Pagina 4 van 7

Geplaatst: 23.05.2011 - 11:03
door JCF
Nee ik schrijf echt geen onzin;
het geheel van eigenschappen van het rijgevoel van een auto kan, ondanks enkele nadelen, ervoor zorgen dat de voorkeur uitgaat naar een bepaalde auto, dus ondanks bovengenoemde nadelen.
In het geval van de BMW 730d MY 2005 zorgt het wat "losse" gevoel van de auto ervoor dat ik liever in de softe V70 rijd. De BMW zweeft ook, maar anders dan de Volvo. Ook het in autobladen veelgeroemde stuurgevoel is naar mijn smaak minder goed in de 7, behoorlijk vaag zelfs. BMW moet gewoon niet van een limo een sprotieve auto proberen te maken, kies an net als Benz en Volvo voor totaal comfort.
Bovendien zitten de stoelen de BMW minder goed, en, geloof het of niet, is het materiaalgebruik op sommige punten slechter, om het al helemaal maar niet te hebben over het dramatische bedienings(on)gemak. Wel eens 4(!) stengels achter het stuur moeten bedienen? Of I-drive?

Geplaatst: 23.05.2011 - 11:07
door 945i
Ja, en ik deel je ervaring..(?) dan ook niet. 2 stengels gebruik je praktisch niet, en de i-drive is tegenwoordig kinderspel. (voorheen moest je idd. het boekje goed doornemen)

Over weggedrag, afwerking, stoelen en stuurgevoel denk ik precies het tegenovergestelde... :) Zo zie je maar, het kan verschillen per persoon.

Maar duidelijk is dat een 7 een maatje kleiner aanvoelt qua rijden, dan dat hij daadwerkelijk is, en dat is een compliment.

Geplaatst: 10.06.2011 - 20:31
door wim998nl
edraket schreef:
toppertje schreef:geen stabilisatorstang achter, onder een D5 van MY 2006?
onder mijn V70 2.5d van 2000 zit hij er wel onder iig.
en deze is er niet later onder gezet bij mijn weten.
Ik heb een 2.4D, en deze heeft inderdaad geen stabi achter. De D5 heeft dat weer wel wat ik heb begrepen. De stabi licht al klaar om gemonteerd te worden.
Onder mij v70 zat ook geen stabilisatorstang achter, maar ik heb er vanmiddag een onder geschroeft.
Deze kwam onder een s60 vandaan, 50euro van de sloop.
Net even een stukje gereden, hij lijkt of hij nu wat strakker stuurt, maar dat kan ook psychisch zijn :crazy:

Geplaatst: 10.07.2011 - 20:21
door rijnst5r
is dit niks om toe te voegen om de boel wat stijver te maken achterin,ik heb ze gebouwd voor de 855/v70 classic en nu voor de v70 met schouders.
past netjes onder kleppen,alleen zal je het dempings materiaal een beetje aan moeten passen

Afbeelding



robert

Geplaatst: 10.07.2011 - 20:25
door bart simpson
kan me niet voorstellen dat het iets schelen zou, dst specifieke stuk is het stijfste deel van de koets

Geplaatst: 10.07.2011 - 20:30
door rijnst5r
dat klopt,is bij de 855 ook het stijvste deel,dat denk je,ik heb hier zelfs een trekhaak onder,en met de caravan van 1600 kg erachter ging ik zonder de vpb voorzijde en achterzijde bij 90 km aan de slinger(caravan word altijd hetzelfde geladen) eerst veerpootbrug voorzijde verbeterde al het rij gedrag,later veerpoot/verstevigingsbalk achterzijde en rij nu makkelijk 110/120 km per uur,ik ben er blij mee op de 855,binnenkort gaan er een paar test piloten mee aan het werk en ben benieuwd of het werkt.

robert
bart simpson schreef:kan me niet voorstellen dat het iets schelen zou, dst specifieke stuk is het stijfste deel van de koets

Geplaatst: 10.07.2011 - 21:53
door toppertje
ik weet wel zeker dat dit verbetering bied.
het zit dan wel in het stijvere gedeelte vd koets,maar daar zit nou juist de
beweging in waar het subframe vd achteras onder zit.
ik vind het een mooie/goede toevoeging. =D>

Geplaatst: 10.07.2011 - 22:22
door Turbodesk
Ik was toch wel nieuwsgierig en heb net eens even onder de auto gekeken.
Er zit een behoorlijk dikke stabilisatie stang bij mij onder de auto.

Geplaatst: 11.09.2011 - 16:47
door rijnst5r
nou heb de eerste vpb achterzijde afgeleverd en gemonteerd(ben tussendoor nog even een maand op vakantie geweest)aan henk p,ook op dit forum,en hij is er dik tevereden mee en merkt dat het weg/rij gedrag van de v70n positief beinvloed is.
dus het werkt!!!!

robert

Geplaatst: 11.09.2011 - 19:53
door Maus-met-Volvo
Wat is dan de feitelijke verbetering in weggedrag met zo'n brug achter?

Geplaatst: 13.09.2011 - 12:16
door rijnst5r
het maakt de auto stijver,het overhel gedrag en bewegingen/torsie in de carosserie word aanzienlijk minder.
zie ook een veerpootbrug aan de voorzijde,dit word gebruikt in de racerij om minder torsie en beweeglijkheid in de bijde binnenspatborden te krijgen.
dus betere wegligging.

robert

Geplaatst: 14.09.2011 - 07:24
door Maus-met-Volvo
Kost dat nou, zo'n VPB-voor-achter???

Geplaatst: 14.09.2011 - 22:25
door Henkv70d5
Tja, ook ik onderschrijf deze ervaring. Ik heb hiervoor twee BMW's gereden. Deze auto's waren veel communicatiever. Dat moet wel even wennen moet ik zeggen.

Gr, Henk

Geplaatst: 16.09.2011 - 22:10
door Jan
elianmars schreef:
Petruc schreef:
PS Off topic: vinden jullie de draaicirkel ook (te) groot ? Ik red de ingang van de parkeergarage nog maar net (waar het met de SAAB Estate moeiteloos ging).
Volmondig JA!!! :evil:
Hier ook: JA! Een 740 draait zowat om z'n as, een 850R met wieluitslagbegrenzers is al veel ongunstiger, maar met de V70N kun je maar beter niet gaan draaien in een smal straatje!

Geplaatst: 21.09.2011 - 09:30
door piotrV70
Eh, we rijden in een stationbak van 1600kg. Wat verwacht je daar van ? Tip: koop voor een paar duizende euro een MX5, kun je in het weekend lekker mee gooien en smijten :)

Geplaatst: 21.09.2011 - 09:40
door bart simpson
toppertje schreef:ik weet wel zeker dat dit verbetering bied.
het zit dan wel in het stijvere gedeelte vd koets,maar daar zit nou juist de
beweging in waar het subframe vd achteras onder zit.
ik vind het een mooie/goede toevoeging. =D>
ik geloof er geen bal van, tenzij je je subframe gewoon vastschroeft, en dan nog....

Geplaatst: 21.09.2011 - 12:50
door Thijs
bart simpson schreef:
toppertje schreef:ik weet wel zeker dat dit verbetering bied.
het zit dan wel in het stijvere gedeelte vd koets,maar daar zit nou juist de
beweging in waar het subframe vd achteras onder zit.
ik vind het een mooie/goede toevoeging. =D>
ik geloof er geen bal van, tenzij je je subframe gewoon vastschroeft, en dan nog....
Dan zou idd het chassis torderen, terwijl het subframe er eigenlijk "los" onder hangt.. Dan moet het subframe nogal vervormen wat me niet echt logisch lijkt. Verstevig dan het subframe. (en dat lijkt mij vrij ondoenlijk)

Voor is een ander verhaal, daar verstevig je rechtstreeks op de veerpoten.

Geplaatst: 21.09.2011 - 14:34
door BlackcurrantV70
Op de meeting in Hoevenen afgelopen zondag stond er een S60 MY01 waarbij ze de achterste motorsteun die nu in rubbers hangt, gefixeerd hadden, waardoor die als veerpootbrug ging dienst doen, wat bij mij vragen opriep, omdat die ophanging in rubbers tch wel een reden gehad zal hebben ?

Geplaatst: 21.09.2011 - 14:38
door bart simpson
natuurlijk, wat nu niet meer buigen kan zal vroeg of laat gaan barsten

Geplaatst: 21.09.2011 - 14:39
door 945i
Dat is geen rijden met zo'n gefixeerde steun.