Pagina 4 van 9
Geplaatst: 01.05.2012 - 21:45
door bart simpson
de zakelijke doelgroep is zijn doelgroep met dit soort Volvo's
Geplaatst: 02.05.2012 - 08:23
door Henkjan0
bart simpson schreef:jan weemering schreef:bart simpson schreef:25% van pak hem beet € 4.000,-- (economische waarde) aan bijtelling is € 1.000,-- bruto, kom daar eens om bij een c30 1.6D Advantage van € 19.000,--, die doet bruto met zijn 14% toch nog steeds € 2.660,-- p/jr.
Zakelijk gezien is die V90 superinteressant, dat heeft Carlo iig goed gezien
Is 35 % Bart
je hebt gelijk , dat is € 1.300,-- bruto per jaar, de helft van een C30 1.6D
Alleen het verbruik scheelt een klein beetje

.
Op deze manier kun je nog een Jumbo747 als goedkoop transportmiddel aanbieden.
17 mille is absurd in deze tijd voor een incourante auto zakelijk of prive maakt niks uit hoe je het bekijkt;
voor dat geld koop je een goede Rolls van dezelfde leeftijd :shock:.
.
Geplaatst: 02.05.2012 - 08:26
door jan weemering
Bestaan die dan ...... een goede Rolls.
Is ook alleen maar een naam en een uitstraling.
Vergeet niet dat het Engels makelij is natuurlijk
Geplaatst: 02.05.2012 - 08:49
door bart simpson
Henkjan0 schreef:Alleen het verbruik scheelt een klein beetje

.
Op deze manier kun je nog een Jumbo747 als goedkoop transportmiddel aanbieden.
17 mille is absurd in deze tijd voor een incourante auto zakelijk of prive maakt niks uit hoe je het bekijkt;
voor dat geld koop je een goede Rolls van dezelfde leeftijd :shock:.
Verbruik is zakelijk veel minder een item.
Een 747 is minder praktisch voor het dagelijks gebruik, parkerplaatsen worden weliswaar breder maar dat blijft toch een structureel probleem.
Dat "incourant" is iets dat je aanneemt omdat jij dat geld er niet voor over hebt, maar wel eens opgevallen hoeveel van dit soort auto's ook daadwerkelijk voor deze prijzen de deur uitgaan daar? (grofweg één jaar afschrijving van een nieuwe V70 van 50K)
Om het even welke Volvo is low profile, daar kun je bij een klant mee voor komen rijden zonder dat je tekst en uitleg hoeft te geven, dat voor komen rijden ontraadt ik je ten sterkste met een Rolls Royce
Geplaatst: 02.05.2012 - 09:07
door Henkjan0
Tja, als je maar lang genoeg met veel overtuiging uit je nek kletst dan zijn er altijd wel mensen die je gaan geloven...
Geplaatst: 02.05.2012 - 09:11
door jan weemering
Geen ruzie maken jongens.
het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod.
Blijkbaar zijn er zat mensen die dat bedrag betalen voor een mooi exemplaar van wat dan ook auto's , klokken, vrouwen.
Als het er niet voor betaald wordt dan kan je vragen wat je wilt , maar zal het niet verkocht worden.
De koper is al geboren, het is alleen de kunst om hem te vinden.
Geplaatst: 02.05.2012 - 09:21
door Walter
Sorry Henkjan, ik ben het met BS eens. Carlo Schmidt verkoopt heel wat auto die kwalitatief van klasse zijn. Helaas is de markt door jouw ogen wat negatief gekleurd. Er is markt voor deze auto's.
Zoals Jan zegt, geen ruzie maken. En laten we nu Lingsper weer gaan helpen met zijn zoektocht naar een mooie auto zonder de her en der aangeboden auto's af te fakkelen.
Geplaatst: 04.05.2012 - 22:28
door Gast
Ik ga a.s. dinsdag bij een S90 3.0 kijken, ik houd jullie op de hoogte!
Geplaatst: 04.05.2012 - 22:35
door Msuidgeest
Echt? Welke gaat het worden en waar staat die te koop?
Geplaatst: 04.05.2012 - 23:04
door toppertje
lingsper schreef:Maar eens even een oud topic van mezelf omhoog halen. Ik heb nog steeds die gekke Combo maar ben nu echt van plan om die op te ruimen. De roestduivel slaat steeds meer toe (en hij is van 2000!!). Ben er alleen nog steeds niet uit wat het moet gaan worden, wegenbelastingvrij is geen vereiste. Zeker niet omdat de wat nieuwere versies toch wel wat goedkoper zijn en het is een 2e auto naast de S80. Ik zie op Marktplaats ook vrij veel 240's van rond '92 te koop staan. Een mooie 245 is ook geen verkeerde keuze denk ik. Ga de aankomende weken maar eens goed het internet nasnuffelen. Ik zit te denken om voor de aanschaf maximaal zo'n 3000 á 4000 euro uit te trekken, daar moet toch wel wat moois voor te vinden zijn.
ik zei het 2 jaar geleden al eens.
waarom persee een WB vrije?
natuurlijk spaar je de WB uit,maar daar tegenover staat,dat je een
oudere auto met een veel hogere aanschafprijs koopt.
soms is een 2/3jaar jongere auto aantrekkelijker geprijsd,en de algehele
staat beter.
en als je op benzine rijdt,ach dan valt die WB ook wel mee toch?
_________________
V70N 2000 diesel
mobilityline
comfortline
dynamicline
winterline
estateline
standkachel
432.000km+
Image geen glans zonder wrijving.
Geplaatst: 05.05.2012 - 07:56
door Gast
@msuidgeest, in Dordrecht. Op Marktplaats.
@toppertje, Inderdaad, die Combo kost me ook al zo'n 70 euro p/mnd, die S90 is maar een paar tientjes meer. Ik wil eigenlijk al jaren zo'n 960 of S90 dus het moet er maar eens van komen! Het is ook gelijk een beetje een hobby auto dus het mag best wat kosten.
Geplaatst: 05.05.2012 - 08:20
door jan weemering
WB S90 is 75 euro, en dan heb ik er nog eentje die 100 kg zwaarder is dan een normale
OLdtimer Volvo de moeite waard.
Geplaatst: 05.05.2012 - 08:48
door Henkjan0
[quote]
ik zei het 2 jaar geleden al eens.
waarom persee een WB vrije?
natuurlijk spaar je de WB uit,maar daar tegenover staat,dat je een
oudere auto met een veel hogere aanschafprijs koopt.
soms is een 2/3jaar jongere auto aantrekkelijker geprijsd,en de algehele
staat beter.
en als je op benzine rijdt,ach dan valt die WB ook wel mee toch?
[end quote]
--------------------------------------------------------------------------------
Hier ben ik het beslist niet mee eens. Een goede WB-vrije oldtimer is zijn gewicht in goud waard.
Vooral wanneer je een beetje handig bent is het onderhoud vrij simpel en onderdelen zijn goed verkrijgbaar en niet duur.
Ik heb jarenlang met 144/164's op LPG naar m'n werk gereden, omdat ik van mijn vorige werkgever geen enkele reiskostenvergoeding kreeg.
Geen wegenbelasting en 0,75 cent per liter LPG. APK om de 2 jaar.
Deze auto verdiende zijn aanschafprijs van 1000 Euro elk half jaar terug en heeft geen enkele keer langs de kant van de weg gestaan!
Ik heb er regelmatig spijt van dat ik de Volvo oldtimers heb weggedaan, maar sinds de aanschaf van een ander merk oldtimer op LPG heb ik er geen belang meer bij... :roll:
.
Geplaatst: 05.05.2012 - 08:54
door jan weemering
HenkJan0,
Stel dat je een WB besparing van 100 euro in de maand kunt realizeren.
dat is dan 2400 euro in 2 jaar tijd.
Een WB vrije auto kost vaak meer dan 2400 meer , dan een niet WB vrije uitvoering van een paar jaar jonger.
de tijd voordat je dus breakeven speelt is al 2 jaar rijden.
hoelang moet je dan met zo'n barrel rijden voordat je een keertje goedkoper uitbent.
Geplaatst: 05.05.2012 - 09:07
door Walter
helemaal correct Jan, alleen sommigen staren zich zo blind op belasting voordeel dat ze niet door willen rekenen
Volvo oldtimer.
Geplaatst: 05.05.2012 - 09:08
door Henkjan0
Jan, je vergeet de brandstofbesparing! Bij 10.000 km. per jaar (1200 Liter) ook al gauw zo'n 1200 Euro.
Dus koop je er een voor 2400,- dan heb je hem in 1 jaar terug verdiend en dit gaat steeds zo door ..... :shock:.
Voor veel mensen is dit een hoop geld!
.
Geplaatst: 05.05.2012 - 09:11
door jan weemering
10.000 km met een klassieker vind ik wel erg veel maar je hebt een punt.
moet je wel op LPG rijden natuurlijk.
Hopelijk zit deze instalatie er al in als je hem koopt, anders heb je die kosten ook nog.
Volvo oldtimer.
Geplaatst: 05.05.2012 - 09:17
door Henkjan0
10.000 km. is voor een 164 met z'n 3-liter blok geen enkel probleem.
Deze lopen ook zomaar 4 ton op gas.
De meesten hebben er natuurlijk al een LPG-installatie in ...

.
.
Geplaatst: 05.05.2012 - 10:30
door OGA244
Ik blijf een klassieker in het hedendaagse verkeer toch niet het fijnste vervoermiddel vinden, ik rijdt hem echt voor de ontspanning op vrije momenten
Geplaatst: 05.05.2012 - 11:02
door Gast
Daar komt nog bij dat m'n auto altijd vlak bij zee staat, zelf woon ik ook achter de duinen. Dan zie je hem ook achteruit vliegen, met een S90 heb je daar geen last van neem ik aan. Tenminste, m'n S80 van'99 roest niet. Een klassieker gaat er misschien ook nog wel een keer komen maar niet voor normaal gebruik, die zou ik dan ook binnen stallen. Daarbij rijd een modernere auto stukken beter en ook niet onbelangrijk, de veiligheid staat ook op een veel hoger nivo...
Daarbij ben ik helemaal weg van die grote bakken, pas stapte ik in een Mercedes taxi en toen dacht ik. Wat een kleine auto, dat is zeker een C-klasse. Bleek een nieuwe E-klasse te wezen...