Koste me wel een avondje werk.

Is toch juist fijn dat je kunt doseren?DueVolvi schreef:Dikke week later remt auto beter maar moeilijk om dit direct aan de grotere schijven toe te schrijven.
Een geheel nieuwe set remt sowieso beter lijkt me.
Ik had gehoopt op een bijteriger aangrijpmoment als bij bv Bmw of Citroen CX/DS. Daar voel je meteen een anker uitgegooid worden terwijl Volvo toch altijd softer aanvoelt. Zal wel met remdruk te maken hebben, bij bv Citroen- hydropneumaten is die enorm.
Maar al met al geen spijt, fris origineel Volvo setje geeft wel veilig gevoel.
Is niet juist. Doordat je een grotere diameter hebt is het remmoment ook groter (de hefboom is immers langer geworden door de grotere diameter).Iroll schreef:Alleen grotere schijven met dezelfde klauwen en blokken maakt niets uit in remkracht. De remmen zullen alleen minder snel faden bij intensief,sportief gebruik of in de bergen. Dat omdat grotere schijven beter koelen. Wil je betere remmen dan moeten ook de klauwen door zwaardere exemplaren vervangen worden. Wat wel wat helpt zijn sport remblokken monteren en rvs omwikkelde remslangen voor een betere remdosering, je raakt dan dat sponzige rempedaal gevoel kwijt.