsnhakan schreef:Je zou maar een R hebben en die dan op gas willen laten lopen..
R op gas, welke installatie
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Als gas echt zo goed was om mee te tunen, dan hadden er wel veel meer LPG getunede auto's rondgereden. Je kunt wat meer compressie en hitte hebben met LPG maar dat is meer theoretisch. De rest van het blok kan er gewoon niet goed tegen de verhoogde temp van tunen en LPG tezamen. Niet alleen bij Volvo maar in het algemeen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Eens. Maar je kunt met LPG verder gaan dan met benzine. Dat de slijtage dan ook harder toeneemt en (waarschijnlijk) tot ellende leidt is logisch. Maar tunen is sowieso een keuze, heel ver tunen is dat ook. En als je heel ver wil tunen, dan kom je met LPG verder dan met benzine, maar er is een prijs.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21228
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik denk dat als je uberhaupt geen budget hebt om problemen het hoofd te bieden, je zeer zeker gas links moet laten liggen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8528
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik wil zelfs geen gas BBQ, laat staan een auto....
Als ik een R had (en kon betalen) ging ik er niet aan (laten) knoeien om die iets zuiniger te laten lopen.
Koken kost geld zeg ik altijd, mijn V70 24D is ook dorstiger dan mijn vorige auto (Mazda 6) maar dat wist ik al toen ik hem kocht....
Als ik een R had (en kon betalen) ging ik er niet aan (laten) knoeien om die iets zuiniger te laten lopen.
Koken kost geld zeg ik altijd, mijn V70 24D is ook dorstiger dan mijn vorige auto (Mazda 6) maar dat wist ik al toen ik hem kocht....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21583
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dat is misschien maar goed ook als er kleine kinderen mee moeten rijden. Hun ingewanden gaan aan de wandel en bij hard optrekken, krijgen ze vast een whiplash.crackedtooth schreef:zeker, maar dat lukt me niet om dat als gezinsauto binnen te krijgenRamon&Ramon schreef:Subaru Impreza,ook leuk.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
In elk geval zuiniger voor de portemonnee. En als dat de reden niet is, ben ik érg benieuwd waarom dan welLudo schreef:Vanwaar de aanname dat het de bedoeling is, de motor zuiniger te laten lopen?.Ivo Philips schreef: Als ik een R had (en kon betalen) ging ik er niet aan (laten) knoeien om die iets zuiniger te laten lopen.

Volvo S60 D5 Edition MY2004
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Een (R) motor zuiniger laten lopen, resulteert doorgaans in een legere portemonnee, met eender welke brandstof.JSS schreef:In elk geval zuiniger voor de portemonnee. En als dat de reden niet is, ben ik érg benieuwd waarom dan welLudo schreef:Vanwaar de aanname dat het de bedoeling is, de motor zuiniger te laten lopen?.Ivo Philips schreef: Als ik een R had (en kon betalen) ging ik er niet aan (laten) knoeien om die iets zuiniger te laten lopen.
Wellicht zijn de vele verhalen, en de vrees voor lpg ook daarop gebaseerd?.
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2329
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
voornaamste reden om op LPG te rijden: enige manier in B om minder aan dee fiscus te geven
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Kom nog eens kijken en er is alweer een topic omtrent de LPG-discussie. Beetje jammer vindt ik die 'LPG voor koken' opmerkingen. Maar zelfs ik, waar ik altijd voor LPG ben, vindt het in dit geval zonde. Laat een betreffende R origineel, dus ook geen tuning. Ik vindt het echt zonde. Bij een 850R of een S/V70(Classic)R vond ik het nog een ander verhaal...
Hoe is het eigenlijk met die member die nogal wat kilometers maakte in zijn XC70 2.4T op LPG? Dat bracht ook nogal wat teweeg.
Edit: Reeds gevonden. Na 100.000km verkocht zonder noemenswaardige problemen.
Bij ons loopt de V50 2.4 na 85.000km ook nog steeds probleemloos op gas. Klepspeling nog nooit gemeten.
Hoe is het eigenlijk met die member die nogal wat kilometers maakte in zijn XC70 2.4T op LPG? Dat bracht ook nogal wat teweeg.

Edit: Reeds gevonden. Na 100.000km verkocht zonder noemenswaardige problemen.
Bij ons loopt de V50 2.4 na 85.000km ook nog steeds probleemloos op gas. Klepspeling nog nooit gemeten.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Owh maar je hebt redelijk doorrijden wanneer het gezin aan boord is en lekker streep trekken als ze niet aan boord zijn,Msuidgeest schreef:Dat is misschien maar goed ook als er kleine kinderen mee moeten rijden. Hun ingewanden gaan aan de wandel en bij hard optrekken, krijgen ze vast een whiplash.crackedtooth schreef:zeker, maar dat lukt me niet om dat als gezinsauto binnen te krijgenRamon&Ramon schreef:Subaru Impreza,ook leuk.
Dus multifunctionele belangrijk voor de lolfactor.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2329
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
ik ga nog een paar maanden wachten met de beslissing, eerst zien hoeveel km ik met de 'corbillard' ga rijden en dan nog eens rekenen
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick