Ik weet niet welke afspraken je hebt gemaakt met de verkoper, en of hij hulpvaardig is om dit probleem op te lossen, maar is het geen idee om de auto naar de verkoper te brengen met de boodschap dat hij een week de tijd krijgt de storing te verhelpen? Tussen geen garantie en de verkoop terugdraaien zit een groot gebied waarin de verkoper wellicht iets kan of wil betekenen voor je.
Gaat de verkoper trouwens akkoord met het terugdraaien van de koop? Het ontbreekt me aan juridische kennis maar je gelijk bij de rechter afdwingen lijkt me spannend zonder garantie en daarmee misschien onder de noemer 'meeneemprijs'
Ellende met mijn V70R uit 2004
- V70R-obert
- 3rd Gear member
-
- 1st Gear member
@V70R-obert: met verkoper heb ik afgesproken om vandaag nog even af te wachten. Ik heb met rechtsbijstandverzekering gebeld, en we zijn tot een strategie gekomen. Als de dealer vandaag niks vindt, gaat de auto terug naar de verkoper, voorzien van een officiële ingebrekestelling. Dan heeft hij 2 weken om de auto te fiksen. Lukt dat niet, ga ik de koop ongedaan maken. Ik vrees dat de verkoper niet al te welwillend is, maar als je voor bijna 16K (behoorlijk wat geld) een Volvo (degelijk merk) koopt met 128.000 km op de teller (niet absurd hoog) mag je echt wel verwachten dat ie het doet. Niet dat ie dezelfde avond nog kapot gaat en voor zeer onveilige situaties zorgt.
-
- 6th Gear member
Aan de andere kant zullen er hier ook genoeg mensen zijn die zeggen dat je een dergelijke auto met zo'n km stand niet voor dat geld kunt verwachten zonder dat er iets mee zou zijn...BarendKaas schreef:@V70R-obert: met verkoper heb ik afgesproken om vandaag nog even af te wachten. Ik heb met rechtsbijstandverzekering gebeld, en we zijn tot een strategie gekomen. Als de dealer vandaag niks vindt, gaat de auto terug naar de verkoper, voorzien van een officiële ingebrekestelling. Dan heeft hij 2 weken om de auto te fiksen. Lukt dat niet, ga ik de koop ongedaan maken. Ik vrees dat de verkoper niet al te welwillend is, maar als je voor bijna 16K (behoorlijk wat geld) een Volvo (degelijk merk) koopt met 128.000 km op de teller (niet absurd hoog) mag je echt wel verwachten dat ie het doet. Niet dat ie dezelfde avond nog kapot gaat en voor zeer onveilige situaties zorgt.
Maar goed ik hoop voor je dat de dealer wat verlichting kan brengen vandaag en dat alles naar tevredenheid wordt opgelost.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Philken
- 5th Gear member
moet ik tegensprekenQuota schreef:Aan de andere kant zullen er hier ook genoeg mensen zijn die zeggen dat je een dergelijke auto met zo'n km stand niet voor dat geld kunt verwachten zonder dat er iets mee zou zijn...BarendKaas schreef:@V70R-obert: met verkoper heb ik afgesproken om vandaag nog even af te wachten. Ik heb met rechtsbijstandverzekering gebeld, en we zijn tot een strategie gekomen. Als de dealer vandaag niks vindt, gaat de auto terug naar de verkoper, voorzien van een officiële ingebrekestelling. Dan heeft hij 2 weken om de auto te fiksen. Lukt dat niet, ga ik de koop ongedaan maken. Ik vrees dat de verkoper niet al te welwillend is, maar als je voor bijna 16K (behoorlijk wat geld) een Volvo (degelijk merk) koopt met 128.000 km op de teller (niet absurd hoog) mag je echt wel verwachten dat ie het doet. Niet dat ie dezelfde avond nog kapot gaat en voor zeer onveilige situaties zorgt.
Maar goed ik hoop voor je dat de dealer wat verlichting kan brengen vandaag en dat alles naar tevredenheid wordt opgelost.
mijn V70R(jaar jonger= feestliftmodel , amper 75000km) heb ik niet overdreven veel meer betaald(ook zonder garantie)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
- oddball
- 2nd Gear member
in België zeker?
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- Philken
- 5th Gear member
yep, maar gekocht van een Nederlander :twisted:oddball schreef:in België zeker?
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
-
- 1st Gear member
Lol @ laatste opmerking Philken
De Volvo garage in Tilburg heeft vastgesteld dat de CEM kapot is. Daar konden ze 100% zekerheid over geven. Of dit ook de oorzaak is van alle problemen is niet helemaal 100% zeker, maar ze verwachten wel dat een nieuwe CEM alles oplost. Met de verkoper gebeld, en die gaat 85% van de kosten vergoeden. Betaal ik zelf ook een klein deel mee. Doe ik niet moeilijk over, want dat is dan maar de "had je maar garantie moeten nemen" straf.
Nou maar hopen dat er niet ook nog de DIM oid kapot is, maar dat merken we de komende weken dan wel. Nogmaals dank voor alle reacties hier. Lang leve het Volvo Forum!

Nou maar hopen dat er niet ook nog de DIM oid kapot is, maar dat merken we de komende weken dan wel. Nogmaals dank voor alle reacties hier. Lang leve het Volvo Forum!
- oddball
- 2nd Gear member
Een hele mooie oplossing lijkt mij zo!
Ben benieuwd of dit het euvel is, ik hoop het wel voor je.
Ben benieuwd of dit het euvel is, ik hoop het wel voor je.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- oddball
- 2nd Gear member
Tja, dan doet dat weinig met de prijs t.o.v. een Belg!Philken schreef:yep, maar gekocht van een Nederlander :twisted:oddball schreef:in België zeker?
- Philken
- 5th Gear member
eerlijkheidshalve moet ik wel een klein detail toevoegen:oddball schreef:Tja, dan doet dat weinig met de prijs t.o.v. een Belg!Philken schreef:yep, maar gekocht van een Nederlander :twisted:oddball schreef:in België zeker?
auto werd gekocht in NL, nooit op kenteken gezet in NL(dus geen BPM), direct geëxporteerd naar België en daar door de (uitgeweken) NL ingeschreven
vorige eigenaar dacht wel een Nederlandse prijs voor zijn R te kunnen krijgen(gevolg: auto stond langer dan een jaar te koop (maar ze reden er wel verder mee)eenmaal dat ik wist dat zijn nieuw speelgoed geleverd was(en zijn R als onderpand bij de verkoper van het nieuwe speeltje stond) een (belachelijk) laag bod gedaan en dan elkaar ergens midscheeps gevonden
@ Barend kaas: mooie deal, verkoper is dan toch niet van slechte wil
hopelijk kan je daarna beginnen genieten van je RRRRRRRRRRR
- Silver_R
- 6th Gear member
Goed te horen dat er een oplossing aan zit te komen.BarendKaas schreef:Lol @ laatste opmerking PhilkenDe Volvo garage in Tilburg heeft vastgesteld dat de CEM kapot is. Daar konden ze 100% zekerheid over geven. Of dit ook de oorzaak is van alle problemen is niet helemaal 100% zeker, maar ze verwachten wel dat een nieuwe CEM alles oplost. Met de verkoper gebeld, en die gaat 85% van de kosten vergoeden. Betaal ik zelf ook een klein deel mee. Doe ik niet moeilijk over, want dat is dan maar de "had je maar garantie moeten nemen" straf.
Sportief van de verkopende partij dat ze een groot deel vd kosten op zich nemen.
En dan wordt het eindelijk tijd om van je R te gaan genieten.
Want dat wordt het. En dan volgend jaar erbij bij de volgende R meeting.
- Philken
- 5th Gear member
momenteel vind je op ebay redelijk veel onderdelen voor de R van 2004:BarendKaas schreef:Lol @ laatste opmerking PhilkenDe Volvo garage in Tilburg heeft vastgesteld dat de CEM kapot is. Daar konden ze 100% zekerheid over geven. Of dit ook de oorzaak is van alle problemen is niet helemaal 100% zeker, maar ze verwachten wel dat een nieuwe CEM alles oplost. Met de verkoper gebeld, en die gaat 85% van de kosten vergoeden. Betaal ik zelf ook een klein deel mee. Doe ik niet moeilijk over, want dat is dan maar de "had je maar garantie moeten nemen" straf.
mocht er nog een detail kapot zijn: zoek eens naar de verkoper Schwedenelch-7
-
- 5th Gear member
Keurige oplossing van de verkopende partij ik denk dat zelfs een 50/50 oplossing nog redelijk geweest zou zijn voor je?
Een storing kan een hoop aanverwante meldingen opleveren, zekerheid heb je pas als er een nieuwe CEM inzit.
Sterkte in ieder geval.
Een storing kan een hoop aanverwante meldingen opleveren, zekerheid heb je pas als er een nieuwe CEM inzit.
Sterkte in ieder geval.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 1st Gear member
Nou, de eerste 50KM met de nieuwe CEM zitten erop. Ik verbeeld het me vast, maar het lijkt alsof de motor nu regelmatiger loopt, beter stationair draait en alsof er een voller geluid uit komt. Ik hoop dat alles lekker blijft lopen de komende 2 weken, want dan kan ik Volvotech mailen om een afspraak te maken om de navi etc. weer terug te zetten. Daarna nog wat dingetjes aan laten passen, zoals nieuwe achteruitkijkspiegel aan bestuurderskant (die ik nu heb vergroot enorm), nieuwe sloffen, plastic van middenarmsteun bij laten spuiten, ruiten laten tinten, wellicht nog chiptunen en een nieuwe uitlaat eronder. Liefst een dubbele (links/rechts, à la de V70N Type R). Maar eerst maar eens een paar weken zonder problemen cruisen. Zin an!
- Philken
- 5th Gear member
keep my fingers crossedBarendKaas schreef:Nou, de eerste 50KM met de nieuwe CEM zitten erop. Ik verbeeld het me vast, maar het lijkt alsof de motor nu regelmatiger loopt, beter stationair draait en alsof er een voller geluid uit komt. Ik hoop dat alles lekker blijft lopen de komende 2 weken, want dan kan ik Volvotech mailen om een afspraak te maken om de navi etc. weer terug te zetten. Daarna nog wat dingetjes aan laten passen, zoals nieuwe achteruitkijkspiegel aan bestuurderskant (die ik nu heb vergroot enorm), nieuwe sloffen, plastic van middenarmsteun bij laten spuiten, ruiten laten tinten, wellicht nog chiptunen en een nieuwe uitlaat eronder. Liefst een dubbele (links/rechts, à la de V70N Type R). Maar eerst maar eens een paar weken zonder problemen cruisen. Zin an!
qua uitlaat: TME ferm geluid (zonder té te zijn) en toch discreet(wel niet de links/rechts zoals op de classic)
- blastaway
- 5th Gear member
Klinkt erg goed kerel!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- elianmars
- 5th Gear member
TME uitlaat rules!!!
Tijdens cruisen nauwelijks hoorbaar, maar als het gaspedaal naar beneden gaat, klinkt er een heerlijke roffel
Tijdens cruisen nauwelijks hoorbaar, maar als het gaspedaal naar beneden gaat, klinkt er een heerlijke roffel

Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Philken
- 5th Gear member
IDD, tot nu toe heb ik nog maar 1 nadeel aan de TME ondervonden:elianmars schreef:TME uitlaat rules!!!
Tijdens cruisen nauwelijks hoorbaar, maar als het gaspedaal naar beneden gaat, klinkt er een heerlijke roffel :8:
je hebt regelmatig een verkoudheid te pakken(van met je venster open te rijden in tunnels,onder bruggen in parkeergarages ed) :roll:
-
- 1st Gear member
LOL @ Philken. Heb meteen maar abo genomen op je Youtube kanaal. Zat eigenlijk aan Ferrita te denken, maar zal me zeker eens verdiepen in TME.