R op gas, welke installatie

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

rsnhakan schreef:Je zou maar een R hebben en die dan op gas willen laten lopen..
LPG is qua specificaties superieur aan benzine met een octaangetal van 108-110. Er kan dus verder getuned worden dan met benzine. Helaas zijn de Volvo motoren niet echt meer voorbereid voor het lopen op LPG.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Als gas echt zo goed was om mee te tunen, dan hadden er wel veel meer LPG getunede auto's rondgereden. Je kunt wat meer compressie en hitte hebben met LPG maar dat is meer theoretisch. De rest van het blok kan er gewoon niet goed tegen de verhoogde temp van tunen en LPG tezamen. Niet alleen bij Volvo maar in het algemeen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Eens. Maar je kunt met LPG verder gaan dan met benzine. Dat de slijtage dan ook harder toeneemt en (waarschijnlijk) tot ellende leidt is logisch. Maar tunen is sowieso een keuze, heel ver tunen is dat ook. En als je heel ver wil tunen, dan kom je met LPG verder dan met benzine, maar er is een prijs.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21228
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik denk dat als je uberhaupt geen budget hebt om problemen het hoofd te bieden, je zeer zeker gas links moet laten liggen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Echt geloof me, op gas moet je koken.... :lol:
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8528
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik wil zelfs geen gas BBQ, laat staan een auto....

Als ik een R had (en kon betalen) ging ik er niet aan (laten) knoeien om die iets zuiniger te laten lopen.

Koken kost geld zeg ik altijd, mijn V70 24D is ook dorstiger dan mijn vorige auto (Mazda 6) maar dat wist ik al toen ik hem kocht....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Ivo Philips schreef: Als ik een R had (en kon betalen) ging ik er niet aan (laten) knoeien om die iets zuiniger te laten lopen.
Vanwaar de aanname dat het de bedoeling is, de motor zuiniger te laten lopen?.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21583
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

crackedtooth schreef:
Ramon&Ramon schreef:Subaru Impreza,ook leuk. :)
zeker, maar dat lukt me niet om dat als gezinsauto binnen te krijgen
Dat is misschien maar goed ook als er kleine kinderen mee moeten rijden. Hun ingewanden gaan aan de wandel en bij hard optrekken, krijgen ze vast een whiplash.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
JSS
3rd Gear member
Berichten: 369
Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
Locatie: Utrecht

Ludo schreef:
Ivo Philips schreef: Als ik een R had (en kon betalen) ging ik er niet aan (laten) knoeien om die iets zuiniger te laten lopen.
Vanwaar de aanname dat het de bedoeling is, de motor zuiniger te laten lopen?.
In elk geval zuiniger voor de portemonnee. En als dat de reden niet is, ben ik érg benieuwd waarom dan wel :)
Volvo S60 D5 Edition MY2004
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

JSS schreef:
Ludo schreef:
Ivo Philips schreef: Als ik een R had (en kon betalen) ging ik er niet aan (laten) knoeien om die iets zuiniger te laten lopen.
Vanwaar de aanname dat het de bedoeling is, de motor zuiniger te laten lopen?.
In elk geval zuiniger voor de portemonnee. En als dat de reden niet is, ben ik érg benieuwd waarom dan wel :)
Een (R) motor zuiniger laten lopen, resulteert doorgaans in een legere portemonnee, met eender welke brandstof.
Wellicht zijn de vele verhalen, en de vrees voor lpg ook daarop gebaseerd?.
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2329
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

voornaamste reden om op LPG te rijden: enige manier in B om minder aan dee fiscus te geven
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

Kom nog eens kijken en er is alweer een topic omtrent de LPG-discussie. Beetje jammer vindt ik die 'LPG voor koken' opmerkingen. Maar zelfs ik, waar ik altijd voor LPG ben, vindt het in dit geval zonde. Laat een betreffende R origineel, dus ook geen tuning. Ik vindt het echt zonde. Bij een 850R of een S/V70(Classic)R vond ik het nog een ander verhaal...

Hoe is het eigenlijk met die member die nogal wat kilometers maakte in zijn XC70 2.4T op LPG? Dat bracht ook nogal wat teweeg. :)

Edit: Reeds gevonden. Na 100.000km verkocht zonder noemenswaardige problemen.

Bij ons loopt de V50 2.4 na 85.000km ook nog steeds probleemloos op gas. Klepspeling nog nooit gemeten.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Msuidgeest schreef:
crackedtooth schreef:
Ramon&Ramon schreef:Subaru Impreza,ook leuk. :)
zeker, maar dat lukt me niet om dat als gezinsauto binnen te krijgen
Dat is misschien maar goed ook als er kleine kinderen mee moeten rijden. Hun ingewanden gaan aan de wandel en bij hard optrekken, krijgen ze vast een whiplash.
Owh maar je hebt redelijk doorrijden wanneer het gezin aan boord is en lekker streep trekken als ze niet aan boord zijn,

Dus multifunctionele belangrijk voor de lolfactor.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2329
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

ik ga nog een paar maanden wachten met de beslissing, eerst zien hoeveel km ik met de 'corbillard' ga rijden en dan nog eens rekenen
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”