Volvo S90 gekocht, nu met originele SC-805 erin!

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

de zakelijke doelgroep is zijn doelgroep met dit soort Volvo's
Volvo for life
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

bart simpson schreef:
jan weemering schreef:
bart simpson schreef:25% van pak hem beet € 4.000,-- (economische waarde) aan bijtelling is € 1.000,-- bruto, kom daar eens om bij een c30 1.6D Advantage van € 19.000,--, die doet bruto met zijn 14% toch nog steeds € 2.660,-- p/jr.
Zakelijk gezien is die V90 superinteressant, dat heeft Carlo iig goed gezien
Is 35 % Bart
je hebt gelijk , dat is € 1.300,-- bruto per jaar, de helft van een C30 1.6D
Alleen het verbruik scheelt een klein beetje :lol:.

Op deze manier kun je nog een Jumbo747 als goedkoop transportmiddel aanbieden.
17 mille is absurd in deze tijd voor een incourante auto zakelijk of prive maakt niks uit hoe je het bekijkt;
voor dat geld koop je een goede Rolls van dezelfde leeftijd :shock:.

.
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Bestaan die dan ...... een goede Rolls.
Is ook alleen maar een naam en een uitstraling.
Vergeet niet dat het Engels makelij is natuurlijk
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Henkjan0 schreef:Alleen het verbruik scheelt een klein beetje :lol:.
Op deze manier kun je nog een Jumbo747 als goedkoop transportmiddel aanbieden.
17 mille is absurd in deze tijd voor een incourante auto zakelijk of prive maakt niks uit hoe je het bekijkt;
voor dat geld koop je een goede Rolls van dezelfde leeftijd :shock:.
Verbruik is zakelijk veel minder een item.
Een 747 is minder praktisch voor het dagelijks gebruik, parkerplaatsen worden weliswaar breder maar dat blijft toch een structureel probleem.
Dat "incourant" is iets dat je aanneemt omdat jij dat geld er niet voor over hebt, maar wel eens opgevallen hoeveel van dit soort auto's ook daadwerkelijk voor deze prijzen de deur uitgaan daar? (grofweg één jaar afschrijving van een nieuwe V70 van 50K)
Om het even welke Volvo is low profile, daar kun je bij een klant mee voor komen rijden zonder dat je tekst en uitleg hoeft te geven, dat voor komen rijden ontraadt ik je ten sterkste met een Rolls Royce
Volvo for life
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

Tja, als je maar lang genoeg met veel overtuiging uit je nek kletst dan zijn er altijd wel mensen die je gaan geloven...
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Geen ruzie maken jongens.
het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod.
Blijkbaar zijn er zat mensen die dat bedrag betalen voor een mooi exemplaar van wat dan ook auto's , klokken, vrouwen.

Als het er niet voor betaald wordt dan kan je vragen wat je wilt , maar zal het niet verkocht worden.

De koper is al geboren, het is alleen de kunst om hem te vinden.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Sorry Henkjan, ik ben het met BS eens. Carlo Schmidt verkoopt heel wat auto die kwalitatief van klasse zijn. Helaas is de markt door jouw ogen wat negatief gekleurd. Er is markt voor deze auto's.

Zoals Jan zegt, geen ruzie maken. En laten we nu Lingsper weer gaan helpen met zijn zoektocht naar een mooie auto zonder de her en der aangeboden auto's af te fakkelen.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gast

Ik ga a.s. dinsdag bij een S90 3.0 kijken, ik houd jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21401
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Echt? Welke gaat het worden en waar staat die te koop?
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

lingsper schreef:Maar eens even een oud topic van mezelf omhoog halen. Ik heb nog steeds die gekke Combo maar ben nu echt van plan om die op te ruimen. De roestduivel slaat steeds meer toe (en hij is van 2000!!). Ben er alleen nog steeds niet uit wat het moet gaan worden, wegenbelastingvrij is geen vereiste. Zeker niet omdat de wat nieuwere versies toch wel wat goedkoper zijn en het is een 2e auto naast de S80. Ik zie op Marktplaats ook vrij veel 240's van rond '92 te koop staan. Een mooie 245 is ook geen verkeerde keuze denk ik. Ga de aankomende weken maar eens goed het internet nasnuffelen. Ik zit te denken om voor de aanschaf maximaal zo'n 3000 á 4000 euro uit te trekken, daar moet toch wel wat moois voor te vinden zijn.

ik zei het 2 jaar geleden al eens.


waarom persee een WB vrije?
natuurlijk spaar je de WB uit,maar daar tegenover staat,dat je een
oudere auto met een veel hogere aanschafprijs koopt.
soms is een 2/3jaar jongere auto aantrekkelijker geprijsd,en de algehele
staat beter.
en als je op benzine rijdt,ach dan valt die WB ook wel mee toch?
_________________
V70N 2000 diesel
mobilityline
comfortline
dynamicline
winterline
estateline
standkachel
432.000km+


Image geen glans zonder wrijving.
geen glans zonder wrijving
Gast

@msuidgeest, in Dordrecht. Op Marktplaats.

@toppertje, Inderdaad, die Combo kost me ook al zo'n 70 euro p/mnd, die S90 is maar een paar tientjes meer. Ik wil eigenlijk al jaren zo'n 960 of S90 dus het moet er maar eens van komen! Het is ook gelijk een beetje een hobby auto dus het mag best wat kosten.
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

WB S90 is 75 euro, en dan heb ik er nog eentje die 100 kg zwaarder is dan een normale
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

[quote]
ik zei het 2 jaar geleden al eens.


waarom persee een WB vrije?
natuurlijk spaar je de WB uit,maar daar tegenover staat,dat je een
oudere auto met een veel hogere aanschafprijs koopt.
soms is een 2/3jaar jongere auto aantrekkelijker geprijsd,en de algehele
staat beter.
en als je op benzine rijdt,ach dan valt die WB ook wel mee toch?
[end quote]
--------------------------------------------------------------------------------

Hier ben ik het beslist niet mee eens. Een goede WB-vrije oldtimer is zijn gewicht in goud waard.
Vooral wanneer je een beetje handig bent is het onderhoud vrij simpel en onderdelen zijn goed verkrijgbaar en niet duur.

Ik heb jarenlang met 144/164's op LPG naar m'n werk gereden, omdat ik van mijn vorige werkgever geen enkele reiskostenvergoeding kreeg.

Geen wegenbelasting en 0,75 cent per liter LPG. APK om de 2 jaar.
Deze auto verdiende zijn aanschafprijs van 1000 Euro elk half jaar terug en heeft geen enkele keer langs de kant van de weg gestaan!
Ik heb er regelmatig spijt van dat ik de Volvo oldtimers heb weggedaan, maar sinds de aanschaf van een ander merk oldtimer op LPG heb ik er geen belang meer bij... :roll:

.
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

HenkJan0,

Stel dat je een WB besparing van 100 euro in de maand kunt realizeren.
dat is dan 2400 euro in 2 jaar tijd.
Een WB vrije auto kost vaak meer dan 2400 meer , dan een niet WB vrije uitvoering van een paar jaar jonger.
de tijd voordat je dus breakeven speelt is al 2 jaar rijden.
hoelang moet je dan met zo'n barrel rijden voordat je een keertje goedkoper uitbent.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

helemaal correct Jan, alleen sommigen staren zich zo blind op belasting voordeel dat ze niet door willen rekenen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

Jan, je vergeet de brandstofbesparing! Bij 10.000 km. per jaar (1200 Liter) ook al gauw zo'n 1200 Euro.

Dus koop je er een voor 2400,- dan heb je hem in 1 jaar terug verdiend en dit gaat steeds zo door ..... :shock:.

Voor veel mensen is dit een hoop geld!
.
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

10.000 km met een klassieker vind ik wel erg veel maar je hebt een punt.
moet je wel op LPG rijden natuurlijk.
Hopelijk zit deze instalatie er al in als je hem koopt, anders heb je die kosten ook nog.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

10.000 km. is voor een 164 met z'n 3-liter blok geen enkel probleem.
Deze lopen ook zomaar 4 ton op gas.
De meesten hebben er natuurlijk al een LPG-installatie in ... 8).

.
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13750
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik blijf een klassieker in het hedendaagse verkeer toch niet het fijnste vervoermiddel vinden, ik rijdt hem echt voor de ontspanning op vrije momenten
Gast

Daar komt nog bij dat m'n auto altijd vlak bij zee staat, zelf woon ik ook achter de duinen. Dan zie je hem ook achteruit vliegen, met een S90 heb je daar geen last van neem ik aan. Tenminste, m'n S80 van'99 roest niet. Een klassieker gaat er misschien ook nog wel een keer komen maar niet voor normaal gebruik, die zou ik dan ook binnen stallen. Daarbij rijd een modernere auto stukken beter en ook niet onbelangrijk, de veiligheid staat ook op een veel hoger nivo...

Daarbij ben ik helemaal weg van die grote bakken, pas stapte ik in een Mercedes taxi en toen dacht ik. Wat een kleine auto, dat is zeker een C-klasse. Bleek een nieuwe E-klasse te wezen...
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”