Pagina 4 van 7

Geplaatst: 13.05.2011 - 20:21
door Johan s60
R.Bijl schreef:zeg ik,iets met de drukgroep... :toothy7:
Ik ook

Geplaatst: 13.05.2011 - 20:21
door Ben
Ik zal de titel even van een vraagteken voorzien.

Geplaatst: 13.05.2011 - 20:27
door Oceanracer
Maurice S60 schreef:Er is al contact met Niham de verkopende partij geweest, deze vroegen meteen hebben ze ook de complete koppeling vervangen, nee dus..
Zoals ik al eerder schreef, begrijp ik de keuze ook al niet om bij een nieuw vliegwiel de oude koppeling plus drukgroep en lager te laten zitten. En zoals ik ook al eerder schreef: Komt allemaal wel goed. Gewoon ook de koppeling laten vervangen bij Niham en wellicht een goed gesprek met de C.W. in Barendrecht om de lucht te klaren.

Laat je weekend er niet door vergallen. Er zijn belangrijkere zaken!

Geplaatst: 13.05.2011 - 20:27
door bart simpson
Maurice S60 schreef:Er is al contact met Niham de verkopende partij geweest, deze vroegen meteen hebben ze ook de complete koppeling vervangen, nee dus
Niham gaat het zoizo oplossen maar gaven als advies wel Volvo nederland in te schakelen, omdat dit niet moet mogen gebeuren
Ik heb dat advies goed gebruikt en deze gebeld en de hele situatie uitgelegd, hier komt natuurlijk nog een tegen reactie op

Ik baal zelf wel dat ik mede door de drukte die ik in ons eigen bedrijf heb beter de S60 naar Niham had kunnen brengen, maar daar in tegen is het in overleg met Niham en Mobility Center voor mij makkelijker i.v.m. tijd van mij kant in barendrecht uitgevoerd
even over hoe garantie werkt, als deze klacht gewoonlijk te verhelpen is met vervanging van een vliegwiel beperkt de garantiebijdrage vanuit Volvo zich echt tot een vliegwiel.
Als iemand enthousiast alles meteen maar vervangt om werkelijk alles verder uit te sluiten is dat mooi maar gaat Volvo het niet betalen.
Is het gezien de nog geen 24 mnd leeftijd van deze auto een fabrieksgarantiegeval zou zo'n uitgebreide vervangingactie dus ineens voor rekening van de dealer in Rotterdam komen.
Als de dealer in Den Haag instaat voor een bij hun gebruikte auto zijn zij mogelijk moreel verplicht alles maar meteen te vervangen voor hun klant, zij hadden immers de revenuën van de transactie.

Geplaatst: 13.05.2011 - 20:31
door Maurice S60
De kop "waardeloze dealer !!!!!! in Barendrecht" is geen feit maar slechts een mening van één teleurgestelde Volvo rijder die daar niets gekocht heeft en die een verschil van mening heeft met de chef werkplaats aldaar over een diagnose... toch?
Beste Bart
De dealer in Barendrecht heeft de S60 2 weken terug binnen gehad voor een diagnose daaruit is gebleken dat er idd een rammel aanwezig is en dat het vleigwiel vervangen dient te worden
Nieuwe afspraak gemaakt voor het vervangen van het vliegwiel op 12 mei
Nadat het vliegwiel vervangen is nogsteeds de zelfde rammel maar zeggen dat het is opgelost
Dan krijg ik het antwoord dat ze er niks aan gaan doen en dat het zo hoort ? omdat het een 5 cilinder is
Dat is dus complete onzin
Waarom niet gewoon , we hebben het vliegwiel vervangen maar de rammel is er nog steeds we gaan verder zoeken

En het feit dat de S60 door een andere dealer is geleverd moet niet uitmaken

Uiteindelijk gaat het er mij om dat het probleem wat wel degenlijk aanwezig is opgelost gaat worden, door wie maakt mij niet uit

Maurice

Geplaatst: 13.05.2011 - 20:38
door 945i
Komt er dus op neer dat ze een probleem hebben/hadden met de juiste diagnose stellen in jouw geval.

Geplaatst: 13.05.2011 - 20:40
door bart simpson
Ik zie uiteraard de redelijkheid van jouw idee dat jouw probleem opgelost moet worden, maar zie ook een kant waarbij een mogelijk wat lastiger te diagnosticeren probleem een niet leverende dealer geld zou gaan kosten.
Zet hem dan gewoon neer bij de Niham, die onderzoekskosten zijn ook kosten die een dealer van niemand vergoed krijgt en dat is zuur voor in dit geval de dealer die bij jou om de hoek zit.

Geplaatst: 13.05.2011 - 20:47
door Maurice S60
Komt er dus op neer dat ze een probleem hebben/hadden met de juiste diagnose stellen in jouw geval.
Uiteindelijk wel ja, maar zeg dan niet dat het is opgelost als ik de S60 kom ophalen.

Geplaatst: 13.05.2011 - 20:47
door Ben
Ben het met BS eens.
Ik had ook een geval als dat, vele jaren geleden. Afstand naar de dealer waar ik de auto kocht was 100+ km.
Afgesproken dat ik voor kleine dingen naar mijn lokale dealer ging en als er iets groters zou gaan gebeuren, beide dealers zouden overleggen.
Er zat toen een trilling in de auto die 'onvindbaar' was maar wel een vermoeden.
Auto is naar de verre dealer gegaan en daar hebben ze 4 nieuwe banden gemonteerd en het probleem was opgelost.

In overleg kan alles en ach, zelfs een werkplaatschef heeft z'n zwakke momenten.

Geplaatst: 13.05.2011 - 21:47
door Quota
Ben schreef: In overleg kan alles en ach, zelfs een werkplaatschef heeft z'n zwakke momenten.
Precies, kan zomaar een toevallige samenloop van omstandigheden geweest zijn. Mijn ervaring is dat men niet "zomaar' CW wordt bij een Volvo dealer. Misschien (maar ik denk waarschijnlijk) is het een samenloop van omstandigheden. Misschien had de betreffende CW slecht geslapen, ligt in scheiding, whatever.

Niet dat daarmee zijn reactie te rechtvaardigen valt, maar door daar rekening mee te houden (en er misschien gewoon rustig naar vragen "hoe zou u zelf reageren als men u met dit antwoord benaderde?) is het vaak makkelijk om rustig te blijven, er moet er één de verstandigste zijn... :wink:

Geplaatst: 13.05.2011 - 23:00
door volvo
Ik ben al vele jaren een zéér tevreden klant van Volvo Barendrecht. Mijn eerste S60 was 1 jaar oud (een company car) en mijn huidige S60 nieuw aangeschaft. Ik word altijd prima geholpen zowel door de verkoopafdeling als door het werkplaats personeel. En ook de receptiemedewerkers staan mij altijd vriendelijk te woord. Ik kan me haast niet voorstellen dat een werkplaats chef met een beetje "esprit de corps" een probleem met de een S60 afdoet met de woorden "dit is normaal bij een 5 cylinder". Dan moet ook de CW al over de "rooie" zijn in navolging van de koper Maurice. De laatste is zo over de "rooie" dat hij ook schriftelijk over zijn woorden struikelt. Ik zou voorstellen een afkoelings periode en vervolgens een afspraak maken met de verkopende partij, dus Niham.

Geplaatst: 13.05.2011 - 23:34
door Maurice S60
De laatste is zo over de "rooie" dat hij ook schriftelijk over zijn woorden struikelt


Goed lezen, pas over de "rooie" nadat de CW begon te zeuren dat het opgelost zou zijn, en nou is het zeker mijn schuld, wat een onzin

Gelukkig zijn er ook tevreden klanten van volvo Barendrecht, ik dus niet als ik op deze manier behandeld word

Geplaatst: 13.05.2011 - 23:36
door gsx750r
AlexV70 schreef:Het bedrijf is volgens mij vrij om te reageren, desnoods via @Ben. Uit andere topics blijkt dat dit ook gebeurd is. Volgens mij is er nog niemand veroordeeld. Bijna iedereen heeft aangegeven dat de houding van de topicstarter niet getuigde van "slimheid". Je (@gsx750r) kan wel rechtsmiddelen willen inzetten, maar het is gewoon vrijheid van mening uiting. Je hebt geen poot om op te staan.
Ik lees, volgens mij net als een ieder, "tussen de regels door" en heb zo mijn bedenkingen..... Deze topics horen hier wel thuis, met 1 doe ik niets, maar met 2 of 3 wordt het toch opmerkelijk.
Natuurlijk kan en mag een bedrijf reageren. Op het forum of via Ben, maar mijn punt is wel duidelijk dacht ik. Ik vind n.l. dat er geen topics op een forum thuishoren die e.e.a. noodzakelijk maken. In het geval dat er via Ben gereageerd zou worden wordt Ben daardoor, hoogstwaarschijnlijk tegen zijn wil in (slechts een veronderstelling van mij) op de stoel van de rechter geplaatst. Tenzij je een moderator gelijk wilt schakelen met een rechter natuurlijk .......
Op het moment dat een bedrijf of persoon op deze wijze wordt afgeschilderd is er wel degelijk sprake van een oordeel waarmee er dus ..... sprake is van een veroordeling ! (Spelen met woorden is een hobby van juristen)
Dat diverse deelnemers de wijze van reageren van de TS afkeuren of tenminste zeggen dat er andere (betere ?) manieren zijn, doet aan het voorgaande niets af.
Ik heb het niet uitsluitend over rechtsmiddelen maar over (rechts-)middelen ! Uiteraard, je kon er haast op wachten, is de 'vrijheid van meningsuitings-kaart' ook getrokken. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed en verdediging waard echter het houdt niet automatisch in dat dan ook alles maar gezegd of geschreven moet worden zonder rekening te houden met de tijd en plaats maar vooral de wijze waarop er van dat recht gebruik wordt gemaakt. In nagenoeg alle gevallen zullen aanklachten wegens laster of smaad het gevolg zijn van het gebruikmaken van het recht op vrije meningsuiting maar helaas daardoor niet minder laak- en/of strafbaar.
De veronderstelling dat iedereen net zoals jij 'tussen de regels doorleest', vind ik wat naïef.
Door aan te geven dat je zo je bedenkingen hebt geef je onbewust aan dat, zeg maar, 'er een luchtje aan zou kunnen zitten'.

Ik vind dat overigens ook en blijf er o.a. daarom bij dat conflicten buiten het forum om tussen de beide partijen uitgevochten dienen te worden.

Rob

Geplaatst: 13.05.2011 - 23:53
door gsx750r
Maurice S60 schreef:
Bijna iedereen heeft aangegeven dat de houding van de topicstarter niet getuigde van "slimheid".
Dus de dealer mag en kan alles, behalve een auto goed repareren
Nee, iemand die een product of dienst levert dient dit op een correcte wijze te doen zodat de afnemer van dit product of deze dienst tevreden is.
Maurice S60 schreef: En als de klant, ik in dit geval tegen gas geeft is dat niet slim, wat een onzin.
Wederom neen ! Je bent kennelijk nog zo opgewonden dat het je niet lukt om begrijpend te lezen. Ik hoop overigens niet dat de wil ontbreekt om begrijpend te lezen !

Niemand beweert hier dat je je alles maar moet laten welgevallen, slechts de wijze waaróp je je ongenoegen uit wordt bekritiseerd maar daar staan dan weer wel goede adviezen tegenover !
En ja, het is inderdaad vervelend en misschien wel erg teleurstellend dat er, ondanks dat je denkt een goed onderbouwd verhaal te hebben, zo weinig mensen bereid zijn gevonden om 'mee te huilen met de wolven in het bos'. Niet goed voor je gemoedsrust helaas ............
Maurice S60 schreef: ..........en mijn reactie naar deze waardeloze dealer die naar mijn mening 100% terecht is
Voor jou een weet, voor anderen slechts een vraag of dat zo is. Hoor en wederhoor ............ !

Rob

Geplaatst: 14.05.2011 - 07:37
door Oceanracer
Op een forum lees je onder andere ervaringen van anderen. Positief en negatief. Het is natuurlijk onzin om hier te gaan beweren dat je dan een conflict niet zou mogen melden. En laster? Stel je niet aan! Er wordt hier slechts door één forumlid melding gemaakt van een conflict, daar wordt de betrokken dealer echt niet minder van hoor! Zeker niet als TS weinig bijval krijgt en vooral adviezen ontvangt om toch vooral het conflict op te lossen. Ook positieve berichten over betrokken dealer van andere leden nuanceren het geheel in mijn ogen voldoende. Daar hoeft echt geen rechter aan te pas te komen, hoor.

Geplaatst: 14.05.2011 - 09:21
door Silver_R
Zullen we maar stoppen met deze discussie?
TS wil maar 2 dingen, zijn gelijk en dat we met hem beamen dat de dealer in Barendrecht slecht is. Zal beide niet gebeuren. En naar goed bedoeld advies wil hij niet luisteren.
Iedereen kan zelf over de dealer oordelen. Meesten zullen positief zijn anderen niet of minder.
TS zal waarschijnlijnlijk nooit meer tevreden kunnen zijn over deze dealer.

Geplaatst: 14.05.2011 - 11:22
door Maurice S60
TS wil maar 2 dingen, zijn gelijk en dat we met hem beamen dat de dealer in Barendrecht slecht is. Zal beide niet gebeuren.
Mijn gelijk, wederom zeg ik alleen maar hoe het gegaan is en trek daar zelf je conclusie uit
Het is alleen belachelijk hoe ik bij deze dealer behandeld ben, en natuurlijk heeft een verhaal 2 kanten , dit is mijn kant van het verhaal en die mag zeker gehoord worden, vooral als in mijn opzicht deze dealer zo over de scheef gaat, zo ga je niet met klanten / mensen om
Waarom niet gewoon met een oplossing trachten te komen in plaats van meteen maar zeggen van dit hoort zo en we doen er niks meer aan gewoonweg afschuiven van het probleem.

Conclusie, ik wil een oplossing, maar hun dus niet in welk opzicht dan ook !!!
En naar goed bedoeld advies wil hij niet luisteren
Wat een onzin, ik wil juist wel goed advies en een oplossing voor het probleem, dat is alles wat ik wil, en natuurlijk met respect behandeld worden.

Geplaatst: 14.05.2011 - 12:07
door V70 T5 assen
Kunnen beter tot volgende week wachten wat niham doet .
In plaats van over en weer met aannames en stellingen te komen..

Geplaatst: 14.05.2011 - 14:50
door Msuidgeest
Dus toch even op slot en straks weer los?

Geplaatst: 14.05.2011 - 22:03
door toppertje
Msuidgeest schreef:Dus toch even op slot en straks weer los?
je HOEFT dit topic niet te lezen!
maar gezien je reakties vind je het blijkbaar toch wel interesant :wink: